فولکس واگنکیاهیوندای

نبرد فسقلی‌ها! رویارویی فولکس آپ، کیا پیکانتو و هیوندای i10

به دنبال یک خودروی کوچک شهری هستید؟ نسل جدید کیا پیکانتو یکی از انتخاب‌ها خواهد بود اما آیا می‌تواند فولکس‌واگن آپ و هیوندای i10 را تحت‌الشعاع قرار دهد؟

برای نیم دهه است که اگر خواهان کامل‌ترین خودروی شهری می‌بودید می‌توانستید یک فولکس‌واگن آپ بخرید و در اصل این ماشین انتخاب پیش‌فرض در این کلاس محسوب می‌شد؛ اما بااین‌حال نسل جدید کیا پیکانتو می‌تواند این وضعیت را تغییر دهد. کیا برای رقابت با فولکس‌واگن، خودروی شهری پیکانتو خود را به‌طور کامل از نو مهندسی کرده که حسی جدید از بلوغ و لوکس بودن را القا می‌کند؛ اما این شرکت کره‌ای اگر می‌خواهد در سگمنت A سلطنت کند باید نگاهی هم به هم‌وطنش یعنی هیوندای i10 داشته باشد. در سال ۲۰۱۶، شرکت برادر کیا یعنی هیوندای نسخهٔ اصلاح‌شده‌ای از خودروی شهری i10 را معرفی نمود که احساس مناسب، سطح خوبی از فضا و کارایی را در کنار قیمت مقرون‌به‌صرفه ارائه می‌کند.

هر سهٔ این خودروها به‌طور شگفت‌آوری از طراحی شیک و زیبا به همراه پکیج هوشمندانه‌ای برخوردارند و این اطمینان را به خریداران می‌دهند که در روند کوچک‌سازی خودرو تا جایی که ممکن بوده تمامی ویژگی‌های موردنیاز را ارائه کرده‌اند. بااین‌حال در این کلاس رقابت سختی در جریان است. به همین دلیل ما این سه ماشین کوچک را به رقابت دعوت کرده‌ایم تا بفهمیم آیا پیکانتو تغییری در جریان این کلاس ایجاد خواهد کرد یا اینکه فولکس‌واگن و هیوندای، کیا را به چالش می‌کشند.

کیا پیکانتو

در تلاش برای شکست فولکس‌واگن آپ، کیا پیچیده‌ترین و کامل‌ترین پیکانتو تاریخ را ارائه کرده است. برای این خودرو یک پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو قابل سفارش خواهد بود ولی ما تیپ پایهٔ آن‌را برای این رقابت انتخاب کرده‌ایم که ۱۰,۷۵۰ پوند قیمت داشته و از یک موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی استفاده می‌کند. کیا می‌گوید با تغییراتی که در موتور و شاسی پیکانتو اعمال کرده است، نسل جدید این هاچ‌بک به آرام‌ترین خودروی شهری بازار تبدیل شده که هم در استفادهٔ شهری و هم کروز جاده‌ای آرام است. بااین‌حال هرچند پیکانتو قطعاً نسبت به نسل قبل بهبود یافته است اما هنوز هم کاملاً نمی‌تواند با آپ رقابت کند.

بااینکه این موتور کم‌قدرت‌ترین پیشرانهٔ پیکانتو است اما کیا عملکرد مناسبی را ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که ظرف ۱۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد؛ اما عملکرد در خط مستقیم اولویت یک خودروی شهری نیست. با این ماشین‌ها عمدتاً در محیط‌های شهری تردد می‌شود که دائماً نیاز به کاهش و افزایش سرعت وجود دارد و این یعنی گشتاور و انعطاف‌پذیری مهم‌تر است؛ بنابراین کیا در اینجا هم عملکرد مناسبی از خود به نمایش گذاشت به‌نحوی‌که برای رسیدن از سرعت ۸۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در دندهٔ پنج به ۱۳.۹ ثانیه زمان احتیاج داشت.

موتور سه سیلندر خودرو عملکرد روانی دارد اما دسته‌دنده عملکردی به‌خوبی آپ ندارد ولی این به معنای وجود مانع یا مشکلی در زمان تعویض دنده‌ها نیست. افزایش فاصلهٔ محوری نیز تأثیر مثبتی در سواری خودرو داشته و بنابراین پیکانتو با توجه به اندازه‌اش خودروی راحتی احساس می‌شود؛ اما بااین‌حال خصوصاً قسمت عقبی ماشین فاقد کنترل مناسب است.

فولکس‌واگن آپ

آپ هدف اصلی پیکانتو است. فولکس‌واگن اواخر سال گذشته این محصول خود را مورد فیس‌لیفت قرار داد اما فرمول اصلی آن تغییر نکرده است. طی این فیس‌لیفت یک پیشرانهٔ ۱ لیتری توربو به لیست موتورهای آپ اضافه شده اما بااین‌حال ما در این رقابت همان موتور تنفس طبیعی را مورد آزمایش قرار داده‌ایم که در نسخهٔ پنج‌در ۱۱,۴۳۰ دلار قیمت دارد. موتور ۱ لیتری تنفس طبیعی آپ ۷۵ اسب بخار قدرت و ۹۵ نیوتن متر گشتاور دارد که در قدرت بالاتر از پیکانتو قرار می‌گیرد اما در گشتاور با رقیب کره‌ای یکسان است.

همچنین به دلیل ضریب دنده‌های بلندتر در گیربکس پنج سرعتهٔ دستی فولکس‌واگن، عملکرد آپ در آزمون ما کاملاً قابل‌توجه بود به‌گونه‌ای که برای رسیدن از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت به ۱۲.۲ ثانیه زمان نیاز دارد که دودهم ثانیه سریع‌تر از پیکانتو است اما از سوی دیگر این هاچ‌بک کوچک آلمانی در آزمون رسیدن از سرعت ۷۰ کیلومتر به ۱۱۰ کیلومتر در ساعت با دندهٔ پنج، ۱۷.۴ ثانیه زمان صرف نمود که از این لحاظ در پس پیکانتو قرار می‌گیرد.

به لطف سطح چسبندگی بالاتر شاسی فولکس‌واگن، فرمان احساس دقیق‌تری دارد. علاوه بر این، آپ یک خودروی کوچک واقعاً سرگرم‌کننده برای رانندگی است و اجازه می‌دهد پیچ‌ها را با سرعت بیشتری از آنچه تصور می‌کردیم و یا آنچه رقبا می‌توانند انجام دهند طی کنیم. این دقت و هندلینگ بالا همچنین با سطح مناسبی از پالایش و راحتی نیز همراه شده است. البته در دورهای پایین، پیشرانهٔ آپ به روانی پیکانتو نیست و کمی سروصدای بیشتری دارد اما در رانندگی‌های معقول شهری و حتی کروز در بزرگراه، آپ پالایش بیشتری از رقیب کره‌ای دارد.

هیوندای i10

نسل کنونی i10 در سال ۲۰۱۳ معرفی شده است و بنابراین سن بیشتری از پسرعمویش دارد؛ اما خودروی شهری هیوندای تصویر لوکس‌تری ارائه می‌کند که با پالایش بهبودیافته و کابین جادار ترکیب شده است. در این رقابت، ما مدل ۱ لیتری SE را آزمایش کرده‌ایم که ۱۰,۷۹۰ پوند قیمت دارد. هنگامی‌که نسل کنونی i10 برای اولین بار به بازار آمد، با راحتی، پالایش و دینامیک رانندگی خود، بازار را تحت تأثیر قرار داد و درحالی‌که هم‌اکنون رقبای جدیدتری به بازار آمده‌اند، هیوندای هنوز هم فاصلهٔ چندانی با آن‌ها ندارد.

بررسی را با موتور سه سیلندر ۱ لیتری i10 آغاز می‌کنیم که با پیکانتو مشترک بوده و مناسب به نظر می‌رسد. با شتاب صفرتاصد ۱۳.۲ ثانیه، i10 کُندترین خودروی جمع است اما در آزمون دنده‌پنج، سریع‌تر از فولکس‌واگن عمل کرد. در دنیای واقعی و در شهرها نیز هیوندای به‌اندازهٔ کافی چابک احساس می‌شود. همچنین موتور نیز هرچند فاقد پالایش پیشرانه‌های رقبای این آزمون است اما کاملاً روان عمل می‌کند.

سروصدای باد و تایرها در i10 بیشتر از دو رقیب دیگر است و هرچند در بزرگراه‌ها توانایی بالاتری از خود به نمایش می‌گذارد اما کیا و فولکس‌واگن برای ترددهای کروز و بزرگراهی راحت‌تر هستند. همچنین همانند کیا، هیوندای هم در سواری و رانندگی با آپ برابری نمی‌کند چراکه هرچند عملکرد فرمان i10 دقیق است اما بازخورد کمی از سطح مسیر ارائه می‌دهد؛ اما از سوی دیگر، استفاده از هاچ‌بک کوچک هیوندای در رانندگی‌های شهری آسان است درحالی‌که ابعاد جمع‌وجور آن نیز موجب سهولت در پارک کردن می‌شود.

مقام اول فولکس‌واگن آپ

آپ توانست به لطف احساس بهتر و کابین با کیفیت بالاتر مقام نخست این رقابت را کسب کند. این ماشین سطح کارایی برابری را با کیا ارائه می‌دهد و درحالی‌که کمی گران‌تر است، تجهیزات بیشتری هم دارد. این پیروزی همچنین با کمک پکیجی از رانندگی فوق‌العاده و هزینه‌های نگهداری مناسب به دست آمد؛ بنابراین فولکس‌واگن چیزی بیشتر از آنچه از یک خودروی شهری انتظار می‌رود را ارائه می‌کند.

مقام دوم کیا پیکانتو

نسل جدید پیکانتو یکی از گام‌های مثبت کیا محسوب می‌شود. این خودروی کامل‌تری بوده، فضای مناسبی دارد، به نظر خوب می‌رسد و رانندگی روان و راحتی دارد، هرچند که چندان سرگرم‌کننده نیست. همچنین پیکانتو خودروی ارزانی بوده و هزینه‌های نگهداری پایینی هم دارد؛ اما قیمت کمتر پیکانتو به معنای سطح تجهیزات پایین‌تر است درحالی‌که از طرف دیگر، فولکس‌واگن هنوز هم در سواری و پالایش در این کلاس پیشرو است.

مقام سوم هیوندای i10

در هیوندای i10 سن بالا احساس می‌شود. همچنین هرچند تیپ SE این خودرو قیمت کمتری از پیکانتو دارد اما در داخل نمای ضعیف‌تر و سطح پایینی دارد. البته i10 هنوز هم رانندگی راحتی داشته و کامل به نظر می‌رسد اما در کنار آپ و پیکانتو درخششی ندارد حتی اگر هزینه‌های نگه‌داری‌اش با رقبا برابر باشد. علاوه بر این، حتی اگر کارایی و پالایش را هم در نظر نگیریم، i10 بازهم در برابر رقبای تازه‌نفس خود حرفی برای گفتن ندارد.

 

مشخصات فنی

فولکس‌واگن آپ کیا پیکانتو هیوندای i10
قیمت پایه ۱۱,۴۳۰ پوند ۱۰,۷۵۰ پوند ۱۰,۷۹۰ پوند
قیمت تست‌شده ۱۱,۴۳۰ پوند ۱۱,۲۴۵ پوند ۱۰,۷۹۰ پوند
طول/عرض/ارتفاع ۳.۶/۱.۶۴/۱.۵۰ متر ۳.۵۹/۱.۵۹/۱.۴۸ متر ۳.۶۶/۱.۶۶/۱.۵۰ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۴۱ متر ۲.۴۰ متر ۲.۳۸ متر
پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر ۱ لیتری ۳ سیلندر ۱ لیتری ۳ سیلندر
قدرت ۷۵ اسب بخار ۶۷ اسب بخار ۶۶ اسب بخار
گشتاور ۹۵ نیوتن متر ۹۶ نیوتن متر ۹۵ نیوتن متر
گیربکس پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی پنج سرعته دستی
محور محرک جلو جلو جلو
ظرفیت باک ۳۵ لیتر ۳۵ لیتر ۴۰ لیتر
حجم صندوق بار ۲۵۱ لیتر ۲۵۵ لیتر ۲۱۸ لیتر
وزن خالص ۹۳۶ کیلوگرم ۹۳۵ کیلوگرم ۹۳۳ کیلوگرم
شتاب صفرتاصد ۱۲.۲ ثانیه ۱۲.۴ ثانیه ۱۳.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۶۰ کیلومتر/ساعت ۱۵۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت اعلامی ۴.۴ لیتر (ترکیبی) ۴.۴ لیتر (ترکیبی) ۴.۷ لیتر (ترکیبی)
مصرف سوخت آزمون ۵.۱ لیتر ۵.۶ لیتر ۷ لیتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. سامان اذری

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (3197 ديدگاه)

    مصرف سوخت اعلامی هیوندا i10 رو 4.7 اعلام کردند
    که در عمل 7 لیتر مصرف میکنه
    واسه همینه که من به اعداد و ارقام اعلام شده توسط خودروساز های کره ای مخصوصا هیوندای اصلا توجه نمیکنم
    نمونشم.سانتافه که تو تبلیغاتش و مقایسه تو سایتهای معمولی با افتخار 190 اسب بخار اعلام میشه
    درحالی که شتابش از ایکس تریل راو4 و اوتلندری که حدود 170 اسببخار قدرت دارن نزدیک 2 ثانیه کند تره و تو رانندگی عادی هم نزدیک 2 لیتر مصرفش بیشتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amiR8

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (74 ديدگاه)

      .
      حتی یک بار تا الان در این همه مقایسه ای که در پدال خوندم ( شاید 500 تا ) ، هیچ وقت ندیدم مصرف یک خودرو در تست های عملی بیشتر از مصرف سوخت اعلامی نباشه. از ماشین آلمانی گرفته تا ماشین های چینی .

      چون مصرف سوخت توسط سازنده در شرایط ایده آل سنجیده میشه.

      اسب بخار هم بیشتر به شتاب بالای 100 کیلومتر و حداکثر سرعت کمک میکنه و برای مقایسه ی شتاب و کنده شدن ماشین از زمین باید بیشتر به گشتاور و نحوه ی توزیعش توجه کنی .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط تویوتا و هوندا

        ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (571 ديدگاه)

        درسته ولی نه دیگه تا این حد اختلاف. 4.7 شده 7. یعنی حدود 50 درصد بیشتر. واقعا بده. موتور 1 لیتری با 7 لیتر در صد کیلومتر!!! وگرنه پس چرا برای فولکس تا این حد اختلاف نیس؟ 4.4 شده 5.1 یعنی 13 درصد افزایش که تقریبا منطقیه. چون شرایط ایده آل نیس.
        تا یه جایی مصرف بیشتر منطقیه ولی امیرجان واقعا ماشینای هیوندای خیلی بیشتر از اعلام کارخونه مصرف میکنند. تو نظرات مردم دارنده تو اینترنت هم کاملا مشهوده.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. amiR8

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (74 ديدگاه)

        .
        در مورد اینکه شما گفتی اختلاف بین مصرف سوخت اعلامی و محاسبه شده در مورد ماشین های کره ای از بقیه ی رقبا بیشتر موافقم.
        کاملا درست میگی دوست عزیزم
        اما این اختلاف در مورد بقیه ی خودروسازان ( حالا با شدت کمتر ) هم وجود داره .

        قبول دارم کره ای ها در مصرف سوخت هنوز خیلی کار دارن. ماشین هاشون پرمصرفن.

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. سامان اذری

        ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (3197 ديدگاه)

        امیر داری از مصرف بالای هیوندای دفاع میکنی ؟؟؟
        بخدا من از تو سردر نیاوردم
        معلوم نیس خود با خودت چند چندی
        اگه بجای هیوندای i10 یه ماشین امریکایی تو این مقایسه مقابل فولکس واگن اپ قرار میگرفت و یکی از بچه های امریکایی بازهای می اومد و از ماشین امریکایی تعریف میکرد کل دنیا رو به هم ریخته بودی روسرش هزاران مطلب نوشته بودی تا سلیقه اش رو زیر سوال یبرس حالا من یه حرف حق گفتم
        بازم ایراد میگیری
        تو اینترنت بنویس مقایسه تست تصویری اوتلندر
        اسم سایت رو نمیتونم بنویسم چون سردبیر فکر میکنه دارم تبلیغ میکنم
        فیلم رو ببین که تو ایران تست شده (تست معتبر و دقیق)
        اوتلندر رو با سانتافه مقایسه کردند تقریبا در اکثر موارد اوتلندر سانتافه رو خورده
        گشتاورسانتافه حدود 25 نیوتن متر و اسب بخار سانتافه نزدیک 24 اسب بخار از اوتلندر بیشتره
        درحالی که گیربکس اوتلندر cvt بود بازم تو شتاب سانتافه رو بکلی لوله کرد

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          سانتافه 3.3 لیتری مدل 2013 هش رو دقیقا همون سال بود یعنی 3-4 سال پیش دوستم صفرش رو از منطقه ازاد مدل لیمیتیدش رو خریده بود 39 هزار دلار 7 نفره 6 سیلندر 3.3 لیتری بود با 12 یا 14 تا ایربگ داشت
          بخدا هزار بار تست کردیم
          تو شهر معمولی رانندگی میکردی پر گاز نه ها معمولی کامپیوترش 18 تارو نشون.میداد

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. amiR8

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          .
          دوست عزیز از شما انتظار میره در سطح بالاتری فکر کنی.
          من و امثال من با هیچ خودروسازی دشمنی نداریم. از هیچ کدوم هم حقوق نمیگیریم. گذرم به نمایندگی یک کدومشون هم شاید هر 10 سال یک بار بیفته.

          از اینکه دو خودروساز کره ای در این سایت در موضعی قرار بگیرن که مرتب تحقیر بشن خوشم نمیاد. هیوندای کیا ماشین هایی تولید میکنن که ابدا به تویوتا و هندا نمیرسه . اما در جای خودشون درست کار میکنن و رو به پیشرفتن.

          هیچ وقت در این 8500 کامنتی که گذاشتم وقتی کسی از یک ماشین تعریف کرده ، چه آلمانی و چه ژاپنی و حتی چینی بهش حمله نکردم. چه برسه به اینکه بخوام کل دنیا رو به هم بریزم و روی سرش 1000 تا مطلب بنویسم.

          فقط وقتی جواب میدم که طرف در کنار تعریف از یک برند ، بقیه رو تحقیر کنه و تیکه بندازه. مثلا بگه ” مزراتی خوبه و آلفا آشغاله ” من با خوب بودن مزراتی موافقم مشکلی با این قسمت حرفش ندارم ، اما وقتی طرف بقیه رو الکی میکوبه اگر بتونم جوابش رو میدم.

          نه تنها منو نشناختی بلکه تحت تاثیر حرف های یک عده هم قرار گرفتی.
          فکر میکردم زرنگ تر از این باشی که اینطوری در موردم قضاوت کنی. راستش یکم ناامید شدم !
          انتظار بیشتری داشتم.

          من سابقا که این جو خراب در سایت درست نشده بود بار ها و بارها در مقابل بقیه از ماشین های امریکایی دفاع کردم. شما که کاربر قدیمی این سایتی چطور فراموش کردی ؟؟؟؟

          اون زمان که جو سایت خوب بود بار ها یک عده خواستن خودروسازان امریکایی رو در مقابل المانی ها تحقیر کنن. من و امثال من جوابشون رو دادیم و واقعیت ها رو گفتیم.
          از خودروسازان ژاپنی ، فرانسوی هم بار ها دفاع کردم. از استون مارتین و مکلارن و … .

          الان هم اگه چیزی نمیگم چون میبینم تقریبا طرفداران تمام خودروساران در پدال فعال هستن و دفاع میکنن و به دفاع من نیازی نیست. ثانیا اونقدر وقت هم دیگه ندارم.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. amiR8

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          .
          یک مورد در کامنت های من پیدا کردی که یکی از کاربران سایت از یک ماشین امریکایی ( یا هر کشوری) بدون تحقیر بقیه ، تعریف کرده بود و من باهاش بحث کرده بودم لینک بده تا همه ببینن.

          هیچ وقت همچین کاری نکردم

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ایمان

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (17 ديدگاه)

          در جواب آقای آذری
          اون مقایسه تصویری یه تبلیغ تمام عیار برای اوتلندر بود(البته وقتی خود نمایندگی ماشین در اختیار یه سایت بذاره نتیجه کار بهتر از یه شو مسخره نمیشه)
          کی گفته اختلاف قدرت اون سانتافه تو فیلم مدل 2014 با موتور mpi که حداکثر حدود177 اسب قدرت داره 24 اسب از اوتلندر 166 اسبی بیشتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
          مشخصه که باید شتاب سانتافه 177 اسبی مدل 2014 با وزن بیشتر و صد البته با کارکرد بسیار بالاتر از اوتلندر کمی کندتر باشه!
          شما که میگید لوله کرد!! واقعا براتون سوال برانگیز نبود که چرا در موردنقاط ضعف اوتلندر تو اون ویدئو ابدا صحبتی نشد؟؟؟ حتما با کامل ترین کراس اوور دنیا طرف بودن !خخخ
          اگر میخواستن مقایسه یکجانبه نداشته باشن چرا از یه سانتافه gdi هم مدل استفاده نشد؟؟؟
          البته اون سایت ید طولانی در مقایسه های تبلیغاتی داره مثل درگ توسان چهار چرخ متحرک اتومات با جک توربو دنده ای تک دیفرانسیل!!!!! که بعدها که جک اتومات به بازار اومد و همه شتابشو دیدن بعضی ها فهمیدن هدف اون درگ مسخره چی بود!!!!!!!!!! یا مثلا درگ اپتیما 2012 تنفس طبیعی با کمری هیبرید صفر کیلومتر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. سامان اذری

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          یک نفر با دو اکانت مختلف :))
          حتی از لحن نوشتاری هم مشخصه

          اقا حله هر چی شما بگید همونه
          اصلا اوتلندر که هیچ هوندا سی ار وی و تویوتا را4 هم مقابل سانتافه سوسکه

          موافقم 0
          مخالفم 0
        6. amir

          ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          سامان جان
          سلام رفیق

          در این پستی که در مورد فولکس واگن آپ و کیا پیکنتو و هیوندای i10 بود جوابت رو دادم.
          از صبح تا الان 3-4 بار چک کردم جواب نداده بودی .

          ((( نفر با دو اکانت مختلف :))
          حتی از لحن نوشتاری هم مشخصه !!! )))

          داداش رفتم و این پاسخت رو دیدم ، دیدم ماشالله هزار ماشالله چه جوابی دادی !!!

          یه چند لحظه خندم گرفت و بعد یه فکری بد جوری اعصابم رو به هم ریخت.

          به خودم گفتم ببین پسر ، تو 2 ساله در این سایتی ، این همه حرف زدی و چرت و پرت گفتی !! از همه بیشتر حرف زدی . این همه از خودت ، از زندگیت ، از شخصیتت ، از علایقت و … گفتی.
          آخرش نتونستی در حد یک جمله خودت رو به بقیه معرفی کنی. کسی که این همه مدت باهاش حرف زدی و دوست بودی هنوز اینقدر نشناختتت !!!

          با 1000 کلمه که یک نفر با آدم حرف بزنه میشه قسمت اعظم شخصیتش رو شناخت. اونوقت تو 8000 کامنت گذاشتی هنوز دوست صمیمیت نشناختتت.
          .

          آخه دوست عزیز ، یکم به فکرت فشار بیار. عزیزم من و تو ناسلامتی سن و سالی ازمون گذشته. 27 سال از عمرمون رو تموم کردیم. هم سن های من و تو باید در این سن و سال باید به قدری بزرگ و متفکر شده باشن که برن دنبال تشکیل خانـواده و زندگی مستقل . حتی بچه دار بشن. نه اینکه متاسفانه هنوز فضای فکری 10- 12 سالگی بر ذهنمون حاکم باشه و خودمون هنوز پسربچه مونده باشیم !
          به نظرت چرا ما بزرگ نشدیم ؟

          خودت فکر کن ، چرا و به چه دلیل کسی مثل من باید با 2 کامنت جواب شما رو بده ؟
          واقعا اتهام زدن به بقیه همینجوری رو هوا اینقدر راحته؟

          به خدا قسم من هنوز اسم اون سایت ماشینی رو که گفتی بین اوتلندر و سنتافه مقایسه گذاشته نمیدونم چه برسه به اینکه اون مقایسه ها رو دیده باشم. چون در سایت های داخلی فقط و فقط پدال رو میشناسم. غیر از پدال ، از سایت های خارجی مثل road and track استفاده میکنم.

          موفق باشی داداش. کاش وقتی در بحث با طرف مقابل چیزی برای گفتن نداریم و کم میاریم ، سریع صورت مسئله رو پاک نکنیم .

          به جان عزیزت قسم از این شرکت های ژاپنی و آلمانی و امریکایی و … قرار نیست یک پاپاسی مفت و صلواتی به من و تو برسه. دوستی هامونه که ارزش داره و برامون باقی میمونه. اینکه من 10 سال دیگه یادم باشه یک رفیقی در پدال به اسم سامان داشتم.

          اگر ارزش سهام فولکس و بنز سقوط کرد به درک. مهم شخصیت من و تو هست که در این سایت پیش این همه نظاره گر با حرف های زشتی که به هم میگیم سقوط میکنه.

          برای من مهم نیست. این بحث ها و حرف های بچگانه همیشه در پدال بوده. من مشکلی ندارم. اما این کارا برای خودت و شخصیتت زشته. قدر خودتو بدون

          موفق باشی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. علی

      ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (8 ديدگاه)

      اتفاقا چندی پیش در مورد همین رسوایی اعداد اعلامی هیوندای مطلبی در سایت ها منتشر شده بود

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. فیصل

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (350 ديدگاه)

      مصرف پیکانتو تو ترافیک تهران (متوسط سرعت 28 ک م) 9 لیتر در 100 ک م هست که خیلی زیاده. البته مصرف النترا هم دقیقا همین رقم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. #ali.m#

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1836 ديدگاه)

    هیچ کدوم ماشینای مورد علاقه ی من نیستن ولی .
    مقام هاشون کاملا عادلانه داده شد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. amir

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (74 ديدگاه)

    .
    فولکس واگن آپ یک ماشین شهری ارزون و بسیار مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آرش

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (27 ديدگاه)

    ” پالایش بهبودیافته ” و “پالایش بیشتری از رقیب کره‌ای دارد” و …
    پالایش از مصدر پالودن میاد یعنی تصفیه کردن یا صاف کردن، ضمنا به معنای غربال کردن هم هست. تو جملات مقاله بالا چند جا این واژه استفاده شده که 2تاشو مثال زدم، نفهمیدم پالایش به چه معنایی به کار رفته، اما هر چی هست نادرسته و بی معناست. انتظار از پدال و آقای دهقان بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      درود بر شما و سپاس از دقت نظرتون
      در متن بالا کلمه پالایش در ترجمه کلمه Refinement بکار رفته.
      کلمه لاتین Refinement در فارسی، تصفیه، پالایش و تذکیه معنا میده و به همین دلیل معادلی بهتر از پالایش برای اون پیدا نکردم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. Mercede kaviani

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (551 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از مطلب عالی وزحمات شما در سایت پدال
    به عنوان یک دختر با این قیمت یک رولز سیلور شادو دهه 1970 خریداری می کنم
    کم زیبای وکروم کاری دارد و هم کیفیت تا این قوطی کفش های چرخ دار
    اصلا هر جا اتوموبیل کلاسیک در دسترس باشد دنبال اتوموبیل مدرن نمی روم
    با تشکر دوستدار شما مرسده کاویانی

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ROHAM

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (728 ديدگاه)

      مرسده بانو هر کسی با توجه به علایق و سلیقه خودش یه سبک از خودرو رو بیشتر از بقیه دوست داره ولی بازار هدف خودروها متفاوته ، سیلور شادو بی شک خیلی فراتر از امثال این ماشیناست ولی این ماشینا تو شهرای شلوغ به راحتی قابل تردد و پارک کردن هستند. درضمن ماشین کلاسیک دردسرا و هزینه های خاص خودش رو واسه نگه داری داره که واسه زندگی روزمره توجیه پذیر نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ROHAM

    ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (728 ديدگاه)

    ممنونم که اصلاح کردی پدال جان
    من و خیلی از دوستان دیگه این سایت رو دوست داریم
    لطفا حتما قبل از انتشار مطلب از اعتبار مطلب و صحت نگارش اون مطمئن شید
    بازم سپاس

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (688 ديدگاه)

      سپاس فراوان از لطف و اعتماد شما
      شخصاً پیش از انتشار مطالب یکبار بطور کامل مطلب رو میخونم و بسیار رو ایرادات نگارشی و املایی حساس هستم اما گاهی برخی موارد از دستم در میره یا بطور عجیبی اصلاً متوجه نمیشم.
      بااین‌حال حتماً سعی میکنم که این ایرادات به صفر برسن.

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا