هوندا

به‌روزرسانی هاچ‌بک شهری هوندا N One

در دههٔ ۹۰ میلادی طراحی‌های رترو در صنعت خودروسازی مُد شد که منجر به ساخت خودروهایی چون فولکس‌واگن نیو بیتل و مینی کوپر گردید. این خودروها درعین‌حالی که مدرن بودند، در ظاهر به نمونه‌های قدیمی و کلاسیک خود شباهت داشتند؛ اما به نظر می‌رسد امروزه طراحی‌های رترو فراموش شده باشند ولی شرکتی که هنوز این سبک طراحی را مدنظر دارد هوندا است که با معرفی کانسپت‌های Urban EV و Sport EV آن‌را نشان داده است؛ اما در بین سبد محصولات تولیدی حال حاضر هوندا نیز خودرویی با طراحی رترو وجود دارد که آن هاچ‌بک کوچکی بنام N One است.

این خودرو که از سال ۲۰۱۲ در سبد محصولات هوندا حضور دارد، با نگاه به مدل کلاسیک سری N هوندا طراحی شده است و استایلی کاملاً رترو دارد. البته N One خودرویی در کلاس کی کار بوده و صرفاً در بازار داخلی ژاپن عرضه می‌شود اما بااین‌حال می‌توان آن‌را یکی از جذاب‌ترین و زیباترین کی کارهای هوندا دانست. حال سازندهٔ ژاپنی اقدام به به‌روزرسانی این هاچ‌بک کوچک کرده است. N One در این ارتقاء و به‌روزرسانی به عایق صدای بهتر، پنجره‌های ضد اشعهٔ UV و پورت‌های USB بیشتر مجهز شده است.

علاوه بر این، هوندا برای این خودرو چهار تیپ مختلف را ارائه کرده است که عبارت‌اند از استاندارد، Select، پریمیوم و RS. مدل RS نمونه‌ای اسپرت است که این ویژگی در داخل و خارج آن دیده می‌شود. این مدل در تصاویر به رنگ مشکی-نارنجی است اما برای N One ترکیب رنگ‌های دوتایی دیگری مانند سفید-قرمز، خاکستری-قرمز، سبز تیره-مشکی و آبی-مشکی هم قابل سفارش است.

N One به یک پیشرانهٔ ۶۶۰ سی‌سی سه سیلندر بنزینی تنفس طبیعی مجهز است که ۵۸ اسب بخار قدرت و ۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل اسپرت RS اما صرفاً با نسخهٔ توربوشارژ همین موتور ارائه می‌شود که ۶۴ اسب بخار قدرت و ۱۰۴ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیرو در تمامی مدل‌ها نیز یک گیربکس CVT در نظر گرفته شده است.

البته برای مدل RS پدال‌های تعویض دنده پشت غربیلک فرمان هم قابل سفارش است که به‌طور مصنوعی حس تعویض دنده را ایجاد می‌کند. مدل RS صرفاً به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شود ولی برای مدل پریمیوم امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک وجود دارد. همچنین برای این مدل امکان سفارش پیشرانۀ توربوشارژ هم فراهم است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    چه ماشین دوست داشتنیه هست
    چیزه باحالیه
    کیفیت از تو عکساش داره میپاشه بیرون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. Hamid.Hellcat

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    خیلی قیافش داغونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sina

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    خعلی بامزه اس خدایی :)))
    قیمتش رو ننوشتین ک :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. سعید

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خیلی کوچیک و جمع و جور هست. کاش توی کشور خودمون هم عرضه می شد و می تونستیم بخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۳ دی ۱۳۹۶
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      میشه گفت نسخه RS بهترین ماشین برای یه دانشجوئه :)))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۱۳ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (731 ديدگاه)

    عاشق این کلاسم، فکر کنم یکی از محبوب ترین کلاس های خودرویی توی دنیا هم همین کلاس هاچبک های شهری باشه.
    کی بدش میاد ی خودرو جمع و جور ، تند و تیز ، کم مصرف،کم استهلاک و با کیفیت برای استفاده ی شهری داشته باشه؟
    ولی تولید ی خودرو که تمام این ویژگی ها رو به همراه قیمت پایین داشته باشه کار اسونی نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. man türkam

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همین اگه بیاد ایران 130 میلیون میفروشن به ما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (224 ديدگاه)

    شرکت های به اصطلاح خودروساز(مونتاژکار) ما بجای واردات انواع برندهای گمنام چینی، کاش این ماشین های با کیفیت ژاپنی رو توی کشور مونتاژ می کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا