هیوندای

معرفی هیوندای توسان پلاگین هیبرید 2022

به دنبال شکار تویوتا راو 4 پرایم

نسل جدید هیوندای توسان ۲۰۲۲ به تازگی و با ظاهری کاملاً متمایز و برجسته رونمایی شده است. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری ۱۸۷ اسبی یا ۱.۶ لیتری توربوی هیبریدی با قدرت ۱۷۷ اسب بخار قرار می‌گیرند. هیوندای حتی به فکر تولید نسخه پرفورمنس از توسان با پسوند N است که این کار برای اولین بار در تاریخ این خودرو صورت خواهد گرفت.

دیگر اولینِ توسان جدید استفاده از قوای محرکه پلاگین هیبریدی برای رقابت با تویوتا راو ۴ پرایم می‌باشد. این خودرو از قوای محرکه ۱.۶ لیتری اسمارت استریم، باتری لیتیوم-پلیمر ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی ۶۶.۹ کیلوواتی سود می‌برد. مجموع قدرت این پیشرانه به ۲۶۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۳۵۰ نیوتون متر می‌رسد. این نیرو از طریق یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها فرستاده می‌شود. هیوندای به منظور ارائه سواری نرم‌تر از سیستم تعلیق کنترل الکترونیکی سفارشی استفاده کرده است. همچنین تکنولوژی دامپرهای تطبیقی نیز در دسترس می‌باشد.

معاون فروش و بازاریابی هیوندای اروپا گفته است:

قوای محرکه پلاگین هیبریدی نشان دهنده شروع دورانی جدید برای توسان است. با وجود پیشرانه‌های بنزینی و دیزلی هیبریدی ملایم، هیبریدی کامل و پلاگین هیبریدی، نسل جدید توسان بیشترین گزینه‌های مربوط به پیشرانه‌ها در این کلاس را ارائه می‌کند. این امر ثابت کننده تعهد هیوندای به حمل‌ونقل الکتریکی است.

به منظور به حداقل رساندن درگ و افزایش هرچه بیشتر راندمان، توسان پلاگین هیبریدی دارای فلاپ هوای فعال است که هوای ورودی را بسته به فاکتورهایی همچون دمای مایع خنک‌کننده و سرعت خودرو تنظیم می‌کند. زمانی که فقط از حالت تمام الکتریکی استفاده شود این خودرو شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتری خواهد داشت.

این شاسی‌بلند کره‌ای به شارژر ۷.۲ کیلوواتی مجهز بوده هرچند می‌توان آن را در خانه یا جایگاه شارژ نیز تغذیه کرد. البته استفاده از باتری ولتاژ بالا تأثیر منفی روی فضای بار نداشته زیرا این خودرو فضای بار و پای زیادی را ارائه می‌کند.

فضای بار این خودرو نسبت به نسل پیشین افزایش یافته و به ۵۵۸ لیتر رسیده که با خواباندن صندلی‌ها این مقدار به ۱۷۳۷ لیتر می‌رسد. درحالی‌که نسخه استاندارد توسان با صفحه‌نمایش ۸ اینچی عرضه می‌شود، مدل پلاگین هیبریدی به صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتال با همین ابعاد مجهز است. این خودرو از بهار سال ۲۰۲۱ در اروپا و تابستان ۲۰۲۱ در آمریکا عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Ho3in

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (361 ديدگاه)

    کلا قیافه رو عوض کرده هیوندا طی فیس لیفت هاش زبان طراحیش کامل تغییر میکنه انگار طراح رو عوض میکنن
    چه خبرتونه چههه خبرتونه ما هنوز نسل قبلو زیاد ندیدم ?بد شما نسل جدیدو زدید ?
    ولی خوبه واردات که باز بشه وارد ایران میشه?

    موافقم 33
    مخالفم 2
    1. پدر خودروسازی جهان

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (436 ديدگاه)

      امیدواریم این دیگه یاتاقان نزنه ???

      موافقم 12
      مخالفم 18
      1. Hadi

        ۲۱ آذر ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        پلاگین هیبریدش باعث شد یه ذره بهش امیدوار بشم…

        موافقم 4
        مخالفم 7
    2. hamid

      ۲۱ آذر ۱۳۹۹
      سوابق: (251 ديدگاه)

      واردات باز بشه !!!!!!.متاسفانه با این سیاست دولت و نظام واردات خودرو امری محال و نشدنی هست.

      موافقم 13
      مخالفم 0
  2. زیزیگولو

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (4777 ديدگاه)

    تو ماشینای پلاگین هیبریدی جدا از امکان شارژ باتریا با موتور بنزینی امکان شارژ باتریا با برق شهریم هستش چون کلاً ماشینای پلاگین هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی‌ شدن ولی متاسفانه این ماشینا هنوز وارد ایران نشدن ولی تو کشورای خارجی خیلی رایج هستن چون اونجا علاوه بر جایگاه‌های سوخت ‌گیریو پمپ بنزینا یه جاهاییم واسه شارژ کردن ماشینای برقی دارن …….. موقع روشن کردن ماشینای پلاگین هیبریدی باتری شروع به کار میکنه و تا موقعی که شارژ باتری تموم نشده موتور بنزینی شروع به کار نمیکنه مگه اینکه سرعتو شتاب ماشین بره بالا یا تو اتوبان در حرکت باشین چون پیشرانه این ماشینا بطور هوشمند بین حالت الکتریکیو موتور بنزینی تغییر میکنه و حتی موقع پارک کردنو ایستادن تو ترافیک یا چراغ ‌قرمزم موتور بنزینی خاموش میشه و ماشین دوباره از باتری استفاده میکنه تا مصرف سوخت کاهش پیدا کنه و از قابلیتای دیگه این مدل ماشینا استفاده  از انرژی موقع ترمز کردن هستش که با هر بار ترمز کردن انرژی رو تو باتری ذخیره میکنه ولی با همه اینا ماشینای پلاگین هیبریدی چندتا عیبم دارن، مثلاً یکی از عیباشون زمان شارژ شدنشونه که معمولاً زمانبر هستش

    موافقم 12
    مخالفم 1
  3. پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    خوبه

    موافقم 8
    مخالفم 1
  4. AMG///

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (1200 ديدگاه)

    کم کم داره ازش خوشم میاد
    نسل قبلش که تو ایران بود آفرود خوبی داشت.

    موافقم 13
    مخالفم 3
  5. میثم

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    پشت آمپرشو خیلی دوست دارم

    موافقم 8
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا