هیوندای

9 نکته مهم درباره هیوندای اکسنت 2018

نسل جدید هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ به تازگی عرضه شده و عزم هیوندای برای موفقیت در این کلاس جالب توجه است زیرا کلاس خودروهای ساب کامپکت از رونق زیادی برخوردار نیست و همه به‌سوی کراس اوورها چهار چرخ محرک کوچ می‌کنند.

اما برای افرادی که نیازمند خودرویی کوچک و ارزان‌قیمت هستند، هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ گزینه قابل‌تأملی بوده و ما ۹ نکته مهم درباره پنجمین نسل از آن را خدمت شما عزیزان ذکر می‌کنیم.

  • قیمت

هیوندای اکسنت
البته که اولین نکته درباره هر خودرویی قیمت آن است. هنوز قیمت رسمی هیوندای اکسنت ۲۰۱۸ اعلام نشده اما برچسب قیمت آن خیلی با بهای نسل فعلی تفاوت نخواهد داشت. بهای پایه این خودرو حدود ۱۵ هزار دلار بوده و به ۱۷ هزار دلار در مدل‌های فول می‌رسد. اکسنت ۲۰۱۸ پیش از پایان سال جاری در نمایندگی هیوندای آمریکا قابل‌خرید خواهد بود.

  • فرم بدنه

هیوندای اکسنت
پنجمین نسل هیوندای اکسنت تنها به‌صورت سدان چهار درب ساب کامپکت عرضه خواهد شد اما در کانادا نسخه هاچبک آن نیز در دسترس است. البته این موضوع توجیه‌پذیر است زیرا هاچبک ها در کانادا محبوب‌تر از آمریکا هستند.

  • طراحی جدید

هیوندای اکسنت
نسل قبلی اکسنت ظاهر از مد افتاده‌ای داشت و طبیعی بود که هیوندای باید فکر به حال طراحی این خودرو می‌کرد. اکسنت جدید هم‌اکنون شبیه الانترای کوچک بوده و طراحی آن خصوصاً در جلو گران‌تر از آن چیزی که هست نشان می‌دهد. تریم های فول تر این خودرو حتی دارای چراغ‌های LED، تریم کروم و رینگ‌های ۱۷ اینچی می‌باشند.

  • ابعاد جدید

هیوندای اکسنت
بازطراحی صورت گرفته باعث شده است اکسنت جدید بزرگ‌تر از قبل باشد. این خودرو کمی پهن‌تر و طویل‌تر از قبل بوده و این امر باعث ایجاد فضای بیشتر در کابین برای سرنشینان شود. صندوق‌عقب اکسنت گنجایش ۳۸۷ لیتری داشته که با نسل قبلی برابر است.

  • تکنولوژی بیشتر

هیوندای اکسنت
بزرگ‌ترین بهبود این بخش به نصب استاندارد دوربین عقب مربوط می‌شود اما ترمز اضطراری خودکار و سیستم تهویه مطبوع خودکار نیز در تریم های گران‌تر وجود دارند که برای خودرویی در این کلاس کاملاً احساس‌برانگیز است. اپل کارپلی و اندروید اتو نیز در دسترس بوده و مدل‌های پایه از صفحه لمسی ۵ اینچی استفاده می‌کنند. مدل‌های کانادایی حتی با فرمان گرم شونده و صندلی‌های اسپورت دو رنگ عرضه می‌شوند.

  • کابین برجسته

هیوندای اکسنت
در داخل کابین سورپرایزهای زیادی وجود ندارد اما طراحی آن با نیازهای کاربران همخوانی بهتری داشته و اگرچه از نظر کیفیت شاخص نیست اما ارزان‌قیمت هم نشان نمی‌دهد. پلاستیک‌های سخت زیادی در کابین اکسنت بکار رفته اما این بخش‌ها به خوبی با یکدیگر چفت شده و ظاهر آن‌ها نیز خوب است.

  • تنها یک پیشرانه

هیوندای اکسنت
اکسنت جدید تنها با یک پیشرانه عرضه شده که البته توجیه‌پذیر است. پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قدرت ۱۳۰ اسبی داشته و این قدرت از طریق یک گیربکس ۶ سرعته دستی یا اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این مشخصات برای چنین خودرویی واقعاً قابل‌احترام بوده و روی کاغذ با هوندا فیت برابری کرده و از تویوتا یاریس پیشی می‌گیرد. تنها شورولت سونیک است که قدرت بیشتری نسبت به اکسنت ۲۰۱۸ دارد.

  • دینامیک رانندگی


درباره دینامیک رانندگی خودروهایی چون اکسنت نمی‌توان حرف زیادی گفت. تنها چیزی که باید بدانید این است که نیازهای شما را ارائه کرده و بدون زحمت شما را از مبدأ به مقصد می‌رساند. بله حمل افراد و رسیدن به سرعت‌های بالا یک معجزه نیست اما بدون استرس زیاد کار خود را انجام می‌دهد. در مقایسه با نسل قبلی اکسنت، نسل جدید دینامیک رانندگی تیزتری از نظر فرمان و سیستم تعلیق داشته و احساس سستی ندارد. همچنین حالت اسپورت نیز وجود دارد اما نباید انتظار دگرگون شدن خودرو را داشته باشید.

  • مصرف سوخت

هیوندای اکسنت 2018
احتمالاً مصرف سوخت برای خریدارانی در این کلاس اهمیت بیشتری نسبت به دینامیک رانندگی داشته و مصرف سوخت ترکیبی اکسنت جدید در هر صد کیلومتر ۷.۳ لیتر اعلام شده است. این رکورد نشان دهنده بهبود ۷ درصدی نسبت به نسل قبلی است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (337 ديدگاه)

    واقعا عالیه هم طراحی بیرونی و هم داخلیش
    ولی حیف اگه ایران بیاد حتما برچسب قیمتی 130تا140 میخوره که ایشالا با تعرفه های جدید به 200تومنم میرسه
    درصورتی که باید همقیمت تندر 90 باشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اگه این هم قیمت تندر ٩٠ باشه،تندر نود باید هم قیمت چه ماشینی باشه؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۳۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (337 ديدگاه)

        پراید!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. حسین

        ۳۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (259 ديدگاه)

        نه عزیز، ازنصف این مقدار هم کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. MAHDI . VENOM-DEMON

          ۱ آذر ۱۳۹۶
          سوابق: (1477 ديدگاه)

          علیرضا درست میگه
          قیمتش تو دبی اندازه پرایده تو منطقه ازاد قشم حدود ۲۳ درمیاد یکم بیشتر از پراید

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. Hosein

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (313 ديدگاه)

      ال نود 15 هزارتاس؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. رامتین

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      با توجه به قیمت 96 تومنی اکسنت مونتاژ کرمان موتور که از قیمت 16500دلار نشات میگیره، نسخه نسبتا فول اکسنت 2018 حداکثر 17500دلار خواهد بود و درصورت مونتاژ قیمت زیر 120میلیون خواهد داشت. پیش بینی بنده 115 است. 200 چیه برادر!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علیرضا

        ۳۰ آبان ۱۳۹۶
        سوابق: (337 ديدگاه)

        اگه تعرفه 150 درصد تصویب بشه 200تومنم میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. رامتین

          ۳۰ آبان ۱۳۹۶
          سوابق: (3020 ديدگاه)

          این قراره مونتاژ بشه نه وارد بشه. بنابراین زیاد تاثیری نداره. ضمنا تعرفه ها وضع میشه که خودروهای وارداتی شرکتهای متفرقه گرون در بیاد، نه خودروهای شرکتهای ایرانی که رفیق صمیمی دولت و وزارت هستند. بنابراین ایران خودرو، سایپا و کرمان موتور همیشه در حال سود کردن خواهند بود. مثل اینکه شما یه مسکن برای فروش گذاشتید 200تومن. بعد کسی پیدا نمیشه حتی زنگ بزنه برای پرس و جو. حال شما میری قیمتشو میزاری 300 تومن که خریدارپیدا بشه!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. دلشادی

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (17 ديدگاه)

    این ماشین که توی منطقه آزاد چابهار اومده. حدود 60 تومن قیمت خورده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۳۰ آبان ۱۳۹۶
      سوابق: (3020 ديدگاه)

      میشه دقیقا قیمت النترا، سوناتا، سانتافه و چند خودروی معروف را در چابهار بگی؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فربد

        ۱ آذر ۱۳۹۶
        سوابق: (3 ديدگاه)

        سانتافه 2400 فول بین 70 تا 75 تو چابهار قیمت خورده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mohamad

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (85 ديدگاه)

    ایشالا به ایران هم بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حمیدرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    هیوندای هم شده مثل آلمانی ها یه طراحی خوب میکنن صدتا ماشین با همون طراحی میزنن
    نسبت به سایر ماشین های هم رده تو امریکا خوش چهرست فقط هوندا یکم سرتره درسته که قدرت موتور شورلت رو نداره ولی مصرف سوختش کمتره در کل یه ماشین اقتصادی هست که توان رقابت بالایی با محصولات سایر کمپانی ها داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. محمدرضا

    ۳۰ آبان ۱۳۹۶
    سوابق: (219 ديدگاه)

    یعنیاااااا خیلی خوشگله از نظر طراحی
    من اینو از الانترا جدیدا بیشتر پسند میکنم
    فقط قیمتش توایران گرون میشه حیف
    و امکاناتی که گفتین رو تقریبا توی نسخه موجود توایران نسل فعلیش داره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا