تویوتاچشم اندازکیاهیوندای

مقایسهٔ سدان‌های مطرح بازار: کرولا، سراتو و النترا

دو کره ای حاضر در این مقایسه، برای از میدان به در کردن تویوتا کرولایی که بهترین سدان کامپکت در بازار است، دست به کار شده‌اند. حالا با ورود یازدهمین نسل کرولا، پادشاه سابق دستکش‌های خود را به دست کرده و دوباره وارد رینگ شده است. این یک نبرد سخت بوده و کرولا باید در توصیف واژه‌هایی مانند مشخصات فنی و قیمت با رقبا مبارزه نماید.

تویوتا کرولا 1.6 پرستیژ در برابر کیا سراتو 1.6 EX و هیوندای الانترا 1.6 پریمیوم
تویوتا کرولا ۱.۶ پرستیژ در برابر کیا سراتو ۱.۶ EX و هیوندای الانترا ۱.۶ پریمیوم
باید خاطر نشان ساخت که الانترا، خودروی زیبا و ظریف هیوندای است که دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین خودروی قابل خرید در سگمنت سدان های کامپکت شده است و در طرف دیگر کیا سراتوی جدید قرار دارد که همانند برادر خود یعنی ریو ۴ در، عناصری از لوکس بودن و استایل زیبا را پیشنهاد می‌دهد، عناصری که سلف آن هیچگاه نداشت.

2014 hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
2014 Toyota Corolla Sedan ZR
۲۰۱۴ Toyota Corolla
2014 Kia Cerato
۲۰۱۴ Kia Cerato
بنابراین، ما نمونه‌هایی از این خودروها را با موتور ۱.۶ لیتری و برچسب قیمت زیر ۲۵۰ ۰۰۰ R تهیه نموده‌ایم تا ببینیم که کدام خودروساز می‌تواند ادعای فروش بهترین خودروی بالانس شده در این سگمنت را داشته باشد.

نمای خارجی
در اصل، مسالهٔ زیبا شناختی نمی‌تواند به صورت قاطع بیان شود و این در مورد خودروهای خانوادگی نمود بیشتری دارد. مردم قاعدتاً به سوی خودروهایی با طراحی خنثی و عادی جذب نمی‌شوند و ما نیز به عنوان خریدار خودرو، نسبت به انتخاب خودروهایی که پرچم سفید را بالا می‌آورند بی میل هستیم. خوشبختانه، هر سه خودروی حاضر در اینجا، نمای ظاهری خوبی دارند.

در حالی که ترکیب استایل کهنه و تعداد زیاد رندرهای گیج کنندهٔ کرولا، نوید محصول جذابی را نمی‌داد اما خودروی جدید قطعاً نمای جذاب و دلپذیری دارد.
شکاف جلوپنجرهٔ کرومی همراه با هواکش‌هایی که به طرف چراغ‌های جلو کشیده شده‌اند و خطوط مرتب به کار رفته در کاپوت و جناحین خودرو و همچنین طراحی موج دار چراغ‌های عقب با خط سقف منحنی تکمیل می‌شود و ترکیب رضایت بخشی از خطوط منحنی و صاف را به نمایش می‌گذارد. همهٔ این موارد کرولا را دینامیک و مجلل نشان می‌دهد.
استایل انحنایی الانترا در بررسی چند سال پیش این خودرو گیرا و مناسب بود. در مقایسهٔ پهلو به پهلو با کرولا و سراتو، الانترا کمی قدیمی و سال خورده به نظر می‌آید. البته برای این سال فیس لیفتی وجود دارد که شامل دی لایت های تیغه ای به عنوان مشخصهٔ امروزهٔ هیوندای و تیره تر شدن چراغ‌های ترمز در عقب است. اما مهم‌ترین نقص الانترا، رینگ‌های ۱۵ اینچی فولادی آن است که آنرا در مقایسه با رینگ‌های ۱۶ اینچی آلیاژی دو رقیب دیگر کمی ارزان تر نشان می‌دهد.
اما در مقابل این LED های در روز روشن سراتو است که چشم‌ها را می‌رباید. سراتو اسپرت تر به نظر می‌آید، جوان پسند تر است و با احتیاط بین طراحی انحنا دار وپیچیدهٔ هیوندای و طراحی چهار گوش تویوتا گام بر می‌دارد.
نمای داخلی
نکتهٔ قابل توجه این است که فاصلهٔ بین محور جلو و عقب در هر سه خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. اگر چه که استفادهٔ واقعی از فضا در این سه خودرو به طور قابل توجهی متفاوت است. در حالی که کره ای‌ها هنوز در حال کار بر روی فضای پای عقب در خودروهای خود هستند، فضای صندوق عقب و فضای کاربردی الانترا به طور قابل توجهی جادار تر از سراتو است. هیوندای همچنین به طرز محسوسی جایگاه رانندگی اسپرت تری دارد.
تویوتا دارای کابینی بسیار جادار است و همچنین صندلی راننده ای دارد که محدودهٔ خوبی برای تنظیم ارتفاع دارد و باعث می‌شود که سریعاً موقعیت رانندگی خود را بیابید. در این موارد تویوتا از رقبا پیش می‌افتد. فضای پای عقب نیز خوب است و فضایی حداقل برابر با ۶۵ میلی متر بیشتر از رقبا را فراهم می‌کند که این مورد به خاطر ترکیب خوب صندلی‌هایی که نازک تر از نسل قبل هستند و قابلیت حرکت ۷۰ میلی متری دارند به وجود آمده است.
علاوه بر این، گنجایش صندوق کرولا با الانترا برابر است و زمانی که صندلی‌های عقب جابجا شوند بیشتر نیز می‌شود. ذکر این نکته نیز لازم است که کرولا از دستگیرهٔ بستن صندوق عقب محروم است.
در رابطه با کابین تیز کرولا، برخی از آزمایش کننده‌ها احساسی دوگانه داشتند. کابین با قطعات صخره مانند و با طراحی ردیفی که یادآور لکسس است با استفاده از سطوح نرم به حد کمال می‌رسد و احساس خوبی را به شما منتقل می‌کند.
اما در نهایت، “Finish” کلی کابین آنرا در ردهٔ پایین تری قرار می‌دهد. تودوزی درها در خودروی استفاده شده در تست (و دیگر کرولاهایی که آزمایش کردیم)، نقش ضعیفی در نگهداری پانل‌ها داشتند، مخصوصاً آن‌هایی که کلیدهای بالابرها را احاطه می‌کردند.
جزئیات کوچک مثل کفپوش نازک و شل در صندوق عقب نیز کمک می‌کند تا احساس کنیم که کیفیت مشاهده شده در کرولا نمی‌تواند با کره‌ای ها رقابت کند.
اکثر آزمایش کننده‌ها داشبورد الانترا را بیش از حد شلوغ یافتند و کنترل‌های تهویهٔ کوچک آنرا رنج آور توصیف کردند. اما کیفیت مشاهده شده آشکارا بهتر از کرولا است و این خودرو احساس گران تر بودن بیشتری دارد. تنها جنبه‌هایی که از این جلال و شکوه می‌کاست، مواد استفاده شده از جنس “اورِتان” برای غربیلک فرمان و دسته دنده بود. دو خودروی دیگر یعنی کرولا و سراتو در این موارد از چرم سود جسته بودند.
در مورد کابین سراتو، حتی عیب و نقص کمتری وجود دارد که احساس بهتری از کابین الانترا را به شما انتقال می‌دهد. جزئیات، مانند تریم فیبر کربن در هماهنگی با کلیدهای تنظیمات سیستم صوتی ارگونومیک بوده و ترکیبی منطقی را به وجود می‌آورند. همهٔ این موارد به اضافهٔ کنترل‌های فرعی خوانا و روشن، کابین سراتو را بهترین مکانی می‌سازند که شما می‌خواهید در آن باشید. اگر چه فضای پای عقب کیا کاملاً با کرولا یکی نیست اما خیلی هم تنگ نیست و فضای عقب نیز دارای مجموعهٔ دریچه‌های هوای مخصوص خود است.
رانندگی و دینامیک
تویوتا سرمایه گذاری بزرگی را انجام داده است تا رانندگی با کرولا بیشتر از قبل لذت بخش باشد. مرکز ثقل پایین تر به همراه کمک فنرهای تجدید نظر شده باعث شده‌اند تا کرولا حرکت تیز و دقیقی در جاده‌های پرپیچ و خم داشته باشد و همهی این موارد به کنترل بهتر حرکات بدنه در سر پیچ‌ها کمک می‌کند. حتی با وجود رینگ‌های ۱۶ اینچی، سواری این خودرو نرم و انعطاف پذیر است اما باید گفت که با شکوه ترین نوع سواری در بین این سه خودرو نیست.

Toyota Corolla EU-Version 2014
Toyota Corolla EU-Version 2014
تشویق اصلی برای الانترا است که اکثر عیوب جاده را خنثی و بی اثر می‌کند. این آرامش و خونسردی زمانی تکمیل می‌شود که بدانیم کابین الانترا بهتر از دو خودروی دیگر در برابر صدای موتور و جاده عایق شده است.

2014 Hyundai elantra
۲۰۱۴ Hyundai elantra
اگر چه سواری سراتو تقریباً در حال تعادل با کرولا است، اما سیستم فرمان آن باعث عقب ماندن سراتو می‌شود. تجربه‌های تست تست بیانگر عدم دقت فرمان آن بود که باعث ایجاد حسی شبیه عدم آگاهی از چرخ‌های جلو می‌گشت. فرمان الانترا در سرعت‌های پایین تر کمی سنگین تر احساس می‌شد.
در توافق کامل با هندلینگ کرولا، سیستم فرمان برقی آن اگر چه کمی سبک و مصنوعی حس می‌شد اما در عمل دقیق تر از کره ای‌ها بود.

Kia Cerato EX
Kia Cerato EX
عملکرد و کارایی
با توجه به وزن مشابه سه خودرو و نیروی محرکهٔ تنفس طبیعی ۱.۶ لیتری، تفاوت‌هایی بین عملکرد آن‌ها وجود دارد. موتور ۱.۶ لیتری کرولا بهترین خروجی خود را در دورهای بالا ارائه می‌دهد، جایی که متاسفانه صدای آن بی ارزش و مزخرف می‌شود. خوشبختانه، دور موتور در سرعت‌های بزرگراهی به حد کافی پایین می‌آید. در رانندگی شهری، احتیاج است که گیربکس تعییر وضعیت داده شود تا موتور سر حال نگاه داشته شود. گیربکس شش دندهٔ آن، بر خلاف گیربکس کره ای‌ها که تا حدی دنده‌های لاستیک مانند دارد، جذاب و دقیق است.
بر روی کاغذ، دنده‌های کوتاه تر کرولا باید اثری زیان آور بر روی مصرف سوخت داشته باشد اما در طی تست مصرف ۶.۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر به دست آمد که بسیار قابل احترام است. هر چند، ماهیت موتور کرولا احتمالاً برخی از این مزیت‌ها را بی اثر می‌کند و دیده شد که در پشت سر همتایان خود قرار گرفت.
سیستم ترمز کمکی جامع کرولا، استواری خود را در توقف‌های چند باره در طی تست نشان داد. مجموعهٔ ترمز ABS-EBD سراتو خیلی در طی توفق ها ضعیف نبود اما تیم ما نوعی از وقفه و یا تردید را در سیستم ترمز در یکی از تست‌ها تجربه کردند. ترمزهای کرولا به طرز محسوسی، آرامش خاطر بیشتری از کیا ایجاد می‌کنند اما باید اشاره کرد که ترمزهای کیا بهتر از هیوندای است.
ارزش در برابر پول پرداختی
در مواجه با این بخش، شما به سختی می‌توانید خودروهای هم قیمت با ساخته‌های کره ای را پیدا کنید که تا این حد امکانات داشته باشند اما متغیرها بین این دو خودرو غیر عادی است! برای مثال، در حالی که سراتو سیستم تهویهٔ تک ناحیه ای و سیستم روشنایی خودکار چراغ‌ها را دارد، الانترا با تهویهٔ دو منطقه ای و برف پاکن های خودکار تلافی می‌کند!
اما سراتو با سطح گسترده تری از ویژگی‌های ایمنی (ایربگ های جلویی، کناری و پرده ای در برابر آیتم‌های جلویی دو تایی الانترا) و کروز کنترل و رینگ‌های آلیاژی جلو می‌افتد.
گیج کننده ترین بخش در مورد الانترا، این است که فاقد بلوتوث و RDS است. با توجه به اینکه تویوتا دارای این ویژگی‌ها می‌باشد (همچنین دارای نمایشگر TFT است که کره ای‌ها فاقد آن هستند. کیا بلوتوث دارد اما فاقد RDS است.) جای تعجب است که چرا هیوندای از بکار بردن این امکانات که باعث آسایش و ایمنی بیشتر می‌شود اجتناب کرده است.
خلاصهٔ آزمایش
صحبت دربارهٔ تعیین برندهٔ نهایی بسیار دشوار است زیرا هر سه خودرو در اصل، همان شرایط مورد نیاز برای این کلاس را با روش‌های مخصوص به خودشان به اشتراک می‌گذارند. بنابراین در این مورد اولویت‌های خریدار و نوع تصمیم گیری وی نقش اساسی در انتخاب خودروی برتر خواهد داشت.
اگر راحتی و ظرافت اولویت‌های اصلی شما هستند و مواردی مانند از دست رفتن ویژگی‌های مطلوب و ایمنی خودرو چندان شما را نگران نمی‌کند، الانترا انتخاب خوبی است. اگر ایمنی و تا اندازه ای لذت رانندگی و اعتبار سازنده برای شما مهم هستند، تویوتا کرولا را انتخاب نمایید.
اگر خواهان بهترین استفاده از پول خود و همچنین چهرهٔ اسپرت تر هستید، سراتو شما را مجذوب خود خواهد کرد.
در این سگمنت خودرویی، مقررات خاص مربوطه وجود دارد اما در نهایت قیمت نهایی تعیین کننده خواهد بود. نظرات تیم آزمایش زمانی که لیست جدید قیمت‌ها رونمایی شد به صورت گسترده ای تغییر کرد. به عنوان یک خودروی تمام و کمال، کمی مخالفت با الانترا وجود دارد. مشکل الانترا مربوط به قیمت بالای آن است در حالی که فاقد برخی ویژگی‌ها همچون رینگ آلیاژی و برخی امکانات داخلی است و همچنین کمبود نسبی ویژگی‌های ایمنی و احساس رانندگی یکنواخت در آن مشاهده می‌شود.
تجربهٔ رانندگی کرولا و جاداری کابین آن به همراه ویژگی‌های ایمنی، کمی آن را از کره‌های جلو می‌اندازد اما قیمت مدل پریمیوم آن با “Finish” نسبتاً پایین و تجهیزات استاندارد نسبتاً کمش همخوانی ندارد. اعتبار و خوش نامی کرولا و سازمان فروش گستردهٔ تویوتا به هر تازه واردی این شانس را می‌دهد تا با تقلید و رقابت با آن به موفقیت برسد. اما در این سگمنت جایی که رقبا جهش‌های بزرگی را انجام می‌دهند، تویوتا کمی آرام تر با تازه واردها برخورد کرده است!
گفتن این نکته ساده است که قیمت سراتو به عنوان یک مسالهٔ تعیین کننده می‌باشد اما راهی برای فرار از این حقیقت وجود ندارد که در قلمرو سدان های ۱.۶ لیتری، سراتو اکثر رقبا را مغلوب می‌کند.
مهم‌ترین نکتهٔ قابل ذکر در رابطه با کیا مربوط به تغییر رویهٔ کره ای‌ها در ساخت محصولات است. هیچ یک از دو خودروی الانترا و سراتو، خودروهایی عادی با تجهیزات زیاد نیستند که قیمت فوق العاده پایینی هم داشته باشند. کیا در رابطه با دینامیک رانندگی، اندکی در برابر کرولا کم می‌آورد اما در رابطه با واژه ای مثل راحتی، شانه به شانهٔ کرولا حرکت می‌کند و در توصیف واژه‌هایی مانند قیمت و احساس یک محصول با ارزش از کرولا جلو می زند.
هنوز پرچم تویوتا در رابطه با گسترهٔ وسیع محصولات و اعتبار و خوش نامی در اهتزاز است اما در رابطه با این بخش ویژه از خرید “این کیا است که احساس بیشتری را بر می‌انگیزد.”

انتخاب شما کدام است؟
با توجه به مزایا و معیب هر کدام از این سدانهای مطرح بازار، و البته با در نظر گرفتن پارامترهای خرید در ایران، شما کدام یک از این خودروها را بیشتر می پسندید؟
[polldaddy poll=8215619]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸۱ دیدگاه‌ها

  1. عسگری

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (57 ديدگاه)

    تویوتا بدون شک همه هم و غم خودشو برای پرفروش ترین محصولش میذاره، میدونید که تو کشورهای عربی با بدترین وضعیت آب و هوایی از نظر گرما و یا تو روسیه با اون سرمای کشنده همیشه کرولا تو رتبه های بالایی فروش قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۹ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (86 ديدگاه)

      با سلام و خسته نباشید
      این گزارش کاملا مربوط به مجله ماشین چاپ تیر امسال می باشد که به طور قطعی سراتو را یک سرو گردن بالاتر از رقبا معرفی کرده است
      دوستانی هم که می خواهند اطمینان حاصل کنند کافیست یک جستجو کوچک کنند
      اکثر کارشناسان خودرویی دنیا سراتو را یک خودرو کاملا ایده ال معرفی کرده اند

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. علي

        ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
        سوابق: (108 ديدگاه)

        احتمالا شما سراتو مدل 98 ندارین ؟‌‌ :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. شهرام

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام
      با نظر شما در مورد رتبه جهانی تویوتا موافقم. اما دو نکته :

      اول اینکه تویوتا متاسفانه پس از سونامی ، در طراحی و تولید بسیار کم کاری داشته بطوریکه هم از نظر طراحی و زیبایی بیرونی و هم از نظر داخل و هم از نظر آپشن و امکانات از رقبا فاصله گرفته است.
      بطوریکه پس از دو سال مجبور به تغییرات اساسی در ظاهر کمری شد.
      کافیست داخل یک کمری یا کرولای مدل قبل از 2010 شده و پس از آن نگاهی به 2014 این اتومبیلها هم داشته باشید !

      دوم اینکه اینجا ایران است و متاسفانه در موارد زیادی با دنیا تفاوت داریم. نمایندگی تویوتا ، ایرتویا است و نمایندگی کیا اطلس خودرو.

      خوشبختانه یا متاسفانه این دو نمایندگی کاملا در خلاف جهت یکدیگر عمل کرده اند. ایرتویا با پیش ثبت نام و بدون اطلاع دقیق از اتومبیلی که قرار است وارد کند ، لو آپشن ترین مدل را وارد نموده است.
      بطوریکه نمونه موجود در ایران برخلاف نمونه آزمایش شده در این گزارش ، گیربکس چهاردنده و بسیار ساده و بدون آپشن میباشد.

      برعکس نمونه های شرکتی وارداتی سراتو فول و موتور 2000 میباشد. تقریبا تمام آپشنهای فعلی بازار ، شیشه های سولار ، سنسور نور ، باران ، بلوتوث ، شیفتر پشت فرمان ، گیربکس شش دنده ، رینگ 17 اینچی ، ارکاندیشن دوآل، دیلایت ، چراغ ولکام ، حافظه صندلی ، گرمکس و سرد کن صندلی راننده ، دوربین و سنسورهای جلو و عقب و …

      در رنج قیمت مساوی با کورولای فول ایرانی ، سراتو بی برو برگرد کرولا را از میدان خارج میسازد.
      علاوه بر همه اینها ، چرم دوزی ها و دیزاین زیبای داشبورد و کنسول سراتو ، در قیاس با طراحی کسل کننده و بسیار ساده و کم کیفیت کابین کرولا ، شما را با خودروی نفیس تری روبرو میکند.

      اما شاید بتوان با قیمت مناسبتر (زیر 110) خرید مناسبتری نسبت به کرولا یعنی الانترا داشت.
      شاید بتوان کنترل قیمت محصولات کره ای را مدیون واردات غیر شرکتی این محصولات دانست و بقولی گران فروشی ایرتویا را بخاطر بی رقیب بودن و انحصاری بودن خدمات این برند در ایران دانست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. نظامی

      ۵ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ضمن احترام به تویوتا کرولا و نظر شما ، اما حتما میدونید که رتبه بالای فروش همیشه نشان از برتری مطلق ندارد. مانند فروش خودرو در کشور ایران که تا همین چند سال قبل پژو 405 با طراحی دهه 80 میلادی همچنان پرفروش بود و رتبه بالایی داشت اما همه می دانستند 405 نسبت به ماشین های دیگر بازار ایران دارای قابلیت کمتر بوده و قدیمی تر است

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Yunes

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (14 ديدگاه)

    من تجربه های زیادی با تویوتا کرولای 2007 دارم و نسبت به ماشین های کره ای واقعا ماشین سخت جونی هستش.
    محل کار من یه معدنه که 40 کیلومتر با شهر فاصله داره و حدودا 15 کیلومتر راه خاکی داره و با اینکه چند ساله من با این ماشین توی این مسیر در رفت و امد هستم اما تابحال مشکل خاصی نداشتم.اما داداشم که یه سوناتا 2010 داره که اونم چندساله هر روز این مسیرو میاد.
    اما نکته ی اصلی اینجاست که داشبرد و قطعات داخلی سوناتا بعد گذشت چند وقت به صدا افتاده اما کرولا هنوز داخل ماشین ساکته و هیچصدایی از داشبورد بیرون نمیاد.
    اما تا بحال یه بار جلو بندی کرولا تعمیر کردم توی نمایندگی ایرتویا و یه بارم کمک عوض کردم اما نکته ی جالب اینجاست که سوناتا هر سال یه بار جلوبندیش به مشکل برمیخوره و با مشکلات زیادی مواجه میشی.
    من کرولا رو صددرصد تضمین میکنم واقعا ماشین سخت جونیه و خیلی کم میفرستت تعمیر گاه.البته این نکته رو هم بگم من در مورد نسل جدیدش (2014) تضمینی نمیکنم اما دو نسل قبلیش عالی بودن.
    تاکسی های بین الملی هرات (افغانستان) تا مشهد اکثرا کرولا و کمری هستن که همیشه درحال تردد توی این مسیر هستن که کیفیت جاده هاش خیلی پایینه اما همیشه ماشین هاش سرحالن و اصلا مشکل خاصی نداشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      درسته کرولا یا کلا تویوتا ماشینای خیلی با کیفیتی میسازه ولی تو شهرستان یه پیچ هم ممکنه گیر نیاد یا گرون باشه :(

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. danyal

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    ارزش این مقایسه زمانی بود که مدل های موجود در بازار خودمون با مشخصات فعلی بررسی میشد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. اسی

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستای عزیز
    کرولا عنوان پرفروش ترین خودروی تاریخ جهان رو داره و جمعا از تاریخ تولید اولین کرولا تا 2013، 40 میلیون دستگاه از اون به فروش رفته.
    تویوتا هم در سال 2012 و 2013 به ترتیب با فروش 9.75 و 9.98 میلیون دستگاه به عنوان بزرگترین خودروساز جهان شناخته شده.
    حالا اگر لغت تویوتا رو در کنار کرولا قرار بدید همه چیز معلوم میشه

    اما یه نکته در مقاله بالا به اون اشاره شده که نشون میده ایمنی النترا کمه و از کرولا پایین تره. این مطلب درست نیست! لینک زیر، ایمن ترین خودرو های موجود در بازار آمریکا رو در سال 2014 نشون میده که هیوندا النترا، کیا اپتیما، تویوتا کمری، مزدا3، هوندا آکورد و سیویک به اضافه چند خودروی دیگه در اون معرفی شدند(فقط مدل های 2014). و متاسفانه تویوتا کرولا در این لیست وجود نداره!
    http://www.iihs.org/iihs/sr/statusreport/article/48/9/1

    این تست توسط (Insurance Institute for Highway Safety (IIHS برای مدل های 2014 برگزار شده.
    البته تویوتا کرولا مدل 2013، توسط همین موسسه در لیست ایمن ترین خودروهای جهان در سال 2013 قرار داده شده بود ولی با اضافه شدن موارد سختگیرانه تر به آزمون سال 2014، کرولا نتوانست در این لیست مجددا قرار گیرد.
    به هر حال هر وقت خواستید ایمنی یک خودرو در سخت ترین آزمون ها بسنجید به لینک زیر سر بزنید و در اونجا سازنده و مدل خودروی مورد نظر انتخاب کنید (MAKE, MODEL) تا همه چی رو در مورد ایمنی اون به شما بگه.
    http://www.iihs.org/iihs/ratings

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علي

      ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
      سوابق: (108 ديدگاه)

      دوست عزیز این ایمنی بعد از رخ دادن یک برخورد !‌ اتفاق میوفته
      ایمنی همون ترمزی که بالا بهش اشاره شده هم هست :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. مهدی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      خوشحالم که یک نفر اومد اینجا و تخصصی صحبت کرد

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. مهدی

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (17 ديدگاه)

    درسته که طی ازمایش های میدانی سراتو بهتربود اما دیگه هیچوقت نمیتونه جای تویوتا روبگیره تویوتا قدیمیه باتجربه تره درواقع کرولا ساخته شده که راحت باشه و ارامش خاطر به همراه داشته باشه مثلا هیوندای اومده مدل تقریبا شیکی زده ولی مطمعن باشید توجاده و مسافت هیچی جای تویوتا رو نمیگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. امید

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    به تویوتا کرولا میشه اعتماد بیشتری کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. وحید

    ۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (399 ديدگاه)

    این دوستایی که میگن سراتو… مطمئنن تا بحال سوار سراتو نشدن با اون فنربندی خشکش.. فقط تویوتا کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 1
  8. HaMiDrEzA

    ۱۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    انتخاب من که کرولا هست. البته اگه بخوام خارج از لیست عمل کنم میتسوبیشی لنسر رو انتخاب میکنم. نمیدونم چرا حس میکنم کرولا رو وقتی ۴۰ سالته باید سوار شی !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۱۱ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    به نظر من کیا سراتو با طراحی 100% برتر در تریم داخلی و خارجی کیفیت قطعات بالاتر از دو رقیب و آپشن های بدرد بخور و کارا در تست ترمز هندلینگ و قیمت رقبا را از میدان خارج میکند طی سال های اخیر کیا موتورز بواسطه بهره گیری از سیستم گیربکس متفاوت با هیوندای با حجم های یکسان و موتورهای مشابه توانسته گشتاور بالاتر و شتاب بهتری را نسبت به هیوندا بدست آورد ، من کیا سراتو در این تست بر دو رغیب دیگر ترجیح میدم

    موافقم 2
    مخالفم 0
  10. مجید

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من النترا میخوام هرچقدر هم میخاین ازش بد بگین اصن قهرم باهاتون :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (302 ديدگاه)

    به نظر من هم محصولات کیا از نظر کیفیت وزیبایی بهتر از تویوتا وهیوندایی با توجه به قیمتشان است ولی دوماه پیش اپتیما صفر گرفتم وقتی ماشین می خواد دور بگیره از زیر ماشین صدای بدی به گوش می رسه وداشبرد ماشین هم کیفیت چندانی نسبت به کمری نداره و بعد از گرفتن این ماشین ومراجعه به نمایندگی ومراجعه کنندگانی که به علل مختلف به نمایندگی مراجعه کرده بودنند نظرم در مورد این محصول برگشت.

    موافقم 0
    مخالفم 1
  12. امير حسين

    ۲۲ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با درود . با توجه به تجربه رانندگی اینجانب در النترا 2014 و با توجه به بررسی های به عمل آمده ی وبسایت وزین پدال، النترا هم رینگ 17 آلیاژی دارد هم بلوتوث هم جی پی اس هم یخچال داخل داشبرد و خیلی آپشن هایی که در این بررسی آن ها را ذکر نکردید.لطفا اصلاح فرمایید. از وبسایت پدال بعید است.شما می توانید به وبسایت آسان موتور ، هیوندای و نمایندگی ها و نمایشگاه های سراسر کشور مراجعه کنید. آنوقت خواهید فهمید که حق با النتراست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (22 ديدگاه)

      النترای مورد تست در این آزمایش قدیمی هست، النترای 2015 فول آپشنه، از مؤسسه HSR امریکا که سختگیرانه ترین شرایطو داره 5 ستاره ایمنی گرفته، اونجا ایران نیست که یه پولی بدن به شرکت بگن بگو استاندارده!!
      تویوتا برا پیرمردا خوبه، ضمن این که چه جذابیتی داره من نمیدونم! سراتو جوون پسنده ولی طراحی داخلی النترا خیلی از سراتو جذاب تره، در کل همه ی این ها نظر شخصیه، ما نمیتونیم برای بقیه تعیین تکلیف کنیم!
      اما این که با غرض ورزی گزارش تهیه کنیم جالب نیست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. م ر ف

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    من خودروهای کره ای را داشته ام و تویوتا هم داشتم در حال حاضر هم یک کیا دارم سوناتا و اوانته و ازرا هم تجربه کردم اما از لحاظ قابل اطمینان بودن و بی صدا بودن اتاق و مهندسی حساب شده ،دیرتر معیوب شدن تویوتا بلا شک و با استناد به صورت حسابهایی که هنوز هم نگاه داشته ام تویوتا صد در صد بی آزار تره ، نرمی این ماشین واقعا خوبه ، البته کرولای من اتاق 2008 بود و کیفیت فوق العاده خوبی داشت ، اما از کیا هم راضیم ولی اگه دوباره بخوام خرید داشته باشم تویوتا رو انتخاب می کنم
    تویوتا حرف نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. sasan arbob

    ۵ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    اقا شاهین اگه النترا 2014 نیوفیس فول اپشن بررسیشو میزاشتین کدوم یکی از این ماشینا شانس داشت البته النترا فقط با 2000 حال میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. علی

    ۱۰ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر چی درمورد الانترا نوشته که نداره همه رو داره حتی بیشتر کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. محمد

    ۱۴ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    تویوتا ازهمه نظرعالی ترهست..تحت هیج شرایطی قابل مقایسه باهیوندایی نیست حالاکیا بازیه چیزی نسبت به هیوندایی عالیه هست ولی شک نکنید تویوتا خیلی خیلی عالی هست
    البته بستگی به سلیقه ها وافرادداره که چه ماشینی روبخوان اگه من باشم فقط تویوتا…کیفیت وراحتی وارامش.استعلاک پایین ومطمعن وسرافراز وباابوهت وشناخته شده وبزرگ…عشق به توان100…!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مرتضی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط کرولا…چون توعرصه خودروسازی تودنیاحرفه اول رومیزنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. farshid

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به برچسب قیمتی تویوتا کرولا را با سوناتا غیر فول باید مقایسه کرد آنوقت معلوم میشه تویوتا کرولا در رده چندم قرار میگیره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. یحیی

    ۱۵ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من از نظر ظاهر خارجی کرولا فوق العاده هست ظاهر خشن و جذابی داری.اما وقتی توشو نگاه میکنی حالت بد میشه:) داخلش خیلی ضایع است نمیدونم چرا برای یه ماشین به این قشنگی این طراحی داخلی…..
    الان تو مدلای داخل ایران اگه بخوای از نمایندگی مدل فول2015 بخری کرولا 2000 gli هست و النترای 1800 و سراتوی 2000، کرولا تقریبا تمام امکانات رو داره فقط صندلی هاش پارچه ای هست قیمتش هم 136 تومن که از رقبا خیلی گرون تره النترای شرکتی هم فقط مانیتور نداره که البته مدل فول کره بدون مانیتور هست و مدل مانیتور دارش مخصوص بازار امریکاست.قیمتش خیلی خوبه 114 تومن ولی باید توجه کنید که موتورش 1.8لیتریه. به نظرم واسه اونایی که میخوان ماشینشون (تو ایران) تو چش باشه (خززززم نباشه)و طراحی داخلی و الاقرتک بازی!زیاد براشون مهم نیست کرولا ولی کسی رو سوار نکنید:)) چون داخلش اصلا اسپورت نیست. ولی اگه میخواید سرنشینا حس کنن که وااااااای عجب ماشین لوکس و گرونی سوار شدن سراتو و النترا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. Amir

    ۲۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک سوال .پس چطور بقدری ک تو خیابون ماشینای کیا و هیوندا میبینم ،ماشینای تویوتا رو نمیبینم؟
    چرا هر جا میری برای خرید میگن بازار خریدو فروش هیونداوکیا داغتره.چرا هر دفعه روزنامه رو باز میکنم کلی اگهی برای هیوندا و کیا هست در حالی ک برا تویوتا کمتره؟
    دوستان ی راهنمایی کنن من میخوام برای پدرم ماشین بگیرم بین این سه تا موندم.بیشتر برای مسافرت میخوایم چون برای شهر ماشین داریم.دوست دارم ماشین نرم و راحتی باشه ک اگر یه مشهد باهاش رفتیم تنمون خشک نشه درد بگیره.دوست دارم حد اکثر امکاناتو داشته باشه.ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      سلام دوست عزیز…شما کرولا بگیر اگه پشیمون شدی بیا بزن تو دهن من :-))

      تویوتا بی نظیر روی تعصب نمیگم از پژو 407 تا کرولا کمری آزرا و انترا همش داشتم
      …با اینکه مدل کمری دو سال عقب تر بود اما خیلی کم خرج تر و نرم تر بود…قطعا تویوتا کرولا بهتر…دیزاین ماشین هرچی هم قشنگ باشه بعد از یک مدت عادی میشه…اما سکوت داخل اتاق و نرمی ماشین همیشه لذت بخش :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. جعفر

        ۱۶ آذر ۱۳۹۸
        سوابق: (2 ديدگاه)

        بله شکی نیست که کرولا خیلی بادوامتر هستش و در طولانی مدت کم خرجتره ، نمای بیرونش هم به نظرم قشنگتره ولی متاسفانه نمای داخل کابینش ادم رو یاد مزدا وانت و نیسان ابی میندازه که واقعا جای تعجبه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. عليداد

      ۸ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز، خودت جواب خودتو میدی، معلومه چرا، چون خز نیست!
      و هرگز هم خز نخواهد شد!
      به قول فرزام تویوتا ماشینیه که مرگ نداره، اما با هیوندای ٢٠ هزار تا رانندگی کن، شروع میکنه زوارش در رفتن، کیا رو هم مه کلا فراموش کن
      فراموش نکنید، چاقوی ژاپنی از شمشیر کره ای برنده تره!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. sina

    ۲ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    شتاب فقط النترا.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. تویوتا

      ۳ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      باشه وقتی که ماشین های کره‌ای به پت پت بیفتن حرفت رو پس میگیری

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. حمیدربانی سیرجانی

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    جسارتا میشه بگید تویوتا یاریس صندوقدار بهتره یا توتوتا کرولا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. حمیدربانی سیرجانی

    ۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لطفا من را راهنمایی کنید
    من تا به حال ماشین خارجی نداشتم
    ولی می خواهم تویوتا کرولا 2008 سفید بخرم یا تویوتا یاریس صندوقدارمدل2010
    ولی در تصمیم گیری قطعی مانده ام چون اطلاعاتی ندارم ولی در هر صورت تویوتا را دوست دارم
    لطفا راهنمایی فرمائید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۶ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (99 ديدگاه)

      داداش با سلام به کارکرد ماشین هم دقت کن…اگه اتاق بزرگ تر میخوای کرولا…اگه نه سلیقه ای فرقی نمیکنه…کرولا از یاریس یکم نرم تر میباشد :-)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. REZA . JUST TOYOTA

    ۱۰ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    صد در صد کرولا از هر دو بهتره
    کیفیت تویوتا عالیه
    کیفت کره ای ها قابل قبول نیست در برابر پولی که می پردازین
    مخصوصا النترا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. فرزام

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به عنوان کسی که ده سال هست تجربه رانندگی مداوم با تویوتا و هیوندای رو دارم
    فقط یک جمله :
    (انتخاب با شما)

    تویوتا، یعنی ماشینی که مرگ نداره

    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. parseh net30

    ۱۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (283 ديدگاه)

    تویوتا هم تا چند روز از تولید ملشینش میگذره فراخوان میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. sepehr537@gmail.com

    ۱۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من یک دستگاه سراتو 2012 خریدم ،واقعیتش با این پول یه کرولا 2008 با کارکرد 80000 تا هم نمی تونستم بخرم ،ولی این ماشین تا 2 سال دیگه گارانتی داره خیلی هم تمیزه .یه کم نگران لاستیکهاش بودم که توی این جاده های فوق استانداردمان اسیب ببینه که عوضشون کردم ودو سایز بزرگتر یعنی215/55/17 انداختم روش ،سطحش کمی بالاتر اومده وخیالم راحت شد که کفش هم به جایی گیر نخواهد کرد نمی دونم همچین تغییری هرچند غیر استاندارد رو میشه روی دوتا ماشین دیگه اعمال کرد?یه چیز دیگه اینکه ماشین نرمتر هم شده تغییری هم در شتابش و تعادلش حس نکردم.البته فکر میکنم با توجه به اینکه سایپا قصد داره مدلهای 2011سراتو را جایگزین. تولید زانتیا بکنه خودرو اقتصادی تری بشه وقطعات مصرفیش ارزونتر بشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. مصطفی

    ۲۳ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ممنون از مقایسه جالبتون
    من دو ماه است که تویوتا کرولای 2015 را خریدم خیلی خیلی عالیه
    قبلش یه سر رفتم توی النترا و سراتو نشستم النترا که خیلی جیغه و دوست نداشتم سراتو بد نبود ولی سفت بود ولی کرولا با وجود 13 میلیون گرانتر بودن یه چیز دیگه است
    واقعا راحتم و به دوستان دیگه هم پیشنهاد میکنم
    قبلش سمند داشتم در مقایسه با سمند دیدش به اطراف و همچنین به عقب کمتر هست که به خاطر افزایش ایمنی و استحکام سازه ماشین هست( فکر کنم) ولی کم کم عادت کردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. آرشام

    ۲۶ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    یک سری به رنکینگ النترا بزنید تا بیشتر با این خودرو کامل و استثنایی آشنا شوید…سایت hyundaiusa تب why elelntra…همونطوری که در گزارش اشاره شد این خودرو نسبت به دو رقیب خود نرمتر و بی صدا تر می باشد…قطعاً الترا بهترین انتخاب در این رنج می باشد که آپشنهای خیلی گرانتری بر روی آن می باشد مثل vsm, …

    موافقم 1
    مخالفم 0
  30. Eli

    ۱۲ آذر ۱۳۹۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من کلا طرفدار تویوتا هستم ولی وقتی کرولایی که اینجا میارن فقط ٢ ایر بگ داره ترجیح میدم همون الانترا بگیرم٠ تازه الان دیگه قرار نیست که ده یا ٢٠ سال سوار یک ماشین بشیم، بعد ٣ یا ۴ سال بهتره عوضش کرد٠

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۰ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      نه بابا 6 ایربگ داره داداش

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا