فولکس واگنمزداهیوندای

مقایسه مزدا ۳، هیوندای الانترا GT و فولکس‌واگن گلف

بخش خودروهای جمع‌وجور یا کامپکت همواره یکی از بخش‌های داغ بازار هست و تقریباً تمام خودروسازهای بزرگ دنیا برای این سگمنت یک نماینده معرفی کردند. اگر بخواهیم یک خودرو جمع‌وجور با قیمت مناسب تهیه کنیم بهتر است این سه مدل یعنی مزدا ۳، هیوندای الانترا GT و فولکس‌واگن گلف را در نظر بگیریم.درواقع امروز می‌خواهیم سه خودرو از سه کشور مختلف را باهم مقایسه کنیم، که هرکدام بهترین نماینده برند خود در این بخش هستند.

2015 Mazda3 vs Hyundai Elantra GT vs Volkswagen Golf
۲۰۱۵ Mazda3 vs Hyundai Elantra GT vs Volkswagen Golf
الانترا GT ۲۰۱۶ با پیروی از سنت هیوندای دستخوش تغییراتی شده است اگرچه که این تغییرات اندک است. مزدا ۳ یکی از خودروهای موفق این بخش است که سال گذشته جایزه اتومبیل سال را از نشریه AutoGuide دریافت کرد و امسال هم با ظاهری زیباتر وارد میدان شده است. سال گذشته همه مدل‌های جدید فولکس‌واگن گلف به‌روزرسانی شد و توانست جایزه‌های مختلفی را در سراسر جهان از آن خود کند.
نیازی به گفتن نیست، این یک گروه قوی از رقبا هست. اما کدام یک بهترین ماشین جمع‌وجور است؟

2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
هندلینگ، کیفیت سواری و راحتی
گلف و مزدا ۳ ازنظر کیفیت سواری به‌راحتی می‌توانند جز بهترین‌ها در بخش خود باشند. شاسی، فرمان و ترمز در هر دو خودرو واکنش خوبی دارند و برای ارائه یک رانندگی اسپورت، خوب عمل می‌کنند. هرچند، سواری این دو بیش‌ازحد خشن است اما رانندگی با آن‌ها بسیار سرگرم‌کننده هست. عملکرد گلف کمی بهتر است درحالی‌که مزدا در شرایط مرطوب بهتر عمل می‌کند.

تعلیق الانترا در مقایسه با نسخه‌های قبلی بهبود قابل‌توجهی داشته و یک سواری متعادل ارائه می‌کند. دیگر نشانی از تکان تکان خوردن عقب به خاطر عیوب آسفالت و ناهمواری‌ها نیست، اما هنوز هم خارج از کلاس گلف و مزدا ۳ هست و همواره کمتر می‌درخشد. همچنین صدای باد و سروصدا در داخل کابین الانترا GT، نسبت به دو اتومبیل دیگر، بیشتر است.

2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
مرتب‌سازی بر اساس توازن قدرت
مزدا و هیوندای هر دو از موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری، بهره می‌برند اما اساس و فلسفه آن‌ها متفاوت است. الانترا قدرت ۱۷۳ اسب بخار ارائه می‌دهد که ۱۸ اسب بخار بیش‌تر از مزدا ۳ است. هر دو خودرو از یک گیربکس اتوماتیک شش سرعت استفاده می‌کنند، بااین‌حال تعویض دنده در مزدا اغلب سریع‌تر انجام می‌شود و احساس نرم‌تر و بهتری از هیوندای اتوماتیک ارائه می‌کند.

2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
اما، هیچ‌کدام نمی‌توانند با پیشرانه گلف رقابت کنند. موتور چهار سیلندر ۱.۸ لیتری توربوشارژ گلف، ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور نزدیک به ۲۷۰ نیوتون متر تولید می‌کند که تقریباً ۶۰ نیوتون متر بیشتر از مزدا ۳ و الانترا GT است. گلف از این قدرت و گشتاور به خوبی استفاده کرده است و این باعث شده همواره مقابل دو رقیب خود سربلند باشد. گلف همانند مزدا از گیربکس شش سرعت بهره می‌برد اما در تعویض دنده کمی مردد است.

Volkswagen Golf 2015
Volkswagen Golf 2015
کم‌مصرف، کم‌مصرف‌تر و کم‌مصرف‌ترین
با داشتن کمترین قدرت، تعجبی ندارد که مزدا ۳ بالاترین امتیاز را در مصرف اقتصادی سوخت داشته باشد. مزدا ۳ در بزرگراه ۵.۷ لیتر و در شهر ۷.۹ لیتر در هر صد کیلومتر می‌سوزاند. اسکای‌اکتیو بیش از یک اصطلاح است و بهره‌وری آن در محصولات مزدا کاملاً ملموس است.

باکمال تعجب، گلف توربوشارژ با مصرف ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در بزرگراه و ۹.۳ لیتر در شهر ازنظر مصرف سوخت دوم شد. الانترا GT هم با مصرف ۷.۲ لیتر در بزرگراه و ۹.۸ لیتر در شهر در این آزمون بدترین عملکرد را داشت.

طراحی داخلی کابین
هر سه خودروها در این زمینه جذاب هستند و فضای داخلی باکیفیتی ارائه کرده‌اند. فضای داخلی گلف از همه جهات کیفیت بهتری دارد. الانترا یک طرح داخلی لطیف‌تر و مشابه سوناتا ارائه می‌دهد، درحالی‌که مزدا ۳ ساده‌تر است و تعداد کمی از عناصر آن الهام گرفته از طراحی داخلی آئودی و مرسدس است.

موقعیت راننده در مزدا ۳ و الانترا GT خوب است و ادوات در موقعیت خوبی واقع‌شده‌اند. اما هیچ‌کدام به‌اندازه گلف خوب نیستند. به نظر می‌رسد فولکس‌واگن فضای داخلی گلف را در درجه اول پیرامون راننده طراحی کرده و تنظیمات و تمام کنترلرهای اولیه کاملاً در دسترس قرار دارند.

2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
Volkswagen Golf 2015
Volkswagen Golf 2015
فضای داخلی کابین
الانترا و مزدا ۳ را می‌توان در دو سبک بدنه سدان یا هاچ‌بک، انتخاب کرد. گلف هم دارای دو سبک بدنه است اما هر دو هاچ‌بک هستند و تفاوتشان در سه در و یا پنج در بودنشان است. النترا به‌عنوان یک هاچ‌بک، با ظرفیت حمل بار ۶۵۱ لیتر، نسبت به گلف با ظرفیت ۶۴۵ لیتر کمی جادارتر است. هر دو آن‌ها مزدا ۳ اسپورت را به خاطر داشتن تنها ۵۷۲ لیتر به‌سختی تحقیر کردند. با انتخاب مدل سدان هم داستان همین است و الانترا حدود ۷۰ لیتر بیشتر از فضای بار مزدا ۳ دارد.

2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
Volkswagen Golf 2015
Volkswagen Golf 2015
نتایج در صندلی عقب متفاوت است، مزدا ۳ با فضای پای حدود ۱ متر در این زمینه بهترین است. اما در طی آزمایش، ما در قسمت عقب مزدا احساس راحتی نکردیم و دلیل آن‌هم پلاستیک خشک قسمت استراحتگاه دست بود. الانترا باید فضای سر خوبی داشته باشد، اما آپشن سانروف پانوراما در هاچ‌بک GT همه‌چیز را تغییر داده و حتی، کسانی که قد متوسطی دارند هم باید هنگام نوشتن سر خود را خم کنند. البته گلف در قسمت عقب بهترین فضا را ارائه می‌دهد و به‌راحتی سه نفر در عقب جای می‌گیرند.

2015 Elantra GT
۲۰۱۵ Elantra GT
2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
Volkswagen Golf 2015
Volkswagen Golf 2015

فولکس واگن گلف ۲۰۱۵

مزدا ۳ ۲۰۱۵

هیوندای الانترا GT ۲۰۱۶

موتور (مدل تست شده)

چهار سیلندر / ۱.۸ لیتر توربوشارژ

چهار سیلندر / ۲ لیتر

چهار سیلندر / ۲ لیتر

توان

۱۷۰ اسب بخار

۱۵۵ اسب بخار

۱۷۳ اسب بخار

گشتاور

۲۷۰ نیوتن متر

۲۰۳ نیوتن متر

۲۰۹ نیوتن متر

وزن

۱۳۱۵ تا ۱۳۷۵ کیلوگرم

۱۲۹۳ تا ۱۳۶۸ کیلوگرم

۱۲۳۹ تا ۱۳۸۴ کیلوگرم

جای پای عقب

۹۰.۴۲ سانتی‌متر

۹۰.۹۳ سانتی‌متر

۸۷.۸ سانتی‌متر

حجم صندوق عقب

۶۴۵ لیتر

۳۵۱ تا ۵۷۲ لیتر

۴۱۹ تا ۶۵۱ لیتر

مصرف سوخت در شهر

۹.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۷.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۹.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

مصرف سوخت در بزرگراه

۶.۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۵.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

۷.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

شروع قیمت

۱۸۸۱۵

۱۷۷۶۵ دلار

۱۸۰۷۵ دلار

قیمت فول آپشن

۳۲۰۰۵

۳۳۲۵۰

۲۶۵۵۰

قیمت‌گذاری
تاکنون شما ممکن است متوجه شده باشید که گلف در این آزمون‌ها برنده این مقایسه شده است و باید صادقانه بگوییم که دراین‌بین بهترین ماشین است. اما از نظر قیمت، احتمالاً بدترین هست. حداکثر قیمت گلف همراه با موتور دیزل به ۳۲۰۰۰ دلار هم می‌رسد. ممکن است بگویید مزدا می‌توانید گران‌ترین باشد، اما مزدا پر از ویژگی هایی است که گلف فاقد آن‌هاست. مدل فول مزدا همراه کروز کنترل تطبیقی، صفحه‌نمایش بر روی شیشه جلو، نظارت بر نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار دنده‌عقب و صندلی‌های چرم واقعی عرضه می‌شود. اما گران‌ترین گلف با قیمت ۳۲۰۰۰ دلار هنوز از صندلی‌های چرم مصنوعی برخوردار است.

2015 Mazda3
۲۰۱۵ Mazda3
درزمینه قیمت‌گذاری، مثل همیشه، هیوندای الانترا برنده است. الانترا در گران‌ترین تریم باقیمت ۲۸۰۰۰ دلار و با برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد مانند گرم‌کن فرمان، گرم‌کن صندلی‌های عقب و گرمایش و تهویه مناسب صندلی‌های جلو به فروش می‌رسد. البته، هیوندای ضمانت‌نامه پنج ساله جامع و ۱۰ ساله برای انتقال قدرت، ارائه می‌کند.

در اینجا باید به یک نکته مهم اشاره کرد و آن این است که مزدا ۳ در این بین تنها ماشینی است که توانسته از طرف سازمان ایمنی IIHS با امتیاز بالایی جز امن‌ترین خودروها باشد.

جمع‌بندی
گلف در بیشتر زمینه‌ها موفق بوده و بهترین عملکرد را ارائه کرده است ، اما قیمت برخی مدل‌های آن با توجه به آپشن‌ها بسیار گران تمام می‌شود. الانترا قیمت مناسبی دارد، اما در مقابل دو رقیب خود حرفی برای گفتن ندارد.


مزدا ۳ اگرچه به‌اندازه گلف ندرخشید اما عملکرد خوبی ارائه کرد و همه‌چیز را به خوبی باهم آمیخته است. این واقعاً یک ماشین فوق‌العاده است و اگر کسی بخواهد یک ماشین جمع‌وجور اقتصادی داشته باشد این یکی از بهترین گزینه‌هاست.

نقاط ضعف

نقاط قوت

هیوندای الانترا GT ۲۰۱۶

تغییرات اندک درمقابل نسل قبلی

فضای کم صندلی عقب

عدم کارآمدی

آپشن‌های خوب

ویژگی‌های سودمند

فضای صندوق عقب

مزدا ۳ ۲۰۱۵

فضای کم صندوق عقب

دسته‌های صندلی نامناسب عقب

گران بودن نسخه فول

مصرف پایین سوخت

لذت رانندگی

آپشن‌های در دسترس

رانندگی آسان

فولکس واگن گلف ۲۰۱۵

قیمت

کم بودن آپشن‌های موجود

قدرت

لذت رانندگی

تعلیق نرم

منبع: autoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. امیر مرادی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (113 ديدگاه)

    من مزدا رو اول ترجیح میدم..بعدم گلف…در آخر هم سوار پراید خودمون میشم.دلم میخواد با سر برم تو شیشه جلوش با این اوضاع خراب بازار خودرو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. آرماااان

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      هر کدوم از خودروها چیزای خاصی رو دارن یدک میکشن،النترا پر از آپشن و امکانات زیاد،مزدا چهره ی عالی و رانندگی خوب،گلفم که دیگه احتیاج به تعریف نداره سلطان کلاس خودشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مصطفی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (226 ديدگاه)

      تو بعضی از شرکت ها اول کاربرد قطعات اولویت دارد بعد قیافه و آپشن ها
      بعضی شرکت ها هم برعکس حتی ضعف کاربرد را هم با آپشن و قیافه پوشش می دهند
      باید ببینی کدام برات تو اولویته

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. سامورایی

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (182 ديدگاه)

      از همه چی مهم تر لذت رانندگی که الانترا نداره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. محمد

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    اول مزدا …دوم فولکس…
    اخه هیوندا چطوری میشه بااینا مقایسش کرد ازهمه لحاظ یه سرو گردن پایین تر از مزدا وفولکس هست هرچه که چهره جذابی دارها

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. faraz777

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (45 ديدگاه)

      واقعا به جای اون سایت اماراتی کذایی از این جور مقاله های بررسی خودرو ترجمه کنید که انقدر خوب و مطابق واقعیات مسائل رو بیان میکنن نه اون چرت و پرت های اون سایته!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. me84

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    با احترام خیییییییلی زیاد برای گلف، من اول مزدا رو انتخاب میکنم. بعد گلف.
    ولی هیوندای هم با این قیمت و امکانات وسوسه کنندست. اما مزدا یه چیز دیگست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. هیوا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (30 ديدگاه)

    بنظر من گلف قابل اطمینان تر از هردوست. بدنه گلف مستحکم تر از مزداست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان از تبریز

      ۷ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      دیدی که نوشته بود تنها مزدا 3 از ازمایش سخت تصادف بالا ترین نمره رو گرفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. RAYAN

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (62 ديدگاه)

    این گزارش خیلی قدیمیه…. 3ماه پیش سایت مکس اسپید ویدئو این مقایسه رو گذاشته بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. ساسان.م

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (338 ديدگاه)

    SkyActive مزدا واقعا در زمینه مصرف سوخت خوش درخشیده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. Lambo

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (57 ديدگاه)

    دوستان به جای اینکه احساسی نظر بدید در نظر بگیرید کار کیا و هیوندای به جایی رسیده که با غول های خودرو سازی مقایسه میکنند محصولاتشون رو!!هر چند ضعیف تر باشن ولی وقتی تونستن خودشون رو اینقدر نزدیک کنند که مقایسه بشند قطعا به زودی میتونند خودرو هایی بسازن که رقابت کنه حتی بهتر باشه(اگه هنوز این اتفاق نیافتتده باشه).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر سابق

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (161 ديدگاه)

      من نمیدونم انگیزه دوستان از منفی دادن به نظر لامبو چیه؟
      روزی رو میبینم که هیوندا و کیا داره با بنز رقابت میکنه . حالا برخی دارن النترا رو با ماشین آشغالی مثل فولوکس که هیچی نداره مقایسه می کنند(نه آپشن ، نه قیمت مناسب نه کیفیت و نه قیافه)
      از مملکتی که مردم سوار پراید و سمند و پرشیا هستند چه انتظاری میره؟ حالا بعضیاشم میان در باره ی خودرو های صد ملیونی نظر میدن
      لطفا اگه نظری میدید منبعش رو هم لینک کنید تا ببینیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (810 ديدگاه)

        اولاً شما به پراید سوار و سمند سوار توهین نکن.اگر خودروی یه بنده خدایی پراید یا سمنده حق نظر دادن راجع به خودرو رو نداره؟
        ثانیاً گلف تو کلاس خودش بهترینه یعنی بی برو برگرد سایت های معتبر به این مسئله آگاه هستند ضمن اینکه تو خود متن گفته شده گلف با کیفیت ترین کابین رو داره.قیمت بیشترش هم کاملاً به جا هست چون عملکرد بهتری رو ارائه میده.
        بنده حاضر بودم گلف بخرم حتی با آگاهی از قیمت بیشترش چون ارزش هر دلار پولی رو که میدی داره.
        ظاهر هم که سلیقه ایست و به نظرم گلف خیلی زیبا هم هست.
        بله هیوندای پیشرفت چشمگیری داشته و مطمئنم بیش از این هم پیشرفت میکنه اما هنوز گلف بهترین عملکرد رو ارائه میده.

        http://www.caranddriver.com/reviews/2015-volkswagen-golf-18t-tsi-automatic-long-term-test-update-review
        اینم لینک بعد از مزدا 3 دوم شده تازه اگر بحث تنها عملکرد بود اول بود.

        والسلام نامه تمام

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Lambo

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (57 ديدگاه)

        نه دیگه نشد نه اینکه بعضیا میگن کره ایا اشغالن درسته نه اینکه شما میگی فولکس هیچی نداره. ناسلامتی یکی از بزرگترین غول های جهانه،نه افراط درسته نه تفریط

        موافقم 0
        مخالفم 0
      3. آرماااان

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        اتفاقا فکر کنم شما تا حالا اسم گلف به گوشت نخورده،وگرنه میدونستی تو کلاس خودش هیولایی شده واسه رقیباش

        موافقم 0
        مخالفم 0
      4. رهگذر

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (353 ديدگاه)

        اگر قبول کنیم که این شر نویی که گفتی درسته ببین چقدر النترا اشغاله که حریف همین گلف داغون هیچی ندار هم نشد!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
      5. ارمان

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1307 ديدگاه)

        اقای امیر از خودتون شروع کنید و منبع خبر فلکس کیفیت نداره رو بیان کنید احتمالا خود مهندسین کیا به این صحبت شما میخندن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. Mohamad

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    انتخاب منم مثل خیلی از دوستان اول مزدای دوست داشتنی و با کیفیت و دوم هم نماینده ی آلمانی
    که جفتشون عالی ظاهر شدن.
    اما گزینه ی سونی برام وجود نداره چون از اون دسته از آدمهایی هستم که کیفیت و عمر قطعات و همچنین اصالت سازنده برام مهمه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجتبی(ساروی)

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (551 ديدگاه)

    درسته گلف خیلی خوب و عالیه ولی چهره خشن و دلنشین مزدا 3دل همه رو میبره بالاخره ماشین باید یه ظاهر زیبا هم داشته باشه همه چی که قدرت موتور نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (810 ديدگاه)

      به به آقا مجتبی عزیز!
      خوبی داداش؟
      کم پیدا شدی؟در هر حال خیلی خوشحالم دوباره شمارو تو سایت زیارت میکنم.
      خیلی ارادت دارم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مجتبی(ساروی)

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (551 ديدگاه)

        سلام باربد جان دوست عزیز م اول بگم نمیدونم کی بهت دیس داده .اخه برادر من این بنده خدا احوال منو پرسید دیسلایک دادنت دیگه چیه؟؟؟؟باربد عزیز من سه ماهه پدر شدم و سرم خیلی شلوغه ولی هر روز به طور متناوب نیم ساعت تا یه ساعت تو پدال میچرخم و نظرات دوستان رو میخونم .شما لطف دارین .یه چیز خیلی جالب بهت بکم میدونم باورش واست سخته ولی وقتی خانمم باردار بود با دیدن اسمت خیلی تلاش کردم اسم پسرم رو باربد بزارم حتی سه چهار ماه اخر منو خانمم باربد صداش میزدیم ولی دیگه قسمت نشد .باور کن راست میگم در هر صورت تجربه ی بی نهایت شیرینیه و امیدورام قسمت همه ی پدالی ها بشه شب خوش

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (810 ديدگاه)

          مجتبی جان خیلی خوشحال شدم.
          به سلامتی داداش.انشالله خدا حفظش کنه.تبریک میگم.
          بهترین ها رو برات آرزو میکنم مجتبی جان.
          ارادتمندم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. Hamid...Audi

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (712 ديدگاه)

    نظر من بیشتر روی گلفه و دوست دارم بدونم که چه چیزی باعث شده پر فروش ترین خودروی اروپا بشه…ولی مزدا3 هم یه خودروی همه چی تمومه!!!!
    یه سوال به نظرتون جولو پنجره النترا شبیه آئودی نیست؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      حمید تکنیک جدیده هیوندا هست برو توی نت کار شو کانسپت هیوندا رو ببین کپیه پرلوگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (712 ديدگاه)

        جدیدا همه جولو پنجره هاش رو همینجوری میزنه!!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. وینسنت پرایس

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      جلوپنجره audi هم شبیه آستون مارتین هست . آقا احمدرضا هر شباهتی کپی نیست . اگه به شباهت باشه audi برای طراحی خودروهاش از آستون مارتین کپی میکنه و میتوان اسم این کار را تکنیک جدید audi گذاشت .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Hamid...Audi

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (712 ديدگاه)

        جولو پنجره آئودی شبیه استون مارتینه؟!!!!!!!!
        این جولو پنجره آئودی TTS:(با الانترا مقایسه کنید!)
        http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201403/2015-audi-tt-2_1600x0w.jpg
        اینم جولو پنجره استون مارتین DB9:
        http://pictures.topspeed.com/IMG/crop/201308/aston-martin-db9-sig_600x0w.jpg
        من قضاوت رو به شما میسپارم…

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. وینسنت پرایس

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (578 ديدگاه)

          آقا حمید باور کن من نه دشمنی با خودروساز بسیار قدیمی و خوشنام audi دارم و نه قصد و نیتم از گفتن اون حرفا توهین به audi بود . درباره بخش آخر حرفتون هم باید بگم نمیشه گفت شباهتی وجود نداره . چون با حذف خط وسط و پلاک و شبکه بالایی جلوپنجره db9 به جلوپنجره تی تی میرسیم . حتی اگر این کار را برعکس هم انجام بدیم { یعنی حذف پلاک و شبکه جلوپنجره تی تی } باز هم به همون شباهت میرسیم . البته میتوان گفت هر دو این جلوپنجره ها به شکل ۶ ضلعی شباهت بسیاری دارند .
          https://www.google.com/?gws_rd=ssl#q=%D8%B4%D8%B4+%D8%B6%D9%84%D8%B9%DB%8C
          در پایان باز هم میگم که من هیچ توهین و بی احترامی نمیخواستم به audi کنم .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Hamid...Audi

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (712 ديدگاه)

          باز هم ازتون میخوام جولو پنجره های مدل های دیگه از استون مارتین رو هم ببینید من که شباهتی ندیدم ولی نظر شما هم محترمه.
          http://www.fastcarus.com/wp-content/uploads/2015/05/2015-Aston-Martin-Vanquish51.jpg

          موافقم 0
          مخالفم 0
  11. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (569 ديدگاه)

    ما ایرانی ها درست بلد نیستیم از ماشین های خوب استفاده کنیم .از مزدا و فولوکس گرفته تا لامبورگینیش ،مثلا یارو پورشه پانامرا سواره که 260 تا سرعتشه، از ترس این که به جایی نخوره از 40 بالا تر نمیره،طرف فقط بلد باهاش تو بالاشهر پز بده. به من که باشه همون پراید خودمونو سوار میشم حداقل 140 تاشو میرم کیفشو میبرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AHMADREZA

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1022 ديدگاه)

      ببخشید اون کسی که پورشه پانامرا داره دوست داره بشینه ولذت ببره رو ی گنج که ننشسته تند بره بکوبه اینور اونور تازه نه جون خودشو و نه جون دیگران رو به خطر میندازه آخه کی تو شهر 140 تا میره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. asa

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (55 ديدگاه)

        دوست عزیز اگه کسی رانندگی یاد داشته باشه با 100 تا رفتن به جایی نمی زنه ، این دوستان فقط صبح به صبح که سوار پانامرا ها شون میشن فقط یک نگاه به صفه کیلومتر 260 تایی ماشینشون میندازن و وقتی که دلشون شاد شد ادامه مسیرشون رو با همون 40 تا میگذرونن که یک وقت به ماشینشون بد نگذره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ممل

          ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (14 ديدگاه)

          خدا رو شکر که شما نداری وگرنه تاحالا زبونم لال زبونم لال قطعا سینه قبرستون بودید.
          لذت رانندگی رو در “پیست” تجربه کنید نه در خیابانهای درب و داغان تهران.
          در ضمن بنده با نزدیک به بیست سال تجربه رانندگی (دست فرمونم هم ای بد نیست ) تضمین میکنم در بسیاری از موارد با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت بسته به شرایط هیچگونه اقدامی در مواجه با شرایط ناگهانی نمی تونید داشته باشید و قطعا دچار حادثه میشید. با دقت حوصله و سرعت کم رانندگی کنید.
          در پناه حق.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. نوید جهرمی

      ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3688 ديدگاه)

      هیچ وقت کسی ک تند میره رو راننده قابلی نمیدونم
      راننده اونه ک بدونه هرجا چطور رانندگی کنه.
      اگ دقت کنی و شنیده باشی همینا ک همه جا میخوان تخته گاز برن و سر به هوا میرونن و فک میکنن آخر دس فرمونن برا خودشون تو جامعه با چ الفاظی خطاب میشن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. احمد

      ۱۴ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      با این نظر شما دلیل آمار بالای مرگ و میر حوادث رانندگی در ایران معلوم شد!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. احمد باقری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    وضعیت هیوندای که معلومه، پیشرفتهای زیادی داشته، وی هنوز هم بیشترین تاکیدش روی ظاهر و آپشن هست، نه استحکام و کارآمد بودن. مزدا و گلف هم که مشخصه،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    اگر فوکوس هم بود خوب میشد، خیلی ماشین مشتی ،شتابش فقط 6.3 ثانیه هستش.!!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. محمدرضا ♥BMW♥

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (290 ديدگاه)

    مزدا3 واقعا عالیه انتخاب اولمم مزدا3 هست بین این سه ماشین و بعد گلف و آخر هم النترا البته بین این 3 ماشین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. samurai

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (535 ديدگاه)

    اخه کدوم ادم عاقل و سالمی ماشین ژاپنی و المانی رو ول میکنه میره کره جنوبی اشغال میخره هیوندا باید با ماشینای ساخت چین و هند و ایران و این جور کشورا مقایسه بشه با اون ریخت شبیه وزغش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۱۱ مهر ۱۳۹۴
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز این حرف ها دیگه قدیمی شده تو این دهکده جهانی و بازار آزاد جهان، کره ای، ژاپنی، اروپایی و آمریکایی نداره،شما باید ببینی بسته به شرایط و هزینه ای که میخوای بکنی کدوم ماشین بدون در نظر گرفتن برند به شما قدرت، شتاب، ایمنی و راحتی بیشتر و هزینه نگداری کمتری میده و از نظر ظاهری هم به کدوم مدل حس بهتری داری، برای همینه که مثلاً در آمریکا ماشین های ژاپنی و کره ای فروش بالایی میکنن و در خود ژاپن و کره ماشین های آلمانی و آمریکایی! پس این بحث های فسیل شده رو کنار بزارید و یکم واقع بین و امروزی فکر کنید تا بتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دیگه این قدر ها که میگی هیوندا و ماشینای کره ای هم بد نیستند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. asa

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (55 ديدگاه)

    کاش فولوکسه با قیمت اصلیش تو ایران بود. خسته شدیم بس که فقط عکساشونو نگاه کردیم!!! . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. فرهاد کرمستجی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (254 ديدگاه)

    بچه ها این آپشن مزدا که تو متن گفته نمایش روی شیشه جلو، منظور head up display هستش؟ این که جزو آپشن ماشین های لوکس بود قبلا!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. وحید

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (325 ديدگاه)

    مزدا و گلف عالی اند
    هیوندا باز طراحیش نسبت به این النترا سدان داخل کشور که طراحیش ت….. تخیلی بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ShoMpeT

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (271 ديدگاه)

    بیچاره گلف که با این لگن ها مقایسه شده…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. asa

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (55 ديدگاه)

      اگر اینها لگنن ، پس پراید ماشین به حساب می اید ؟؟؟؟؟؟؟…

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. وینسنت پرایس

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (578 ديدگاه)

      آقای shompet نه تنها مزدا و هیوندای لگن نیستن بلکه هیچ خودرویی را نمیتوان لگن خطاب کرد . بیچاره volkswagen گلف که همچین طرفدارهایی داره …..

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. امیرحسین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    گاهی دوستان چنان با اعتماد بنفس نظریات مشعشع صادر میکنند و دیگران رو ناآگاه میدانند که آدم سرش سوت میکشه
    برادر من،فولکس واگن سمبل ماشین های اقتصادی و با دوام هست.کیفیت قطعات ماشین های فولکس در کلاس خود سرآمد هستن چطور کسی میتونه بگم فولکس آشغال که هیچ نداره؟؟؟؟!!!!
    گلف در دهه هفتاد میلادی جریان ساز بوده و علاقه مردم به کلاس هاچ بک با ورود گلف به بازار همراه شده
    خدایا ما رو از دست این هموطنان در امان بدار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امیرحسین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    خواستم بگم که فروش النترا در آمریکا مربوط به همین مدل از النترا هست یعنی مدل gt
    بعضی از دلباختگان کره ای ها فروش این مدل از النترا رو به پای النترا 1800 سی سی که وارد ایران شده مینویسند و هیاهو به پا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. نوید جهرمی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3688 ديدگاه)

    جای فورد فوکوس خالیه . رقیب سرسخت گلف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Archi KHAN

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2165 ديدگاه)

    مزدا 3 در مجموع ، گزینه ی مناسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ارمان

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    دوستان یه چیز کوچیک بهتون بگم البته به دوست داران ماشینهای کره ای
    تو اپشن که اینقدر بهش اشاره میشه در کل دنیا اپشنهای ایمنی اول از همه مد نظر هست
    دوم در کشورهای بیش رفته تر مردم لطف میکنن و از وسایل نقلیه عمومی هم استفاده میکنن و استفادشون از ماشین به نسبت از ما کمتر هست
    بنا بر این واقعا فکر کردین یه زوج جوون که دو نفر بیشتر نیستن مثل ایران پول گرمکن صندلی عقب میدن؟؟؟ :)))) نه دوستان عزیز این کار رو نمیکنن
    اما در ضمینه ایمنی تا دلتون بخواد پول میدن برای همین گول زدنشون با کمی کلیشه و اپشن کمتر ممکن هست باز میتونید به مثالی که چند سطر بالا تر زدم توجه کنید
    او ن دوستی که فکر میکنه فلکس هیچی نداره و هیوندا افریدگار اپشن در جهان هست هم در واقع همون اتفاق بد براش افتاده
    دوستان خیلی از هم وطنانمون دو نفر هستن اما برای اپشنهای غیر ضروری عقب کلی پول میدن که به رفیقشون بگه حاجی فول اپشنش رو خریدم , خب که چی؟؟؟
    من خودم ماشینم گرمکن داره شما بگو یه بار روشنش کرده باشم نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. وینسنت پرایس

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (578 ديدگاه)

    ali و مایکل جکسون تریلر قدیم . در این مقایسه جای سیویک هم خالی بود . با تشکر از آقای فراهانی .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. رضا

    ۲ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرم ظاهر مزدا 3 نسبت به ورژن های قبلی خیلی افت کرده!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مسعود

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (80 ديدگاه)

    درود
    لطفا با احساس نظر ندید
    نمیخوام بگم خودم زیاد تحقیق میکنم
    ولی حرفی رو بدون تحقیق نمیزنم
    فولکس واگن ، مزدا و هیوندای شرکتای بزرگی توی دنیا هستن و توهین به هرکدومشون، عقل خودمونو زیر سوال میبره
    موفق باشید دوستان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. حامد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از نظر طراحی خیلی خوب پیشرفت کردن و قابل تحسینه، موتورهاشون چون جنرال موتورز امریکاست معمولاً از نظر قدرت موتور هم از پس هم رده های خودشون بر میان، قطعات هم که قیمت مناسبی دارن، به نظرم هیوندای ماشین اقتصادی و خوبیه خصوصاً در ایران…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا