هیوندای

پاسخ هیوندای به مهم‌ترین سؤالات خریداران خودروهای الکتریکی

هر روز بر تعداد خودروسازانی که خودروهایی با قوای محرکه جدید و جایگزین را معرفی می‌کنند اضافه می‌شود و دولت‌ها نیز از خودروسازان می‌خواهند در مسیر الکتریکی سازی محصولات خود حرکت کنند.


البته هنوز مسیر زیادی برای همه‌گیر شدن این تکنولوژی باقی مانده به‌گونه‌ای که افراد زیادی برای خرید خودروهای الکتریکی متقاعد نشده‌اند. این در حالی است که فروش خودروهای الکتریکی رو به افزایش است.
اما چرا؟ خب هیوندای فهرستی از معمول‌ترین تصورات غلط درباره‌ی خودروهای الکتریکی را جمع‌آوری کرده و پاسخی مستدل به آن‌ها ارائه نموده است.
از جمله این سؤالات و تصورات می‌توان به بحث ایمنی اشاره کرد. ۲۲ درصد افراد می‌گویند در زمان شارژ خودروهای الکتریکی احساس امنی ندارند و ۱۸ درصد افراد نیز حتی علاقه‌ای به راندن این خودروها در یک طوفان سبک ندارند.


در نظرسنجی هیوندای ۲ هزار نفر شرکت کرده‌اند که در میان آن‌ها رانندگان خودروهای بنزینی، دیزلی و خودروهایی با سوخت‌های جایگزین حضور دارند. ۵۶ درصد افراد با اقدامات دولت‌ها در تشویق خریداران به استفاده از خودروهایی با سوخت جایگزین تا سال ۲۰۴۰ موافق بوده‌اند؛ اما نظرسنجی قبلی هیوندای نشان داده که ۴۶ درصد خریداران هنوز درباره محدوده حرکتی خودروهای الکتریکی نگرانی‌های جدی‌ای دارند.

سیلوی چایلدز مدیر تولید ارشد هیوندای بریتانیا می‌گوید:

شنیدن اینکه هنوز هم برخی افراد تصورات غلطی درباره خودروهای الکتریکی دارند شگفت‌انگیز است. ما به شما می‌گوییم که برق و آب را با یکدیگر ترکیب نکنید اما زمانی که بحث خودروهای الکتریکی می‌شود قطعاً هیچ ریسک اضافه‌ای در راندن این خودروها در طوفان‌های سبک وجود ندارد. این خودروها درست به اندازه‌ی محصولات دیزلی و بنزینی ایمن هستند.

او ادامه می‌دهد:

نگرانی درباره برد خودرو نیز موضوع جالبی است. خودروهای الکتریکی اولیه از این نظر مشکل داشتند اما امروزه می‌توانید خودرویی الکتریکی با برد حدود ۴۸۰ کیلومتر را بخرید و این میزان هر روز بیشتر هم می‌شود. خودروی هیدروژنی نکسو می‌تواند برد فراتر از ۶۴۰ کیلومتر داشته باشد و پر کردن مخزن هیدروژن آن نیز کمتر از ۵ دقیقه زمان می‌برد.

مدیر ارشد هیوندای اضافه می‌کند:

اما علیرغم این تصورات، تحقیقات ما به علاوه‌ی رشد فروش نشان می‌دهد که علاقه‌ی واقعی به خودروهای پاک‌تر وجود دارد. ما با دولت و تأمین‌کنندگان انرژی همکاری می‌کنیم تا از درک واقعیت‌های مالکیت یک خودروی الکتریکی توسط رانندگان مطمئن شویم.

هیوندای در ادامه ۱۰ نمونه از مهم‌ترین نگرانی‌های مربوط به خودروهای الکتریکی را جمع‌آوری و به آن‌ها پاسخ داده است.

  1. نگرانی درباره محدوده حرکتی شما را مردد کرده است؟

هیوندای نکسو
وحشت نکنید. یک خودروی الکتریکی معمولی با یک‌بار شارژ برد بین ۱۶۰ تا ۳۲۰ کیلومتر داشته و حتی برخی خودروها برد بیش از ۴۸۰ کیلومتری هم دارند. هیوندای کنا الکتریک می‌تواند با یک‌بار شارژ مسافت ۴۴۷ کیلومتری را طی کند.

  1. درباره عدم یافتن محل شارژ نگران هستید؟


نباید نگران باشید! در حال حاضر بیش از ۱۴۵۰۰ جایگاه شارژ در بیش از ۹ هزار منطقه‌ی بریتانیا وجود داشته و این شبکه به سرعت در حال گسترش است.

  1. فکر می‌کنید یک خودروی الکتریکی خیلی گران‌قیمت است؟

دوباره فکر کنید. با تولید خودروهای ارزان‌تر و رقابتی‌تر و همچنین با وجود قطعات متحرک کمتر، در حقیقت خودروهای الکتریکی هزینه‌های نگهداری و مالکیت کمتری نسبت به نمونه‌های درون‌سوز استاندارد دارند.

  1. درباره‌ی کندی خودروهای الکتریکی نگران هستید؟


این درست نیست! گشتاور آنی خودروهای الکتریکی باعث می‌شود این خودروها حتی سریع‌تر از نمونه‌های بنزینی و دیزلی باشند. برای مثال هیوندای کنا شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۷.۹ ثانیه‌ای دارد.

  1. فکر می‌کنید شما نمی‌توانید خودروی الکتریکی خود را به کارواش برده یا آن را در باران برانید؟

البته که ما می‌گوییم نباید برق و آب در یکجا باشند اما زمانی که بحث خودروهای الکتریکی می‌شود، شما به راحتی می‌توانید از کارواش استفاده کرده و هیچ ریسک اضافی در راندن این نوع خودروها در باران و رگبار وجود ندارد.

  1. انتخاب‌های کافی در بازار وجود ندارد؟

بازار خودروهای الکتریکی به سرعت در حال گسترش است. در واقع هیوندای هم‌اکنون بزرگ‌ترین ناوگان حمل‌ونقل الکتریکی در دنیا را دارد که شامل خودروهای الکتریکی، هیبریدی و هیدروژنی می‌باشد.

  1. نگران هستید که باتری خودروهای الکتریکی بحران زیست‌محیطی را تشدید کند؟


باتری خودروهای الکتریکی درست همانند باتری خودروهای بنزینی و دیزلی قابل بازیافت است. سلول‌های موجود در باتری‌ها را می‌توان در سیستم‌های خورشیدی و بادی بکار گرفت و یا اینکه آن‌ها را به عناصر ارزشمندتر دیگری تبدیل نمود.

  1. درباره ایمنی خودروهای الکتریکی شک دارید؟


مطمئن باشید که خودروهای الکتریکی همان تست‌های سخت تصادف را پشت سر گذاشته و همان استانداردهای ایمنی موردنیاز برای خودروهای بنزینی و دیزلی را پاس می‌کنند.

  1. نگران هزینه‌های تعمیر سنگین و قطعات خودروهای الکتریکی هستید؟


نیازی نیست نگران باشید. بخش اعظم تأمین‌کنندگان قطعات یدکی هم‌اکنون پشتیبانی از خودروهای الکتریکی را نیز انجام می‌دهند.

  1. فکر می‌کنید خودروهای الکتریکی مناسب ماشین بازها نیستند؟


شما ناامید نخواهید شد. به محض اینکه پا را روی پدال گاز فشار دهید، انتقال آنی قدرت به چرخ ها و شتاب گیری بسیار خوب خودروهای الکتریکی را مشاهده خواهید کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. datsun

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (3478 ديدگاه)

    برای کارواش و باران مشکلی نیست!! !
    خوب باید دید الکتریکی ها میتونن مثل درون سوزها که با یک اسنورکل تا سقف توی آب و لجن میرن و بیرون میان باشن یا اون هایلوکسی که تو تاپ گیر تا نزدیکی آتشفشان بردن و برگشتن یا SUV که تو گرمایی سوزان کویر دوام میارن یا سرمایی کشنده قطب یا طبیعت گردهای که چند روز رو تو طبیعت هستن . واقعا الکتریکی ها به خوبی درون سوزها هستند سوال من اینه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۱۷ آذر ۱۳۹۸
      سوابق: (1325 ديدگاه)

      شرمنده این سوال جوابش هر چی باشه فرقی به حال من و شما نداره ما حالا حالا ها باید درگیر پراید و خانواده منحوسش باشیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Sina

    ۱۷ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (2427 ديدگاه)

    نصف این هایی که گفته شده دروغه.اول از قیمت شروع می کنیم که واضحه که قیمت برقی ها بیشتره
    دوم،درباره محیط زیسته و اینکه حتی تا چند دهه ی دیگر برق از سوخت های فسیلی تولید می گردد و باتری ها اندازه عمر یک بنزینی آلودگی داره و حتی بیشتر، چند وقت پیش گفتن که منابع نیکل به خاطر برقی ها داره از بین میره
    در باره اینکه ماشین بازها باید دوستشون داشته باشن ، فقط سرعت مهم نیست. مثلا lfa از رقباش گرونتر و کند تر بود ولی به خاطر صدای فوق العادش همه خریدنش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. سجاد

    ۱۸ آذر ۱۳۹۸
    سوابق: (233 ديدگاه)

    تشکر خوب نوشته شده یا گرداوری یا.. سوال های که اکثرا در ذهن همه هست و پاسخ های کاملا کوتاه و خلاصه ومفید
    البته بعضی جوابا خوب نبود مثلا 9. اقا گیر اومدنش یطرف مهم اشاره بقیمتها بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا