هیوندای

رکورد جدید و جالب هیوندای کنا الکتریکی!

به نظر می‌رسد این روزها برای هر چیز با ربط و بی‌ربطی جایزه و رکوردی وجود دارد و هیوندای هم به شدت دنبال مطرح کردن نام خود در این زمینه است.

این بار نوبت به کنا الکتریکی رسیده که رکورد جهانی گینس برای راندن یک خودروی الکتریکی در بالاترین ارتفاع را ثبت کند. این خودرو توانسته چهار چرخ خود را به ارتفاع ۵۷۳۱ متری از سطح زمین برساند که خب همان‌گونه که می‌بینید رکورد بسیار بااهمیتی است!

رکورد قبلی این خودرو هم ۵۷۱۵.۲۸ متر بوده که طی یک کمپین بازاریابی برای عرضه کنای الکتریکی در هند ثبت شده بود. رکورد یاد شده در تبت به دست آمده بود.

مدیر اجرایی هیوندای موتور هند گفته است:

هیوندای کنا الکتریک رکورد جهانی گینس را ثبت کرد و لحظه بسیار پرافتخاری را برای همه رقم زد. این خودرو با از بین بردن چندین تصور غلط درباره خودروهای الکتریکی توانست روح واقعی محصولات هیوندای را به نمایش بگذارد. کنا الکتریک مأموریتی غیرممکن را ممکن کرده و بدون اینکه پرفورمنسش تحت تأثیر قرار گیرد توانسته از سخت‌ترین مسیرها عبور کند.

درباره نبود شارژرها فکر می‌کنید؟ نگران نباشید زیرا هیوندای از شارژرهای پرتابل در طول مسیر رکوردزنی خود استفاده کرده تا از شارژ بودن کامل کنا اطمینان حاصل کند.

مسئول ثبت رکورد جهانی گینس نیز افزوده است:

رکورد جدیدی برای بالاترین ارتفاع دست یافته شده توسط یک خودروی الکتریکی ثبت شده است. من می‌خواهم به هیوندای موتور هند برای دست‌یابی به این رکورد در تاریخ تبریک بگویم.

هیوندای کنا الکتریک از پیشرانه الکتریکی با قدرت ۲۰۱ اسب بخاری و گشتاور ۳۹۴ نیوتون متری استفاده کرده و به باتری لیتیوم-یون ۶۴ کیلووات ساعتی مجهز شده است. این خودرو با یک‌بار شارژ برد ۴۱۵ کیلومتری داشته و تا ۸۰ درصد باتری آن را می‌توان در ۵۴ دقیقه شارژ کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. پویا

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ب قول ی نفر: خب ک چه؟!!

    موافقم 0
    مخالفم 1
  2. مهدی

    ۷ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1325 ديدگاه)

    محصول فوق العاده ای هستش هیوندا با دقت و بدون عجله وارد بازار الکتریکی شده و همه خواسته های مشتری زیر نظر دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا