هیوندای

هیوندای توسان اسپورت: پیشرانه بزرگ‌تر، تجهیزات بیشتر

اگرچه ما منتظر به‌روزرسانی هیوندای توسان هستیم اما به نظر می‌رسد این خودروساز کره‌ای خواب دیگری را برای کراس اوور خود دیده و با معرفی تریم اسپورت جدید در آمریکا توسان را به روزتر خواهد کرد. گفته می‌شود توسان اسپورت در جایگاهی بین مدل‌های SEL و SEL پلاس قرار خواهد گرفت.


پیش از آنکه زیادی امیدوار شوید باید بگوییم نسخه اسپورت جدید حتی کمترین شباهت را به نسخه پرفورمنس نداشته زیرا از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری آشنای هیوندای استفاده می‌کند. این پیشرانه تنفس طبیعی که به یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک سفارشی (۱۴۰۰ دلار) بوده مطابق انتظارات قدرت ۱۸۱ اسب بخاری و گشتاور ۲۳۷ نیوتون متری خواهد داشت اما خب برای تأیید رسمی این موضوع باید منتظر هیوندای بمانیم. اگر اعداد یاد شده صحیح باشند، بدین ترتیب پیشرانه یاد شده کمی قدرت کمتری خواهد داشت زیرا همین قلب آهنین در سوناتا و سانتافه اسپورت ۴ اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند.


اگرچه این خروجی پیشرانه را نمی‌توان چشمگیر دانست اما هنوز هم از نظر اسب بخار باید توسان اسپورت را نسخه قوی‌تر بین اعضای خانواده محسوب کرد. دو پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۶ لیتری توربوی دیگر توسان به ترتیب خروجی ۱۶۴ و ۱۷۵ اسب بخاری دارند. ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که پیشرانه دومی به لطف توربوی خود گشتاور بیشتری دارد.

ظاهراً تولید این نسخه قبلاً کلید خورده است. انتظار می‌رود توسان اسپورت بهای ۲۵۱۵۰ دلاری داشته باشد و از رینگ‌های ۱۹ اینچی، دو خروجی اگزوز کرومی و بدنه‌ای اسپورت تر بهره ببرد. نسخه اسپورت در مقایسه با مدل SEL دارای دستگیره‌های درب متفاوت، سیستم تهویه مطبوع خودکار دو ناحیه‌ای، استارت دکمه‌ای و چرم غربیلک فرمان و اهرم تعویض دنده باشد. همچنین برخی سیستم‌های ایمنی مدل SEL پلاس همچون دستیار تغییر لاین حرکتی و هشدار ترافیک نیز در توسان اسپورت بکار خواهد رفت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. سهراب

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    برای حمایت از تولید خودروی با کیفیت و ارزان ساخت ایران، از آغاز سال نو خرید خودروهای ایرانی را تحریم کنیم! کافیه تا آخر تابستون خودرو ایرانی نخرید تا مجبور بشن دزدی از جیب مردم و آشغال سازی را متوقف کنن. برای خودتون ارزش قائل باشید. حق شما این وضع نیست و بیش از این قابل تحمل نیست. خودمون باید تغییرش بدیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مجتبی

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (151 ديدگاه)

      با اینکه اصلا برام مهم نیست که قیمت و کیفیت خودروهای داخلی چقدر هست ولی اینو بگم که خودمونو پاره هم بکنیم باز خیلی از مردم میرن میخرن من خودم اینقدر تو این تحریم تلاش کردم که مردم خودروی صفر نخرن ولی نشد که نشد.
      با خیلی از دوستان و ماشین بازها رفتیم جلوی نمایندگی ها مختلف تو سطح شهر که مردم رو از خرید خودروی صفر پشیمون کنیم میگفتیم صفر نخر اگر هم احتیاج داری دسته دو تمیز براتون پیدا میکنیم یا خودروی منطقه آزاد بخرید ولی بیشترشون میگفتن خودروی دسته دوم دوست نداریمو یا خراب هستشو یا منطقه سخت میگیره از این حرفا خلاصه که نشد بعد همین افراد از خرابی های ماشین صفر فیلم میگیرن میگن خاک تو سر صنعت خودرو.
      شما هم زحمت نکش با تحریم و گفتگو با این مردم هیچی درست نمیشه نتها راه حل اینکه یا مردمو با زور و شکنجه از خرید منصرف کرد یا کارخونه خودروساز هارو آتیش زد.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. سهراب

        ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        تا اینطوری فکر کنیم هر بلایی سرمون بیاد حقمونه.
        پس تا سی چهل سال دیگه باید از دیدن ۴۰۵ و پارس تو خیابونها لذت ببریم.
        مردم هر چی ماشین از رده خارجه آشغاله برن بخرن و حال کنن.
        من که تا آخر عمر دیگه ماشین ایرانی نمیخرم.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سورنا

      ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      داداش زور نزن ما مردم ایران درست بشو نیستیم
      یه مدت بعد از انق لاب همه داشتن مثل انسان زندگی میکردن اگه یادتون باشه تو هر کاری میگفتن برای رضای خدا و از این حرفا
      ولی زمان گذشت دیدن نمیشه و کم کم دزدی ها شروع شد
      ناراحت نشی الان شدیم یه مشت دزد که تو هر کاری هستیم سعی میکنیم ازش بزنیم
      از بقال سر کوچه بگیر تا اون دکتر مهندساش

      یه مشت دزد و اختلاس گر شدیم دور هم داریم خون همدیگرو میمکیم :)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. ونوم اف ۵

    ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1274 ديدگاه)

    با تبریک عید و سال نو خدمت داداشای پدالی ایشالله سال خوبی داشته باشین من پست هیوندای رو برای تبریک انتخاب کردم که حتما دوست خوبم نت ببینه و ایشالله که یه هیوندای سانتافه اسپرت نسل قبل که چراغاش قشنگ بود گیرش بیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. sasan

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    نخریم خودروی صفر اقا
    سال نوهم مبارک

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا