هیوندای

تست گوزن نسل جدید هیوندای توسان 2022

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ از نظر استایل، تکنولوژی و سیستم‌های ایمنی دگرگونی کاملی را تجربه کرده است. هم‌اکنون فرصت تست چالش‌برانگیز و سخت گوزن در اسپانیا فراهم شده تا بتوانیم ارزیابی کاملی از عملکرد و هندلینگ این خودروی ارتقا یافته داشته باشیم.

نتایج به دست آمده برای توسان جدید نه خیلی ضعیف بوده‌اند و نه خیلی برجسته. اولین تست با سرعت ۷۶ کیلومتر در ساعت انجام شده و هیوندای تا زمان رسیدن به آخرین مخروط‌ها عملکرد خوبی داشته اما در نهایت نتوانسته این تست را با موفقیت پشت سر بگذارد. علیرغم اینکه وضعیت خودرو خیلی خوب به نظر می‌رسد اما بیش از ۱۰ تست توسط دو راننده انجام شده تا در نهایت این تست با موفقیت پاس شود. توسان هیبرید در این تست‌ها سرعت ۷۱ کیلومتر در ساعت را ثبت کرده است.

برای مقایسه با سایر کراس اوورها باید دانست جیپ کامپس که اندکی کوچک‌تر از توسان جدید است تست گوزن را با سرعت ۷۹ کیلومتر در ساعت پشت سر گذاشته است. فولکس‌واگن تیگوان و سوبارو فارستر نیز سرعت ۷۷ کیلومتر در ساعت را بر جای گذاشته‌اند. تویوتا راو ۴ پرایم تنها خودرویی بوده که با سرعت ۶۳ کیلومتر در ساعت از عهده تست گوزن برآمده است.

این توسان هیبرید از دامپرهای تطبیقی سود می‌برد اما حتی حالت اسپورت سفت تر نیز نتوانسته از کم فرمانی خودرو جلوگیری کند. البته واکنش توسان به تغییر مسیر ناگهانی ایمن و قابل پیش‌بینی بوده است.

سیستم تعلیق توسان جدید در تست اسلالوم نتایج خوبی را نشان داده است. اندکی تکان در بدنه وجود داشته اما فرمان خودرو پاسخ‌های مناسبی را ارائه کرده است.

این خودرو در آمریکا با پیشرانه‌های متنوعی در دسترس است. مدل پایه به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با قدرت ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور ۲۴۱ نیوتون متر مجهز است و با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همراه می‌شود. نسخه هیبریدی از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو و واحد الکتریکی ۴۴.۲ کیلوواتی سود برده و قدرت ترکیبی ۲۲۶ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد. این مدل به گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک مجهز است. نسخه پلاگین هیبریدی توسان نیز در دسترس است که قدرت آن ۲۶۱ اسب بخار می‌باشد.

هیوندای توسان ۲۰۲۲ از بهار سال جاری میلادی در آمریکا عرضه می‌شود و نسخه پلاگین هیبریدی آن از فصل تابستان در دسترس خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    طراحیش خاصه !!!

    موافقم 27
    مخالفم 23
    1. پدرام

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (29 ديدگاه)

      طراحیش خاص ، زیبا و متفاوته چون توسط کریم حبیب طراح سابق بنز و بی ام و طراحی شده

      موافقم 17
      مخالفم 15
      1. akrh78

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1358 ديدگاه)

        خاص؟ فقط طراحی خارجیش از 10 مدل دیگه کپی برداری شده
        ریویو مت واتسون رو ببین 5 دقیقه داره میگه اینجای ماشین از فلان ماشین کپی شده اونجاش از بهمان ماشین

        موافقم 18
        مخالفم 18
  2. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    شاسی بلند فقط برای آفرود.یه جی‌مینی پرت ته پارکینگ هر وقت آفرود خواستی ورش داری.

    موافقم 10
    مخالفم 6
    1. Malt hill

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (514 ديدگاه)

      جیپ رانگلر دو در رو ترجیح میدم
      روبیکان هم باشه که خیلی بهتر میشه!

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. محمد

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (804 ديدگاه)

        برا منم یدونه بگیر.
        اصلا من به همین توسان هم راضیم.یا حتی همین خودرو که گفته با سرعت بیش از ۶۳ موفق نشده

        موافقم 5
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        جیمنی خیلی ارزونه و ایمنی و کیفیت خوبی داره و پابه‌پای رانگلر می‌ره و تواناست.اما رانگلر ایمنیش کمتره، بی کیفیته ،جیپ زیاد قابل اعتماد نیست.

        موافقم 0
        مخالفم 4
        1. محمد

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
          سوابق: (804 ديدگاه)

          جیمینی پا به پای رانگلر میره?
          جیمینی موتورشو از رو یکی از موتورسیکلت ها برداشته

          موافقم 1
          مخالفم 0
    2. حسین

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      من ندارم.خواستم بنویسم پرت کنی ته پارکینگ اشتبایی نوشتم پرت ته پارکینگ.

      موافقم 1
      مخالفم 0
  3. زیزیگولو

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (4753 ديدگاه)

    از طراحی توسان جدید خوشم میاد ….. توسان جدید چیز‌ای زیادی واسه ارائه داره و کابینش به زیبایی آراسته شده و امکانات رفاهیو لوکس زیادی رو هم در اختیار سرنشینا قرار میده

    موافقم 24
    مخالفم 9
    1. Amir

      ۱۶ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (237 ديدگاه)

      دقت کردین افراد یا عاشق این طراحی توسان هستن یا ازش متنفرن ؟
      به نظر هیوندای راه خوبی انتخاب نکرده
      به شخصه حالم از این طراحی نپخته و مسخره به هم میخوره
      کره ایا فکر کردن خط خطی و طراحی اغراق آمیز الکی میتونن دل خریدارا رو به دست بیارن
      داره مث ب ام و ریسک خیلی بزرگی میکنه
      میخواد بازارشو با این کار بزرگتر کنه اما کلی از خریدارا رو با این طراحیش پرونده
      این

      موافقم 0
      مخالفم 1
  4. MjM

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (720 ديدگاه)

    با این طراحیش همون بره تو باقالیا بهتره!

    موافقم 25
    مخالفم 27
    1. محمد

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۹
      سوابق: (804 ديدگاه)

      فعلا همه اعتقاد دارن بی ام و با این طراحی هاش رفته تو باقالیا

      موافقم 11
      مخالفم 2
  5. Dayan5775

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    طراحی داخلی و خارجی خیلی خوبی داره،داخلش که واقعا لوکس بنظر میرسه
    طراحی خاصی داره بنظر من

    موافقم 16
    مخالفم 12
  6. Gatsby

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (25 ديدگاه)

    شما هم یه لحظه فکر کردین بنز‌ه؟

    موافقم 7
    مخالفم 6
  7. امیر

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (12 ديدگاه)

    طراحی بیرونی عالیه واقعا به خصوص نمای جلو

    موافقم 7
    مخالفم 6
  8. میثم

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    طراحی جلوش تاسف آوره
    این چیه آخه

    موافقم 7
    مخالفم 7
  9. kastech

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
    سوابق: (202 ديدگاه)

    همیشه طراحی اسپورتیج زیباتر از توسان بود از سال ۲۰۱۶ داستان برعکس شد

    موافقم 5
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا