هیوندای

حذف هیوندای الانترا GT از بازار آمریکا، قربانی بعدی کراس‌اوورها

یکی دیگر از قربانیان حملهٔ همه‌جانبهٔ کراس‌اوورها هیوندای الانترا GT است (همان هیوندای i30 که در ایالات‌متحده با نام الانترا GT عرضه می‌شود) زیرا سازندهٔ کره‌ای اعلام کرده است که این هاچ‌بک کامپکت و نسخهٔ اسپرت آن یعنی الانترا GT N Line را از بازار آمریکا حذف می‌کند. هیوندای در مورد این اقدام خود حرف زیادی نزده اما خاطرنشان کرده است که الانترا GT را به دلیل خانوادهٔ گستردهٔ کراس‌اوورهای خود که شامل مدل‌های ونی و کُنا می‌شود، حذف خواهد کرد. این شرکت همچنین گفته است که الانترا GT N Line با سدان الانترا N Line جایگزین خواهد شد.

هیوندای آمار فروش مستقل هاچ‌بک الانترا GT را اعلام نکرده اما گفته می‌شود این خودرو در ایالات‌متحده فروش پایینی دارد. این در حالی است که فروش کلی الانترا (مجموع فروش نسخه‌های سدان و هاچ‌بک) هم طی سال‌های اخیر کاهش داشته و از ۲۴۱,۷۰۶ دستگاه در سال ۲۰۱۵ به ۱۷۵,۰۹۴ دستگاه در سال ۲۰۱۹ رسیده است. در همین حال، فروش کُنا از ۴۷,۰۹۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ به ۷۳,۳۲۶ دستگاه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. بااین‌حال، هرچند مرگ الانترا GT چندان تعجب‌آور نیست اما این یکی از معدود هاچ‌بک‌های پنج‌در باقیمانده در ایالات‌متحده بود. البته این هاچ‌بک کامپکت با قیمت پایهٔ ۲۰,۶۵۰ دلار از کراس‌اوورهای ونی و کُنا گران‌تر است.

نسخهٔ استاندارد الانترا GT به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۳ نیوتن متر گشتاور مجهز است که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. نسخهٔ اسپرت N Line اما از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند. برای انتقال نیروی این موتور هم گیربکس‌های شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه در نظر گرفته شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (615 ديدگاه)

    برا ایران ماشین خوبیه

    موافقم 13
    مخالفم 5
  2. ارشیاsvj

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    ای بابا…

    موافقم 5
    مخالفم 3
  3. کیان

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    تا وقتی میشه گلف یا مزدا 3 خرید واقعا چرا باید همچین ماشینی بخری ؟!!

    موافقم 15
    مخالفم 6
  4. NAVID۰۰۹۸

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    اینم یه نشونه دیگه از مغلوب شدنش در برابر رقبای ژاپنی و آلمانیش .
    تجارت بی‌رحمه و به مانند قانون جنگل میمونه (( ضعیف‌ها میمیرند ، قدرتمندها زنده می‌مانند )) .

    موافقم 8
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا