هیوندای

هیوندای ولوستر N مدل 2021 با گیربکس دوکلاچهٔ جدید

هیوندای جزئیات رسمی ولوستر N مدل ۲۰۲۱ را برای بازار ایالات‌متحده اعلام کرده است. طبق اعلام هیوندای، این ماشین برای مدل ۲۰۲۱ به‌صورت استاندارد با پکیج پرفورمنس عرضه می‌شود. این یعنی ولوستر N ازاین‌پس صرفاً در نسخهٔ ۲۷۵ اسب بخاری قابل خریداری خواهد بود و نسخهٔ پایهٔ ۲۵۰ اسب بخاری قبلی حذف شده است؛ اما پکیچ پرفورمنس صرفاً قدرت موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ ولوستر N را افزایش نمی‌دهد بلکه دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی، رینگ‌های ۱۹ اینچی با لاستیک‌های چسبنده‌تر و ترمزهای بزرگ‌تر را هم به همراه دارد که حالا همهٔ این ویژگی‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند.

اما این تنها تغییر ولوستر N برای مدل ۲۰۲۱ نیست زیرا هیوندای گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید خود را هم برای این ماشین ارائه کرده است. این گیربکس جدید که برای اولین بار در ولوستر N مدل ۲۰۲۱ معرفی شده است، با تمرکز روی پرفورمنس به‌صورت داخلی توسط خود هیوندای توسعه یافته است. این گیربکس از نوع کلاچ مرطوب است که برای روان‌کاری بهتر از روغن استفاده می‌کند و برای خنک شدن هم به یک اویل پمپ برقی مجهز شده است. هیوندای ادعا می‌کند که این ویژگی موجب می‌شود گیربکس جدید این شرکت در دمای بالا بهتر از گیربکس‌های دوکلاچهٔ کلاچ خشک عمل کند.

این گیربکس جدید که به همراه پدال‌های تعویض دندهٔ روی فرمان به‌عنوان یک آپشن برای ولوستر N مدل ۲۰۲۱ ارائه می‌شود، از ویژگی‌های جالبی مثل حالت N Grin Shift برخوردار است که از طریق یک توربوشارژر اووربوست موقتی، اوج گشتاور موتور را از ۳۵۲ نیوتن متر به ۳۷۷ نیوتن متر افزایش می‌دهد و تا ۲۰ ثانیه گیربکس را در تهاجمی‌ترین حالت تنظیم می‌کند تا خودرو سرگرم‌کننده‌تر شود. علاوه بر این، گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچهٔ ولوستر N از ویژگی‌ای بنام N Power Shift هم برخوردار است که در زمانی که خودرو با بیش از ۹۰ درصد گاز در حال شتاب گیری است، برای تحویل حداکثر قدرت به چرخ‌ها، فعال می‌شود. هیوندای تخمین زده است که ولوستر N مدل ۲۰۲۱ با گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه بتواند ظرف ۵.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

ولوستر N مدل ۲۰۲۱ علاوه بر موارد مذکور، به‌روزرسانی‌های دیگری را هم تجربه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید با نمایشگر هشت اینچی و ناوبری، طیف کاملی از سیستم‌های کمک‌راننده و صندلی‌های N اسپرت اشاره کرد. این صندلی‌ها که به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند و روکشی از پارچه و چرم دارند، نازک‌تر و سبک‌تر بوده و مجموعاً ۲ کیلوگرم سبک‌تر صندلی‌های قبلی هستند. روی پشتی این صندلی‌ها هم لوگوی چراغ‌دار N نصب شده است. سیستم‌های کمک‌راننده‌ای که به‌صورت استاندارد برای ولوستر N مدل ۲۰۲۱ ارائه شده‌اند نیز شامل دستیار جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط، دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، هشدار توجه راننده، هشدار جلوگیری از برخورد در نقاط کور و هشدار برخورد عقب می‌شود.

اولین نمونه‌های هیوندای ولوستر N مدل ۲۰۲۱ در ماه اکتبر راهی نمایندگی‌های فروش در سراسر ایالات‌متحده خواهد شد و قیمت آن نیز در آینده اعلام می‌شود. هیوندای همچنین نسخه‌های معمولی ولوستر مدل ۲۰۲۱ را هم در ایالات‌متحده عرضه خواهد کرد اما این نسخه‌ها هیچ تغییری نسبت به قبل تجربه نکرده‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1745 ديدگاه)

    چرا تو awd نیستی?????

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. AMG///

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    چقدر باحاله
    ?Hyundai?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Abbas.Lambo

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    کلا این نسل بین زمین تا آسمون با نسل اولش فرق داره، از لحاظ فنی خیلی خیلی بهتر شده،ظاهرشم که خیلی پخته تره،ولی قبلی رو که میدیدی انگار یه چیز فضایی دیدی مخصوصا برای بار اول

    موافقم 1
    مخالفم 0
  4. محمد

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    خوشگله

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. شاهین

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خیلی اعجوبس
    توی رالی خیلی خوش درخشیده بهترین پرفورمنسو میده به راننده ها بخاطر پلتفرم و طراحیش

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا