نیسانهیوندای

دوئل نیسان ماکسیما و هیوندای آزرا

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور سوم، قسمت هفتم، سومین دوئل از گروه سدان‌های بزرگ. در این قسمت به سراغ دو آسیایی معروف و پرطرفدار آمده‌ایم. هرچند ما در ایران تنها با ماکسیمای چند نسل قبل آشناییم اما اخیراً با واردات تعداد معدودی آزرای نسل جدید، می‌توانیم این محصول هیوندای را بیشتر ملاقات نماییم.

نتایج دوئل قبلی بین شورلت ایمپالا و بیوک لاکراس

مجموع آراء: ۵۸۱

آراء شورلت ایمپالا: ۱۲۷

آراء بیوک لاکراس: ۴۵۴

پیروز دوئل: بیوک لاکراس با کسب ۷۸ درصد از کل آراء

 

دوج چارجر

کرایسلر ۳۰۰

دوج چارجر

شورلت ایمپالا

بیوک لاکراس

بیوک لاکراس

هیوندای آزرا

نیسان ماکسیما

؟

 

هیوندای آزرا

تاریخ معرفی: اکتبر ۲۰۱۶

نسل کنونی: ششم

پلت‌فرم: Y7 هیوندای-کیا

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۳,۰۶۰ دستگاه

 

نیسان ماکسیما

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵

نسل کنونی: هشتم

پلت‌فرم: D رنو-نیسان

فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۶۷,۶۲۷ دستگاه

مقایسهٔ مشخصات فنی

هیوندای آزرا

نیسان ماکسیما

پیشرانه ۳.۳ لیتری V6 ۳.۵ لیتری V6
تنفس طبیعی طبیعی
قدرت ۲۹۰ اسب بخار ۳۰۰ اسب بخار
گشتاور ۳۴۵ نیوتن متر ۳۵۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک CVT
محور محرک جلو جلو
شتاب صفرتاصد ۷.۴ ثانیه ۶.۱ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۹.۸ لیتر (ترکیبی) ۹.۲ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۶۸ لیتر
وزن ۱۶۸۰ کیلوگرم ۱۵۷۴ کیلوگرم
طول ۴.۹۳ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۸۴ متر ۲.۷۷ متر
حجم صندوق بار ۴۴۵ لیتر ۴۰۵ لیتر
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
قیمت پایه ۳۷,۶۰۰ دلار ۳۴,۱۶۵ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

[polldaddy poll=10142640]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۳ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    ماکسیما یه ماشین اثبات شدس

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. مزدا

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      ماکسیما واقعا عالی هست .طراحی داخلیش خیلی اسپورت و جذاب شده ??

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. ZIPPO

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (248 ديدگاه)

      صنعت خودرو کره سال هاست که استارت سبقت از خودروساز های ژاپن رو آغاز کرده و همین الان هم در خیلی از بازار های بین المللی رقیب سرسخت ژاپنی هاست و حتی در برخی موارد اون ها رو شکست داده
      بخصوص در بخش طراحی

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. کیان

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1412 ديدگاه)

        به عمو زیپو !!!! نبودی تا از نظرات فوق کارشناسانت یه مدت بهره مند شیم !!

        اقا من فک کنم بعضی جاها عدد مطلق بهترین راه برای مقابله با کسانی هست که روی ماشینهای بزک کرده کره ای کراش دارن !!!
        دئ تا لینک میذارم ، امار فروش نیسان ماکسیما و هیوندای ازرا هست، سایتم فارسی نیست.
        ماکسیما تو سال 2017 ، 67627 تا فروخته
        آزرا تو سال 2017، 3060 تا فروخته ، جدولها رو نگته کنید فروش ازرا از سال 2004 هست، حوصله داشتین بشین جمع کنید میبینید مجموع فروش ازرا از سال 2004 ، حتی به فروش یک سال ماکسیما هم نمیرسه، اونوقت حتی به فرض اینکه بگیم طراحی ماشین ژاپنی گاری هست، خب این چی هست که سایر دنیا نمیفهمن و ما میفهمیم ؟ البته شاید اونا کارشناسایی مثه زیپو ندارن !!!

        http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/nissan-maxima-sales-figures/

        http://www.goodcarbadcar.net/2011/01/hyundai-azera-sales-figures/

        موافقم 2
        مخالفم 2
        1. آآآآرماااانننن

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          به به عمو کیان !!!
          خدایی از کامنتات زیر مطالب مربوط به کره ها یه عکس بگیر بفرست واس مدیرعامل هیوندا تا بهت یه النترایی سراتویی چیزی بدن بلکه کمتر تلاش کنی واس تخریب کره تا الان ٢۶۶ کامنت ضد کره ای گذاشتی :)))
          این تلاشو جای دیگه گذاشته بودی الان مانی خوشبین شده بودی!
          البته وقتی که میگی ٢٠۶ از کیا استینگر بهتره دیگه حرفی باقی نمیمونه :)))

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. حسن

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (154 ديدگاه)

          ازرا چه شکستى تو دوئل خورد

          موافقم 2
          مخالفم 3
        3. (Ali (Chevy nova

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (6790 ديدگاه)

          با چه اختلافى نىسان برده
          تو پدال رکورد زد

          موافقم 1
          مخالفم 2
  2. حسن

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (154 ديدگاه)

    معلومه نىسان
    وقتى ژاپنى هست کى مىره سمت کره اى؟؟؟

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Mohammad

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      دقیقا تا برند دیگه ای هست چرا کره ای ??

      موافقم 3
      مخالفم 3
      1. آآآآرماااانننن

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        من به شما سه تا کاری ندارم چون به اندازه کافی تو مطلب دوئل چلنجر و بنز و همچنین درگ ام۵ و دیمن و همچنین معرفی ایکس ٧ ضربه بهتون وارد شد تو کامنت ها :))) حالا هرچقدر میخواین بگین کره ای بنجل و فلان اشکال نداره :))) دوره سختی رو گذروندین خداوکیلی :))
        فقط یه سؤال داشتم از ممد نویگیتور،راست میگن تو امریکا بیشترین درصد رضایت مندی رو یه کره ای کسب کرد؟ :)))))
        ٩ کاندید
        ۶ کاندید
        راحت باش

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Mohammad

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          اینا که میگی مال مجله هاست ما مجله نمیخونیم ما تجربش میکنیم
          مهم نیست کدوم مجله چند تا جایزه به کی داده
          درگ دیمن مدرک اوردم ۸/۸
          تو بخش ایکس هفت هم خیلی منتقد بود نه تنها من
          ولی بقیه کاربران نشون دادند چلنجر ارزشش بیشتر از بنز سی کلاس هس
          اینجا هم همون کار بر ها نشون دادند نیسان ارزشش بیشتر از هیوندای هست

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. علی

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          محمد یادمه زیر یه پستی در مورد رپتور گفته بودی که منبعت مجله ها هستن
          بعدم تو از کی امریکایی شدی ؟ اصلا راهت میدن؟

          موافقم 0
          مخالفم 1
    2. محمدامین

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (32 ديدگاه)

      قضیه برند و اینا واقعا نمیدونم چه اختلاف عمیق و مسخره ای بین ماشین دوستا هس:)
      ولی از نظر من ماکسیما افتضاحه!
      طراحی اسپرت،ارتفاع کم،گیربکس اسپرت،صندلی ها اسپرت،صدای موتور اسپرت!خدای سرعت و هندلینگ
      واقعا یه ماشین فول سایز خانوادگی باید اینجوری باشه؟!!!
      بیشتر باید یه ماشین کوپه یا کانورتیبل این مشخصاتو داشته باشه.
      با تمام احترامی که واسه نیسان و اینفینیتی قائلم،ولی انتخابشون برای این کلاس مناسب نبود.و آزرا بین این دو ماشین گزینه ی بهتریه.
      اتاق ساکت،صندلی ها راحت،طراحی دلنواز تر و همه چیز کلا خانوادگی تره

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. datsun

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (3431 ديدگاه)

        محمد امین برادر شما چرا همه چیز رو قاطی میکنید مثل اون بندگان خدا که m5 سوپر سدان رو میان اینجا سدان خانوادگی معرفی میکنن نیسان این همه تو سر و کله خودش میزنه میگه ماکسیما سدان اسپورته بعد شما میگی سدان خانوادگی آلتیما سدان خانوادگی نیسانه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          نیسان کجا گفت این سدان اسپورته؟ این کلاس کلا خانوادگیه ولی نیسان میخواست ماکسیما رو طوری طراحی کنه که هم جوان پسند و اسپورت باشه هم باب میل خانواده ها،اما وزنه بیشتر رفت سمت اسپورت بودن،حتی تو طراحی داخلیش و نوع سواریش
          خریدار هارو هم نگاه کنی میبینی کم اکثر کسایی که ماکسیما نسل جدید دارن افراد جوان و عشق هیجان ولی کسایی که ازرا میخرن افراد مسن تر و دنبال سواری آروم و نرم و راحت

          موافقم 0
          مخالفم 1
        2. datsun

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          نیسان همیشه گفته ماکسیما یه سدان اسپورت
          اینم سایت نیسان آمریکا جای که یکی از خط تولیدش اونجاست ماکسیما رو سدان اسپورت معرفی کرده
          https://www.nissanusa.com/vehicles/cars/maxima.html

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. datsun

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (3431 ديدگاه)

          لینک گذاشتم در انتظار تاییده

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. محمدامین

          ۳۰ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (32 ديدگاه)

          خب من نگفتم که نیسان میگه سدانش خانوادگیه!خب معلومه خودِ نیسان قبول داره که سدانش اسپرته!خودش ساخته ها://
          من دارم میگم تو این سگمنت،طراحی و کارایی اسپرت مناسب نیست.
          کسی که این سایز ماشین رو میخاد،و این مقدار هزینه میکنه ۹۰ درصد خانوادس!
          کسی که دنبال اسپورت بودن باشه خب میره بی ام و سری ۳ دست دوم میخره یکم از این قیمتش بالاتره.یا میره فورد موستانگ میخره،یا حتی تویوتا gt
          نظر هر کسی محترمه،و نظر من هم اینه که میدونم نیسان خیلی تواناییش زیاده و میتونه ماشین با فناوری و عملکرد عالی بده بیرون ولی نیاز نبود توی این سگمنت خودشو نشون بده.فورد و شورلت و تویوتا هم توانایی ساخت ماشین اسپرت رو دارن ولی توی این سگمنت همشون سعی کردن ویژگی های خانوادگی بودن داشته باشن.مثل اتاق ساکت،سواری نرم،طراحی ساده تر و لوکس تر و سیستم های کاربردی تر.
          برحسب ویژگی های مورد نیاز توی این سگمنت،آزرا بیشتر عمل کرده!
          هیچگونه مهر تاییدی هم بر پیشانی هیوندا نسبت به نیسان نمیزنم!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. اشکان

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1 ديدگاه)

      به ماکسیما رای میدم ولی نه به خاطر ژاپنی بودنش!! و کره ای نبودنش !!
      دوست ندارم بچه گانه ، سطح پایین و بنگاهی نظر بدم .

      موافقم 0
      مخالفم 1
  3. s.h

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (712 ديدگاه)

    یادش بخیر ماکسیما هنوزم رو بورسه و خیلیا دنبالشن

    موافقم 0
    مخالفم 1
  4. Amir

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (730 ديدگاه)

    آزرا به اندازه ی ماکسیما اسپورت نیست و برای رانندگی ماکسیما کمی بهتره اما اینجا دو تا سدان خانوادگی قرار دارند و آزرا با صندوق بزرگتر و فضای بیشتر و راحت تر در بخش عقب و سواری نرم تر انتخاب بهتریه به علاوه ظاهرش هم خیلی خوبه و همه رو راضی میکنه.

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Saeed

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (349 ديدگاه)

      دقیقا.من تجربه رانندگی تو نسل جدید جفتشو دارم.کاملا فلسفه تولیدشون فرق داده.ماکسیما یه سدان بزرگ با روح اسپورته که الحق برای کسیکه دنبال شتاب هندلینگ قدرت هست یه سر و گردن بالاتره .فقط گیربکس cvt لذتشو کم میکنه که البته عملکردش بی نقصه.اما آزرا فلسفش ساخت یه سدان بزرگ نیمه لوکسه خانوادگیه .به لحاظ طراحی که البته سلیقه ای آزرا طراحیش لوکس تر و ماکسیما اسپورت گونه هست و البته فاصله محوری و حجم صندوق آزرا بیشتره و به لحاظ جاداری بهتر .اما خوب کسی دنبال پرفورمنس باشه قطعا ماکسیما انتخابشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Amir

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (730 ديدگاه)

        کاملا همینطوره.متاسفانه تا حالا ماکسیما جدید رو از نزدیک هم ندیدم اما داخل آزرا جدید نشستم و واقعا کیفیت سواری بسیار خوبی داره.داخلش بسیار راحت و ساکته و نسبت به ناهمواری های خیابان تا حد زیادی ایزوله است.

        موافقم 1
        مخالفم 0
  5. mmm

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    دوستان یه سوال پلت فرم چیه منظور همون شاسی کشی هست که اتاق روش سوار میشه یا اینکه حالا اینا پیشرفته ترن بیس طراحیشون اونه ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. (Ali (Chevy nova

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (6790 ديدگاه)

      مجموعه شاسى و سىستم تعلىق رو مىگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Mohammad

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1430 ديدگاه)

    با توجه به تجربه خودم از هر دو ماشین ماکسیما گزینه بهتری هست

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. آآآآرماااانننن

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (262 ديدگاه)

      ماکسیما قدیمی رو نمیگن داداش ماکسیما مدل جدید رو تو دوئل اوردن! پلاک ملی هم نمیشه و فقط تو مناطق ازاده،آزرا هم که انگشت شمار هست حتی تو مناطق ازاد اونوقت تجربه شخصیت کجا بود دقیقا؟
      الان میگه ترکیه رفتم همه ماشینا رو سوار شدم :))

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Mohammad

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1430 ديدگاه)

        ماکسیما ۲۰۱۷ خودم تجربه سواریشو دارم 😎💪 در منطقه ازاد ماکو در مرز بازرگان هم کلی از ماشین هایی که وارد ایران میشن رو زیارت کردیم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. آآآآرماااانننن

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          یه بار میگه ترکیه همه ماشین هارو سوار شدم یه بار میگه نه تو ماکو سوار شدم یه بار میگه امریکا رفتم سوار شدم :))) یه بار میگه اصلا تا حالا منطقه ازاد نرفتم :))
          حداقل هماهنگ باش! ببینم دفعه بعد چی میکی
          تو که تا حالا منطقه ازاد نرفتی واس چی میگی تجربه داشتم؟ دروغ چرا اخه؟ بگو ندیدم اقا جز توی نت! چه أشکال داره خدایی

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Mohammad

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1430 ديدگاه)

          ارمان مجبور نیستم جوابتو بدم
          و بدهی دروغ هم ندارم باهات تصفیه کنم
          فقط اینو بدون چهار برار اون ماشین هایی که وارد ایران میشن ماشین سوار شدم ( منظورم تعداد مدل هست نه تعداد کمیت )

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. علی

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1203 ديدگاه)

          کلی چیز میگی اینجا محمد
          باشه منم باور کردم بیشتر از همه ماشین سوار شدی
          یه متخصص نخبه صنعت خودرو هستی و همه دنبالتن
          باشه تو خیلی خیلی خوبی
          فقط توصیه میکنم یه چیزایی بگو باهم بخونه چون من مثل شما خیلی نخبه نیستم و نمیتونم فکر نکنم دروغ نمیگی

          موافقم 0
          مخالفم 0
  7. AmirGT-R

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    تا ماکسیما هست بقیه چرا؟!! ??

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. david

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (55 ديدگاه)

    با این که نیسان فنی بهتری داره اما قشنگ درنیومده هیچی ماکسیما قدیم نمیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (392 ديدگاه)

    آزرا شیک تر ولوکس تر وراحت تره نیسان جالبه تو برنامه ماشین هفته بررسیش میکرد میگفت دوربین عقب اپشنه واستاندارد نیست واقعا اوج نامردیه

    موافقم 1
    مخالفم 0
  10. آرمین

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (283 ديدگاه)

    با اینکه به ماکسیما رای دادم ولی فضای پا سرنشینان عقب و نمای پشت آزرا خیلی جادارتر و زیباتر شده و همچنین احساس میکنم کیفیت رانندگی و مواد بکار رفته در کابین ماکسیما بیشتر از آزرا باشه و کلا محصولات هیوندا و کیا بیشتر جنبه خانوادگی ، راحتی دارن و محصولات ژاپنی بخصوص نیسان که با رنو همکاری داره جنبه اسپرت بودن همیشه در نظر میگیرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. حمیدرضا

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    خیلی انتخاب سخته طراحی داخلی ماکسیما خیلی شلوغه ولی هیوندای هم ساده هم به نظر من شکیل تره طراحی خارجی هم باز هیوندای بهتره به نظر من ولی خوب از نظر فنی ماکسیما دست بالا رو داره موتور قدرتمندتر قیمت بهتر مصرف کمتر
    نمیدونم به کدوم رای بدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Solid Snake

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (86 ديدگاه)

    ماکسیما انتخاب بهتریه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. آآآآرماااانننن

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (262 ديدگاه)

    یکن فلسفشون فرق داره،ماکسیما سوار شدم ولی ازرا نه ولی ماکسیما بیشتر اسپورت هست هم ظاهرش هم سواریش اما آزرا بیشتر خانوادگی هست
    بستگی به کاربرد فرد داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. بهنام ناظمی

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (4 ديدگاه)

      در منطقه آزاد ماکسیما نسل جدید سوار شدم بسیار بسیار سیستم تعلیق نرمی داره کاملاً از نظر نرمی با جنسیس سدان 2011 که سوار شدم رقابت میکنه جنابعالی چطوری میگی که سواریش اسپورته؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. آآآآرماااانننن

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (262 ديدگاه)

        جنسیس سدان ٢٠١١ که اصلا سواری جالبی نداره نسبت به مثلا جنسیس ٢٠١۶ !! الان بیشتر گل به خودی زدی تا تعریف! حتی تو معرفی جنسیس جی هشتاد تو کار اند درایور بود فک کنم که گفتن مشکل سواری خشک جنسیس مدل قدیمی کاملا حل شد تو نسل جدید
        اتفاقا سواری کاملا اسپورتی داره دقیقا مثل طراحیش،اگه ماشین های این رده مثلا جی ٨٠ رو سوار بشی این چیزی که گفتم رو متوجه میشی،حتی تو مقایسه جی ٨٠ و ماکسیما هم اینو گفتن حالا لینکشو میگردم پیدا میکنم میزارم واست بخونی

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهنام ناظمی

          ۲۹ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (4 ديدگاه)

          والا کسی که به جنسیس 2011 میگه خشک منطقیه؟ یکی از نرم ترین ماشینایی که به عمرم سوار شدم جنسیس سدان بود. دیگه زانتیا رو که قبول داری به زمان خودش ماشین نرمی بود؟ جنسیس حتی از زانتیا هم نرم تره اون وقت میگی جنسیس خشکه؟

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. جنوب

      ۳۰ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (315 ديدگاه)

      ازرا رو داشتم ۲۰۱۱ چیزی کم نداره قطعا نسل جدیدش بهتره. البته ماکسیما جدید هم فوق العاده س

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. نیما

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (336 ديدگاه)

    چه خبره تو ماکسیما اون همه کلید جلوشه؟
    من که به آزرا رای میدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. سامان پارسایی

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    یادش بخیر زمان خدمت راننده یه ماکسیما مدل ۹۰بودم واقعا چه حال میدادی ? آخی یاد روزای خوب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. پرهام

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (200 ديدگاه)

    مکسی یه چیز دیگه ست !! خیلی با ابهت تره !!! اما انصافا آزرا هم خیلی زیباست مخصوصا نمای عقب که هویتش م حفظ شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. میثم

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (50 ديدگاه)

    با وجود همه احترامی که برای آزرا قائل هستم(و البته همه کره ای ها که نشان داده اند، آدم باشی پیشرفت میکنی) چون کلا علاقه به ماشین های اسپرت تر دارم رای من ماکزیما بود، چه در طراحی و چه در عملکرد اسپرت تر نشون داده،البته بجز گیربکسش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Qwerty

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (3 ديدگاه)

      شما اگه اسپرت تر میخوای اصولا جعبه دنده CVT انتخاب نمیکنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. sina

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    جناب دهقان
    آوالون هم تو این دویل بود و حذف شد یا اصلا حضور نداشت؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۹ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (688 ديدگاه)

      بله آوالون در این گروه حضور داشت اما در مرحله مقدماتی در برابر شورلت ایمپالا حذف شد

      https://www.pedal.ir/شورولت/دوئل-شورولت-ایمپالا-تویوتا-آوالون/

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sina

        ۲۹ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        ممنونم امیر عزیز از پاسخ گویی
        خدا قوت.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  19. Amir Machine

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1199 ديدگاه)

    آمار فروش سدان‌های فول سایز بازار آمریکا سال 2017:
    رتبۀ اول دوج چارجر با 88,351 دستگاه
    رتبۀ دوم شورلت ایمپالا با 75,877 دستگاه
    رتبۀ سوم نیسان ماکسیما با 67,627 دستگاه
    رتبۀ چهارم کرایسلر 300 با 51,237 دستگاه
    رتبۀ پنجم فورد تاروس با 41,236 دستگاه
    رتبۀ ششم تویوتا آوالون با 32,583 دستگاه
    رتبۀ هفتم بیوک لاکراس با 20,161 دستگاه
    رتبۀ هشتم کیا کادنزا با 7,249 دستگاه
    رتبۀ آخر هیوندای آزرا با 3,060 دستگاه
    این آمار دقیقاً میزان محبوبیت و برتری سدان‌های فول سایز رو تو بازار کاملاً رقابتی آمریکا نشون میده، البته آمار فروش آزرا متعلق به نسل قبلیه و بخاطر فروش بسیار پایین، هیوندای نسل جدیدش رو تو آمریکا عرضه نمیکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیر

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2956 ديدگاه)

    جفتشونو سوار شدم ازرا ارام و خانوادگیه اما لذتی ک ماکسیما داره رو نداره هیچ وقت
    این دونسل هم کاملا برتری با ماکسیما هست قیمتشم ک ارزونتره مصرف سوختشم با حجم بالاتر،کمتره
    طراحیشم ک اسپرته و جوان پسندانه اما بازم سلیقس
    ولی مشخصه ک ماکسیما برتره از هرلحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. net

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3063 ديدگاه)

    فقط گرنجور ۲۰۱۷ نسل قبلی ،این ازرا جدید خییییلی زشته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ح.ع

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (239 ديدگاه)

    خود هیوندایی داره صحبت از حذف آزرا میکنه بدلیل وجود جنسیس g70.تو بازار آمریکا که قطعا عرضه آزرا قطع خواهد شد.اصلا آزرا قابل مقایسه با ماکسیما نیست.قرار نیست چون تو یه کلاس هستن آزرا رقیب قدری برای ماکسیما باشه..جالبتر اینه که قیمت پایش هم بیشتره اونم حدود 8درصد!!!!و اینکه اغلب کارشناسان خودرویی دنیا ماکسیما رو تو کلاس سدان های نیمه فول سایز یا اگه اشتباه نکنم Eیکی از بهترین سدان های دیفرانسیل جلو یا بعضا بهترین سدان میدونن.رقیب اصلیش هم تویوتا آوالون هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. amin

    ۲۹ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    اسم نیسان و نام ماکسیما خودش یه دنیا حرفه

    موافقم 0
    مخالفم 1
  24. Archi KHAN

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    ماکسیما اثبات شده اش
    اما خدایش آزرا طراحیش پخته شده اس …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Sina

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (234 ديدگاه)

    اخه کی ماکسی رو ول میکنه میاد سمت این پلاستیک کهنه بازیافتی کره ای

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. پارسا

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظرم ماکسیما بهتره

    بنظرتون طراحی داخلی آزرا کپی ب ام و نیست ؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. R

    ۳۰ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    آزرا چرا اینجوری شده حیف نبود گرنجور ۲۰۱۳ پرستیژ خاص و سنگینی داشت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. JVD

    ۲۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ماکسیما 100 کیلو سبکتر، موتور بزرگتر، طبیعتا بهتر راه میره.
    هرکس باهاش رانندگی کردئه باشه میدونه تو حالت اسپرت دنده ها رو دور موتور 5.5 عوض میکنه.
    آزرا با 100 کیلو وزن بیشتر ، موتور کوچیکتر
    مطمئن باشید رو حالت اسپرت ماکسیما مطلقا مصرفش اونی که تو جدول نوشته شده نیست.
    در ضمن من نمیدونم آزرا نسل ششم شتابش چجوریه چون باهاش تجربه ندارم ولی با نسل پنج موتور 3.3 لیتری تو شمال ایران خودم شتاب 6.5 گرفتم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا