کیاهیوندای

مقایسه سوناتا و اپتیما، دوقلوهای ناهمسان

بچه‌هایی که در یک خانواده به همراه هم بزرگ می‌شوند، معمولاً سعی می‌کنند که تا جایی که می‌توانند در رقابت با یکدیگر، از هم پیشی بگیرند. چنین حالتی می‌تواند به کمپانی‌های خودروسازی نیز تعمیم داده شود. از جمله در مورد دو برند کره‌ای کیا و هیوندای که همواره تلاش می‌کنند که بهترین نمایش را از خود ارائه دهند. در واقع، در بین این دو خودروساز، رقابت سختی در جریان است. البته در بازار محلی کشور کره، کیا حرفی برای گفتن در مقابل هیوندای ندارد و آمار فروش هیوندای تقریباً ۳ برابر شریک کره‌ای‌اش است. ولی در سطح جهانی، این دو کمپانی در کلاس‌هایی مانند خودروهای کوچک، شاسی‌بلند و مدل‌هایی مانند هیوندای سوناتا پرمیوم و کیا اپتیما GT که در این مقایسه رو در روی هم قرار گرفته‌اند، با یکدیگر رقابت می‌کنند.

Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
فاصله قیمتی این دو سدان متوسط حدود ۲ هزار دلار است که در کمال تعجب، این مدل کیا است که قیمت بالاتری دارد. در همین حال، با توجه به رقابتی که در سال‌های اخیر بین این دو خودروساز ادامه پیدا کرده، هر یک از آنها از ترفندی خاص برای جذابیت این خودروها که به نوعی، دوقلوی یکدیگر هستند، استفاده کرده است. در ادامه وضعیت این مدل‌های هم‌خانواده را با هم مقایسه می‌کنیم.

Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
قیمت و تجهیزات
همان‌طور که اشاره شد، کیا اپتیما GT با قیمتی برابر ۴۳ هزار و ۹۹۰ دلار، به میزان ۲ هزار دلار با هیوندای سوناتا پرمیوم به قیمت ۴۱۹۹۰ دلار فاصله دارد. هر دوی این خودروها به نسبت قیمت خود، از تجهیزات خوبی برخوردارند؛ از جمله تریم چرمی برای صندلی‌ها، تنظیم الکترونیکی برای صندلی‌های جلو و تنظیمات حافظه برای صندلی راننده، گرم‌کن و تهویه برای صندلی‌های جلو، کنترل هوای دوگانه و برف‌پاک‌کن‌ها و نوربالای اتوماتیک.

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Kia Optima GT
Kia Optima GT
هر کدام از این خودروها مجهز به مواردی چون یک سیستم راهبری ماهواره‌ای با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، امکان ارتباط تلفنی و صوتی بلوتوثی، یک دوربین نمای عقب، حسگر‌های پارکینگ عقب و جلو، ترمز الکترونیکی پارکینگ، چرخ‌های آلیاژی ۱۸ اینچی با یک زاپاس کامل، چراغ‌های جلوی زنون، چراغ‌های روشنایی روزانه LED و همین‌طور یک سانروف هستند.

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Kia Optima GT
Kia Optima GT
در حالی که به نظر می‌رسد که این دو مانند سیبی هستند که از وسط نصف شده باشند، ولی این شرایط تنها تا نقطه‌ای خاص ادامه پیدا می‌کند. برخلاف کیا، هیوندای دارای چراغ‌های روشنایی در عقب، آینه‌های دارای روشنایی در آفتابگیرها و یک سیستم استریو با ۶ اسپیکر است. در مقابل، کیا با یک سیستم استریو با ۸ اسپیکر و با ساب‌ووفر همراه است و همین‌طور دارای امکاناتی چون طرح برجسته GT بر روی صندلی‌ها، گرم‌کن و پدل‌شیفتر برای غربیلک فرمان و یک سری پدال‌های اسپورتی است که با شخصیت اسپورتی آن بیشتر سازگار هستند.

Hyundai Sonata Premium

Kia Optima GT
Kia Optima GT
کیا در طراحی بیرونی یک ارتفاع پایین‌تر برای خط پنجره‌ها و یک کیت بدنه برجسته‌تر دریافت کرده است. البته همان‌طور که والدین فرزندان دوقلو با این موضوع آشنا هستند، انتخاب مدل خوش‌قیافه‌تر از بین این دو، کار مشکلی است. با این حال، در زمینه ایمنی، کیا واقعاً مدل خواهرش را دچار شرمندگی می‌کند. اپتیما GT دارای سیستم‌هایی چون کروز کنترل راداری، هشدار پیش‌برخوردی با ترمز اضطراری خودکار، نوربالای خودکار، تشخیص نقطه کور، هشدار ترافیک پشت‌سر و هشدار انحراف از حرکت بین خطوط است.

هر دوی این مدل‌ها دارای ۶ کیسه هوا هستند که به صورت دوتایی در جلو، کناره‌های جلو و حفاظت کلی دیواره قرار گرفته‌اند. نسل جدید اپتیما هنوز تحت تست تصادف قرار نگرفته، ولی سوناتا هم‌اکنون به بالاترین امتیاز ایمنی (۵ ستاره) در تست‌های امسال دست پیدا کرده است.

بنابراین، این پیروزی در راند اول متعلق به کیا است.

Kia Optima GT
Kia Optima GT
Kia Optima GT
Kia Optima GT
طراحی داخلی
همان‌طور که تا به اینجا نیز به طور واضح به آن اشاره شده، این دو خودرو از نظر لیست تجهیزات به کار رفته، شرایط یکسانی دارند. امّا این حقیقت که کیا دارای یک کابین اسپورتی‌تر است و طراحی کابین هیوندای نیز به سطحی از بلوغ رسیده، باعث شده که هر کدام از برندها، جایگاه خود را داشته باشند.

Hyundai Sonata
Hyundai Sonata
Kia Optima GT
Kia Optima GT
اپتیما با الگوهای تیره، دوخت قرمزرنگ و پرداخت فلزی بر روی داشبورد و کنسول وسط، ظاهری ورزشکارانه‌تر و جوان‌پسند‌تر دارد و این در حالی است که سوناتا با اینکه با استفاده از تریم فاکس-فیبرکربن بر روی داشبورد و درها، پلاستیک سیاه‌رنگ کنسول وسط و رنگ مشکی ساده‌تر صندلی‌ها و غربیلک فرمان، سعی می‌کند که جذابیت بیشتری برای بیننده ایجاد کند، ولی در سطح پایین‌تری در مقایسه با اپتیما قرار می‌گیرد.

نمایشگرهای داخلی با اینکه شباهت زیادی با یکدیگر دارند، تجربه‌ای متفاوت از گرافیک و راحتیِ استفاده را در اختیار قرار می‌دهند. کاربرد سیستم راهبری ماهواره‌ای در سوناتا بسیار ساده‌تر است و راننده در هنگام نگاه‌کردن به آن، سریعتر می‌تواند اطلاعات مکانی را دریافت کند. از طرف دیگر، استفاده از سیستم کیا با چالش بیشتری همراه است. البته نقشه‌ها در اپتیما از وضوح و کیفیت بالاتری برخوردارند، ولی ورودی‌های کنترل سیستم راهبری و سوئیچ بین صفحات به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، نمایشگر کیا با وضوحی که در هنگام تابش آفتاب دارد و خطوط راهنمایش در نقشه، این اختلاف امتیاز با اپتیما را تا اندازه‌ای جبران می‌کند.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
در زیر این نمایشگر در سوناتا، شرایط سیستم کنترل هوای دوگانه به صورت دیجیتالی نمایش داده می‌شود؛ چیزی که در مقایسه با کنترلرهای پلاستیکی کیا با مقیاس قرمز-آبی، بسیار سطح بالا به نظر می‌رسد. در حالی که کنترل‌های گرمایش و سرمایش صندلی‌ها در بین صندلی‌های کیا قرار گرفته‌اند، هیوندای به شکلی منطقی‌تر، آنها در نزدیکی دیگر کنترل‌های هوا به کار برده است.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
دسته دنده درنظر گرفته شده برای کیا، ظاهری جذاب‌تر و بهتر به همراهی طراحی تخت قسمت پایین غربیلک فرمان دارد و در همین حال، پدل‌شیفترها کنترل بیشتری را برای راننده ایجاد می‌کنند. همچنین کیا با استفاده از یک شارژ پد بی‌سیم Qi برای گوشی‌های هوشمند، جوان‌پسند بودن خود را بیشتر ثابت کرده است.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
تفاوت چندانی در میزان فضای داخلی این دو مدل نمی‌توان پیدا کرد؛ چرا که هر دوی این خودروها فضای بسیار خوبی را در صندلی‌های عقب در اختیار قرار می‌دهند. ضمن اینکه دو نفطه مهار صندلی کودک ISOFIX در هر دو خودرو استفاده شده و همین طور، صندلی‌های عقب می‌توانند به صورت ۶۰:۴۰ جمع‌شوند تا فضای بیشتری برای حمل وسایل ایجاد کنند.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
فضای صندوق عقب نیز برای هر دو مدل در یک سطح قرار دارد و این فضا در هیوندای سوناتا با ۵ لیتری برتری نسبت به اپتیما، برابر ۵۱۰ لیتر است.

هر دو مدل دارای سیستم‌هایی هوشمند در درب صندوق عقب خود هستند که در هنگام ایستادن در پشت خودرو و به همراه داشتن کلیدها، در را برای شما باز می‌کند و در هنگام آزاد نبودن دست‌ها، بسیار کمک‌کننده است.

سیستم صوتی بزرگتر اپتیما GT با اسپیکرهای هارمن کاردون و ساب‌-ووفر، مسلماً کیفیت بهتری را در اختیار قرار می‌دهد. همچنین در کیا یک پورت USB در عقب فراهم شده است که فایده بسیار زیادی دارد.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
موتور و انتقال قدرت
به همان صورتی که پدر و مادرها ژن‌های مربوط به موهای قرمز و کک‌مک‌های صورت را به بچه‌های خود انتقال می‌دهند، این دوقلوها نیز دارای برخی عناصر مشترک در زیر کاپوت خود هستند.

گزینه پیشرانه، یک موتور ۲ لیتری بنزینی چهار سیلندر با توربوشارژر است که با یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک همراه شده است. قدرت خروجی به میزان ۲۴۱ اسب‌بخار در ۶ هزار دور بر دقیقه برآورد شده است و هر کدام از خودروها، گشتاور حداکثری برابر ۳۵۰ نیوتن‌متر در دور موتوری بین ۱۴۰۰ تا ۴۰۰۰ دور بر دقیقه دارند.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
هر دوی این مدل‌ها به صورت دیفرانسیل جلو هستند و از نسبت دنده‌های یکسانی استفاده می‌کنند. این در حالی است که وزن آنها با یکدیگر متفاوت است. کیا تنها به اندازه ۵ کیلوگرم سنگین‌تر است و وزنی به اندازه ۱۶۵۰ کیلوگرم دارد. علی‌رغم اینکه شرایط پیشرانه برای هر دو خودرو مشابه است، ولی کیا در زمینه مصرف سوخت، حداقل بر روی کاغذ، حدود ۸ درصد نسبت به هیوندای، بهینه‌تر عمل می‌کند. برآوردهای مصرف سوخت برای اپتیما GT معادل ۸/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر هستند و این میزان برای سوناتا پرمیوم برابر ۹/۲ لیتر است.

البته چیزی که در تست مشاهده شده، تفاوت چندانی را در مصرف سوخت نشان نمی‌دهد و کیا با مصرف ۹/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، تنها ۰/۳ لیتر کمتر از سوناتا (۱۰/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مصرف می‌کند. این خودروها برای تست، از مسیرهایی شامل بزرگراه، حاشیه شهر و خیابان عبور کرده‌اند.

موتورهای هر دو مدل، قدرت و اشتیاق مناسبی برای شتاب‌گیری نشان می‌دهند. با این حال و علی‌رغم تنظیمات داخلی مشابه، گیربکس اپتیما اشتیاق کمتری برای بالا بردن دنده دارد و میزان نویز تولیدی موتور کیا نیز به میزان قابل‌توجهی نسبت به سوناتا کمتر است. این در حالی است که موتور هیوندای، حتی در سرعت‌های کم، سر و صدای زیادی تولید می‌کند و این موضوع در هنگامی که هوا سرد باشد، مشخص‌تر است. همچنین در تست مشخص شد که گیربکس سوناتا اشتیاق عجیبی برای رفتن به دنده پایین‌تر در هنگام برخورد با سراشیبی‌ها دارد.

اگر درنظر بگیرید که هر دوی این برندها در سطوح نخست خود، دارای موتورهای کمتر پیشرفته ۲/۴ لیتری هستند، ممکن است این موضوع تا اندازه‌ای ناامید کننده باشد؛ چرا که این مدل‌ها، در عین حال، دارای دو نمونه بهترین سیستم‌های پیشرانه در کلاس خود هستند که در دو نمونه‌ تست‌شده در اینجا مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

رانندگی در جاده
اگر فکر می‌کنید که تجربه رانندگی نیز در این مدل، کمابیش با یکدیگر یکسان است؛ باید بگوییم که بهتر است برای نتیجه‌گیری چندان عجله نکنید؛ چرا که هر کدام از این خودروها به‌منظور ایجاد تجربه‌ رانندگی برای قشری خاص از مشتریان آماده شده‌اند. با این حال، این انتظار وجود دارد که این خودروها همراه با یک رانندگی درگیر کننده، از ایمنی مناسب در جاده و سواری خوب در مسیرهای ناهموار برخوردار باشند. البته هر دو تیم مهندسی کیا و هیوندای، کار خود را در این زمینه به‌درستی انجام داده‌اند و هر دو خودرو دارای سطح مناسبی از درگیری راننده، راحتی و کنترل هستند.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
به عنوان مثال، اپتیما با اینکه یک خودروی اسپورتی است، ولی هنوز هم شرایط راحتی دارد. این خودرو با اینکه به نسبت سوناتا، سواری سفت‌ و سخت‌تری دارد، ولی به صورتی هوشمندانه با ناهمواری‌های جاده، کنار می‌آید و حتی اگر از روی یک چاله یا برآمدگی بزرگتر عبور کنید، این موضوع چندان به داخل کابین انتقال پیدا نمی‌کند.

همچنین رانندگی با کیا، درگیر کننده است و با وزن و واکنش مناسبی که در سیستم فرمان ایجاد شده، کنترل بسیار خوبی برای راننده در پیچ‌ها فراهم شده است. البته فرمان کیا، نرمی سیستم سوناتا را در هنگام حرکت مستقیم در بزرگراه ندارد و بی‌قراری زیادی در فرمان اپتیما در حالت وسط دیده می‌‌شود.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
در هنگام سرعت، هر دو مدل چسبندگی بسیار خوبی بر روی جاده دارند؛ با این وجود، شاید سوناتا به لطف تایرهای چسبنده‌تر میشلن پایلوت اسپورت، شرایط بهتری نسبت به هیوندای با تایرهای «کومهو سالوس» داشته باشد.

سوناتا شاید مقدار بیشتری از ناهمواری‌های سطح جاده را احساس کند، ولی هنوز هم در بسیاری از شرایط، راحتی ‌بیشتری دارد و آشفتگی‌اش در برخورد با برآمدگی‌های بسیار بزرگ، کمتر است. سیستم تعلیق در این خودرو، به‌سرعت خود را تطبیق می‌دهد.

با توجه به اینکه کیا کیفیت بهتری را در هنگام سواری در جاده نشان می‌دهد و نویز کمتری در داخل کابین احساس می‌شود، به نظر می‌رسد که ۵ کیلوگرم وزن اضافی، مربوط به مواد عایق صوتی باشند.

شرایط مالکیت
هر دو خودرو دارای برنامه‌های مالکیت قدرتمندی در استانداردهای کلاس خود هستند. برنامه سه‌گانه ۷ ساله کیا شامل یک گارانتی و امداد جاده‌ای ۷ ساله با کیلومتراژ نامحدود و هزینه‌های سرویس مقطوع ۷ ساله، شرایط جذابی بر روی کاغذ دارند. ولی در این دوره ۷ ساله، هزینه سرویس کیا به طور متوسط در هر سال معادل ۶۹۸ دلار می‌شود و برنامه نگهداری آن نیز هر ۶ ماه یا پس از مسافت ۷۵۰۰ کیلومتر است.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
هیوندای در حالی که زمان گارانتی کمتری به میزان ۵ سال (بدون محدودیت کیلومتراژ) دارد، ولی خدمات به مراتب قویتری دارد و با قیمت مقطوع خدمات در تمامی دوران عمر وسیله نقلیه، نسبت به هیوندای برتری پیدا می‌کند. همچنین هزینه نگهداری سوناتا نیز نسبتاً کمتر است و در طول یک دوره ۷ ساله مشابه، به طور متوسط در هر سال برابر ۵۰۵ دلار هزینه دارد. مراجعه به نمایندگی برای سرویس برنامه‌ریزی شده نیز هر ۶ ماه یا ۷۵۰۰ کیلومتر اتفاق می‌افتد.

Hyundai Sonata Premium
Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT
Kia Optima GT
رأی نهایی
واقعاً کمپانی مادر باید به کدام‌یک از این فرزندان خود، بیشتر افتخار کند؟
رقابت در اینجا بسیار نزدیک بوده، ولی چیزی که در تست نشان داده شده، این است که کیا شرایط بهتری نسبت به هیوندای ایجاد کرده است.

Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
Kia Optima GT v Hyundai Sonata Premium
سوناتا پرمیوم یک سدان متوسط بسیار عالی است. فضای داخلی این خودرو شاید از برخی از مدل‌های کلاس‌های بزرگتر خودرویی نیز بیشتر باشد. همچنین لیست بلندی از تجهیزات استاندارد در این مدل استفاده شده و قیمت در دسترس‌تری دارد. بنابراین، انتخاب این خودرو نسبت به هر کدام از گزینه‌های دیگر موجود در این کلاس، دارای ارجحیت است.

ولی اپتیما GT در بسیاری از جزئیات شرایط بهتری فراهم می‌کند. البته که قیمت بیشتری دارد، ولی در عین حال، تجهیزات ایمنی‌اش بیشتر است، آرامش بیشتری در کابین آن حکفرماست، طراحی داخلی آن، جلوه و شکوه بیشتری دارد و ضمن اینکه شرایط گارانتی آن، چیزی است که نمی‌توان از کنارش به‌سادگی گذشت.

اسپورتی، ظاهر زیبا و جذابیت؛ کیا اپتیما GT انگار همه‌چیز را با یکدیگر دارد.

[polldaddy poll=9262436]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۸۸ دیدگاه‌ها

  1. (*مهرداد*)

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (353 ديدگاه)

    کیا در بازار محلی کره جنوبی هم بسیار مشتری دارد و اینطور نیست که بازار قبضه هیوندای باشه …کلا کیا بیشتر مورد اعتماد مردم کره هست ….ولی مثلا هیوندای در کره به عنوان تاکسی خیلی استفاده بیشتر میشه ..ولی برند کیا قدیمیتر و بااصالت تر هست …از نظر کیفیت هم کیا بالاتر هست چه از نظر تجهیزات داخلی و چه کیفیت بدنه …مواد به کار رفته در داخل اتاق کیا هم کیفیت بالاتری داره …

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      والا من با 43 هزار دلار هیچ وقت پریمیوم این ماشینها رو نمیخرم
      با 40 هزار دلار میشه لکسوس IS یا نیسان ماکسیما
      خرید که هردو مخصوصا ماکسیما هردوتای اینا رو میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Carbonado Aventador

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (4461 ديدگاه)

        هوندا اکورد هم رقیب اینها حساب میشه یا کلاسش فرق داره؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali ayat

          ۱۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          بله هم رقیب هست و هم کلاس تو این کلاس خیلی خودرو هست غیر این سه مدل کمری آلتیما مزدا6 کرایسلر 200 لگاسی مالیبو

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. ali ayat

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        نه سامان جان به این قیمت هرگز نمیرسن الان اپتیما تو آخرین کلاس با کل تجهیزات 37هزار دلار قیمت داره ولی خیلی زیاده و منی هیچوقت پول یه ماکسیما رو به این مدل نمیدم ماکسیما فک کنم قیمتش بین 35 تا 41 باشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۱۸ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (2372 ديدگاه)

          قیمت ها به دلار استرالیا هست و نرخ برابری اون با دلار آمریکا 1.36 هست و با تبدیل به دلار آمریکا حدود 32 هزار دلار در میاد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      3. shahab

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (647 ديدگاه)

        100٪ صرف با ماکسیماس
        اصلا ماکسیما با اینا قابل مقایسه نیست ماکسیما جفت اینا رو رنده میکنه

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. امیر 007

          ۱۹ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (30 ديدگاه)

          ماکسیما با جنسیس مقایسه میشه دوست عزیز کلاسش به جنسیس می خوره ن سوناتا

          موافقم 0
          مخالفم 0
  2. Saeid

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (188 ديدگاه)

    شتاب ؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. ali ayat

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (716 ديدگاه)

    با تشکر از آقای حسینی بابت ترجمه مقاله خوب اگه من باشم صد در صد اپتیما رو انتخاب میکنم اپتیما به طرز عجیبی تند و تیز تره با اینکه موتورش همونه ولی دوستان چع کنم که خبر رسیدن دلار به۳۷۰۰تومن رو شنیدم و گرون شدن تمام چیزا مانند گوشت رو به چشم خودم دیدم واقعا اوضاع بدی شده خدا به تمام کارگران ایران زمین صبرو تحمل عنایت بفرماید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. نخود آش

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (294 ديدگاه)

      آقای علی آیت این مردم رسیدن دلار از 1000 تومن به3500 رو تجربه کردن. حالا شما به خاطر 700 تومن گرون شدن ناراحت نباش.
      این مردم خیلی قوی هستن دلار 37 هزار هم بشه ترسی ندارن.
      پناه بر خدا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ali ayat

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (716 ديدگاه)

        داداش عصابت خورده ها !!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. امید

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (409 ديدگاه)

    نسل قبلی اپتیما هم در مقایسه با نسل قبلی سوناتا خشن تر و جذابتر بود
    درسته هیچ کدومشو نروندم و احتمالا نتونم برونم به همون 206 راضی باشم ولی از کسانی که دوتاشم روندن ؛ گفتن سواری و استحکام اپتیما بهتره نسبت به هیوندا
    مردم خاورمیانه ؛ مخصوصا ماها عقلشون تو چششونه واسه همون سوناتا رو بیشتر از اپتیما یا کمری تو خیابونا میبینین !

    (این نظر امونو اگه سیاسی باشه تغییر بدین ؛ بزارین ملت حرفامونو بخونن )

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      یک چیز در مورد عقلمون در چشمونه بگم البته کلی هست و منظورم با امید جان نیست کلا همین طور که شما دوستان ماشین باز سایت میدونید ما هیچگونه نمایندگی واقعی از لحاظ خودرو در ایران نداریم مانند نمایندگی آئودی که خودش نشان دهنده این دروغ و رسوایی بود فقط شاید یک سری از برند های چینی نماینده داده باشن اونم مدیران و دلالان بیفکرشون با انجام ندادن درست خدمات پس از فروش کفر مردم رو در آوردن(جیلیران خودرون که عموی خودم نمایندگیشو داره)خب تمام ما از فروش بالاتر افتخارات بالاتر و صد البته پدر علم یعنی تجربه ژاپنی هارو میدونیم و از آمار فروش و محبوبیتشون مطلع هستیم خب طبق غیر قانونی بودن این نمایندگی ها در کشورمان که ذکر شد هر دلال آقازاده و وارد کننده خودرو متناسب با آب و هوای آن روز تهران و خلق و خوی وی قیمت گذاری هارو انجام میده و درمورد مقایسه مثلا اطلس خودرو و ایرتویا واقعا ایرتویا گران فروشی عجیبی نسبت به اون داره برای مثال تویوتا راوفور که نسخه دو دیفرانسیلش هم قیمت سانتافه هست در حالی که از نظر سگمنت و اندازه رافور درست یه دسته پایین تر از سانتافه هست از ابعاد و آپشن های بسیار کوچکتر و پایین تری برخوردار است پس به همین علت منی هم که باشم حاضرم دوماه یه بار ماشینم خراب شه ولی اینقدر پول زور بابت یه ماشین ندم(هرچند مطمئنم اگه من یه هیوندای داشته باشم تا ده سال فقط بنزین و روغنش میکنم)پس دلیل خیلی از خریداران خودروهای کره ای در کشورمون همین دلیل هست و قیمت مدل وارده ار گمرک اندازه محصولات تویوتا هست نه ده هزار دلار ارزان تر

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. آیدین

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (82 ديدگاه)

      داداش کلاس ظاهری اپتیما و سوناتا فرق میکنه.چی عقل مردم تو چشمشونه؟؟؟
      سوناتا مدلیه برای خانواده ولی اپتیما ماشینیه اسپرت و جوون پسند.اپتیما کلاسش خانوادگی نیست اصلا.میبینی نوشته بود رو صندلیاش جی تی نوشته شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. waliid

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (102 ديدگاه)

    با توجه به اینکه مدل gt کیا اینورا نمیاد پس من سوناتا رو انتخاب میکنم. داخل سوناتا خیلی بهتر از اپتیماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. وحید کریمی

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    من بین اپتیما و کمری هم باز اپتیما رو انتخاب میکنم
    بیشتر مناسب سن منه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. مصطفی

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (36 ديدگاه)

    سلام
    بچه ها راهنمایی کنید
    ماکزیمم 120 بتونم جور کنم
    بین کیا سراتو 2016 و رنو اسکالا (مگان هاچبک) 2016 موندم
    جفتش رو از نزدیک دیدم رنو گارانتی و کیفیت بهتری داره
    سراتو ظاهر بهتری

    رنو ++++++++++++
    کیا ————

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (92 ديدگاه)

      سلام یه مدت صبر کن پول رو جمع کن کمری یا اپتیما بگیر کمری 2014-15 با 135 گیر میاد اگه خوب بگردی اپتیما راحت با 125 -2015 با کارکرد کم گیر میاد تو طولانی مدت خسته میشی از سراتو البته اگه آدم پولداری نیستی اینکارو کن اگه پولداری که هرچی دلت طلب کرد بگیر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. (*مهرداد*)

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        واله ظاهرا پولداره که ۱۲۰ میلیون داره ،،،،بابا دیگه اینقدر هم پول بی ارزش نشده ..۱۲۰ میلیون نقدینگی یعنی پولداره ..

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. امیر

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (231 ديدگاه)

      با ۱۲۰ گزینه های کارکرده هم میتونی بگیری.مثل اکورد یا اپتیما حتی کمری و سوناتا ۲۰۱۳.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Ali.q

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (124 ديدگاه)

      مصطفی جان اگه بتونی یکم روش بذاری به نظر من civic بهتره
      ولی در کل الان تو این شرایط نخری بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. ali ayat

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      اگر آدم ماشین شناس و مرتب و منظمی هستی و کمی از ماشین مراقبت میکنی بهترین انتخابی که میتونی داشته باشی ام جی شش جی تی البته مدل جدید یا همون ۲۰۱۶هست که دارای ارزش خرید بسیار بالا میباشد (تعرفه گمرک و سود دلالش بسیار کم هست و شرکت با تخفیف وارد کشور میکنه یعنی قیمت واقعیش ۱۴۰تومن میشه که حدود۱۲۰فروخته میشه )و از اون لحاظ میگم که آدم حواس جمعی باشی چون توربچ هست و باید حواست به بنزینی که میزنی باشه روغن خیلی مهمه و از نوع اصلی باشه و زود به زود عوض بشه تقریبا ۸یاحداکثر۱۰البته به شرط اصلی و با کیفیت بودن واسکازین ام جی ها که همچن روغن دنده گیربکسشون هست باید سر ۴۰هزار تا کارکرد حتما حتما عوض بشه فیلتر ها هم همیشه باید تمیز و نو باشه خلاصه با این شرایط همین مدلو بردار اگرنه هم یه لنسر انتخاب خوبیه فقط خیلی کم شده چون از لحاظ جهانی از رده خارج شده و دیگه وارد نمیشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. محمد

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      آکورد ٢٠١٣ بگیر
      یا ١٠۵ میلیون بده سویک صفر فول بگیر
      من ١٢٠ داشتم ١٠٠ در ١٠٠ آکورد ٢٠١٣ میگرفتم

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. Kamran.k

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      با 120 تومن کرولا فول کارکرده یا نیمه فول صفر میخرم.بین این دو تا هم سراتو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    7. نوید جهرمی

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3685 ديدگاه)

      من باشم میرم میتسوبیشی لنسر فول میگیرم.
      البته بین سراتو و اسکالا دودلی. اولویت هات رو مشخص کن. اگر رانندگی اسپورت و باطراوت و آپشن های زیاد و ظاهر بهتر میخوای برو سمت سراتو.برای مسافرت هم خیالت راحته ک جا کم نمیاری.
      اگر ماشین خاص با کیفیت اروپایی میخوای که البته خرجش از سراتو بیشتر میشه ( برای یکی مثل ما که شهرستانه اصلاً قطعاتش گیر نمیاد) اما ایمنیش سرتره و مارک اروپایی رو پیشونیشه . رانندگی نرم تر و آروم تری داره.
      اضافه کنم ب جای اسکالا میتونی ب فلوئنس هم نیم نگاهی بندازی. هم قیمتش کم تره هم ی کم چابک تره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. رضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    با 160 تومن کدوم رو پیشنهاد می کنید
    آزرا 2013 +++++++++++
    اپتیما 2016 ———-

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ali ayat

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      هیچ کدوم دوست عزیز یه آریون بخر حالشو ببر این از من گفتن بود البته اگه پول داری که خرج کنی یه بی ام و سری سه هم میتونی برداری ولی تو این رنج قیمت هرچی هم تمیز نباشه کمی خرج میزاره پشت دستت مثل خرج موتوری و مخصوصا گیربکس

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. احسان(احسان)

        ۱۸ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (2872 ديدگاه)

        ماشین لوکس اون هم المانی با این پول خیلی عاقلانه نیست.لذت و کلاس بی ام و خیلی بالاست اما هزینه های خیلی بالایی هم داره و اگر نیاز به فروش فوری داشته باشی مشتری خاص داره اما اگر کسی ماهانه گردش مالی خیلی بالای مثبتی داشته باشه حتما باید سری 3 بخره!
        کلا اپتیما و سوناتا تو ایران بهتره چون اگه نیاز به خدمات پس از فروش باشه حداقل تو هر شهر و روستایی میشه قطعات و خدمات این دو ماشین رو گیر اورد

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سعید

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (477 ديدگاه)

      رضا جان هیچکدام مناسب نیست چون اپتیما هنوز نیومده و یه وقتی ک بگزره ارزون تر میشه ازرا هم الان بخاطر وارد نشدنش الکی گرونه من باشم هوندا اکورد میگیرم یا یه اپتیما2014بقیه پولمم میزنم به یه کاری

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. محمد

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1678 ديدگاه)

      C200 کم کارکرد ٢٠١١
      اگه بگردی ٣٢٠ کم کارکرد ٢٠١٢ هم میتونی پیدا کنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Kamran.k

      ۱۸ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (44 ديدگاه)

      با 160 تومن گزینه های خیلی زیادی داری
      تویوتا آریون
      راو4
      کمری
      هوندا آکورد
      هر کدوم که شما بیشتر حال میکنی انتخاب کن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. سامان اذری

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      من بازاری هستم پیشنهادم بهت اینه که
      120 تومنو بزار بانک ماهی 2.100 بگیر بعد یکو نیم سال با سودش یه تندر 90 بگیر اون 120 تومن هم برات بمونه هی سود بده
      خودت هم هرچی اومد دستت بزار رو پولت مطمئن هم باش که نه طلا گرون میشه نه ملک دلار هم از 4 تومن بالا نمیره
      عوضش واسه اینده یه سرمایه خوب داری

      موافقم 0
      مخالفم 1
  9. me84

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    من کیا اپتیما رو ترجیح میدم چون کابینش ساکت تره و من اصلا دوست ندارم ماشین زیادی سر و صدا داشته باشه. اما اول مقاله نظرم رو سوناتا بود ولی بعدش نظرم عوض شد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سکوت

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هر دوتا از یک شاسی و موتور گیربکس بهره میبرند…
    اپتیما
    معایب: سیستم تعلیق کمی خشک..فضای کمتر قسمت بار و سرنشین
    مزایا:ترمز عالی..دید خوب..استفاده از سیستم صوتی و برقی امریکایی و اروپایی…کدنس و ریکاردو..هندلینگ بالا

    سوناتا
    معایب:ترمز ضعیف ..عرض کمتر شیشه جلو و دید نسبتا ضعیف..استفاده از سیستم صوتی و برقی کره ایی..
    مزایا:تعلیق فوق العاده نرم …فضای بار و کابین جادار…
    تیپ ماشین:سلیقه ایی..
    انتخواب من با این پول: تویوتا آریون 2013

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. امیررضا

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (7 ديدگاه)

    هوندا اکورد رو به هر دوشون ترجیح میدم .مصرف سوخت کم اکورد و نرمی اتاق و امکانات مناسب .و برند معتبرش .خودرویی کاملا مناسب خانواده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمد

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    واقعا به گرد پای مزدا ۶ و آکورد هم نمیرسن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. shayan

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درسته اینا خیلی خوبن و پیشرفت خوبی داشتن
    ولی تو این قیمت به نظر من نیسان ماکسیما جدید خییلی بهتر باشه
    مخصوصا از لحاظ موتور و قدرت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سکوت

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هیوندا کیا دو نوع موتور با کدهای Gdi وCdi دارن که موتورGبسیار بهتره…تمام هیوندای کیا های موجود در کشور ما موتور سریDهستن و سفارش آسیا…اینا تو عکس اصلا ایران نمیان…اینا با موتورGهستن و سفارش اروپا و آمریکا و تو خود اروپا ساخته میشن از مارک میشلین لاستیکش میتونید بفهمید…اولین هیوندای کیا که با موتور سرییGوارد ایران شده سورنتو نیو2016 هستش ..موتورش عالیه و گیزبکسش با سانتافه نیو یکی هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. عرفان عزیزی

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اگه تو این رنج قیمت مزدا 6 تو ایران ( بجز منطقه آزاد ) بود حتما مزدا 6 رو انتخاب میکردم…!
    تازه فک کنم مزدا 6 ارزون تر هم باشه…
    اما خب بین این دوتا اپتیما رو بیشتردوست دارم تا سوناتا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. mehran jj

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (35 ديدگاه)

    بنظرم سونوتای نسا قبل اتاقش خوشگل تر بود ولی این نسل کیا بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. احسان(احسان)

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    30 ماشین پرفروش سال 2015 :
    http://www.goodcarbadcar.net/2016/01/usa-30-best-selling-autos-2015-year-end.html
    امریکایی ها بدطور عشق وانت هستن.رم که رکورد زد و راو 4 هم برای اولین بار جزو 10 تای اول قرار گرفت و کرولا هم جلوی اکورد رو زد و الانترا هم کروز رو زمین گیر کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کارشناس

      ۸ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (24 ديدگاه)

      بهت آوره، فروش 30 تا را جمع زدم حدود 9 میلیون دستگاه شد. عجب قبضه ای!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  18. حميد

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    خوب کیا اپتیما طراحی بهتری داره ولی به هر جهت با چنین قیمتی ماشینهای زیادی میشه خرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. پویان

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    اپتیما به شدت تو دست اندازا خشکه خیلی بد میکوبه در حالیکه سوناتا از این لحاظ به نسبت بهتره. واقعا عصبی میشی وقتی میری تو دست اندازا با اپتیما. همش یاد جلوبندی و خرابیهای احتمالی بعدی کابین و سروصداش میفتی اینقدر میکوبه. البته از لحاظ انتقال صدا به کابین اپتیما خیلی بهتره فقط این کوبشهای تو دست اندازا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امیرحسین

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    در کل ماشین های کیاموتورز ارزش خرید بیشتری دارن و ماشین های بهتری هستن,کیا سراتو بسیار برتر از النترا و سورنتو برتر از سانتافه.کیا سراتو اکسل عقب مولتی لینک و ESP داره در حالی که النترا اکسل تیر پیچشی و بدون ESP.سواری و شتاب کیا سراتو بسیار بهتر از النترا هست
    دوستی که بین اسکالا و کیا سراتو مردد بود,نگین خودرو نمایندگی واقعی رنو هست و تو سایت اصلی رنو فرانسه میتونید وارد سایت نگین خودرو بشین بنابراین خدمات بهتری میتونید دریافت کنید از نظر من که مگان نسل قبل داشتم میتونم بگم سواری راحت و ایمن,ترمز عالی و هندلینگ خوبی داشت و در کل رنو ماشین بی آزار و مناسب خانواده هست و گیربکس cvt اسکالا برای رانندگی معمولی گزینه مناسبی محسوب میشه,

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. Hydra

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    بابا ماکسیما جفتشونو میزاره تو جیب بغلش!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. mohsen

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (1063 ديدگاه)

      ماکسیما افتخار نمیده با اینا وارد رقابت بشه ریش سیداشون جلو ماکسیما تعظیم میکنن اینارو آلتیما میزاره جیب پشتش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. moein

    ۱۸ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    الکی گرون ( انتخاب های معقولانه تری هم هست)
    جفتشون یه آشغالن (متور یکی .سایز یکی.امکانات تقریبا مساوی .حتی داخل کاپوتم با هم مو نمیزنه. دستگیره های داخل عکسم نیگا کنید با هم یکی هستن.)
    سطح کیفیت جفتشونم یکی هست و هیچ تفاوتی نداره
    و در نهایت حیف پول که بدی کره ایی سوارشی
    و در نهایت منتظر دیس های کره ایی ها و کامنت های از روی نادانی هستم

    موافقم 0
    مخالفم 1
  23. Siavash

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (185 ديدگاه)

    مطمئناً کمتر کسی این پولو. بابت این دوتا میده چون گزینه های خیلی بهتر ژاپنی و. حتی اروپایی پیش رو. داره
    سوناتا و. اپتیما با همون موتور ۲.۴ لیتریشون به دلیل قیمت پایین رقابتیشون و. امکانات خوب فروش دارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. علیرضا

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    به نظرم برای ایران سوناتا 100 درصد بهتره چون هم بازار هیوندا بهتره هم چهره سوناتا رسمی تره (به قول مترجم بالغ تره ) و زود از مد نمی افته و چند سال دیگه راحت تر فروش میره در ضمن برای این جاده های سنگلاخی ایران نرمی سوناتا رانندگی رو راحت تر میکنه و هم اینکه داخلش واقعا جا دار تره هرچند اعداد و ارقام نزدیک به همه ولی کسی که توی هر دوش نشسته باشه میفهمه که سوناتا خیلی جادار تره
    هر چند که هر دو در اصل ساخت یک کمپانی است و کیفیت این دو خودرو خیلی متفاوت نیست ولی خوب سیاست کیا تو اسپرت بودنه و سیاست هیوندا تو رسمی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (302 ديدگاه)

    مدتیه دربازار دنبال خودرویی در این سگمنت هستم .وطبق تحقیقاتی که انجام دادم در این کلاس در ایران کمری هایبرید با توجه به تعرفه پایین تر وارزش بالاتر بهترین گزینه است . ولی از ایرتویا که پرسیدم در باره نحوه خرید این خودرو گفت فعلا ثبت نام 3 ماهه داریم ولی ممکنه بنا بر دلایلی این خودرو فعلا وارد نشه وبه جاش به شما rav4 تحویل بدهیم یا پولتون را باسود 26 درصد پس بگیرید.
    خیلی برام جالب بود چرا خودرویی با این همه طرفدار وقیمت مناسب نباید دیگه وارد بشه وبرایم معمایی بود چون کمری هیبریدی از سونوتا واپتیما هم در مدل 2016 پایین تره واپشن هاش هم چیزی از انها کم نداره بلکه بیش تر هم هست
    رفتم نمایندگی مرکزی اسان موتور ودر مورد هیوندایی سوناتا سوال پرسیدم که فروش نسل جدیدش چه جوره ؟ گفت مثل نسل قدیمش نبوده والان هم فعلا ثبت نام وفروش نداریم. ودرمورد کمری هایبرید سوال کردم گفت ماشین به صرفه ای هست ولی تا انجا که من اطلاع دارم دیگه قراره وارد نشه.شنیدن این حرف از نمایندگی هیوندایی برام جالب بود.
    وبا توجه به استقبال از کمری هایبرید که ظرف 7روز فروش فوریش تمام شد والان هم هیچ گونه فروشی نداره وفروش ودیعه ای هم تمام شد .من فکر کردم که به علت از دست رفتن بازار سوناتا شرکت هیوندایی جلوی ورود کمری هابرید را باتوجه به روابطی که داره گرفته باشه چون اسان موتور یه جورایی دولتی هست.
    تو این چیزی که گفتم شک ندارم.
    اخه کی میره کمری هابرید را باقیمت 31000 دلار باکلی اپشن وکیفیت بالای قطعات ( کمری هایبرید ساخت امریکا )است را ول کنه بره سوناتای 24000 دلاری را باهمان قیمت البته در ایران بگیره.؟!
    تو ایران همه چی باند وباند بازیه.
    مثلا میدونید همیشه تویوتا 3.5 درصد تعرفه اش از هیوندایی بالاتره وهمیشه ماشین های تویوتا قیمت بالاتری از نمونه هم سگمنت هیوندایش قیمت می خوره تا بازار خودرو های هیوندایی بهتر باشه .یا دولت هیچ وقت به نمایندگی ایرتویا اجازه نمیده خودروش را با پلاک تحویل بده ولی خودرو های هیوندایی با پلاک تحویل مشتری داده میشه. وعلی رقم تلاش های شرکت ایرتویا دولت هنوز بهش اجازه نداده یا کمرک سخت گیری خاصی رو محصولات تویوتا داره مثلا به بهانه نداشتن مه شکن روی سپر عقب خودرو های تویوتا را دیر تحویل میده.
    یااین که تا 1.5 پیش اسان موتور خودرو هایش را با ارز مرجع وارد می کرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali ayat

      ۱۹ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (716 ديدگاه)

      هیوندای سونوتا با قیمت ۲۴هزار دلاری که میگی دو تا ایربگ داره اینایی که وارد ایران میشه و همون نمایندگی داره اگه دزد نباشه ده ایربگه هست و با آپشن های بیشتر صد البته پس قیمت اون از این مبلغی که شما گفتی خیلی بیشتره لطفا طبق علاقه و نظر شخصی خودتون مردم رو گمراه نکنید

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. محمد

        ۱۹ دی ۱۳۹۴
        سوابق: (302 ديدگاه)

        قابل توجه شما:کمری امریکایی که ساخت امریکا است قیمت جهانی:31000 دلار ومنبع ان (www.toyota.com) و قیمت مدل 2016 ان در ایران 185 میلیون تومان.
        و قیمت جهانی سوناتا 26000 دلار است.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ali ayat

          ۲۰ دی ۱۳۹۴
          سوابق: (716 ديدگاه)

          آقا تویوتا خوب هیوندا بد آدرس سایت هم یه چیز مسخرس تویوتا محض اطلاعتون چند شرکت داره و در مدل های مختلف و با آپشن های مختلف تولید میشه که شما که اینقدر تحقیق کردی زشته ندونی سفارش عمان سفارش کویت و از هرجا شما برای مدرکی که من قبول کنم برگ مجوز واردات و تیپ هاشو که از گمرک مستقیم برای ایرتویا میاد رو عکس بگیر برام بفرس اگه نمیتونی یا نداری بگو من به دوستام بگم برات سه سوت گیر بیارن

          موافقم 0
          مخالفم 0
  26. Ahmad..F12

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2543 ديدگاه)

    با تشکر از مسعود جان بابت مطلب خوبش

    انتخاب من اپتیما GT خواهد بود

    از هر نظر که مقایسه میکنم حس بهتری به اپتیما رو دارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. MAHDI

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    درود بر همه دوستان
    من هر دو این ماشین هارو در مدل 2013 داشتم هردو واقعا ماشینهای عالی ای هستن ولی من به شخصه اپتیمارو خیلی بیشتر قبول دارم واقعا روحیه ی اسپرتی داره و سفر هم زیاد باهاشون رفتم و بازهم اپتیما به نظر من بهتر بود ……….. اگر باز هم شرایطش باشه من دوباره اپتیما میخرم و به ماشین دیگه ای فکر نمیکنم چون همون چیزی بود ک میخواستم
    با تشکر ……………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. Morteza

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان
    کسی میدونه اپتیما جی تی کی وارد ایران میشه
    چون من این فیس از اپتیما رو تو ایران هنوز ندیدم
    و مسئله دیگه اینکه توی سایت اطلس خودرو یه اپتیما پیش فروش میکنه به نام jf .
    این همون جی تیه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1915 ديدگاه)

    با تشکر از این مقاله ارزنده قطع بع یقین وبا موتورز طراحی های زیباتر طرفدارن بیشتر و امکانات بلقوه بیشتری که دارد با تم اسپورت و جوان پسند انتخاب اول هر زیبا پسندی است
    اپتیما شناسان لطفا به طرفدارن استرالیایی و آمریکایی و اروپایی اپتیما و سرآتو رجوع کنید برند کیا درحال حاضر رقیبی جدی برای ژاپنی های مغرور است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. محمد

    ۱۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    قطعا کیا ازهمه نظر خیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا