هیوندای

استراتژی جدید جنسیس، الکتریکی شدن از سال 2025 به بعد

خودروهای الکتریکی آینده این صنعت را تشکیل می‌دهند و جنسیس از این موضوع آگاه است. بازوی لوکس هیوندای می‌گوید با آغاز سال ۲۰۲۵ به برندی تمام الکتریکی تبدیل خواهد شد. تا سال ۲۰۳۰ تعداد ۸ خودروی بدون آلایندگی تولید خواهد شد و این برند به دنبال فروش سالانه ۴۰۰ هزار دستگاهی است. جنسیس در سال ۲۰۳۵ می‌خواهد برندی کاملاً کربن خنثی باشد.

این خودروساز کره‌ای استراتژی الکتریکی سازی دوگانه‌ای را در پیش گرفته به این معنی که محصولات تمام الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی تشکیل دهنده برنامه‌های آتی خواهند بود. جنسیس می‌گوید باتری‌های لیتیوم-یونی پرفورمنس بهتری داشته و سلول‌های سوختی نیز قدرت بالاتری ایجاد می‌کنند.

اولین خودروی الکتریکی جنسیس مدل GV60 است که از اواخر سال جاری روانه بازار خواهد شد. اگرچه هنوز مشخصات رسمی این خودرو منتشر نشده اما گفته می‌شود نسخه پایه قدرت ۲۲۶ اسبی داشته و مدل رده میانی از سیستم چهار چرخ محرک سود برده و خروجی ۳۲۵ اسبی را ارائه خواهد نمود. مدل فول GV60 نیز قدرت ۴۳۶ اسب بخاری تولید می‌کند.

GV60 از پلتفرم E-GMP مشترک با هیوندای آیونیک ۵ و کیا EV6 سود می‌برد. اگرچه GV60 خودروی لوکس‌تری است اما EV6 قوی‌تری عضو این گروه بوده و حداکثر قدرت ۵۷۶ اسبی دارد.

یکی از مدیران ارشد جنسیس گفته است:

ما به دنبال برهم‌کنش با تمامی سلایق هستیم. معماری جدید ما با تکنولوژی‌ها و طراحی‌های نفس‌گیر ترکیب شده و تجارب مالکیت منحصربه‌فردی را رقم خواهد زد.

هنوز مشخصات GV60 منتشر نشده اما باید دانست کیا EV6 با باتری ۷۷.۴ کیلووات ساعتی خود برد ۵۲۸ کیلومتری را ارائه می‌کند. نسخه چهار چرخ محرک این خودرو شعاع حرکتی ۵۰۶ کیلومتری دارد.

برنامه‌های جنسیس شامل حمل‌ونقل هوایی نیز هست. این پروژه طولانی‌مدت هیوندای به دنبال تأسیس محل‌هایی در شهرها برای حمل‌ونقل هوایی با مسافت کوتاه است. ظاهراً جنسیس نیز نقشی در این برنامه‌ها خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    بنظرم برقی شدن جنسیس میتونه خیلی برای پیشرفتش موثر باشه،چون هنوز دو سه ساله اومده و پیشرانه مطرحی هم ندارن که بخواد از کنار گذاشتنش ضرر کنه،تا الان که واقعا ماشینای خوبی ساخته از این به بعد باید دید چی میشه…

    موافقم 2
    مخالفم 2
  2. ممد ژانگولر

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (3454 ديدگاه)

    جنسیس حرفی برای گفتن‌ نمیذاره
    تاییده

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. Reza Waffen SS

    ۱۲ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    داره تبدیل به یه غول میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا