هیوندای

پشت فرمان هیوندای i10 N Line جدید مدل 2020

هیوندای بجا رها کردن کلاس خودروهای شهری (چیزی که خودروسازان زیادی انجام داده و می‌دهند) موقعیت خود در این کلاس را با عرضه نسخه اسپورت تری از نسل جدید i10 تقویت کرده است.

هیوندای i10 N

اما خیلی هیجان‌زده نشوید زیرا نسخه N Line فرسنگ‌ها با یک هاچبک پایه و داغ فاصله دارد. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی جدید با قدرت ۱۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتون متر قرار گرفته است. این پیشرانه با یک گیربکس ۵ سرعته دستی همکاری می‌کند. نزدیک‌ترین رقیب به i10 N Line فولکس‌واگن آپ GTI است که تاکنون این گوشه از بازار را در قبضه داشته است.

هیوندای i10 N

تریم N Line با برخی تغییرات ظاهری همچون جلوپنجره جدید با دیلایت های LED یکپارچه، رینگ‌های ۱۶ اینچی، نشان‌های N Line، دو خروجی اگزوز، فرمان و صندلی‌های مخصوص و… متمایز می‌شود. قطعاً تغییرات یاد شده باعث شده‌اند این خودروی شهری گزینه جذاب‌تری به نظر آید.

هیوندای i10 N

البته خود پیشرانه خبر بزرگی محسوب می‌شود. این پیشرانه با استقبال ما روبرو شده زیرا گزینه‌های دیگر از نوع ۱ و ۱.۲ لیتری تنفس طبیعی هستند که حتی در چنین خودرویی با ابعاد کوچک فاقد قدرت کافی هستند.

هیوندای i10 N

هیوندای می‌گوید i10 N Line با این پیشرانه جدید شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیه‌ای دارد و خب با خودروی بسیار سریعی طرف نیستیم؛ اما این رقم بازگو کننده کل داستان نیست زیرا از حالت سکون شاهد بهبود پرفورمنس خودرو هستیم که دلیلش گشتاور بیشتر در دورهای پایین است.

هیوندای i10 N

شتاب گیری خودرو از سرعت ۹۰ کیلومتر به بعد افت پیدا می‌کند اما توربو باعث می‌شود عملکرد خودرو در سبقت‌ها بهتر از قبل باشد. یکی از نقاط ضعف I10 گیربکس دستی آن است در حال که آپ GTI از گیربکس ۶ سرعته استفاده کرده و تجربه بهتری را در بزرگراه‌ها ایجاد می‌کند.

هیوندای i10 N

هیوندای در حرکتی نسبتاً سورپرایز کننده برخی بهبودها در شاسی را نیز انجام داده است. میزان بازی فنرها بیشتر شده و از جذب کننده‌های شوک جدید استفاده شده است. نتیجه هم ایجاد سواری و هندلینگی احساس‌برانگیز و پایدار نسبت به جثه است. سواری خودرو کمی سفت بوده اما سیستم تعلیق به خوبی ناهمواری‌ها را جذب می‌کند و i10 کاملاً حس یک خودروی بالغ را منتقل می‌کند.

با وجود پرفورمنس بهتر، i10 N Line یک خودروی کوچک و هیجان‌انگیز برای سواری است اما خب از نظر هندلینگ و توانایی در پسِ فولکس آپ GTI قرار می‌گیرد. فرمان خودرو تیزی فرمان آپ را نداشته و پیشرانه رقیب ژرمنی نیز پرفورمنسی فوق‌العاده ارائه می‌کند.

البته هیوندای کوچک‌ترین محصول خود را کاملاً غنی از تجهیزات کرده است. سیستم تهویه مطبوع، کروز کنترل، دوربین دنده‌عقب، صفحه لمسی ۸ اینچی، اندروید اتو و اپل کارپلی، درگاه‌های شارژ USB و بلوتوث جزو تجهیزات i10 N Line هستند.

هیوندای i10 N لاین

سپس نوبت به لیست تجهیزات ایمنی می‌رسد که شامل هشدار خروج از مسیر، هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری خودکار، دستیار کمک به حرکت در سربالایی و کیسه‌های هوا می‌باشد. آپ GTI از این نظر نمی‌تواند به هیوندای نزدیک شود و i10 N Line با قیمت ۱۶۱۹۵ پوندی ارزان‌تر از رقیب آلمانی است.

هیوندای i10 یک خودروی شهری کوچک و عالی است. این خودرو پر از تکنولوژی‌ها و تجهیزاتی است که معمولاً در این کلاس دیده نمی‌شود. به این موارد باید پیشرانه ۱ لیتری توربوی جدید را نیز اضافه کنیم که بر پرفورمنس خودرو افزوده است. سواری i10 N Line به اندازه فولکس‌واگن آپ GTI هیجان‌انگیز نیست اما خب خودرویی ارزان‌تر بوده و با پول پرداختی خود چیزهای بیشتری به دست می‌آورید.

مشخصات هیوندای i10 1.0 T-GDi N Line

  • قیمت: ۱۶۱۹۵ پوند
  • پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری توربو
  • گیربکس: ۵ سرعته دستی، دیفرانسیل جلو
  • قدرت/گشتاور: ۱۰۰ اسب بخار/۱۷۲ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: ۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    با نمکه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      فقط کافیه مقایسه بشه با ورژن‌های مختلف تویوتا یاریس تا پِی به زشت بودن این خودروی هیوندای ببرید .
      جداً i10 باید باشه تا یاریس ، مزدا۲ ، آپ یا حتی کیا پیکانتو به چشم بیاد .

      موافقم 0
      مخالفم 3
    2. کیان

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      انصافا طراحی تیبا ۲ از این بهتره !!!
      اخه این چ طراحی ای هست ؟؟؟ قبلیش معقول تر بود واقعا

      موافقم 0
      مخالفم 1
    3. مزدا

      ۹ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      هیوندایی خیلی سعی میکنه یک جلو پنجره مخصوص به خود رو داشته باشه ولی تو هر ماشینی یه جور جلو پنجره میزاره .این فرم جلو پنجره هم اصلا جذاب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 1
  2. رضا

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (66 ديدگاه)

    سوس ماس?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. مهرداد كمال

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1801 ديدگاه)

    زشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. عماد

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10 ديدگاه)

    مناسب خانوما

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حسین دهمرد

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    من نمیدونم چه اصراری به این جلوپنجره ی چیپ دارن . انگار با مشت زدی تو دهنش چهارتا دندونای جلوش ریخته دوطرفش مونده گند میزه رو کل زحمت طراحی ماشین نگاش میکنی انگار از این اسباب بازی پلاستیکیاس. ولی بقیه ش خوبه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. زیزیگولو

      ۸ مرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (4444 ديدگاه)

      به نظر من ماشین جمع و جورو خوبیه و بدرد شهرای شلوغو پرجمعیت میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. AMG///

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (579 ديدگاه)

    فلفل نبین چه ریزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. آرش وان

    ۸ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (305 ديدگاه)

    3 خودروی پرفروش این سگمنت در ژوئن ۲۰۲۰ در ۲۷ کشور اروپایی طبق برآورد JATO

    1- فیات ۵۰۰ ??
    ۲- فیات پاندا ??
    ۳- رنو توئینگو ??

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. پارسا عشق ماشین

    ۹ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (190 ديدگاه)

    از وقتی هیوندای از ایران رفته چرت و پرت میزنه به جز بعضی ها!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا