هیوندای

هیوندای توسان N با توپ پر می‌آید؟!

ظاهراً نسخه‌ی اسپورت هیوندای توسان با پسوند N و حداقل قدرت ۳۴۰ اسب بخاری تولید خواهد شد. این خبر را منابع مطلع به اتو اکسپرس داده‌اند. احتمالاً این خودرو در دو سال آینده وارد بازار خواهد.

hyundai-tucson-n
منابع داخلی هیوندای علاقه‌ای به ارائه‌ی اطلاعات بیشتر درباره توسان N نداشته‌اند اما اذعان کرده‌اند که هدف هیوندای تولید کراس اووری سریع با شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه است.


توسان ۲۰۱۹ فیس لیفت سال پیش معرفی شده است. پیشرانه‌ی استاندارد این خودرو از نوع ۴ سیلندر ۲ لیتری با قدرت ۱۶۴ اسب بخار و گشتاور ۲۰۴ نیوتون متر است. خریداران همچنین می‌توانند پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری با خروجی ۱۸۱ اسبی و گشتاور ۲۳۷ نیوتون متری را انتخاب کنند.


به دلیل ابعاد جمع‌وجور و پیشرانه‌ی نصب شده در طول، مهندسان بخش N هیوندای شاید با چالش‌های فراوانی در قرار دادن پیشرانه‌ی ۳۴۰ اسبی در چنین فضای تنگی روبرو شوند. برای مثال پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوی ولوستر N حداکثر قدرت ۲۷۵ اسبی و گشتاور ۳۵۳ نیوتون متری دارد. هنوز مشخص نیست که آیا این پیشرانه می‌تواند بدون از دست دادن قابلیت اطمینان خود ۶۵ اسب بخار بیشتر را تولید کند یا خیر.

گفته شده محصول N بعدی هیوندای از i20 به عنوان پایه و اساس خود استفاده خواهد کرد و احتمالاً سال آینده با قدرت ۲۵۰ اسب بخاری عرضه خواهد شد. منابع موثق تأیید کرده‌اند محصول الهام‌بخش هیوندای نیز در حال توسعه است.

اگر خواهان محصولی اسپورت و لوکس‌تر هستید می‌توانید منتظر نسخه‌ی پرفورمنس G70 باشید. این خودرو فعلاً با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توئین توربوی ۳۶۵ اسب بخاری در دسترس بوده و به‌صورت سفارشی از سیستم چهار چرخ محرک نیز برخوردار است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. حسین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (2820 ديدگاه)

    با همون موتور ۲ لیتری توربو هم بیاد ایران خوبه! اما نمی‌یاد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. رامتین

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (3048 ديدگاه)

    یه جا خوندم توسان n همان قدرت 270 اسبی را خواهد داشت که موتور 2لیتری توربو داره. توان 340 اسب از موتور 2لیتری هیوندا نمیتونه بگیره مگه آنکه موتور 2.4 فعلیشو بشکل توربو در بیاره که در دنیای امروز منسوخه. به عبارت دیگر جهت گیری امروز خودروسازی میگه موتور توربو اگه 4سیلندر باشه باید 2لیتری باشه، 6 سیلندر 3لیتری، 8 سیلندر 4 لیتری و بعضا 4.4 لیتری، 10 سیلندر 5لیتری و… هماهنگ میشه. بدلیل اینکه 1سال توسان 2013 داشتم واقعا اگر قیمتش خوب باشه و سریn بیاد ایران، بشدت مورد علاقمه و حتی بهتر از nx مورد توجهمه. اگرچه دوستان ممکنه نظر دیگری داشته باشند. چراکه 5سال استفاده از خودرو آن هم در ایران و جاده های داغون و سرقتها و… اصلا درست نیست از نظر فنی و کیفی بخواهیم سر همو درد بیاوریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علیx76

      ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
      سوابق: (1203 ديدگاه)

      همچین چیزی الزامی نیست
      اما دلیل این موضوع استفاده از طراحی ماژولار و مشترک بین انجین های مختلفه که هزینه های توسعه طراحی و تولید رو کاهش میده
      چن سال پیش تو مجله ماشین یه مقاله به اسم سیلندر های نیم لیتری چاپ شده بود که خوندنش خالی از لطف نیست
      ضمن اینکه در تایید حرف شما
      استفاده از موتور ۲ لیتری با حدود ۲۷۵ اسب تنها راه هیونداست
      بازطراحی موتور۲.۴ لیتری برای استفاده پرخوران شده خیلی هزینه بره
      و موتور ۳.۳ تویین توربو هم بیش از حد قوی و بزرگ
      ضمن اینکه پلت فرم توسان برای حالت موتور عرضیِ اما موتور۳.۳ طولیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
        سوابق: (3048 ديدگاه)

        من هم در واقع همینو گفتم که هیوندا همین موتور 2لیتری را توربو خواهد کرد و 275 اسب و البته بشکل محتملتر 268 اسب (272ps) که معادل دقیقا 200 کیلوواته ارائه میکنه. ارائه توان بیش از 300 برای موتور 2لیتری قابل حصوله ولی وقتی روی اپتیما میاد از موتور 2لیتری 240 اسب میگیره، نمیاد روی توسان 340 ارائه کنه که بشدت موتور تحت فشار قرار میگیره. در مورد اینکه قانونی برای حجم و سیلندر نیست هم موافقم و اون بحث سیلندرهای نیم لیتری هم خوندم که بهینه اینطوره که هر سیلندر حجم 500سی سی داشته باشه. همانطور که اعداد هم در خودروسازی مرجعه. یعنی مثلا رسیدن به 1مگاوات یا 1340 اسب عددی بود که کووینگ زیسی بهش رسید. درحالیکه شاید 1350 هم میتونست برسه ولی روی عدد مرجع توقف میکنه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. سام

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۷
    سوابق: (709 ديدگاه)

    توسان تصویر شماره یک واقعا ظاهر جالب و اسپرتی دارد.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا