هیوندای

اولین تصاویر جاسوسی از هیوندای الانترا الکتریکی

هیوندای با معرفی خودروی پرفورمنس ولوستر N در دیترویت همه ما را سورپرایز کرد اما با وجود تمرکز روی ارائه محصولات اسپورت، این خودروساز کره‌ای هنوز هم آینده کاراتر را فراموش نکرده است. آیونیک به زودی یک برادر سدان الکتریکی خواهد داشت. تصاویر جاسوسی جدید ثبت شده پیشنهاد می‌کنند احتمال عرضه الانترای الکتریکی وجود دارد.


این الانترا از پوشش استتاری بسیار زیادی بهره برده و دارای برخی ویژگی‌ها می‌باشد که خبر از هویت الکتریکی آن دارد. برای نمونه رینگ‌های این خودرو در دیگر محصولات الکتریکی هیوندای دیده شده‌اند. همچنین عکاسان متوجه نبود خروجی‌های اگزوز در عقب شده‌اند اما با بررسی بیشتر می توان اگزوز مخفی ‌شده را در بخش پایینی گلگیر راست دید. شاید هم با خودرویی پلاگین هیبریدی طرف هستیم. هنوز به‌طور قطعی نمی‌توان اظهارنظر کرد.


جدای از شاخصه‌های واضح یک خودروی الکتریکی برخی عناصر طراحی جدید نیز شاید در این خودرو بکار بروند. نمای جلو همان‌گونه که در تصاویر می‌بینید پوشش استتاری داشته و البته در مقایسه با مدل کنونی ظاهر منحصربه‌فردی دارد. به نظر می‌رسد چراغ‌های عقب نیز جدید هستند.


این اولین باری است که چیزی درباره الانترای الکتریکی دیده و می‌شنویم بنابراین جزئیات زیادی از آن را در اختیار نداریم. اگر همه‌چیز همانند آیونیکی باشد که قدرت ۱۱۸ اسب بخاری و محدود حرکتی ۱۱۹ کیلومتری دارد، شاید الانترا رقابتی جالب با خودروهایی همچون نیسان لیف، شورولت بولت و تسلا مدل ۳ داشته باشد.


خب برای الآن هیوندای همچنان الانترا را با پیشرانه بنزینی عادی عرضه خواهد کرد. مدل استاندارد قدرت ۱۲۸ اسبی داشته در حالی که نسخه پرچم‌دار اسپورت خروجی ۲۰۱ اسبی دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

یک دیدگاه

  1. me84

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    .
    1 جلو ماشین ورودی هوای موتور داره و این یعنی الکتریکی خالص نیست.
    2 تو متن هم اشاره شده که خروجی اگزوز داره.
    3 آیونیک با محدوده حرکتی 119 کیلومتر با یک بار شارژ اتفاقا اصلا حریف تسلا و بولت با محدوده حرکتی بالای 350 کیلومترنیست که بخواد باهاشون رقابت جالبی هم داشته باشه.
    4 کار درست هم همینه که نسخه هیبرید یا پلاگین الانترا رو عرضه کنه وگرنه خودش میشه رقیب مستقیم آیونیک و بازار اونو تحت تاثیر قرار میده مگر اینکه اصلا آیونیک وجود نداشت .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا