هوندا

اطلاعات تازه از مشخصات فنی هوندا سیویک تایپ R جدید

بر اساس بروشورهای منتشر شده در ژاپن، نسل جدید تایپ R با قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر تولید می‌شود. پیش‌تر، نصب پیشرانه‌ی ۲ لیتر توربوشارژ روی این خودرو تأیید شده بود. مدل قبلی تایپ R با قدرت ۳۰۶ اسب بخار و گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر بر ساعت ۵ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر داشت.

پیشرانه هوندا type R

یک منبع ناشناس، مدارکی از شرکت هوندا را منتشر کرده که دارای اطلاعات فنی از تایپ R مدل ۲۰۲۳ است. باتوجه به اینکه نوشتار متن به زبان ژاپنی نوشته شده، می‌توان احتمال داد نسخه‌ی بازار جهانی از این خودرو، تفاوت‌هایی با مدل بازار ژاپن داشته باشد. پیش‌فروش تایپ R جدید در کشور سازنده شروع شده و بعضی نمایندگی‌های فروش، قدرت ۳۲۶ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن‌متر را تأیید کرده‌اند.

نمای جانبی هوندا type R

بر اساس اطلاعات غیررسمی، بیشترین قدرت پیشرانه مشابه مدل قبلی، در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌شود و نهایت گشتاور، از ۲۶۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل خواهد شد. مدل ۲۰۲۰ تایپ R، بیشترین گشتاور را در ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه تولید می‌کرد. با این شرایط، پیشرانه‌ی جدید چندان متفاوت نیست و صرفاً ۱۰ اسب بخار با ۲۰ نیوتن‌متر، قوی‌تر شده است.

بسیاری از علاقه‌مندان هوندا در انتظار معرفی تایپ R جدید با پیشرانه‌ای متفاوت از نسخه‌ی قبلی بودند. از سویی دیگر، اطلاعات بسیار مهم مرتبط با وزن خالص و مهندسی شاسی برای این خودرو هنوز اعلام نشده است. عملکرد سیستم تعلیق و فنربندی نیز، نقش بسیار مهمی در توانایی‌های یک خودرو در پیست دارند.

نمای عقب هوندا سیویک تایپ آر

رکوردگیری تایپ R مدل ۲۰۲۳ در پیست سوزوکا، تفاوت‌های چشمگیر این خودرو با نسل قبل را ثابت کرده است. نسخه‌ی نهایی، پاییز سال جاری تحویل خریداران خواهد شد.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بهنام

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (305 ديدگاه)

    بیست اسب بخار و بیست نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به مدل قبل بنظرم عالیه.
    طراحی تایپ آر جدید هم واقعا دوست داشتنیه و جزو مدلهای ماندگار هوندا خواهد بود .

    موافقم ۲۶
    مخالفم ۵
  2. Matin2

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (197 ديدگاه)

    از اینش خوشم میاد که هم اسپرته هم جاداره و برای خانواده هم خوبه

    موافقم ۱۴
    مخالفم ۱
  3. akrh78

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1294 ديدگاه)

    جلوشو خیلی دوست دارم ولی عقبش یه حالت غمگین داره انگار، شبیه کیا استینگر شده که اونم کپی داج چارجر بود
    در کل تغییر نسل به سبک ۹۱۱ بوده و اگه حداقل وزنش ۵۰ کیلو کمتر نکرده باشن به نظر من ناامید کنندس

    موافقم ۸
    مخالفم ۱
  4. امیرشایان فرازی

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (387 ديدگاه)

    من قبلاً همش تلاش می کردم از سیویک دور باشم ولی این یکی واقعا دلبره

    موافقم ۶
    مخالفم ۱
  5. حسین

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (559 ديدگاه)

    وقتی که gr کرولا قراره با انجین سه سیلندر و قدرت ۳۰۰ اسبی و awd ساخته بشه پس انتظار میرفت سیویک تایپ r دیگه حداقل ۳۵۰ اسب رو داشته باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۳
  6. JDM lover

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    من که از طراحیش خوشم میاد
    مخصوصا جلوش ولی عقبش بنظرم هنوز جای کار داره
    از نظر مشخصات فنی هم خیلی خوبه و اگر بتونه کاهش وزن محسوسی نسبت به نسل قبل داشته باشه خیلی عالی میشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۱
  7. رامتین

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2559 ديدگاه)

    احتمالا نسخه نهایی توان ۳۳۵ اسب را داره که عدد خاصیه. در هر صورت بنظرم خیلی جذابه و البته با گیربکس اتومات هم عرضه بشه بد نیست.

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  8. meysam

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3382 ديدگاه)

    عقبش خیلی خوشگله خدایی
    از روزای اول که معرفی شد خیلی بیشتر داره به چشمم میاد

    موافقم ۲
    مخالفم ۰
  9. sina

    ۴ مرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    امیدوارم یکمی بیشتر باشه و به ۳۴۰ اسب قدرت و ۴۵۰ گشتاور برسه
    در اون صورت احتمال میدم با یه خودروی جاودانه روبرو باشیم

    موافقم ۲
    مخالفم ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا