هیوندای

تائید نام و مشخصات جنسیس GV60

تاکنون پروتوتایپ های زیادی از جنسیس GV60 رؤیت شده‌اند. اولین خودروی الکتریکی مخصوص برند لوکس هیوندای در جایگاهی پایین‌تر از GV70 قرار خواهد گرفت اما تاکنون تأییدیه استفاده از نام GV60 آن منتشر نشده بود ولی حالا این اتفاق افتاده است. جنسیس در تست‌های تأییدیه رسمی خود نام و برخی مشخصات این خودرو را تائید کرده است.

رسانه‌های کره‌ای می‌گویند GV60 تست‌های تأییدیه آلایندگی و صدای کره جنوبی را پاس کرده است. این تست‌ها همچنین نشان دهنده قدرت تولیدی خودرو بوده‌اند، چیزی که جنسیس فعلاً به‌صورت رسمی اعلامش نکرده است. گفته می‌شود GV60 سه سطح پرفورمنس متفاوت خواهد داشت و مدل پایه از یک پیشرانه الکتریکی در اکسل عقب استفاده خواهد کرد.

قدرت این پیشرانه ۲۲۶ اسب بخار بوده درحالی‌که مدل رده میانی از دو پیشرانه استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۳۲۵ اسبی خواهد داشت. ظاهراً مدل پرچم‌دار هم از دو پیشرانه الکتریکی استفاده کرده و قدرت ترکیبی ۴۳۶ اسبی دارد.

این اعداد می‌توانند بسته به بازار عرضه کمی تغییر کنند اما خب ایده‌ای کلی از قدرت این خودرو در دست داریم. ذکر این نکته جالب است که GV60 از همان پلتفرم کیا EV6 استفاده می‌کند اما کیا قدرت بالاتری دارد. دو پیشرانه الکتریکی EV6 GT خروجی ۵۷۶ اسب بخاری تولید می‌کنند و شاید جنسیس بیشتر روی لوکس‌تر بودن تمرکز کرده تا پرفورمنس. تست‌های تأییدیه اشاره‌ای به شعاع حرکتی GV60 نداشته‌اند اما احتمالاً شعاع حرکتی این خودرو حدود ۴۸۰ کیلومتر خواهد بود.

کره‌ای‌ها می‌گویند انتشار این اطلاعات معمولاً چند هفته پیش از معرفی خودرو صورت می‌گیرد. در ابتدا تصور می‌شد این اتفاق در ماه ژوئن رخ می‌دهد اما احتمالاً پیش از پایان ماه آگوست یا در ماه سپتامبر شاهد رونمایی از GV60 جدید خواهیم بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. کیان

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    من به شخصه از جنسیس خوشم نمیاد، هرچند حتی اگر ماشین خوبی هم باشه قیمت گذاریش بنظرم بالا هست
    ولی بین همه جنسیس های تولیدی جدید GV70 بنظرم بهترینش هست، خیلی موزون هست چه داخل چه خارج.
    GV60 دیگه باید کوچکترین باشه، شاید جایی قرار بگیره که خیلی مشابه سایزیش نباشه و مزیتی براش بشه برای فروشش

    موافقم 0
    مخالفم 3
    1. احمدرضا

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (877 ديدگاه)

      جناب بله؟
      جنسیس قیمت گذاری بالا داره؟
      شما داری ماشین لوکس سوار میشی با قیمت نصف آلمانی
      با کیفیت و عالی و همینطور ایمن
      نمی تونی بگی گرونه
      قراره لوکس باشه و لوکس بودن خرج داره
      اگه اشتباه نکنم g70 قیمت 40 هزار دلاری داشت

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. کیان

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1435 ديدگاه)

        دوست عزیز من قیمت پایه این کلاس و مینویسم، من نمیدونم چه جوری شما نصف قیمت حساب میکنی، نه تنها نصف قیمت نیست از بعضیاشون هم گرونتر هست، واقعا تنها 2 3 هزار دلار بالاتر چقدر ممکنه مشکل باشه برای کسی نره گرونتر بخره، تازه شما کادیلاک و ائودی و اینفینیتی داری که ارزونتر هم هستن با سابقه بیشتر و …
        صادقانه نگاه کنم با توجه به اینکه اونور همه جا شرایط فروش اقساطی بلند مدت وجود داره به فرض ماشین گرونتر خریدن طی چند سال اون 2 3 هزار دلار اصلا دیده نخواهد شد
        $37,525 Genesis G70
        Mercedes-Benz C-Class $41,600
        Volvo S60 $38,950
        BMW 3-Series $41,250
        Infiniti Q50 $36,700
        Audi A3 $33,300
        Lexus IS $39,050
        Acura ILX $26,100
        Alfa Romeo Giulia $40,350
        Audi A5 $41,800
        BMW 4-Series $45,600
        Cadillac CT4 $33,395
        Lexus RC $42,220
        Mercedes-Benz CLA-Class $33,650

        موافقم 2
        مخالفم 0
        1. SS

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (740 ديدگاه)

          این مقایسه قیمت پایه درست نیست. شما همون سری 3 رو برید کانفیگ کنید داخل سایت ب ام و با چند آپشن خیلی معمولی امکان نداره زیر 50 هزار دلار در بیاد. جنسیس شاید در مدل 50 هزار دلاری به اندازه ب ام و 70 هزار دلاری آپشن داشته باشه از این نظر خیلی ارزون تر هست.

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. R@m!n

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          همون بی ام و 50 هزار تایی بهترین و پیشرفته ترین موتور 6 سیلندر بازار و یکی از بهترین شاسی و گیربکس هارو بهت میده اما جنسیس تو بالاترین مدلش یه موتور 6 سیلندر بیست ساله پیش که هر 2 سال یه بار دستکاریش می کنن تا تستای آلایندگی رد کنه.

          اون مدل 70 هزار تایی هم مدل کامپتیشن هست که اصلا مقایسه نکنیم بهتره. یه ذره تفکراتو از آپشن بردارین درهای جدیدی به روتون باز میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          اینفینیتی واقعا مثل قبل نیست توی آمریکا میزان اعتمادش رفته پایین و ماشیناش قدیمی شدن ولی با آلمانیا موافقم هرچند از آلمانیا خیلی ارزونتره

          موافقم 0
          مخالفم 1
        4. احمدرضا

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (877 ديدگاه)

          اینی که شما گفتی قیمت پایه این ماشین ها هستش که لواپشن هستش
          و
          اونی که من گفتم قیمت فول هستش

          شما الان داری قیمت فول رو با پایه مقایسه میکنی

          شما قیمت فول اونها رو با فول جنسیس مقایسه کن تا بفهمی چقدر ارزونه

          موافقم 0
          مخالفم 1
  2. R@m!n

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    قراره از gv 10 تا gv 100 بزنه ؟؟
    به هر قیمتی فقط همه جا باشی.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    جنسیس باید مراقب باشه که اگه قراره یه برند لوکس باشه ، نیاد ماشین اقتصادی تولید کنه و از حالت لوکس بودن در بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا