هیوندای

معرفی فیس‌لیفت جنسیس G90 برای بازار آمریکا در نمایشگاه لس‌آنجلس

بعدازاینکه اواخر سال ۲۰۱۸ نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ سدان جنسیس G90 برای بازار داخلی کرهٔ جنوبی رونمایی شد، حالا سازندهٔ کره‌ای در نمایشگاه لس‌آنجلس، این سدان پرچم‌دار جدید را برای بازار ایالات‌متحده هم معرفی کرده است. البته این خودرو برای اولین بار در آمریکای شمالی در ژانویهٔ امسال در نمایشگاه خودروی مونترال به نمایش درآمد. درنتیجه، از قبل با طراحی این سدان فیس‌لیفت شده آشنایی داریم یعنی جایی که تقریباً هیچ‌چیزی برای اشتباه گرفتن با نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت وجود ندارد.

بخش جلویی G90 مدل ۲۰۲۰ تحت سلطهٔ جلوپنجرهٔ مثلثی شکلی است که در طرفین آن چراغ‌های جذابی قرار گرفته و از میان این چراغ‌ها نیز دی‌لایت‌های LED عبور کرده‌اند. بخش عقبی خودرو نیز بازطراحی شده و چراغ‌های LED باریک دوقسمتی در آن کار شده درحالی‌که یک نوار LED هم در کل عرض این قسمت کشیده شده است. در بخش پایینی سپر هم سر اگزوزهای کرومی بیرون آمده‌اند که شکلی مشابه جلوپنجره دارند. درمجموع G90 فیس‌لیفت بسیار پریمیوم و لوکس‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اما ازآنجایی‌که این یک فیس‌لیفت است نه مدل کاملاً جدید، تغییرات داخلی آن به‌اندازهٔ بیرون کلی نیستند تا جایی که در نگاه اول کابین تا حد زیادی بدون تغییر به نظر می‌رسد. بااین‌حال یکی تغییراتی که جنسیس در اینجا انجام داده است به‌روزرسانی صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی و اضافه کردن پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اتو به آن است. علاوه بر این، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از قابلیت به‌روزرسانی اینترنتی برای نقشه‌ها و نرم‌افزارها هم برخوردار شده است.

برای اینکه کابین G90 ساکت‌تر از قبل شود، جنسیس برای آن سیستم فعال حذف سروصدا را توسعه داده و برای به حداقل رساندن لرزش‌ها نیز سیستم کنترل تطبیقی تعلیق بروز شده است. G90 مدل ۲۰۲۰ همچنین به‌صورت استاندارد به ویژگی‌های ایمنی کلیدی شامل دستیار دنبال کنندهٔ خطوط، دستیار جلوگیری از برخورد با ترافیک عقب، دستیار جلوگیری از برخورد جلو، سیستم خروج ایمن و دستیار رانندگی در بزرگراه هم مجهز شده است. این سدان پرچم‌دار کره‌ای به‌صورت استاندارد از ۱۰ ایربگ برخوردار است که یکی از آن‌ها ایربگ زانوی سرنشین جلو است.

آمریکایی‌ها می‌توانند G90 جدید را با دو پیشرانهٔ مختلف خریداری کنند. موتور اول یک نمونهٔ ۳.۳ لیتری V6 توئین توربو با ۳۶۵ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتن متر گشتاور است که زیر کاپوت سدان اسپرت G70 هم قرار می‌گیرد. نیروی این موتور در حالت استاندارد به چرخ‌های عقب انتقال پیدا می‌کند اما سامانهٔ چهارچرخ محرک هم به‌صورت آپشن برای آن ارائه می‌شود. خریدارانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند موتور ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی را انتخاب کنند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد. فروش جنسیس G90 مدل ۲۰۲۰ از دسامبر امسال در ایالات‌متحده آغاز می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اگه این فیس لیفت فقط برای بازار داخلی کره معرفی شده بود پس چرا من کلیپاشو تو نمایندگی های امارات میدیدم،در ضمن شاید تو عکس رخ کلی این ماشین معلوم نباشه،تو فیلم عجب هیبتی داشت،خیلی بهتر از فیس قبلیشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (10232 ديدگاه)

    تنها چیزی که باعث میشه به این خودرو توجه کنم ، متمایز بودن رینگهای کلاسیک و زیبای برس خورده اونه که بسیار چشم نوازه ، اما در حدی نیست که برای رقبا شاخ و شانه بکشه .

    این کلاس خودروی اول دست آلمانها ، سپس ژاپنیها و در آخر سه کشور آمریکا ، انگلیس و ایتالیاست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. Shirko

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (252 ديدگاه)

    تلاش و پیشرفت کره ای ها بسیار قابل ستایشه ولی تا سلاطین لوکس آلمانی هستن این گزینه ی آخر حساب می شه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. metti

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (110 ديدگاه)

    جلو پنجرش یه فاجعه واقعیه
    طراحیای جدید هیوندای خیلی فضایی شدن!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. " Swedish Arrogant Tiger"

    ۶ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    طراحی لوکسی داره و پیشرفت زیادی هم داشته اما احساس میکنم جلوپنجرش در خور لوکس بودنش نیست و میتونست بهتر باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمدرضا

    ۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (877 ديدگاه)

    در کل از سوناتا و آزرا جدید بهتر شده
    خیلی نازه
    من که از جلوپنجرهش خوشم اومده

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا