هیوندای

تصاویر جاسوسی از هیوندای آیونیک فیس لیفت

اوایل سال جاری طیفی از به‌روزرسانی‌ها برای هیوندای آیونیک ۲۰۱۹ اعلام شد اما خریدارانی که به دنبال یک هاچبک دوستدار محیط‌زیست هستند شاید بخواهند دست نگه دارند زیرا تصاویری جاسوسی از نسخه به‌روز شده این خودرو در آمریکا ثبت شده است.


این آیونیک فیس لیفت شده که در میان خودروهای پروتوتایپ زیادی در پارکینگ یک هتل مشاهده شده دارای پوشش‌های استتاری زیادی بوده اما با این وجود هم می‌توان یک جلوپنجره جدید با الگویی متفاوت را تشخیص داد. این جلوپنجره ما را به یاد نسل جدید سانتافه می‌اندازد. تشخیص تغییرات بیشتر سخت است اما به نظر می‌رسد این خودرو همچنین از چراغ‌های جلوی اصلاح شده و سپر عقب متفاوت با ورودی‌های هوای جدید سود می‌برد.


با حرکت به سمت عقب شاهد پنهان شدن مناسب تغییرات هستیم. با این وجود به نظر می‌رسد چراغ‌های عقب هم جدید هستند.


عکاسان صنعتی تصویری از کابین آیونیک فیس لیفت ثبت نکرده‌اند اما احتمال دارد که بخش داخلی نیز برخی به‌روزرسانی‌های تریم و تکنولوژی را داشته باشد. به احتمال زیاد عمده تمرکز هیوندای روی سیستم‌های کمک راننده بیشتر همچون ترمز اضطراری خودکار، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند خواهد بود.

هنوز مشخص نیست که آیا آیونیک فیس لیفت تغییراتی در پرفورمنس نیز خواهد داشت یا خیر. البته احتمال انجام این کار وجود دارد زیرا تکنولوژی باتری و هیبریدی در حال پیشرفت می‌باشد.


در صورت عدم‌تغییر قوای محرکه، آیونیک مورد بحث با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری و یک واحد الکتریکی عرضه خواهد شد و قدرت ترکیبی ۱۳۹ اسبی خواهد داشت.


مدل پلاگین هیبریدی آیونیک از همان پیشرانه سود برده اما دارای واحد الکتریکی قوی‌تر و مجموعه باتری لیتیوم-یونی بزرگ‌تر ۸.۹ کیلووات ساعتی می‌باشد. اگرچه قدرت ترکیبی این مدل هنوز هم ۱۳۹ اسب بخار است اما در حالت الکتریکی محدوده حرکتی ۴۶ کیلومتری دارد.

نهایتاً به مدل آیونیک الکتریکی می‌رسیم که فاقد پیشرانه بنزینی بوده و از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۱۱۸ اسب بخار و گشتاور ۲۹۵ نیوتون متر استفاده می‌کند. به لطف مجموعه باتری ۲۸ کیلووات ساعتی، رانندگان انتظار محدوده حرکتی ۲۰۰ کیلومتری را خواهند داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا