هیوندای

معرفی رسمی هیوندای سانتافه 2021، تغییراتی بزرگ برای شاسی‌بلند مشهور!

این هیوندای سانتافه ۲۰۲۱ است، خودرویی که اگرچه هنوز جزئیات کامل آن منتشر نشده اما کره‌ای‌ها طراحی آن را به همگان نشان داده‌اند.

هیوندای سانتافه 2021

همان‌گونه که در تیزر اخیر هیوندای دیده بودیم سانتافه جدید نسبت به مدل قبلی کاملاً متفاوت بوده هرچند با نسل جدید این خودرو روبرو نیستیم. تغییرات بصری این خودرو از بخش جلو شروع می‌شود جایی که یک جلوپنجره پهن با دو نوع طراحی داخلی دیده می‌شود. این جلوپنجره نه تنها کاملاً برجسته بوده بلکه با چراغ‌های اصلی ادغام شده است. هیوندای همچنین دیلایت های T شکل جداگانه‌ای را در نظر گرفته که ما را به یاد دیلایت های چکش تور ولوو می‌اندازد.

هیوندای سانتافه 2021

سانتافه ۲۰۲۱ هم‌اکنون از رینگ‌های ۲۰ اینچی با طراحی‌های گوناگون استفاده می‌کند. در بخش عقب هم چراغ‌های بازنگری شده و با یک نوار نورانی دیده می‌شوند. همچنین رفلکتور بزرگی در پهنای سپر عقب کار شده است.

هیوندای سانتافه 2021

این خودروساز کره‌ای می‌گوید سانتافه بر پایه سومین نسل پلتفرم شرکت شکل گرفته و از نظر پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی بهبود یافته است. از جمله تغییرات این خودرو می‌توان به انتقال نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو اشاره کرد که باعث شده هندلینگ بهتری به ارمغان آید. هیوندای همچنین سیستم جذب صدای تقویت شده جدیدی را به این خودرو افزوده تا عملکرد آن در زمینه سر و صدا، لرزش و ناهنجاری بهبود یابد.

هیوندای سانتافه 2021

این پلتفرم جدید باعث بهبود قابل‌توجهی در زمینه ایمنی برخورد نیز شده است. بنا به گفته هیوندای، به لطف استفاده از ساختاری خاص، این پلتفرم به سانتافه اجازه می‌دهد تأثیر برخورد را بهتر جذب کرده و دفرمه شدن سلول سرنشین را به حداقل برساند.

هیوندای سانتافه 2021

کابین سانتافه ۲۰۲۱ نیز بهبود یافته است. در دل داشبورد صفحه لمسی ۱۰.۲۵ اینچی جدیدی جای گرفته و تکمیل کننده آن نیز پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی است. طراحی کنسول مرکزی نیز نسبت به قبل کاملاً تفاوت کرده و دارای طراحی زاویه‌دارتر با دکمه‌های بزرگ‌تر است.

هیوندای سانتافه 2021

تمامی تریم های سانتافه ۲۰۲۱ با سیستم انتخاب سطحی عرضه می‌شوند که به راننده اجازه می‌دهد حالت‌های گوناگون رانندگی را برای استفاده حداکثری از سیستم چهار چرخ محرک انتخاب کند. از جمله این حالت‌ها می‌توان به شن، برف، گل‌ولای، اکو، اسپورت، کامفورت و اسمارت اشاره کرد.

هیوندای سانتافه 2021

یکی از چیزهایی که کره‌ای‌ها آن را اعلام نکرده اند قوای محرکه سانتافه ۲۰۲۱ است. البته هیوندای گفته این خودرو در اروپا برای اولین بار با قوای محرکه هیبریدی و پلاگین هیبریدی عرضه خواهد شد.

هیوندای سانتافه 2021

عرضه سانتافه ۲۰۲۱ در اروپا از ماه سپتامبر شروع می‌شود اما هنوز مشخص نیست که چه زمانی وارد بازار آمریکا خواهد شد.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. حمید

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2 ديدگاه)

    طراحی جلوش که افتضاحه
    بی ام وی که هیچی نگم بنز هم مثل بی ام و
    اکثریت خودرو سازا دارن توی طراحی به بن بست میرسن

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. آرمان اسدیان

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (148 ديدگاه)

      این خاصیت ماشین های بی ام و و بنزه که اولین بار که می بینیش میگی چرا اینقدر زشته ولی بعد چند وقت هرکی می بینه می گه چقدر فوق العاده است مطمین باش هرکی سری 4 جدید رو از نزدیک ببینه کف می کنه اینقدر خوشگله و حتی اس کلاس جدید رو

      موافقم 2
      مخالفم 0
      1. Alireza

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (752 ديدگاه)

        این نظر شماست والا ما هر وقت ماشین خوشکل از بنز و بی ام و دیدیم همون اول گفتیم خوشکله باقی طرحهاشون هم اعم از زشت و معمولی فقط بعد یه مدت بهشون عادت کردیم هیچ وقتم در نظرمون خوشکل نشدن

        موافقم 0
        مخالفم 2
    2. ممد ژانگولر

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      من که خیلی خوشم امد ❤️
      خدا وکیلی هم بیرونش و هم الخصوص داخلش خوبه
      این ماشین حق آب و گل داره تو کشورمون ?
      احترامش واجبه?
      از هر کی هم میپرسی چجوریه راضی هستی همه میگن خیلی خوبه
      ماشینیه که در جا بهت پول میدن ?
      خرید و فروشش سکه است

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علیx76

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1203 ديدگاه)

        من ۵ سال پیش سوار اولین سری هاش تو ایران شدم
        مدل پایه و لو آپشن بود
        راه رفتنش خیلی پایینتر از چیزی بود که انتظار داشتم ( تجربه V6 های قبلی سانتافه باعثش بود)
        فروشش هم که میگید سکه ست ، اتفاقات بازار ایران بر خلاف بازار جهانی خیلی تحلیل پذیر نیست
        به اختلاف فروش سانتافه با رقبای داخل ایرانش مثل توسان و اسپرتیج و سورنتو ، راو۴ ، کولئوس ، CRV ، اوتلندر ، تیگوان و اکس-تریل نگاه کنید ، طبیعتا این مقدار اختلاف منطقی نیست

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. جواد خطر

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (255 ديدگاه)

        آره مَمَد خیلی نازِ ولی یِ عده الکی دارن ایراد میگیرن دیگِ

        موافقم 1
        مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (10203 ديدگاه)

      حمید جان
      برای من هم جالبه که اکثر خودروسازان مطرح در طراحی به نوعی چالش خوردن با اینکه چیزی از ارزشهاشون کم نمیشه و گذر زمان احتمالاً قضیه را حل بکنه ، اما برام جالبه که تویوتا در طراحی محصولاتش داره گردوخاک به پا میکنه و انگار تویوتا میخواد درو کنه بازار را با اینکه پرفروشترین بوده ولی باز هم میخواهد پرفروشتر شود و هایلوکس هم فیس کرد و باید تازه منتظر معرفی محصولات معروفی همچون Lx ,لندکروزر ، پرادو و….. باشیم .

      قضیه این سانتافه جدید هم به نظر اینه که با معرفی نسل چهارم با اون ظاهر مسخرش کاری کردند که به مرگ گرفتن که به تب راضی شوند و حالا به نظر شخصی من که این فیس‌لیفت خیلی خیلی گیراتر شده و بیشتر به دل میشینه ، همینطور در داخل هم بهتر شده .
      به نظر من که هیوندای بدجور دچار بی‌هویتی در طراحی شده .
      ولی همیشه خودروهای کره‌ای در فیس‌لیفت عالی عمل میکنند و مشکلات قبلی خودشان را برطرف میکنند .

      موافقم 0
      مخالفم 1
    4. امین

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (119 ديدگاه)

      آقا کسی میدونه چرا همه خودرو سازا دارن عقب خودرو ها رو با یه خط به هم وصل میکنن؟دارم دیوونه میشم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (1325 ديدگاه)

        زیاد بهش فکر نکن ایرانخودرو سایپا اینکار نمیکنن مطمین باش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. ممد ژانگولر

        ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        امین جون دیدی تو بیمارستانها یکی فوت میکنه نوار قلبش صاف میشه صدای بوق ممتد میده این همونه
        یعنی کلا صنعت خودرو به فنا داره میره
        حالا اعصاب نداری یک بحث دیگست که خودت باید پیگیرش باشی به مراحل خطرناک نرسه ?

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. مزدا

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (2034 ديدگاه)

      هیوندایی هر چقدر که تو طراحی کابین خوب پیش میره ولی جلو پنچره رو با اون چراغ های بدفرمش خراب میکنه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (353 ديدگاه)

    داخلش خیلی قشنگ شده طراحی خارجی هم خوبه ولی نمی‌دونم چرا همه برندها جدیدا جلو پنجره هاشون اینطوری شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (226 ديدگاه)

      اون نسلهای اول توش مثل اسباب بازی بود. ix55 همینطور. اما الان خیلی بهتر شدن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Sina

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (811 ديدگاه)

    همه چیز خوب و شسته رفته داخل ماشین زیبا و دکمه ها راحت و قابل دسترس
    سورنتو رو به این ترجیح میدم البته نظر شخصی نه اینکه بگم بهتره
    فقط فقط چرا دسته دنده رو توی هر دو مدل برداشتین
    بابا همه مشتریا و تست کننده ها از بودن جعبه دنده دکمه ای یا چرخشی به جای دسته دنده شکایت دارن بازم نمیدونم چه مریضیه دوباره میذارن برای ماشیناشون
    نمیدوم این چه عادتیه که شرکتها توی هر ماشینی که میدن بیرون بازم یه جای کارو باید خراب کنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Abbas.Lambo

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (875 ديدگاه)

    اونا پلت فرم عوض میکنن میگن فیس لیفت،ما هم چراغ عوض میکنیم میگیم ماشین جدید.
    کیا و هیوندای در کل تو بحث طراحی کابین عالی کار میکنن،ظاهر بیرونشم که نسبت به قبل فیس لیفت خیلی بهتر شده،هیبریدیشم که میاد هنوز بهتر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. R

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (1025 ديدگاه)

    از ix 55 خبری نیست؟ نسل جدید نمیاد یا هیوندای کنارش گذاشت؟ اون که یه سطح بالاتر از سانتافه بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (730 ديدگاه)

      هیوندای تولید ix55 رو چند سال پیش متوقف کرد و سال قبل با معرفی پالیسید دوباره به سگمنت شاسی بلندهای فول سایز ۷ نفره وارد شد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. Farzad

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    این طرحان جدید انگار یه چیزیشون میشه !!
    قبلا یه وجه تمایزی با چینی ها داشت ، الان دیگه کاملا طراحیش چینی شده .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. MASIHA

      ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (946 ديدگاه)

      زود باش هیوندای!!!
      بیشتر زور بزن اره
      چراغارو کوچیک تر کن آفرین
      تا این که بلاخره نقطه بشن!!!!!!!!!!!!!!
      از 2007 به بعد سیر نزولی محبوبیت طراخی سانتافه شروع شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. محمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (804 ديدگاه)

    سانتافه جدید نسبت به مدل قبلی کاملاً متفاوت بوده هرچند با نسل جدید این خودرو روبرو نیستیم
    وقتی همه چیزش تغییر میکنه نسل جدیده چه اصراری دارین نسل جدید نیست
    به زودی هیوندای هرسال نسل ماشیناشو عوض میکنه ? بعدش میگه تغییرات کوچک میان دوره ای
    پارسالم آزرارو کامل عوض کرد گفت چون پلتفرمش هونه نسل جدید نیست خب این که پلتفرمشم کاملا تغییر کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. NAVID۰۰۹۸

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (10203 ديدگاه)

    در عکس از نمای جلو ، دستتون را بگذارید روی دیلایتهای بالایی و ببینید چه حالتی پیدا میکنه چراغ‌های چسبیده به جلو پنجره ، فکر میکنم جالب باشه .
    دکمه‌ای کردن دنده هم به نظرم مسخره میاد و ای کاش بقیه خودروسازان نکنند از این کارها و بعد از مدتی تبش بخوابه و مُد نشه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. erfn

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اینتریورش جالبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Behrouz. anzali

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    داخل کابین خیلی جالب شده نمای بیرون هم دیگه سلیقه ای هست خوب از اب در نیومده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Hadi

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    بهتر از قبل شده…
    مخصوصاً جلوش…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. Omid622

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (744 ديدگاه)

    نمای داخلیش خیلی بهتر شده اما نمای جلو ماشین افتضاحه واصلا با نمای داخلی همخونی نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. احمد

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (113 ديدگاه)

    شاهکار و بی نظیر تولید کرده یه عده ام منتقد نیستند از حسادت نظر میدن تو خوبی تو

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. net

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (3139 ديدگاه)

    چراغ باریک جلو بالای جلوپنجره و چراغ جلو داخل جلوپنجره خیلی مسخره و زشت هست.اگر نوار قرمز چراغ متصل عقب نداشت و چراغ عقب متصل نبود قشنگتر میشد .اگر نوار قرمز سپر عقب نداشت قشنگتر میشد.اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست سپر عقب داشت قشنگتر میشد.رینگش زیبا نیست .طراحی داخلی داشبورد و کنسول نسبتا خوبه.

    سانتافه اسپرت نسل سوم فیس لیفت ۲۰۱۷ زیباترین نسل سانتافه هست و در ایران و جهان خیلی فروش کرده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. امین

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (578 ديدگاه)

    با یک فیس لیفت حساب شده و دقیق چنان ارتقا دادست طراحی ماشین رو که در نگاه اول تغییرات خیلی بیشتر از اون چیزی که انجام شده به چشم میاد. ولی در واقع یک فیسلیفت ماژور بسیار عالی هست
    آفرین به هنر تیم طراحی
    برای تمام دوستان و همراهان عشق ماشین در پدال آرزوی داشتن ماشینهای خوب دنیا رو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا