هیوندای

فراخوان هیوندای الانترا 2021 به خاطر مشکل فریم صندلی

تعداد نسبتاً محدودی از هیوندای الانتراهای عرضه شده در بازار آمریکای شمالی فراخوان می‌شوند.

این فراخوان شامل ۱۴۶۴ دستگاه هیوندای الانترا مدل ۲۰۲۱ است که بین ۱۹ اکتبر تا ۵ نوامبر ۲۰۲۰ در آلاباما تولید شده‌اند. برخی از این خودروها شاید دارای فریم صندلی جلو با جوشکاری نادرست باشند و این موضوع می‌تواند باعث آسیب به سرنشینان خودرو در زمان تصادف شود.

مقصر این موضوع شرکت تأمین‌کننده Lear/DAS است که خروجی لیزر آن به خاطر لنزهای لیزر آسیب‌دیده در زمان تولید کاهش یافته است. در پایان دسامبر سال پیش بود که این تولید کننده گفت که سرعت جوشکاری لیزر را بهبود بخشیده و بررسی ۱۰۰ درصدی در قطعات تولیدی داشته است.

مالکان این خودروها تا پایان ماه جاری میلادی روند مراجعه به نمایندگی‌های مجاز را دریافت خواهند کرد. تکنسین‌های هیوندای صندلی‌های جلو را بررسی کرده و در صورت نیاز کل فریم صندلی را بدون دریافت هزینه‌ای تعویض خواهند کرد.

انتظار می‌رود این فراخوان از ۲۵ ژوئن شروع شود. هفتمین نسل هیوندای الانترا از سال پیش وارد خط تولید شده است. این خودرو در جایگاهی بین اکسنت و سوناتا در آمریکا قرار گرفته و قیمت پایه ۱۹۶۵۰ دلاری دارد. قیمت الانترا هیبرید ۲۰۲۱ نیز از ۲۳۵۵۰ دلار شروع می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    واییی درگیر فن های دو جبهه برای فراخوان بسههههههههه! اون ایران فرغون باس خجالت بکشه مردم توش اتیش گرفتن فراخوان نمیده ۲۰۷ و اینا چن روز پیش پدال زد

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. Kato

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (449 ديدگاه)

      من یه ۴۰۵ که یه دفعه آتیش گرفت و توش دو تا مرد سوختن از نزدیک دیدم

      البته جون سالم به در بردن و پیاده شدن
      ولی نصف بدنشون جزغاله شد
      واقعا دردناک بود

      موافقم 5
      مخالفم 0
      1. RezaRs

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1613 ديدگاه)

        اوههههههههههه? دردا و دریغا

        موافقم 3
        مخالفم 0
  2. Rman

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (108 ديدگاه)

    فراخوان ها داره زیادی زیاد میشه دیگه. من خودم نیسان دارم و طرفدارشم ولی واقعا فراخوان اسیایی ها دیگه خیلی بیشتر از اروپایی و امریکایی شده.

    من دو سالی هست که پدال رو می خونم. جدیدا فضای کامنت ها خیلی خوب شده. بچه ها متن های علمی خوب بیشتر می نویسن. بقیه هم ازشون تشکر می کنن. یه سری کامنت تشنج زا هنوزم هست ولی دیگه کمتر بچه ها بهشون واکنش نشون میدن و کمتر دعوا میشه. من حتی یه سری مقاله ها رو فقط برای خوندن کامتت بچه ها باز می کنم.
    خلاصه دمه همه تون گرم. چه اون هایی که کامنت خوب مینویسین. چه اون هایی که تشکر می کنین. من خودمم تصمیم گرفتم دیگه اگر متن خوب دیدم از نویسندش تشکر کنم. وقتی وقت می گذاره و یه چیزی یاد من میده حقشه ازش تشکر بشه.

    موافقم 7
    مخالفم 0
    1. بچه مشهد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (101 ديدگاه)

      ۸۰ درصد فراخونهای آسیا متعلق به ژاپنی هاست

      موافقم 0
      مخالفم 7
      1. Rman

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        پسر خوب سریع از حرف من کره نگیر. بحث بی خودی هم راه ننداز. خوشبختانه دوره این بحث های خاله زنکی دیگه داره سر میاد.
        شرکت های کره و ژاپن جفت شون دارن فراخوان میدن. تمام.

        موافقم 6
        مخالفم 0
      2. محمد رستمی نژاد

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (1180 ديدگاه)

        باشه
        تو خوبی ، تو تا آخر عمرت کره ایی سوار نشو ، در عشق ۴۰۵ اَت بمان و بسوز

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (10183 ديدگاه)

      هاااا !!!
      گفتم چرا این ، اینطوریه !!!
      حالا فهمیدم چرا کاربر Rman با من چپ افتاده ، تا نگو نیسان داره ، نیسانش هم گیربکس مضخرف CVT !!!
      البته بهتره بدونی که ضعف گیربکس cvt شما در قدرت زیاد موتور گُم شده !!!

      البته در مورد فراخوان این النترا باید یه صلوات بلتد فرستاد که مربوط نیست به یاتاقان و انفجار و آتش !!!

      موافقم 0
      مخالفم 3
      1. Rman

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (108 ديدگاه)

        پسر جان من اصلا پست های تو رو نمی خونم که بخوام باهات بحث کنم…. الانم دیدم منو ریپلای کردی پستت رو خوندم و جواببت رو میدم. بعدش من حتی برای خریدن تیانا هم اینجا مشورت کردم که 2646 و ماهان جوابم رو دادن. حتی تجربه خریدمم هم نوشتم. دیروز پریروز هم باز توی پست جیپ نوشتم که تیانا دارم. این نشون میده تو نه تنها با من بحثی نداشتی که حتی پست های منو نخوندی. پس داری دروغ میگی ?????

        اما حالا که دنبال اکتشافی یه چیز باحال بهت بگم. تا دیروز پریروز 2646 با تو و طرفدارهای تویوتا بحث کرد و گفت مثل اینکه همه تون هیتر من هستین تو هم داری همون پروژه که نوید0098 هم هیتر داره تو سایت پیاده می کنی ????? به قول سندی کاپی نکن بابا جان…. الانم احتمالا چون می دونی من کامنت های 2646 رو دوست دارم اومدی به من گیر بدی که بگی طرفدارهای 2646 دارن به من گیر میدن. ?????
        …برو نوید. برو ادای حال بدا رو درنیار واسه ما ????
        پدال این کامنت هیچ توهینی نداره لطفا حذفش نکن.

        موافقم 1
        مخالفم 0
        1. Rman

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          جاهای خنده دارش رو سانسور کردین ????? با حال بودن که

          موافقم 1
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10183 ديدگاه)

          ای جونم
          ???
          جالب شد ، خودت کامنت خودت را بخون که تماماً متناقض نوشته شده و خودت حرف خودت را زیر سوال بردی !

          موافقم 0
          مخالفم 0
    3. Moein

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (83 ديدگاه)

      آی لاویو داری آرمان جان✋?
      کامنت های شما هم عالیه ممنون

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. Moein

        ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (83 ديدگاه)

        یه چیزی
        در پست پرفروش ترین خودروهای ایران راهنمایی خواستم درباره خرید خودرو(حدود 500 تومن و کم استحلاک) ولی دو نفر از دوستان عزیز منو راهنمایی کردند و ممنونم ازشون
        لطفا نظراتتون رو بهم بگین و خیلی برام مهم هست
        ممنون

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Rman

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          معین جون مخلصم.
          من هم تقریبا تو این رنج می خواستم بخرم که انتخاب هام رو میگم.
          با 500 همه میگن برو ماکسیما بخر ولی واقعا ماکسیمای سالم رو کسی به غریبه نمیده. بده این قیمت نمیده. خیلی باید بگردی یه ماشین بتونی از پیرمرد بخری.
          الان بازار نمی دونم قیمت ها چطوریه ولی تو این حدود من بهت کیا اپیروس و هیوندا سوناتا 2007 رو پیشنهاد میدم. من متاهلم انتخاب هام سدان بزرگ بود.
          اپیروس موتور 3.8 داره و فنی با خیلی ماشین های کره ای دیگه مشترکه. قطعاتش هست. شتاب خیلی خوب. سرعت خوب. ماشین نرم. اپشن با بیل ریختن توش. کلاس اجتماعی خوب. واقعا برای مسافرت خیلی عالیه. البته ظاهرش پیرمردیه. مصرفش بالاست. قطعات ظاهری نسبت به بقیه کیاها بالاتره و تقریبا در حد جنسیس هست.

          سوناتا هم نسبت به ماکسیما esp.trc. airbag. رو بیشتر داره. ماکسیما تهش خیلی راحت در میره. سوناتا نسل اول چون دابل ویشبون هست تعلیقش نسبت به بقیه سدان های اسیایی هم نرم تره و هم هندلیگ بهتری داره. یه سری عیب هم داره. موتورش ضعیف تره ولی مصرفش بهتره. طراحی اش نسبت به ماکسیما و اپیروس به نظرم ضعیف تره.

          ماکسیما و کمری خیلی خوبن. البته کمری رقیب سوناتاست. ماکسیما و اپیروس یه پله لوکس ترن. طبق چیزی که دارم تو کارمون می بینم بهت پیشنهاد می کنم سراغ ماشین های ژاپنی قدیمی زیاد نرو مگه اینکه صاحب ماشین رو خیلی خوب بشناسی. اکثر ژاپنی ها چون صاحبهاش پول بیشتری نسبت به کره دادن و فکر می کنن ژاپنی خراب نمیشه بهشون نرسیدن. از اون طرف هیوندا و کیا چون تو ایران جا افتاده خیلی زود خراب میشه صاحباش براش اندازه ماشین لوکس خرج کردن. ماکسیما و اوریون و جی تی که تو ایران شتاب و سرعت خوبی دارن که زیر دست جوون ها عمرشون رو کردن.
          ژاپنی خواستی بخری یا مدل بالا یا صاحبش رو بشناس یا ماشینی باشه که جوون پسند نباشه.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (10183 ديدگاه)

          کاربر Moein عزیز

          حتماً به نظرات گوهر بار کاربر Rman گوش کنید و برای بقیه هم تعریف کنید تا از جهالت در بیایند و دلیلش را حتماً بگویید که چون صاحبان خودروهای ژاپنی در ایران پولدار هستند و به خدماتش نمیرسند به خرج میوفتند ( یعنی طرف نمیفهمیده و بی‌سواد بوده که باعث پولداریش شده که چرا باید ژاپنی بخره ? ) !!!

          معلوم شد رده سنی برخی کاربران در چه حد هست که این را اگر هر جایی بیان کردند حتماً به او میخندند و خیتش میکنند !

          طرف ژاپنی میخره یه اوورحال میکنه میره حداقل تا ۱۰ سال آینده !
          اما جالب اینه که کره‌ای صفر هم بخره وقتی بالای ۵۰هزارتا کار کنه ، دیگه خودشه با شانسش که آتیش بگیره یا یاتاقان بزنه یا آپشن‌هاش لِنگ بزنه و… !

          طرف نیسان با گیربکس cvt را بهش انداختن ، اینجا شده کارشناس فنی ، اما همین که به مشکل خورد و حداقل ۷۰ میلیون ناقابل خرج ماشین تمیزش کرد ، حساب کار تازه میاد دستش که دنیا و حقایقش یعنی چی !

          احتمالاً آمریکایی‌ها نمیفهمند ژاپنی چیه که چنان پرفروش هست چه در نمونه‌ی صفر سال و چه در نمونه‌های چندسال کارکرده !

          خداروشکر سایت پدال بازتاب جهانی نداره و اگر نه با این کاربران باسواد ، میشدیم سوژه‌ی خنده‌ی جهانیان !!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Rman

          ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (108 ديدگاه)

          بله نوید
          خدا رو شکر که بازتاب جهانی نداره
          و گرنه با این همه جذابیتت افریقایی ها تو رو برده بودن چیزی گیر خودمون نمیومد
          ?????
          انشاالله تو دوره متوسطه دوم زبان فارسی رو خوب یاد میگیری و می فهمی من در مورد صاحبان تویوتا چی نوشتم.

          موافقم 1
          مخالفم 0
        4. Moein

          ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰
          سوابق: (83 ديدگاه)

          ممنونم آقا آرمان

          از شما هم آقا نوید متشکرم که همون اول منو راهنمایی کردید

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. FARAZ

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (53 ديدگاه)

    به نظرتون اگه برید خارج از ایران بگید که خودروسازی وجود داره که ماشین رو با گیربکس معیوب میده دست مشتری و گردن نمیگیگره واکنششون چیه؟؟؟

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. محمد رستمی نژاد

      ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
      سوابق: (1180 ديدگاه)

      واکنش شون اینه که : ۱: چند دقیقه نگاهت میکنن و بعدش می پرسند که از کجا آمدی
      ۲: احتمال سکته هست
      ۳: احتمالاتی غیر قابل ذکر در اینجا

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. Amirreza

    ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    خداروشکر ایراد فنی نیست و مشکل فریم صندلی هاس ، خسته شدیم از بس فراخوانای کره و ژاپن در مورد پمپ سوخت و بنزین و نشت رو بشنویم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا