هیوندای

معرفی رسمی هیوندای سانتا کروز، نصف توسان، نصف پیکاپ!

سرانجام پس از سال‌ها انتظار، هیوندای رسماً پرده‌ها را از چهرهٔ پیکاپ سانتا کروز کنار زده است. این پیکاپ با ساختاری یکپارچه، از پیکاپ‌های سنتی جعبه‌ای شکل کاملاً فاصله داشته و در آن از طراحی جوان‌پسندی بر اساس کراس‌اوورهای هیوندای استفاده شده است. ارتباط سانتا کروز با کراس‌اوورهای هیوندای کاملاً واضح است زیرا این پیکاپ کاملاً شبیه به یک توسان است که یک قسمت بار به پشت آن اضافه شده است.

البته این بدان معنا نیست که توسان و سانتا کروز کاملاً باهم یکسان هستند زیرا هرچند نمای جلویی آن‌ها مشابه به نظر می‌رسد اما باهم متفاوت بوده و فاصلهٔ محوری ۳,۰۰۵ میلی‌متری سانتا کروز ۲۴۹ میلی‌متر از توسان جدید بیشتر است. علاوه بر این، طول کلی ۴,۹۷۰ میلی‌متری این پیکاپ نیز ۳۱۵ میلی‌متر از برادر کراس‌اوور بیشتر است. هیوندای ادعا می‌کند که سانتا کروز از استایلی جسورانه و درعین‌حال حرفه‌ای، پیشرانه‌های قدرتمند و کارآمد، قسمت بار انعطاف‌پذیر، تکنولوژی‌های اتصالی پیشرفته و پلت‌فرم چهارچرخ محرک کاملاً مانور پذیر برخوردار است. به گفتهٔ این شرکت کره‌ای، سانتا کروز بهترین ویژگی‌های پیکاپ‌ها و کراس‌اوورها را باهم ترکیب کرده است.

قسمت بار سانتا کروز با ۱,۳۲۳ میلی‌متر طول، فقط ۱۷۸ میلی‌متر از نیسان فرونتیر، ۲۰۳ میلی‌متر از تویوتا تاکوما و ۲۸۰ میلی‌متر از هوندا ریج‌لاین کوتاه‌تر است. بااین‌حال به گفتهٔ هیوندای، هرچند این پیکاپ از همهٔ رقبای میان سایز خود کوتاه‌تر است اما برای رانندگی‌های شهری و از آن مهم‌تر، پارک کردن، قدرت مانور بیشتری دارد. علاوه بر این، قسمت بار سانتا کروز به یک کاور قفل شونده هم مجهز است تا وسایل مالک از سرقت در امان باشند.

سانتا کروز با دو پیشرانهٔ ۲.۵ لیتری چهار سیلندر مختلف به بازار عرضه می‌شود که اولی تنفس طبیعی با ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۵ نیوتن متر گشتاور بوده و دومی به لطف برخورداری از توربوشارژر، ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. پیشرانهٔ تنفس طبیعی به یک گیربکس ۸ سرعتهٔ اتوماتیک متصل شده که به گفتهٔ هیوندای، این گیربکس به‌طور خاص برای وظایف باربری سانتا کروز طراحی شده است. در همین حال، برای موتور توربو هم یک گیربکس دوکلاچه با پدال‌های تعویض دندهٔ پشت غربیلک فرمان در نظر گرفته شده است.

هرچند سانتا کروز بر اساس پلت‌فرم محرک جلو ساخته شده اما برای آن سامانهٔ چهارچرخ محرک قابل سفارش خواهد بود. این سیستم می‌تواند گشتاور بیشتری را به چرخ‌های عقب بفرستد تا احساس اسپرت محرک عقب را ایجاد کند. هیوندای همچنین به فکر توانایی بکسل این پیکاپ هم بوده و به همین دلیل نسخهٔ تنفس طبیعی آن می‌تواند تا ۱۶۰۰ کیلوگرم و نسخهٔ توربوشارژ چهارچرخ محرک تا ۲۲۷۰ کیلوگرم را بکسل کند.

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، سانتا کروز در اصل پیوندی بین کراس‌اوور و پیکاپ محسوب می‌شود و به همین دلیل، قسمت جلویی آن کاملاً مشابه توسان است. در عقب خودرو نیز چراغ‌های منحصربه‌فردی طراحی شده که تا روی درب قسمت بار کشیده شده و نمای متفاوت و تازه‌ای را نسبت به پیکاپ‌های سنتی ایجاد کرده‌اند. رینگ‌های ۱۸ اینچی استاندارد و ۲۰ اینچی سفارشی نیز به جذابیت ظاهری این پیکاپ کره‌ای کمک کرده‌اند.

سرنشینان در داخل سانتا کروز کاملاً فراموش خواهند کرد که این یک پیکاپ است زیرا غیر از دسته‌دندهٔ سنتی، طراحی کابین آن تقریباً مشابه توسان است. در اینجا یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد و یک صفحه آمپر ۱۰ اینچی و همین‌طور سیستم صوتی Bose هم برای آن قابل سفارش است. علاوه بر این، وجود روکش چرمی صندلی‌ها، کف‌پوش‌های مخملی و محفظهٔ اشیاء زیر صندلی‌های عقب نیز بدین معنا است که سانتا کروز مثل کراس‌اوورها راحت و کاربردی خواهد بود.

در بخش تکنولوژی‌های ایمنی هم این پیکاپ به‌صورت استاندارد به سیستم جلوگیری از برخورد جلو، دستیار حفظ حرکت میان خطوط و هشدار توجه راننده مجهز شده درحالی‌که هشدار نقاط کور، دوربین نقطهٔ کور، دستیار خروج ایمن، دستیار رانندگی در بزرگراه، سیستم دید اطراف و هشدار عبور و مرور عقب همگی برای آن قابل سفارش خواهند بود. هیوندای تولید سانتا کروز را از ماه ژوئن در آلاباما در کنار کراس‌اوورهای خود آغاز خواهد کرد. از تابستان آینده نیز پذیرش رزروهای خرید برای این پیکاپ در ایالات‌متحده آغاز خواهد شد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Angus_812

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (100 ديدگاه)

    یکی بره به هیوندای بگه حتی شوخیشم قشنگ نیست
    کلن ابهت کلاس پیکاپ ها رفت زیر سوال
    بنظرم اصلا طراحیش برای پیکاپ خوب نیست
    اینم میشه مثله کیا استینگر
    موقع فروش میفهمن که پیکاپ یا سدان اسپرت تخصص خاص داره و کار هر کسی نیست

    موافقم 76
    مخالفم 73
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      ????
      ?‍♂️?‍♂️?‍♂️?‍♂️
      پول زیاد ، آدم رو دیوونه میکنه !

      فقط موندم دلیل انتخاب خریدار این خودرو چی میتونه باشه ؟!

      یک هیوندای شکست خورده‌ی دیگر به پیش !

      موافقم 53
      مخالفم 61
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        حداقل این هیدندای احمق نکرد شبیه کانسپتش بزنه !!!!
        اومده توسان را بریده شده لنگه دمپایی شبیهه پراید ?‍♂️ !

        وای وای وای !

        کانسپتی که روزگاری میخواست پیکاپ تولیدی بشه اگر میشد به جرئت میگم چند صد برابر بهتر از این لِنگه دمپایی بود !

        هیوندای زده تو کار سیرک !

        قبلاً گفتم باز هم میگم ، یک به یک شرکت‌هتی کره‌ای چون اصالت ندارند ، یواش یواش از بازار هدفشون دور میشوند و سپس اعلام ورشکستگی و خداحافظی ، اون از LG و سانگ‌یانگ و اون هم از رئیس جمهور اختلاس‌گرش و آینده‌ی نامعلوم هیوندای و سامسونگ !

        چین کار این شرکت‌ها را یک سره میکند ، باشید و ببینید .

        موافقم 44
        مخالفم 64
        1. Hadi

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2200 ديدگاه)

          اونجوری هم ک نوید میگه ماشین بدی نی…
          مشخصات خوبی داره کابینش هم خوبه قدرتش هم کافیه…
          ولی نمیدونم تو کشوری که فورد سری F,شوی سیلوادور و دوج رم، فورد رنجر و هزاران پیکاپ بهتر هستن….هستن چرا ی نفر باید بره اینو بخره؟؟؟
          حداقل اگه بزرگتر بود و بدنه عضلانی تری داشت ی چیزی ولی این شبیه توسان وانته…
          البته همه چیزو امار فروش ب زودی معلوم میکنه…

          موافقم 40
          مخالفم 9
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          نوید بیخیال،یه مدت این دعواها خوابید سایت یه مقدار آروم گرفت الان باز شروع کردی؟الحق که خودت باعث و بانی تمام این دعواها هستی…

          موافقم 23
          مخالفم 11
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          دوستان
          منطقی میپرسم و منطقی جواب دهید ؟!

          شما به عنوان خریدار این همه پیکاپ کارآمد آمریکایی ژاپنی را وِل میکنید و این را میخرید ؟!
          هدفتان از خرید این جوجه پلاستیکی چی میتونه باشه ؟!
          اصلاً پیکاپ یعنی چی ؟!
          میشه معنی بفرمائید ؟!

          در مورد جنسیس هم آمدم دونه دونه رُقبایش را نام بردم و گفتم چه کسی باید این همه رقیب نامدار را بی‌خیال بشه و جنسیس بخره ، اما دیدیم که خیلی‌ها ناراحت شدند ولی سپس خبرش آمد و مقاله‌اَش بود و حتی آمار فروش اِمسال ، که کمترین فروش را داشته که حتی به پیش‌بینی خود کره‌ای‌ها هم نرسیده و در انبارهد دارند خاک میخورند ؟!

          به جای حاشیه پراکنی ، و تحریف کردن ، خوشگل جواب دهید تا مُجاب شویم !

          موافقم 9
          مخالفم 5
      2. Amirreza

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (2724 ديدگاه)

        آقا نوید ما تاحالا توی این کلاس پیکاپی نداشتیم ، منظورم پیکاپ های خیلی کوچیکه یا نداشتیم یا تعدادشون خیلی کمه پس به نظر من این ماشین اگه کمی هم شانس داشته باشه میتونه فروش خوبی داشته باشه

        موافقم 5
        مخالفم 10
        1. REVO

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (222 ديدگاه)

          چرا باید توی این کلاسی ک میفرمایید پیکاپی داشته باشیم؟
          احتمالا از تولید کلاس ۴۰۵ ونت و تندر ونت و پراید ونت هم خوشنودین

          موافقم 7
          مخالفم 5
        2. Amirreza

          ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (2724 ديدگاه)

          نه آقای روو ولی به نظرم شاید همه دوست نداشته باشن پیکاپشون مثل سیلورادو اندازه یه تانک باشه و دوست دارن یه پیکاپ کوچیک برای کار های روز مره داشته باشن که هم مصرفش کم باشه هم بتونن مثلا یه چنتا جابجایی توی شهری باهاش انجام بدن مثلا بخواد یه جعبه ی نسبتا بزگ مثل یخچال یا یه دوچرخه و ….. رو از نقطه a به نقطه b برسونه و توی ماشینی هم باشه که سواریش با یه کراس اور زیاد فرقی نداشته باشه

          موافقم 5
          مخالفم 5
        3. محمد مختاری آذر

          ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
          سوابق: (1000 ديدگاه)

          بله نوید جان این وانت خیلی زیبا هستش و بهتر از ژاپنی
          ولی از اروپایی و آمریکایی بهتر نیست چون قدرت کمی داره

          موافقم 1
          مخالفم 2
      3. Audi s8

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
        سوابق: (757 ديدگاه)

        منم احساس می کنم طراحیش خوب نیست ولی رو توسان قشنگ شده ولی پیکاپ بهتر از این هم هست

        موافقم 6
        مخالفم 0
    2. S

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2 ديدگاه)

      ولی بنظرم جواب میگیره کسی که برای مصرف شهری پیکاپ نرم بخواد براش خوبه من ازش خوشم اومد
      ولی برای آفرود اینجا تا لندکروز سری ۷۰ پیکاپ و هایلوکس داریم کی میره اینو میخره بعد توی آب و هوای بشدت گرم ما هم جواب نمیده

      موافقم 28
      مخالفم 11
    3. ?A.H MOTORS?

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (494 ديدگاه)

      ایرانخودرو به هیوندای هم نفوذ کرد!????‍♂️(فور فان)

      موافقم 29
      مخالفم 5
    4. مزدا

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      این خط و اینم نشون! این خودرو تو بازار موفقیت چندانی نخواهد داشت
      قسمت باری ماشین رو اندازه جعبه گوچه طراحی کردن بعد اسمشو پیکاپ گذاشتن!
      بزرگواران کسی که پیکاپ میخره نیاز داره ظرفیت بارش بزرگ باشه حداقل دوچرخه و موتوری توش بزاره یا کشاورز باشه وسایل کشاورزی بزاره

      موافقم 22
      مخالفم 8
    5. s.h

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (712 ديدگاه)

      این دقیقا همون طور ابهت پیکاپ رو برد زیر سوال که ارز اندام چندتا چا*******ل ابهت لاتی رو برد زیر سوال !!!!!!! دقیقا همونه

      موافقم 5
      مخالفم 5
  2. MjM

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (718 ديدگاه)

    من ک میگم هیچ شانسی نداره! اونم با این چهره!

    موافقم 39
    مخالفم 21
    1. REVO

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      همچون سرنوشت پیکاپ بنز!

      موافقم 9
      مخالفم 3
  3. Sajjad

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    احتمال اینکه فروش بسیار کمی داشته باشه هست
    مگر اینکه یه بازاریابی قوی و تبلیغات گسترده این نوع خودرو رو خیلی خاص و کاربردی نشون بده که البته بازم کاربردی نیست
    فقط قسمت بالای سقف اون عقب رو برداشتن
    صندلیا هم نمیشه خوابوند و یه فضای بسیار کوچیک سرباز گیر خریدار میاد

    موافقم 33
    مخالفم 7
  4. Farzad

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    یاد سایپا و ایرانخودرو افتادم که سدان هارو وانت میکردن ، اینا هم برای اینکه نرن از جایی پلتفرم بخرن اومدن و یک کراس اوور را به پیکاپ تبدیل کردن ! به نظرم خیلی بد از آب در اومده .
    چجوری میخواد با غول های پیکاپ سازی آمریکایی و ژاپنی رقابت کنه دیگه خود مسئولان هیوندای باید به فکر باشن تا به سرنوشت good bye دچار نشه .

    موافقم 35
    مخالفم 11
    1. مدیرعامل

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      چه چیزی رو با چه چیزی مقایسه کردی !!! انصاف هم خوب چیزیه !!

      موافقم 7
      مخالفم 25
    2. دکتر

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (337 ديدگاه)

      بر خلاف نظرات دوستان من فک میکنم فروش خوبی رو تو شهرهای شلوغ خواهد داشت

      موافقم 17
      مخالفم 19
  5. BenzSLR

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    به عنوان اولین پیکاپ هیوندای بد نیست . اگه بازار باز بود تو ایران به موفقیت میرسید من حاضرم ازینا ببینم ولی همش نیسان و پیکان و آریسان و ‌…. که ۴ تن بار زدن رو نبینم.

    موافقم 17
    مخالفم 18
  6. کیان

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1412 ديدگاه)

    قطعا محصول مشترک هیوندای با ایرانخودرو هستش، هیوندای میخواسته پیکاپ بسازه، ایرانخودرو از تجربه عظیم خودش در تبدیل هر خودرویی به وانت به هیوندای کمک کرده و این محصول ارائه شده است.
    دنده پشت فرمان و … برای پیکاپ و حمل بار ؟ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    موافقم 39
    مخالفم 13
    1. مدیرعامل

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (73 ديدگاه)

      ????خواهشاً حرفایی بزنین که با واقعیت جور در بیاد

      موافقم 5
      مخالفم 21
  7. حسین

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    کاملا جوان پسند و روح نواز و در کلاس خودش و بازار هدفش از نقطه نظر فنی هم عالیه
    دوسش داشتم
    یه پیکاپ شهری برای جوانان که گاهی هم پیکنیک و بیابان گردی غیرماجراجویانه و تفریحی دارن

    موافقم 25
    مخالفم 25
    1. ..Hossein

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (149 ديدگاه)

      بنظر بازار هدفش هم همینه که شما گفتی
      و اینکه بالاخره برای شروع هر کاری باید از جایی شروع کرد

      موافقم 17
      مخالفم 0
    2. REVO

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      جوانانی ک پیکنیک و بیابان گردی بخوان بکنن؟

      فوقش بدرد همسر پیرمرد خشک‌بار فروش جهان سومی بخوره.
      بی تعصب هیچ آیتمی واسه منه عشق پیکاپ نداره ک باعث بشم انواع پیکاپ امرکن و ژاپنیو در انواع سایزبندی در یک بازار جهانی ول کنم واینو بخرم.

      موافقم 10
      مخالفم 5
      1. حسین

        ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰
        سوابق: (132 ديدگاه)

        مطمعنی بدون تعصب نظر دادی؟
        کسی منکر پیکاپ های آمریکایی تو ژاپنی نیست

        ولی من خودم ترجیه میدم اگه قراره تو شهر پیکاپ سوار بشم . سوار این بشم تا یه f150 ولی اگه مزرعه داشتم و کاروان داشتم و عشق آفرود بودم قطعا f150را انتخاب میکردم

        در صورتی که این دوتا اصلا هدفشون و کلاسشون و سگمنتشون فرق داره داداش

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. MOHAMMAD.n.r

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    شاید در بازار اروپا موفق بشه ولی در امریکا شانس زیادی نداره.

    موافقم 32
    مخالفم 1
  9. ae86

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (634 ديدگاه)

    خوشگله منتظر نسخه های تیونینگ شده این ماشین هستیم تشکر بی پایان از آقای امیر دهقان

    موافقم 15
    مخالفم 20
  10. R@m!n

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    شمام یاد پراید و وانت پراید افتادین ؟؟؟

    موافقم 26
    مخالفم 11
  11. مهدی

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1586 ديدگاه)

    موتور سه چرخ کویر و تلاش هم بیشتر از این بار میزنن

    موافقم 24
    مخالفم 7
  12. کوشا

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (220 ديدگاه)

    یه ذره راستش ناامید شدم. تو خیالاتم فکر می کردم هیوندای بعد این همه سال مانور تبلیغاتی یه ماشین با توانایی های دیفندر می سازه! ولی خب ماشین واقعا عادی و کاملا معمولیه.. یه کراس اور که خواستن مثل یه پیکاپ بسازنش و هیچ خلاقیتی به نظرم بهش تزریق نشده! نمای عقب اصلا خوب نیست و داخلش اون ابهت و زمختی یه پیکاپ رو نداره. این طور که معلومه فضای بارش هم چندان تعریفی نیست. اگه بخوایم کاربردش رو در نظر بگیریم نیسان آبی هم کاربردی تر و هم به صرفه تر هست! درست نیست قبل از رونمایی رسمی یه ماشینو بخوایم قضاوت کنیم ولی به عنوان کسی که همیشه هیوندای رو تحسین می کرده واقعا تو ذوقم خورد! در مورد فروش و بعد از اون چیزی که از فروش عجیب BMW سری ۳ و سری ۴ با اون ظاهر رادیکال دیدم اصلا هیچ پیشبینی نمیتونم بکنم!

    موافقم 16
    مخالفم 4
  13. Angus_812

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (100 ديدگاه)

    شماهم تعصب بزار کنار و منطقی ببین این کجاش به پیکاپ میخوره
    پیکاپ برای کار و شرایط سخته این بیشتر برای دور دور تو اندرزگو بکار میاد تا کار
    بیشتر یاد اسباب بازی میفته ادم
    تاکوما یا رنجر یا کلورادو که سطح پایین ترین پیکاپ ها هست رو با این مقایسه کن
    حالا توندرا و F150 و سیلورادو جای خود دارند

    موافقم 15
    مخالفم 8
  14. SF90 STRADALE

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (3880 ديدگاه)

    چه شوخیه قشنگی کرد هیوندای
    این حتی ادای پیکاپ ها رو هم نمیتونه در بیاره

    موافقم 19
    مخالفم 3
  15. Sina

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (809 ديدگاه)

    یه پیکاپ کوچیک شهریه واسه مشاغلی مثل برق کارا لوله کش ها در کل اونایی که توی سطح شهر کارهای خدماتی دارن مخصوصا واسه کشورهای اروپایی یا ژاپن و…
    که توی این رده تقریبا هوندا ریجلاین رو داریم که اونو بیشتر میپسندم
    البته قیمتشم توی فروشش خیلی تعیین کنندست
    از اون ماشینهاست که یا واقعا میفروشه با با کلع میخوره زمین
    هیوندا بازار خیلی خیلی درستی رو انتخاب کرده ولی ماشین خوبی طراحی نکرده چونکه ما پیکاپ جمع و جور کوچیک به اون صورت نداریم کوچیکه پیکاپ ها تویوتا هایلوکسو رنجرو.. و بعد از اونا همه گنده تر میشن
    فورد ماوریک هم اونقدرا جمع جور نیست
    بازار واقعا به یه پیکاپ جمع جور شهری مثل این منتهی با طراحی خیلی بهتر نیاز داره

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. حشمت۰۲۱

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (320 ديدگاه)

    دوستان قبل این که بیان گیر بدن و این رو با وانت های قولاخ سایز مقابسه کنن

    منطق در پیش بگیرن و این رو با رقبای تقریبا یکسان اش مقایسه کنن

    این یه پیکاپ یونی بادیه

    رقباش

    fiat toro / ram 1000
    ford maverick

    در برابر رقباش بنظر ماشین خوبیه و با قیمت خوب میتونه موفق باشه

    موافقم 9
    مخالفم 8
  17. Behnam

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (17 ديدگاه)

    دوستان خواهشا حرف از لنگه دمپایی و محصولات ایران نزنید. خب داره پلتفرمشو حفظ می کنه؛ طبیعیه شبیه توسان باشه. اینم در نظر بگیرید پیکاپ اولشه؛ به مراتب پخته تر خواهد شد.

    موافقم 7
    مخالفم 8
  18. یوسف

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (740 ديدگاه)

    همون طور که تو متن گفته شده و دوستان هم اشاره کردن، اومدن یه تکه از سقف یک کراس اوور رو برداشتن و وانت درست کردن!
    با این ریخت و قیافه روزگار سختی در آمریکای شمالی خواهد داشت.

    موافقم 12
    مخالفم 4
  19. REZA

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (132 ديدگاه)

    هیوندا این پیکاپ رو واسه رقابت با پیکاپهای امریکایی نزده دنبال یه رده جدید از مشتریهای پیکاپه که فقط طرح پیکاپ میخوان مثل قشر جوان و بانوان که دنبال مد و یه چیز متفاوت هستن خداییش اگر توی ایران بیاد فکر میکنید توی روز اول پیش فروش تموم نمیشه یه نگاه به پیش فروش چینیها بندازین حتمآ بازاریابیشو کردن که روش سرمایه گذاری کردن قطعآ بدنبال فروشی مثل سوناتا یا سانتافه یا توسان واسه این مدل نیستن ولی مشتری خودش و فروش خوبی خواهد داشت به سقف هدفشون خواهند رسید اگر هم نرسه با ترفند تخفیف و گارانتی خودشو میرسونه
    باتشکر از دوستان

    موافقم 5
    مخالفم 6
  20. Sina10

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    ولی من که از قیافش خوشم اومد
    ولی خب چرا نری پیکاپ های خیلی بهتری که هستن رو نخری بیای هیوندای توسان پیکاپ شده بخری؟؟؟
    به نظرم بتنها نکته مثبتش قیافشه و دیگه هیچ نکته مثبتی نداره

    موافقم 6
    مخالفم 5
  21. محمد مختاری آذر

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    طراحی خیلی خوبی داره

    موافقم 2
    مخالفم 6
  22. Twin H Power

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    دوستان مطمئنا حواستون هست که این سانتاکروز رقیب هوندا ریجلاینه !

    موافقم 6
    مخالفم 5
    1. MOS

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (715 ديدگاه)

      رقیب ریجلاین نیست!
      خیلی کوچیک تره

      موافقم 10
      مخالفم 2
  23. محمد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (353 ديدگاه)

    تو زمینه پیکاپ کسی حریف آمریکا و ژاپن نمیشه،خیلی سخته که هیوندای بتونه رقابت کنه با اونا

    موافقم 10
    مخالفم 1
  24. یوسف

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    فرزند هزار پدر

    موافقم 9
    مخالفم 2
  25. Nima RST

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (52 ديدگاه)

    چطوری هنوز قیمتش معلوم نشده همتون درمورد فروشش نظر میدین؟
    مگه با چیزی غیر پولم میشه خریدش ?

    موافقم 6
    مخالفم 4
    1. REVO

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (222 ديدگاه)

      با ۱۴۰۰ گرم عقل!

      موافقم 3
      مخالفم 3
  26. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    طرفدار هیوندای نیستم اما دوستان بزرگوار که بقول خودشون متخصص ماشین هستن چجوری میان یه پیکاپ کوچیک رو با f150 مقایسه میکنن؟؟!این ماشین با ارفاق شاید رقیب رنجر بشه،یا اون هوندا ریجلاین،البته من یکی از قیافه اش خوشم نیومد اما اولین تلاش هیوندای برای ساخت پیکاپ قابل تحسینه،همین ایران خودرو کلی کانسپت معرفی کرد آخرشم هیچکدوم معرفی نشدن، خیلی از شرکت ها هستن که با همین ریسک ها به جایی میرسن،از اینا که بگذریم،این ماشین هنوز نه توی نمایندگی برای فروش گذاشته شده نه اینکه قیمتش معلومه،هر موقع تو بازار اومد بعد دوستان متخصص بیان نظر بدن…
    البته من یکی فکر میکنم موفقیت آمیز نباشه چون قیافه زمخت و ناهماهنگی داره…

    موافقم 4
    مخالفم 7
  27. mm.y@rlou

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (284 ديدگاه)

    مثلا پیک آپ، پیک آپ یعنی f150

    موافقم 7
    مخالفم 2
  28. charger

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (396 ديدگاه)

    مثل اینکه هیوندای بعد از طراح بی ام و ، طراح سایپا رو هم استخدام کرده.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  29. یوسف

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (923 ديدگاه)

    مرسدس بنز با اون عظمت و100 سال تجربه خودرو سازی تازه با کمک نیسان نتونست توی بازار پیکاپ خودی نشون بده و پروژه شکست خورد….. حالا این جوجه اردک زشت اومده این وسط چی میگه….. پیکاپ های آمریکایی و ژاپنی یه لقمش میکنن…

    موافقم 13
    مخالفم 1
  30. حسین دهمرد

    ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
    سوابق: (2416 ديدگاه)

    واقعا واقعا یک عده حتی کلاس های خودرویی رو هم از همدیگه تشخیص نمیدن.

    آخه این ابعادش به فورد میخوره؟ قدرتش به فورد میخوره؟ قیمتشم که هنوز مشخص نشده. چیو دارین با چی مقایسه میکنین.

    اتفاقا این از زرنگی هیوندای بوده که تو کلاس کوچیکتر وانت ساخته چون قطعا تو کلاس پیکاپ فول سایز هیچ شانسی نداره. حتی تویوتا هم تو کلاس پیکاپ فول سایز نمیتونه زیاد مانور بده.
    تشخیص واقعیت بازار به دور از توهم خیلی چیز خوبیه.
    فرضا اگر پیکاپ فول سایز میزد باز همه میگفتن تا فورد هست چرا هیوندای.

    من نمیپسندم ولی یک کمپانی چینی هم همینکارو کرده بود لابد هیوندای اونو رصد کرده دیده بازار کشش همچین محصولی رو داره.

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. رضا

      ۲۷ فروردین ۱۴۰۰
      سوابق: (172 ديدگاه)

      خوشحالم که حداقل شما یه کامنت درست و منطقى گذاشتین بین این همه نظر

      موافقم 3
      مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا