هونداهیوندای

درگ هیوندای سوناتا N Line، هوندا آکورد و آکورا TLX

به جرات می‌توان گفت نسل جدید هیوندای سوناتا یکی از خبرسازترین سدان های بازار بوده است. تقریباً اکثر کارشناسان این سدان کره‌ای را دوست دارند و یکی از نویسندگان ارشد موتور ۱ حتی گفته که سوناتا N Line بهترین خودروی کلاس خود است. با وجود چنین بازخوردهای مثبتی درباره سوناتا جدید زمان مشاهده عملکرد آن در برابر رقبا و در یک مسابقه درگ فرا رسیده است.

به تازگی ویدئوی درگ هیوندای سوناتا N Line در برابر آکورا TLX 2021 و هوندا آکورد ۲۰۲۰ منتشر شده است. شایان ذکر است سوناتا N Line فعلاً قوی‌ترین تریم این خودرو محسوب می‌شود؛ اما آکورد با پیشرانه ۲ لیتری توربو و گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود درحالی‌که TLX به همان پیشرانه مجهز بوده ولی نیروی خود را بجای چرخ های جلو به تمامی چرخ ها می‌فرستد. سوناتا N Line اما به پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو مجهز شده است.

با نگاهی به مشخصات کارخانه‌ای شاهد برتری محسوس سوناتا خواهید بود. این سدان قدرت ۲۹۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۲۲ نیوتون متری داشته درحالی‌که قدرت و گشتاور TLX به ترتیب برابر با ۲۷۲ اسب بخار و ۳۸۰ نیوتون متر می‌باشد. آکورد اما ضعیف‌ترین خودروی گروه بوده و قدرت ۲۵۲ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد.

شاید در نگاه اول پیش‌بینی نتایج این مسابقه درگ آسان باشد اما حقیقت این است که در همیشه اوضاع طبق پیش‌بینی جلو نمی‌رود. ما نتایج مسابقه را لو نمی‌دهیم اما قطعاً شاهد جذابیت‌های زیادی در این مسابقه و البته برنده‌ای غیرمنتظره خواهید بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. میثم

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    انتخاب من آکورد
    آکورا هم حالمو بهم زد

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. کیان

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      آکورا بخاطر پریمیوم بودنش قطعا وزنش بیشتر هست، اینو در نظر بگیرید.

      الان این ماشین کره ای با این همه عدد و رقم بالاتر قدرت و گشتاور چرا از 2 ژاپنی اینقدر راحت تو درگ میخوره ؟
      این فیکها ک از خجالتشون قایم شدن بیان ببینن !!!
      ماشین به تبلیغات و جایزه گرفتن نیست،
      ژاپنی حجم کمتر، قدرت و گشتاور کمتر ، مصرف کمتر، در عمل هم تحقیر هیوندای پرفورمنس N !!! این پرفرومنسها چیزی جز چندتا دوخت قرمز و بج و … نیستن.
      با تبلیغات هم هیچی نمیشن. امار فروش هم بخوبی نشون داده،
      اینهارو برای کل کل با چندتا فیک و بچه نمگیم، تعقل کنید.

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. овsкиكMас

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        نوید جون تو رولینگ خیلی شیک زد اون دوتا ژاپنی رو ?
        دفعه دیگه فیلم رو کامل ببین????

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. ツSAMURAIツ

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1149 ديدگاه)

          اشکان جون با قدرت بیشتر همین ازش انتظار می‌رفت
          مهم درگ ۴۰۰ متر بود که سوناتا با اختلاف باخت ???
          حالا اینکه خوب بود سوناتا های قدیمی تو ایران اینقدر لش و سنگینه که از پراید میخوره ???

          موافقم 5
          مخالفم 5
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۲۵ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          زیاد ذوق زده نشو مثل این میمونه که بگی دنا پراید رو تو رولینگ میزنه و به دنا افتخار کنی.
          اختلاف قدرت اکورد و سوناتا مثل اختلاف قدرت پراید و دنا هست (تازه پراید و دنا اختلاف وزن زیادی هم دارن ولی سوناتا و اکورد اختلاف چندانی ندارند)
          این درگ خیلی چیزا رو ثابت کرد!!! همه چیز قدرت روی کاغذ نیست!!!
          درگ ایکس تریل و سانتافه و اوتلندر خودروبانک رو هم نگاه کن تا ببینی سانتافه با اون همه قدرت اضافه و گیربکس اتو چجوری از اون دوتا با گیربکس سی وی تی میخوره.

          موافقم 6
          مخالفم 4
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        یکی از مجریان یکی از سایت‌های مجازیه تست خودرو در ایران به نام محمد تفضلی یه حرف قشنگی زد که میگفت انگاری اسب‌بخار کره‌ای ‌ها نصفه نیمه حساب میشه و دقیقاً این را میشه در درگ‌های تویوتا اوریون با جنسیس‌های سدان و کوپه فهمید که با اسب بخار و فیسان چیسان بیشتر ، تبدیل به سوسک میشوند !

        خیلی راحت میتوانید سرچ کنید و ببینید !

        به شخصه اگر اُمیدی به بهبودی هیوندای داشتم ، با رونمایی این نسل سوناتا قطعاً فهمیدم هیوندای جزء خودروسازی اقتصادی ارزشی بیشتر نداره و در برابر رقبا گزینه‌ی آخر انتخاب‌ها هست !

        طراحیش اینقدر زشت و در عقب کپی از هوندا سیویک نسل قبلی هست که مجبورند با شاخه‌ی N پروپاگاندایی چندباره راه بیاندازند !

        موافقم 4
        مخالفم 8
        1. Hadi

          ۲۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          آکورد واقعاً عملکرد خوبی داشت…
          ولی عملکرد آکورا یه کم عجیب بود……

          موافقم 1
          مخالفم 0
      3. овsкиكMас

        ۲۶ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (261 ديدگاه)

        همون رولینگ کافیه که زد تو برجکتون???

        موافقم 2
        مخالفم 2
  2. مهدی،:امید اینده

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1195 ديدگاه)

    چرا سوناتا خوشگل شد?

    موافقم 3
    مخالفم 2
  3. Benz

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    اکورا رو از همشون بیشتر دوست دارم ولی سوناتا از نسل قبلیش بهتره اکورد هم خوبه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  4. AMG///

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    من باشم یه لگاسی میخرم خودم رو راحت میکنم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  5. ツSAMURAIツ

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    انتخاب من آکورد
    سوناتا با قدرت بیشتر باخت ?

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. овsкиكMас

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (261 ديدگاه)

      فقط اکورا که واس دست گرمی اورده بودنش??مثلا اسپرته ولی از سوناتا که سدان خانوادگی هست باخت تو رولینگ??

      موافقم 5
      مخالفم 4
      1. ツSAMURAIツ

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1149 ديدگاه)

        اسپرت نیست عزیزم لوکسه
        بخاطر امکانات بیشتر وزنش سنگین شده با این حال هیوندای بدجوری ازش باخت ??????????

        موافقم 6
        مخالفم 2
      2. حسن

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (186 ديدگاه)

        آکورا اسپورت نیست فقط پرمیوم هست، اسپرتش تایپ اس میشه که خیلی خفن تره! در ضمن سونوتا مدل اسپرتش بود!

        موافقم 5
        مخالفم 1
      3. MOHAMMAD.n.r

        ۲۵ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1141 ديدگاه)

        با اون قدرت و گشتاوری که سوناتا روی کاغذ داشت باید با اختلاف اون دو تا رو میزد.
        ولی همونطور که گفتم قدرتش روی کاغذه و به اسفالت نمیرسه.
        در ضمن اکورا لوکس هست نه اسپرت!!

        موافقم 5
        مخالفم 1
        1. овsкиكMас

          ۲۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (261 ديدگاه)

          مزدا سراشیبی خیلی دوست داری هی یکی جوابتو بده بهت توجه بشه ? باشه ?فعلا رولینگ رو ببین بعد هی خودتو بنداز وسط واس توجه سراشیبی?????

          موافقم 0
          مخالفم 3
        2. MOHAMMAD.n.r

          ۲۶ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (1141 ديدگاه)

          راستی چه خبر کیا k900 و g90 با فروش حدود ۳۰۰ دستگاه در سال؟؟؟؟??
          ۳۰۰ هزار نه کلا ۳۰۰ دونه?

          موافقم 2
          مخالفم 0
  6. داود

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (198 ديدگاه)

    ماشینهای کره ای همینن .جنسیس با موتور ۳۸۰۰ یعنی ۲۰۰ سی سی کمتر از لندکروز با شتاب واقعی ۸.۵ ثانیه تنبل ترین خودروی کلاس خودش هست سانتافه با اون همه امکانات راه نمیره ده شاهی هم نمی ارزن .ولی باز یه عده عاشق کره‌ای هستن از پراید گرفته تا جنسیس.باز پیشرفتشان قابل تقدیر است.

    موافقم 3
    مخالفم 5
  7. MAHDI

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    هوندا آکورد بهترین انتخاب هستش.
    هیوندای سوناتا در رقابت درگ خیلی ضعیف عمل کرد اما در درگ رولینگ نسبت به قدرتش اگه بازم شکست می‌خورد افتضاح بود اما پیروز شد.

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. MAHDI

      ۲۵ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      اما میشه گفت بدترین عملکرد رو آکورا TLX داشت که ادعای اسپرت بودن داره و قدرت و گشتاور بیشتری از هوندا آکورد داره اما عملکرد ناامیدکننده ای داشت. اصلا ظاهرش با عملکردش جور در نمیاد. همون آکورد بهتره?

      موافقم 5
      مخالفم 9
  8. Ahmedreza2002

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1465 ديدگاه)

    تو این کلاس کمری شش سیلندر انتخابمه
    فکر کنم همشون رو بخوره

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. $Ãbţìň$

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    جالب بود،ولی اینجا با وجود اینکه خیلی برای سوناتا احترام قائلم من آکورد رو انتخاب میکنم چون به جرئت میتونم بگم بعد سنچری و کراون یکی از بهترین های ژاپنه(البته از نظر خودم)آکورا رو هی از اول دوست نداشتم اما سوناتا هم خیلی ماشین خوب و جذابیه….

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. ارشیا

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (307 ديدگاه)

    بینشون هیچکدوم یه brz یا یه gt86 رو ترجیح میدم.
    خیلی بخوام نزدیکشون بشه استینگر

    موافقم 2
    مخالفم 1
  11. MOHAMMAD.n.r

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    کاش هوندا موتور های تنفس طبیعی رو ادامه میداد.
    اون رد لاین 8_9 هزارتایی با اون صدای ناب ویتک دیگه دیده و شنیده نمیشه…

    موافقم 4
    مخالفم 0
  12. رامتین

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    از نظر طراحی سوناتا واقعا عقبه و چقدر ابهت داره این هوندا. انتخاب من با فاصله آکورد. در car&driver سالهاست بهترین سدان خانوادگی انتخاب میشه از نظر نویسندگان. هیوندا فقط برند جنسیسش را میشه اعتماد کرد. دقیقا مثل موبایل سازهای ضعیفتر و یا بهتر بگم کم اهمیتتر که صرفا مدلهای پرچمدارش قابل اتکاست نه میان رده هاش.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. (Saeed(peugeot

    ۲۵ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (396 ديدگاه)

    کره = طبل تو خالی

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. مهدی

      ۲۶ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (1326 ديدگاه)

      اصلا فیلم دیدی طبل تو پر سوناتا رقیبا گرفت

      موافقم 1
      مخالفم 0
  14. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    اغلب کره ای ها مثل امریکایی های دهه 60 و70 هستن ،با اینکه قدرت بالایی دارن اما نمیتونن به نحو احسن از قدرتشون استفاده کنن، یعنی کره ای ها از این بابت هنوز در حد امریکایی های 50سال پیشن…..!
    بنظرم آکورا منطقی ترین گزینس بینشون
    از همه نظر کامل تره

    موافقم 1
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا