هیوندای

قیمت و مشخصات هیوندای آیونیک الکتریک 2020

هیوندای آیونیک الکتریک ۲۰۲۰ در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی شد و حالا نوبت به انتشار جزئیات آن رسیده است. قیمت این خودروی کره‌ای از ۳۳۰۴۵ دلار آغاز خواهد شد.

به این ترتیب شاهد افزایش قیمت قابل‌توجه این خودرو نسبت به بهای ۳۰۳۱۵ دلاری مدل سال پیش هستیم اما آیونیک الکتریک ۲۰۲۰ از باتری لیتیوم-یون بزرگ‌تر ۳۸.۳ کیلووات ساعتی استفاده می‌کند. این امر باعث شده برد خودرو از ۲۰۰ به ۲۷۴ کیلومتر برسد.

بهبودهای آیونیک الکتریک ۲۰۲۰ به همین‌جا ختم نشده زیرا این خودرو از پیشرانه الکتریکی قوی‌تر با قدرت ۱۳۴ اسبی و گشتاور ۲۹۵ نیوتون متری استفاده می‌کند. این پیشرانه ۱۶ اسب بخار قوی‌تر بوده اما گشتاور آن تغییری نکرده است.

به منظور کمک به کاهش زمان شارژ باتری، شارژر ۶.۶ کیلوواتی جای خود را به نمونه‌ی ۷.۲ کیلوواتی داده که باعث شده شارژ کامل باتری با استفاده از شارژر ۲۴۰ ولتی در ۶ ساعت و ۵ دقیقه صورت بگیرد. با استفاده از شارژر سریع هم می‌توان ۸۰ درصد باتری را در ۵۴ دقیقه شارژ کرد.

این خودرو علاوه بر تغییر در قوای محرکه با سپرها و جلوپنجره‌ای جدید عرضه شده است. آیونیک الکتریک ۲۰۲۰ همچنین به رکاب‌ها، رینگ‌ها و صفحه‌نمایش ۸ اینچی جدید مجهز شده است.

مدل پایه این محصول که با پسوند SE شناخته می‌شود دارای فرمان چرمی، صندلی‌های جلوی گرم شونده و سیستم تهویه مطبوع خودکار می‌باشد. سانروف، رینگ‌های ۱۶ اینچی و صفحه‌نمایش ۷ اینچی پشت آمپرها هم جزو دیگر تجهیزات آیونیک الکتریک SE هستند.

قیمت مدل لیمیتد از ۳۸۶۱۵ دلار آغاز شده و به تجهیزاتی همچون چراغ‌های جلوی LED، نورپردازی کابین و صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی مجهز است. پوشش چرم کابین، سیستم صوتی هارمن کاردون و طیف گسترده‌ای از سیستم‌های ایمنی همچون پایش نقاط کور و هشدار ترافیک عقب هم در این مدل به چشم می‌خورند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    یکی از بهترین و زیباترین ماشین های الکتریکی با قیمت مناسب که استقبال خوبی ازش شد

    موافقم 1
    مخالفم 0
  2. Mostafa

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (69 ديدگاه)

    ماشین قشنگیه
    من واقعا دوست دارم همین داشبوردی که بقیه خودرو های (بنزینی ، هیبریدی و …) دارن تو ماشین های الکتریکی هم ببینم نه اینکه یه دیوار صاف با یه ال سی دی ۳۲ اینچ

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا