هیوندای

معرفی هیوندای توسان ۲۰۱۹ فیس‌لیفت در نیویورک

هیوندای توسان ۲۰۱۹ فیس لیفت معرفی خود در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۹ را جشن گرفت.

هیوندای توسان 2019 فیس‌لیفت
مهم‌ترین تغییرات این خودرو زیر پوست آن و طیف پیشرانه‌ها رخ‌ داده‌اند. دو پیشرانه برای مدل سال ۲۰۱۹ در نظر گرفته شده که اولی ۴ سیلندر ۲ لیتری تزریق مستقیم با قدرت تخمینی ۱۶۴ اسب بخاری می‌باشد.

هیوندای توسان 2019 فیس‌لیفت
اما نسخه فول تر از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری تزریق مستقیمی استفاده می‌کند که قدرت آن نیز در حدود ۱۸۱ اسب بخار می‌باشد. این پیشرانه جایگزین نسخه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی قبلی با قدرت ۱۷۵ اسب بخار شده است. هر دو پیشرانه یاد شده با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کنند.

هیوندای توسان 2019 فیس‌لیفت
همان‌گونه که از اکثر خودروهای مدرن امروزی انتظار می‌رود، توسان ۲۰۱۹ نیز با طیف مناسبی از ویژگی‌های ایمنی همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو با تشخیص عابران پیاده، نوربالای خودکار، برف‌پاک‌کن‌های حساس به باران، کروز کنترل هوشمند با عملکرد حرکت و توقف و هشدار توجه راننده عرضه می‌شود. این کراس اوور به‌صورت استاندارد دارای دستیار پیشگیری از برخورد جلو و دستیار حفظ خودرو بین خطوط است.

هیوندای توسان 2019 فیس‌لیفت
در کابین توسان فیس لیفت یک سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش ۷ اینچی و ارتباطات اپل کارپلی و اندروید اتو نصب شده است. همچنین سیستم بلو لینک با سه سال سرویس نیز در برخی تریم ها عرضه می‌شود.

هیوندای توسان 2019 فیس‌لیفت
صحبت از تریم ها شد و باید گفت توسان در تریم های Value، SE، SEL، اسپورت و لیمیتد تولید می‌شود. تفاوت‌های بین تریم ها شامل رینگ‌های ۱۸ اینچی برای مدل SEL بوده درحالی‌که سایر نسخه‌ها با رینگ‌های ۱۷ و ۱۹ اینچی عرضه می‌شود. همچنین مدل لیمیتد دارای تریم کرومی بوده و پیشرانه ۲ لیتری نیز تنها در تریم های Value و SE عرضه می‌شود. سایر نسخه‌ها از پیشرانه ۲.۴ لیتری سود می‌برند.

از نظر طراحی تفاوت قابل‌توجه بین توسان فیس لیفت و مدل قبلی وجود ندارد. از جمله تغییرات توسان ۲۰۱۹ نسبت به مدل سال قبل می‌توان به جلوپنجره بازنگری شده، چراغ‌های جلو و عقب اصلاح شده و همان رینگ‌های ۱۷ تا ۱۹ اینچی یاد شده اشاره کرد.

هیوندای توسان ۲۰۱۹ از پاییز سال جاری در نمایندگی‌های این شرکت در دسترس خواهد بود.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۲ دیدگاه‌ها

  1. rezalp

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3888 ديدگاه)

    من که هیچ تفاوتی بین این مدل با قبلی نمیبینم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Meysam

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (183 ديدگاه)

      اهههههه ایناهم شورشو درآوردنا.
      هی به خودمون زور میزنیم یه مدل جدید بخریم(که نمیتونیم?)یه مدل جدید میدن بیرون.
      بسه دیگه مرسی اه?

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. Meysam

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (183 ديدگاه)

        الان اونی که دیسلایک داده،حتما هربار که یه مدل جدیدش میاد یه پنج شیش تا میندازه دم گاراژ??

        خسته نباشی دادا✋

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
    2. پیمان

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      تغیرات همونطور که در متن گفته شده بیشتر در انجین اتفاق افتاده تا در شکل ظاهر و داخل کابین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  2. Wrx

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (329 ديدگاه)

    مدل قبلی نمای بهتری داشت ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. پیمان

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      من چون خودم ۲۰۱۷ رو دارم کاملا موافقم نما فیس قبلی زیباتره

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  3. sina

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2174 ديدگاه)

    قبلی بهتر بود که :/

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. فريد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (311 ديدگاه)

    خیلی ضعیفه عهه ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. Meysam

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (183 ديدگاه)

      قویه فقط پراید خومون.
      مگه نه داداش؟??

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. پیمان

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (5 ديدگاه)

      داداش گلم تو جاده های ایران که بیشتر از ۱۱۰ نمیتونی بری بنظرم چه پراید چه توسان چه سری ۷ داشته باشی فرقی نداره زمانی قدرت و شتاب مطرح میشه که تو جاده بتونی بگازی و شتاب بگیری

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
  5. me84

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    یه ویژگی مثبتی که هیوندای و کیا دارن اینه که همه امکانات ضروری رو ارائه میدن و این خیلی خوبه و نشون میده نیاز سنجی خیلی دقیقی دارن. مثلا همین اندروید اتو و اپل کار پلی . اما بعضی از ژاپنیها مثل کمری( اگه اشتباه نکنم) اندروید اتو رو ارائه نمیدن . منظورم اینه که یه سری از نواقصی هستن که خیلی پیش پا افتاده هستن و خیلی راحت میشه رفع بشن اما وجودشون خیلی احساس بدی ایجاد میکنه. هیوندای کیا اما خیلی حواسشون جمعه و بخاطر همینم روزبروز فروششون بیشتر میشه.
    یه سری نکات ریز خیلی تو انتخاب مشتری تاثیر میذاره.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. رضا

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (88 ديدگاه)

      روز به روز فروششون بیش‌تر میشه ؟؟؟؟؟؟؟
      آمار های فروش رو باز ببین

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
    2. T.H.M

      ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (571 ديدگاه)

      والا روز به روز که داره فروششون کمتر میشه. یه نگاه به آمار فروش بندازید تو سایت های معتبر متوجه میشید. سعی نکنیم اطلاعات غلط بدیم یا اونجوری که خودمون دوست داریم آمار رو تغییر بدیم. طبق سایت focus2move در سال ۲۰۱۷ کیا ۹درصد و هیوندای ۸.۹ درصد کاهش فروش نسبت به ۲۰۱۶ داشتند و بدترین عملکرد رو از لحاظ تغییر فروش نسبت به برندهای غیر چینی داشتند. در حالیکه تویوتایی که مثال زدید ۲.۳ درصد افزایش داشته. اگه مدلی هم بخوایم صحبت کنیم، الانترا ۲۱ درصد کاهش، توسان ۳.۸ درصد کاهش، سانتافه ۱۳.۸ درصد کاهش، سوناتا ۲۴.۹ درصد کاهش و … در سال ۲۰۱۷ داشتند. هم چنین کیا اسپورتیج ۱۵.۸ د رصد کاهش، سورنتو ۶.۱ درصد کاهش و مدلایی مثل سراتو و اپتیما حتی بین ۱۰۰ تای اول هم نبودن و تو لیست این سایت نیومده.
      حالا بازار آمریکا رو نگاه کنید. طبق سایت goodcarbadcar هیوندای ۱۳.۴۲ درصد کاهش و کیا ۹ درصد کاهش در سال ۲۰۱۷ داشتند و جزو بدترین عملکردها از لحاظ تغییر فروش بودند. هیوندای از این نظر تو رتبه چهارم بدترین عملکرد بوده (بعد از اسمارت و فیات و کرایسلر). دیگه آمار تک تک مدلاشون رو میتونید تو خود این سایت ببینید. بعضی مدلاش افزایش اندک داشتند و بعضیاش کاهش شدید.
      ضمنا کمری رو مثال زدید. خدمتتون عرض کنم در سال ۲۰۱۷ که تقریبا همه ی برندای خوب تو میدسایزهای غیر لوکس کاهش فروش داشتند، کمری کمترین میزان کاهش رو داشت بینشون و درنتیجه بهترین عملکرد. همینطور تو آمریکا. همه ی میدسازها کاهش فروش داشتند و کمری کمترین میزان کاهش.(فقط ۰.۴ درصد کاهش یعنی تقریبا بی تغییر) اما سوناتا ۳۳.۹ درصد کاهش و اپتیما ۱۳.۵ درصد کاهش. در مورد بقیه مدلا و شاسی بلندها هم میتونید خودتون ببینید که راو۴ و روگ و … چه غوغایی کردن. میدسایزها رو فقط گفتم چون اسم کمری رو گفتید.
      در ضمن در دو ماه اول ۲۰۱۸ هم تنها برند غیر لوکس که میدسایزش تو آمریکا افزایش فروش داشته تویوتا بوده. کمری ۱۶.۱ درصد افزایش که عالیه. بقیه برندها همشون کاهش داشتند. در حالیکه سوناتا ۴۳.۵ درصد کاهش و اپتیما ۳۰.۷ درصد کاهش. راستی اینم بگم که در ماه فوریه بدترین عملکرد رو در بین همه ماشینا (چه لوکس و چه غیر لوکس ، چه میدسایز و چه غیر میدسایز) سوناتا با ۵۴.۲ درصد کاهش داشته. این آمار رو تو goodcarbadcar با جزئیات زده. بقیه سگمنت ها هم خودتون ببینید. میدسایزها رو گفتم چون اسم کمری رو بردید.
      البته اینم بگم که مدلایی از ماشینای کره ای افزایش فروش داشتند یا در سال هایی افزایش فروش داشتند. اما شما برمیگردید میگید روز به روز افزایش فروش دارند! منم با دلیل و مدرک ثابت کردم حرف شما اشتباست. به خدا الان که دیگه راحت میشه با یه سرچ راحت تو اینترنت به همه چیز پی برد، هیچ توجیه و بهونه ای برای زدن حرفای اشتباه و به اشتباه انداختن بقیه نیس. لطفا اول دو تا سرچ کنید بعد از چیزی که امار و ارقامش هست حرف بزنیم. اگه هم میخواید آمارسازی به نفع ماشینای مورد علاقه خودتون کنید که دیگه بحثش جداست.
      اینم بگم که من نه دشمنی با کره ای ها دارم و نه ژاپنی ها ارث بابای منه. هیچ فرقی برای دنیا و آخرت من نمیکنه بخوام یکی رو بکوبونم و یکی رو الکی بالا ببرم. ولی حقیقت رو باید همیشه گفت تا اطلاعات اشتباه به بقیه نرسه. من فقط خواستم واقعیت رو بگم. وگرنه خود ژاپنی ها هم مدلاییشون هستن که کاهش فروش داشتند. من به اون کاری ندارم. حرف شما صرفا در مورد کره ای ها بود و منم خواستم واقعیت رو در موردشون بگم. اگه قرار بود آپشن تنها ملاک اصلی خارجیا باشه تو خرید ماشین مثل ما ایرانیا، اونوقت کره ای ها باید فروششون حتی از تویوتا هم بیشتر می بود. ولی طبق مطلبی که خیلی وقت پیش پدال گذاشت حتی بین ۵ تا ملاک اصلی آمریکایی ها هم نیس تو خرید ماشین. ضمنا ربطی به حواس جمعی و حواس پرتی نداره که برادر من. مثلا بقیه خیلی پرت هستن که فلان آپشن رو نمیذارن. یه چیزی میگی شماها. نه برادر. تا اینجای کار کره ای ها مجبور بودن چیزی رو ارائه بدن که فروششون رو بتونن بالا ببرن. نه از لحاظ برند و نه از لحاظ کیفیت و نه از لحاظ سواری و … در حد ژاپنی ها نبودن. لذا مجبور بودن یکی طراحی هاشون رو تغییر بدن که با استخدام اروپایی ها به هدفشون رسیدن چند سال پیش و یکی هم ماشینو پر کنن تا خرخره از آپشن. همین. اثبات حرفم هم به عنوان مثال به آمار فروش اپتیما در سال ۲۰۱۰ به قبل رو با ۲۰۱۱ که طراحیش متحول شد مقایسه کنید. قبلش حتی جزو ۱۰۰ ماشین پرفروش تو آمریکا نبود اما ۲۰۱۱ به یکباره بین ۵ تای اول اومد. چیش در این سال تغییر کرده بود؟ آیا به یکباره در طی یکسال کیفیت یا سواریش متحول شد؟ نه. چیزی که تغییر کرد طراحیش بود و تونست بعضیا رو بکشه سمت خودش. اما الان چی؟ دیگه فاصله ی طراحی با ژاپنی ها ندارن. حتی دیگه تو اکثر سگمنت ها ژاپنی ها ماشینای قشنگ تری دارن. در مورد آپشن هم همین. دیگه تفاوت چندانی تو آپشن های ژاپنی و کره ای دیده نمیشه. حتی تو بعضی موارد ژاپنی ها آپشن های بیشتری هم دارن. همین دلایل باعث میشه تو یکی دو سال اخیر فروششون رو به کاهش رفته همونطور که آمار دادم. ممکنه حالا ۲۰۱۸ افزایش داشته باشن یا بعدش. ولی اخیرا که اینطور نبوده. در مورد تویوتا که اندروید اتو نداره حرفتون درسته و برای خودمم جای تعجبه که چرا اینقدر پافشاری میکنه رو این موضوع. ولی قطعا دلیلی داره و حواس پرتی نیس. ولی بالاخره اونم میذاره مثل اپل کار پلی. ولی خدا وکیلی خود شما اگه علاقه به ماشینی داشته باشی، صرفا به خاطر نداشتن یه آپشن مثل این، ممکنه دست ازش بکنی و بری سراغ یه ماشین دیگه؟ اگه اینطور بود که تویوتا کلی باید کاهش فروش پیدا میکرد.
      ببخشید طولانی شد.

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. T.H.M

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (571 ديدگاه)

        ببخشید اون قسمتی که گفتم در سال ۲۰۱۱ اپتیما بین ۵ تای اول اومد، منظورم ۵۰ تا بود. سریع تایپ کردم یه صفرش جا موند. الان هم نگاه کردم به goodcarbadcar. رتبش در ۲۰۱۱، ۴۵ شد در آمریکا و ۲۰۹ درصد افزایش فروش پیدا کرده بود! که همونطور که گفتم واضحه که این افزایش فروش به خاطر تحول در طراحیش بوده.(که البته با این همه افزایش فروش بازم خنده داره مقایسش با کمری. تو همون سال اپتیما ۸۴ هزارتا فروخت تو آمریکا و کمری ۳۰۸ هزارتا !) ولی دیگه الان از این خبرا نیس و تو اکثر موارد ژاپنی ها طراحی بهتری دارن. در مورد آپشن دیگه تفاوت چندانی تو تعدد آپشن ها نیس بینشون. لذا دیگه همون دو عامل برتری در طراحی و آپشن هم دیگه ندارن و در سطح بقیه هستن. لذا افت فروش شدید تو سالیان اخیر داشته

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. T.H.M

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          ببخشید دوباره کامنت میذارم. اما در مورد طراحی که گفتم. شما الان حتی به طراحی فرانسوی ها یه نگاه بندازید و با هم سگمنت کره ای شون مقایسه کنید. مثلا تلیسمان و پژو ۵۰۸ جدید، کولئوس، پژو ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸، رنو مگان جدید و … . تو بیشتر سگمنت ها فرانسوی ها هم طراحی بهتری از کره ای ها دارن الان. هم سگمنت اینا مثل اسپورتیج که خیلیا بهش میگن زشت، سوناتا جدید که حتی خیلی از طرفداراش هم ایراد گرفتن از طراحی جدیدش، سانتافه جدید که خیلی از کره ای باز ها هم گفتن نسل قبلیش بهتر بود و … . تو ژاپنی ها هم یه مزدا کافیه تا هیچ نگاهی به کره ای ها نشه. مزدا۶، مزدا ۳، CX-5، CX-9 و CX-3 . خدا وکیلی به مراتب زیباتر از رقیبای کره ایش نیستن؟ یا حتی تویوتا CHR، تویوتا کمری جدید، تویوتا آئوریس یا کرولا هاچبک جدید، راو ۴ جدید و … . یا محصولات هوندا مثل سیویک و آکورد. یا نیسان مثل قشقایی و ماکسیما و آلتیمای جدید و … . نگاه کنید. واقعا دیگه کره ای که مثل پنج شش سال قبل که با اختلاف جزو زیباترین ها بودن، دیگه الان تو هر سگمنتی حداقل یه رقیب ژاپنی یا فرانسوی پیدا میشه که خیلی زیباتر باشه. الان خیلی از محصولات کره ای جدید رونمایی میشه خیلیا ایراد میگیرن ازش. به خدا دروغ نمیگم. برید تو صفحات همین سایت یا سایت های خارجی یا یوتیوب زیر فیلمای کره ای های جدید نظرات رو بخونید متوجه میشید. به نظر من که دیگه الان کره ای ها از نظر طراحی چیز متفاوتی نیستن و حتی پایین تر از ژاپنی ها و فرانسوی ها و صد البته طراحی های جدید فولکس واگن و بعضی ماشینای آمریکایی هستن. گذشت اون زمان. همین الان کره ای ها که اون همه فروش میکردن تو ایران، با اومدن فرانسوی ها مثل تلیسمان و کولئوس فروششون کاهش زیادی پیدا کرده. رتبه اول واسه کی بود همیشه؟ سانتافه. الان چی؟ تلیسمان و کولئوس. چون ایرانیا ظاهرگرا هستن، همین فروش نشون دهنده اینه که دیگه الان کی طراحی برتری داره. یا کافیه ماشینای مزدا میومدن ایران البته با قیمت مناسب (نه با اختلاف زیاد با کره ای ها). در اونصورت میدید آیا کسای زیادی پیدا میشدن برن سمت کره ای ها یا نه. همونطور که گفتم دیگه الان شما تو هر سگمنتی حداقل یک (البته بیشتر) طراحی به مراتب بهتری تو محصولات ژاپنی یا فرانسوی یا آلمانی (فولکس) و … میبینید.

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
        2. آرمان

          ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (296 ديدگاه)

          فقط اونجا که گفتی تفاوت چندانی بین آپشن های ژاپنی وکره ای نیست :))))
          این کامنتت رو نشون ژاپنی ها بدی حتما بهت کمری یا کرولا مجانی میدن چون خودشون اینقدر دفاع نکردن از خودشون که تو کردی :))) أنشالله یه روز خودت بتونی ماشین خوب سوار بشی و درک کنی و سنت به گواهی نامه هم برسه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      2. akrh78

        ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1256 ديدگاه)

        خواهش میکنم.اصلا حرفشم نزن.چون من اصلا نخوندم گلم

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
        1. T.H.M

          ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (571 ديدگاه)

          قربون شما. اشکالی نداره. حق میدم چون بیش از حد طولانی نوشتم. خودمم بودم شاید حوصلم نمیومد بخونم :)

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
      3. آرمان

        ۱۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (296 ديدگاه)

        عزیزم اگه امار فروش کره ای ها کمتر شده بخاطر چین هست که سر مسائل سیاسی با کره به مشکل برخورده و واردات کره ای هارو خیلی کم کرده نه هیچ دلیل دیگه،وگرنه کره به این معروفه که صنعت خودرو سازیش روز به روز داره بهتر میشه
        درضمن زشته کره ای رو با فرانسوی مقایسه کنی،شاخشون تالیسمان بود که تأ الان ١١ مورد إتش سوزی داشت!
        این ٢٠٠ خطی که نوشتی ألکی بود

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  6. me84

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1775 ديدگاه)

    .
    حرف شما درسته اما منظور من چیز دیگه ایه.
    این کاهش فروش تو یک سال رو هر شرکتی گهگاه تجربه میکنه و طبیعیه. بالاخره بازاره دیگه بالا و پایین داره. منظور من روند کلی فروش هست. الان این دوتا شرکت چهارمین شرکت بزرگ خودروسازی دنیا هستن. من هیچ تعصبی نسبت به کره ایها ندارم. من میگم هر شرکتی یا هر فردی که خوب داره پیش میره رو باید تحسین کرد و الگو قرار داد.
    این دوتا شرکت واقعا دارن خوب پیش میرم و سرعت رشدشون خیلی خوبه.

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. ‌‌‌‌‌‌‌‌‌:::فرشاد:::

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3027 ديدگاه)

    طراحیش خیلی زیباتر، هماهنگ‌تر و منطقی‌تر از سانتافه شده ?

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. پیمان

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (5 ديدگاه)

    بشخصه مدلهای ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ رو از لحاظ شکل ظاهر قبول دارم من خودم ۲۰۱۷ رو دارم و کاملا از شتاب نسبی اون راظیم،در مدلهای ۲۰۱۸ بنظرم علاوه بر تغیرات انجین روی اپشن زیاد کار کردن تا شکل ظاهری، بهر سوی احتمالا تا اومدن این مدل به بازار ایران و نوسانات دلار ۳۵۰ ملیون رو برای مدل ۲۰۱۸ باید انتظار داشته باشیم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا