هیوندای

معرفی فیس‌لیفت هیوندای i30 N با گیربکس دوکلاچه و وزن کمتر

پس از انتشار تیزرهای مختلف، هیوندای سرانجام رسماً نسخهٔ بروز شدهٔ هاچ‌بک داغ i30 N را معرفی کرده است. به گفتهٔ هیوندای، این ماشین با تمرکز بر پرفورمنس، بهبود پیدا کرده و اسپرت‌تر و راحت‌تر از قبل شده است. i30 N جدید در بیرون از چراغ‌های جلوی LED جدید با دی‌لایت‌های V شکل و لبه‌های بیرونی جدید سپر برخوردار شده و بخش عقبی آن‌هم با گرافیک جدید چراغ‌های LED و طراحی جدید دیفیوزر بروز شده است.

این ماشین به‌صورت استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی عرضه می‌شود اما در صورت سفارش پکیج پرفورمنس، رینگ‌های بزرگ‌تر و جدید ۱۹ اینچی برای آن ارائه می‌شود که در مرکز آن‌ها نشان N جای گرفته است. همچنین خریداران می‌توانند از بین هفت رنگ بیرونی مختلف شامل آبی پرفورمنس (که صرفاً مخصوص مدل‌های N هیوندای است)، سفید قطبی، قرمز پیشرانه، قرمز غروبی، خاکستری سایه‌ای، شوالیهٔ تاریکی و مشکی فانتوم یکی را انتخاب کنند.

در داخل خودرو حالا گرم‌کن غربیلک فرمان، گرم‌کن صندلی‌های جلو و کمربندهای ایمنی جدید با تریم آبی پرفورمنس ارائه شده است. علاوه بر این، صندلی‌های سبُک N هم قابل سفارش هستند که ۲.۲ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به صندلی‌های استاندارد دارند. این صندلی‌های سفارشی با چرم پریمیوم و آلکانترا پوشیده شده‌اند و روی پشت‌سری آن‌ها نشان چراغ‌دار N نصب شده است. صفحه‌نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اپل کارپلی و اندروید اتو هم ویژگی دیگر کابین این هاچ‌بک اسپرت کره‌ای است.

در سینهٔ i30 N همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که در حالت استاندارد ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد اما در صورت سفارش پکیج پرفورمنس خروجی آن به ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۹۲ نیوتن متر گشتاور افزایش پیدا می‌کند. نیروی این موتور به‌صورت استاندارد مثل قبل توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما خبر بزرگ اینکه حالا یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید هم برای i30 N ارائه شده است.

این گیربکس جدید از سه قابلیت پرفورمنس مختلف بنام‌های N گرین شیفت، N پاور شیفت و N تِرک شیفت برخوردار است. حالت اول با افزایش بوست توربوشارژر، گشتاور را افزایش داده و حداکثر پاسخ گیربکس را به مدت ۲۰ ثانیه ارائه می‌کند درحالی‌که حالت N پاور شیفت هنگامی‌که خودرو با بیش از ۹۰ درصد گاز شتاب می‌گیرد فعال می‌شود. حالت N ترک شیفت نیز به‌طور خودکار تشخیص می‌دهد که چه زمانی شرایط جاده برای رانندگی پویا مطلوب است و زمان‌بندی مناسب تعویض دندهٔ را انتخاب می‌کند.

i30 N جدید با پکیج پرفورمنس حالا ظرف ۵.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۲ ثانیه نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. در بخش ایمنی هم هیوندای جدیدترین تکنولوژی‌های SmartSense خود را به این هاچ‌بک داغ هدیه داده و به‌عنوان‌مثال حالا دستیار جلوگیری از برخورد جلو با برخورداری از قابلیت تشخیص عابر پیاده ارتقاء پیدا کرده است. همچنین برای نسخهٔ مجهز به گیربکس دوکلاچه نیز سیستم جلوگیری از برخورد در نقاط کور قابل سفارش خواهد بود. هیوندای i30 N فیس‌لیفت از اوایل سال آینده در اروپا عرضه می‌شود و مثل قبل در دو نسخهٔ هاچ‌بک و فست‌بک قابل خریداری خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. دی جی70

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (303 ديدگاه)

    فکر این اخرین مدل از هیوندا باشه که چراغ های زیبا ساده داره

    موافقم 18
    مخالفم 3
  2. blackburn

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (182 ديدگاه)

    بازی wrc 9 اومده عکس روش عکس هیوندای هست برید ببینید بعد بگید هیوندا بده

    موافقم 11
    مخالفم 7
  3. ارشیاSVJ

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (1749 ديدگاه)

    خوشگله
    لااقل از اون هچل هفتا بهتره!!!????

    موافقم 10
    مخالفم 6
  4. زیزیگولو

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (4781 ديدگاه)

    طراحی جلوپنجره مشبک آبشاری چهره ی ماشینو.عضلانی نشون میده

    موافقم 11
    مخالفم 4
  5. h!$@\/\/

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    گیربکس دوکلاچه…
    اونتادور کجایی
    لامبو یه تکونی به خودت بده…

    موافقم 9
    مخالفم 2
  6. محمدهادی

    ۴ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (2133 ديدگاه)

    این هیوندا بیشتر شبیه گلفه تا خود گلف
    از لحاظ ظاهری بیشتر بهش میاد یه هاچبک داغ باشه تا نسل آخر فولکس گلف

    موافقم 8
    مخالفم 2
  7. مسعود

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (512 ديدگاه)

    فکر کنم این یکی از زیر دستشون در رفته تا قیافه اینم قهوه ایش کنن

    موافقم 6
    مخالفم 3
    1. Alireza

      ۵ مهر ۱۳۹۹
      سوابق: (752 ديدگاه)

      اینم نسبت به قبل فیس لیفت قهوه ایش کردن

      موافقم 4
      مخالفم 3
  8. Abbas.Lambo

    ۵ مهر ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    به این میگن یه طراحیه ساده و زیبا و بدون شلوغ کاری،کاش هیوندای رو همین سبک میموند

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا