هوندا

کانسپت جعبه‌ای خودران الکتریکی هوندا نئووی برای نمایشگاه CES

هوندا خودروسازی است که در میان اسامی نام آشنای دیگر در این صنعت، رفتاری نسبتاً غیرعادی و نامتعارف از خود نشان داده است. در میان سر و صداهایی که دیگر خودروسازان در زمینه توسعه فناوری‌های خودران ایجاد کرده‌اند، هوندا تاکنون برنامه‌هایش در این زمینه را همچنان برای خودش حفظ کرده است. امّا این شرایط قرار است در نمایشگاه CES که ماه آینده در لاس‌وگاس امریکا برگزار می‌شود، تغییر یابد. هوندا به‌تازگی گوشه‌هایی از کانسپتش که برای این نمایشگاه آماده کرده است، در قالب تصویر ارائه داده است. این کانسپت یک وسیله نقلیه عجیب و غریب با شعار عجیب‌تر «یک اکوسیستم حمل‌ونقل به صورت مشارکتی» است.

Honda to Showcase “Cooperative Mobility Ecosystem” at 2017 C
کانسپت جدید هوندا که با نام نئووی (NeuV) شناخته می‌شود، ترکیبی از تکنولوژی خودران و یک پیشرانه الکتریکی است؛ دو ویژگی که هر خودروسازی در حال حاضر، آنها را برای ادامه حضور در بازار حمل و نقل شهری در سال‌های پیش‌رو ضروری می‌بیند. مطابق گفته هوندا، درون این وسیله نقلیه، یک ابزار هوش مصنوعی تعبیه شده که امکان ایجاد احساسات در ماشین و در نتیجه، «قابلیت‌های جدید برای تعامل با انسان و ارزش‌های تازه برای مشتریان» را فراهم می‌کند.

در تصویر پیش‌نمایش نئووی، به نظر می‌رسد که این کانسپت یک نمونه مینیاتوری بین هوندا المنت و یک اسمارت فورتو باشد. البته یک جاروبرقی خانگی و یک دستگاه تولید ذرت بو داده نیز احتمالاً حدس‌های بعدی هستند. در هر حال، این وسیله دارای یک غربیلک فرمان است. این بدان معناست که کمپانی احتمالاً نقشی را برای هدایت خودرو برای راننده انسان در آینده متصوّر است. لازم به ذکر است که مطابق گفته هوندا، این کمپانی درصدد است که خودروهای با سطح بالای ویژگی‌های خودران را تا سال ۲۰۲۰ روانه جاده‌های ایالات متحده کند.

فارغ از دنیای اتومبیل‌ها، حضور هوندا در نمایشگاه CES اطلاعات وسیع‌تری از افق آینده حمل‌ونقل را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد؛ از جمله یک کانسپت موتورسیکلت که نمونه‌ای از کاربرد تکنولوژی رباتیک را ارائه خواهد کرد. همچنین هوندا می‌خواهد در این نمایشگاه خبرهای بیشتری در زمینه مشارکت با همکاری با شرکت‌های تازه‌تأسیس و دیگر کمپانی‌ها منتشر کند. یوشیوکی ماتسوموتو (Yoshiyuki Matsumoto)، رئیس بخش تحقیقات و توسعه هوندا، شخصی است که قرار است نماینده کمپانی در نمایشگاه CES باشد.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. فرشاد سجادیان

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    زیبا و متفاوت 👏
    کمپانی هوندا از اون چیزی که خیلیا فکر میکنن، وسعت فعالیتش بیشتره، تو اکثر بخش‌های مهندسی دست داره. . . هواپیما، ربات، خودرو، ژنراتور، موتور جت، قایق، سلول‌های خورشیدی. موتورسیکلت، لوازم باغبانی و. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. سینا

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (347 ديدگاه)

    1. این خودران همش تقصیر گوگل و تسلا بود
    2. ایششش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علیرضا .م

    ۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    راننده بغلش رو چه طوری باید ببینه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مشوش

      ۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      به سختی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۶ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      زیرچشمی همراه با ناز و عشوه :)

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا