هیوندای

جزئیات قوای محرکه هیوندای سانتافه فیس‌لیفت

هیوندای سانتافه فیس لیفت چند هفته پیش رونمایی شد و حالا جزئیات مربوط به قوای محرکه آن منتشر شده است.

این خودرو در اروپا به‌صورت هیبریدی عرضه خواهد شد که این مجموعه شامل پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو، واحد الکتریکی ۵۹ اسب و باتری ۱.۴۹ کیلووات ساعتی لیتیوم-یونی می‌باشد. این کراس اوور قدرت ترکیبی ۲۲۷ اسبی و گشتاور ۳۵۰ نیوتون متری دارد.

نسخه پلاگین هیبریدی سانتافه سال آتی و با همان پیشرانه بنزینی عرضه خواهد شد. البته این مدل به باتری ۱۳.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی قوی‌تر با خروجی ۹۰ اسبی تجهیز می‌شود. این مدل منحصراً به‌صورت چهار چرخ محرک قابل انتخاب خواهد بود. قدرت و گشتاور ترکیبی سانتافه پلاگین هیبریدی ۲۶۱ اسب بخار و ۳۵۰ نیوتون متر اعلام شده است.

در بحث مدل‌های دیزلی پیشرانه اسمارت استریم ۲.۲ لیتری با بلوک آلومینیومی که ۱۹.۵ کیلوگرم سبک‌تر از پیشرانه پیشین است قابل انتخاب می‌باشد. این پیشرانه از میل‌لنگ جدید و سیستم تزریق سوخت بهتر سود می‌برد.

به لطف این تغییرات، پیشرانه یاد شده قدرت ۱۹۹ اسبی و گشتاور ۴۴۰ نیوتون متری تولید کرده و به خاطر همکاری با یک گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه جدید شتاب گیری بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

جدای از انتشار جزئیات قوای محرکه، هیوندای اطلاعات بیشتری از پلتفرم سانتافه را منتشر کرده است. اگرچه سانتافه شبیه مدلی فیس لیفت شده به نظر می‌رسد اما طبق گفته کره‌ای‌ها از پلتفرمی کاملاً جدید استفاده کرده و در بحث پرفورمنس، هندلینگ، مصرف سوخت و ایمنی به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است.

هیوندای می‌گوید نقاط تثبیت شده بازوهای فرمان به میانه چرخ های جلو نزدیک‌تر شده‌اند تا هندلینگ خودرو بهبود یابد. این معماری دارای ساختار ویژه‌ای است که باعث می‌شود ضربات بهتر جذب شده و تغییر شکل فضای سرنشینان در زمان تصادفات به حداقل برسد.

این پلتفرم مرکز ثقل پایین‌تر و وزن کمتری دارد. به همه این موارد باید تجربه رانندگی راحت‌تری را اشاره کرد به خاطر سیستم‌های جاذب صدای تقویت شده به دست آمده است.

استفاده از معماری جدید به سانتافه اجازه داده تا کمی جادارتر باشد به گونه‌ای که فضای پای ردیف دوم ۳ سانتی‌متر و ردیف سوم ۴ سانتی‌متر بیشتر شده است.

هیوندای سانتافه 2021

اگرچه سانتافه از سیستم چهار چرخ محرک آشنایی استفاده می‌کند اما انتخاب‌گر مسیر حرکتی جدیدی وجود دارد که شامل حالت‌های شن، برف، گل‌ولای، اکو، اسپورت و کامفورت می‌باشد. حالت هوشمند سفارشی نیز وجود دارد که استایل رانندگی شما را تشخیص داده و به‌صورت خودکار حالت مدنظر را انتخاب می‌کند.

هیوندای می‌گوید در حالت اسپرت با توزیع حداکثر ۵۰ درصد گشتاور در چرخ های عقب شتاب خودرو بهبود می‌یابد. در حالت اکو نیز سانتافه فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو عمل کرده و مصرف سوخت کاهش می‌یابد.

نهایتاً باید گفت این شاسی‌بلند با سیستم‌های کمک‌راننده متنوع همچون دستیار پیشگیری از برخورد جلو، هشدار نقاط کور، دستیار خروج ایمن، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و… عرضه می‌شود.

خبر مهم اینکه برای اولین بار دستیار رانندگی در بزرگراه روی سانتافه نصب شده است. این سیستم از دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل هوشمند برای کنترل خودرو استفاده می‌کند.

دیگر سیستم جدید این خودرو دستیار پیشگیری از برخورد دنده‌عقب است که از دوربین عقب و حسگرهای اولتراسونیک برای تشخیص موانع در زمان حرکت به عقب استفاده می‌کند. زمانی که وجود مانع تشخیص داده شود راننده هشدارهای مربوط را دریافت کرده و در صورت نیاز خودرو خودش ترمز خواهد کرد.

سانتافه همچنین دارای دستیار پارک هوشمند از راه دور است که مالکان با استفاده از آن می‌توانند خودرو را به عقب یا جلو حرکت دهند. این سیستم می‌تواند برای ورود یا خروج از فضاهای تنگ پارکینگ مورد استفاده قرار گیرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1326 ديدگاه)

    فوق العاده عالی البته دوستان داخلی که تو قرعه کشی ساپیا قبول نشدن تا مفتخر به سواری تیبا شوند ظاهرا به دلشون نچسبیده اینم طنز روزگار

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. ممد ژانگولر

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3455 ديدگاه)

      سانتافه همیشه ماشین پر فروش و موفقی خواهد بود
      یجورایی نقش محوریت داریت تو محصولات هیوندایی
      من که خیلی دوسش دارم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        سانتافه هم شما رو دوست داره ?
        پیر شین به پای هم ?

        موافقم 0
        مخالفم 1
        1. Abbas.Lambo

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (875 ديدگاه)

          نوید جان شما که ده دوازده تا لکسس تو پارکینگتون دارین براتون کسر شان نی میاین خبر سانتافه رو میخونین؟!?

          موافقم 2
          مخالفم 0
        2. NAVID۰۰۹۸

          ۱۳ تیر ۱۳۹۹
          سوابق: (10057 ديدگاه)

          Abbas.Lambo جان
          ۱۰ تا لکسوس دیگه هم تو راهه از ژاپن واس پیوستن به مجموعه ۱۰تاییم تو پارکینگ تا بشه ۲۰ تا… .

          خدا نکنه کسر شان بشه ، خبر از سانتافه خوندن داره ، چرا که نه ، همه سانتافه را دوست دارند ( من ، تو ، او ، همه ) و سانتافه بِِِِهترین ماشین دنیاست حتی از بوگاتی هم بهتر .

          موافقم 0
          مخالفم 1
      2. مدیرعامل

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (73 ديدگاه)

        آره دیگه ژانگولر بعضیا راست میگن چون مردم آمریکا اصلاً نمیدونن ماشین یعنی چی که میرن کیا و هیوندای میخرن و هممینطور اهل فن و کارشناسای خودرو اونم تو کشوری مثل آمریکا که در هر زمینه ای بقول معروف آخرشه و رو دست نداره احمق هستن و هیچی از ماشین نمیدونن و اصلاً از ماشین سر در نمیارنو فقط محض مسخره بازی و شوخی و خنده میان کیا و هیوندای رو به عنوان بهترین ماشین سال آمریکا انتخاب میکنن و بازار خودرو و صنعت خودرو و مردم آمریکا رو با این کارشون به طنز میگیرن و کیفیتو ایمنیو جون مردم آمریکا هم پشیزی واسشون ارزش نداره و باید بیان اینجا و از این آقای همه چیز دان مشاوره بگیرنو ازش چیز یاد بگیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. korean car

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (19 ديدگاه)

      برادر جان شما برو یه اداره از دست رئیس اداره شکایت کن برو بگو فلان مامور پلیس الکی به من گیر داده چی میشه هیچی برو کره بگو فلان وزیر اختلاص کرده نه بگو رئیس جمهور از شرکت من باج خواسته سریع برخورد میکنن بعد یه سری از دوستان میگن کره پرست کره واقعا جای زندگیه و قانون خیلی محکم و قدرتمندی داره تو ایران شما از دست کارمند شهرداری هم نمیتونی شکایت کنی

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    ایشالاه که موتورهای جدید از شَرِ یاتاقان زدن‌های مُکرر خلاص شده باشن .
    کلاً هیوندای اسمش با یاتاقان اَجین شده
    به نظرم باید یه محصول بزنن به نام یاتاقان تا بلکه یه تاثیری تو فروششون داشته باشه و اِدِعای شاخی نکنن اما فروششون در هر محصول حتی یک به ۱۰ محصولات ژاپنی مثل تویوتا نیست .

    مثلاً فروش پالیسید را با هایلندر مقایسه کنید ببینید هیوندای به چی چیش مینازه با اینکه آخره جدول فروشه .
    یا توسان و سانتافه در برابر راو۴ یا روگ? .

    کلاً اعتماد به نفس خوبی دارند ، ترول عشق کره‌ای‌ها ، با همین فرمون برید حتماً مجسمتونو میسازند .

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. ایمان جباری

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (3880 ديدگاه)

      آقا نوید کوتاه بیا دوست عزیز
      شاید کره ای ها هنوز به کیفیت ژاپنی ها نرسیده باشن ولی پیشرفت چشمگیری داشتن در صنعت خودرو ؛ این رو باید قبول کنیم

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (10057 ديدگاه)

        ایمان جباری عزیز
        با شما کاملاً موافقم و هیچگاه منکر پیشرفت کره‌ای‌ها نیستم .

        فقط مشکل جوگیران کره‌ای پرسته که زیاد بزرگنمایی میکنند در معرفی محصولات کره‌ای که اتفاقاً تو همین مقاله هم کامنت گذاشتن ، جالبیش اینجاست خودشون میگن پراید و پژو سوارند و تا حالا هیچ تجربه‌ای از هیوندای و کره‌ای‌ها نداشتند اما اینجا نمک‌پاشی میکنند .

        هر محصولی به اندازه خودش یه درجه اعتباری داره که در دنیای خودرو تعریف شده و نمیشه با بزرگنمایی بقیه را در شناخت اون محصول گول زد و این را فقط میشه از فروش جهانی یک محصول فهمید اما خیلی‌ها خودشان را به کوچه علی چپ میزنند که گویی نمیفهمند .

        موافقم 0
        مخالفم 1
    2. فرهاد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (134 ديدگاه)

      از نظر کیفیت ژاپنی و المانی که هیچ به پای امریکایی هم نمیریه حالا حالا باید راه بره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. NAVID۰۰۹۸

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (10057 ديدگاه)

      البته Reza جان این هم در نظر بگیر جنسیس و تلوراید از بوگاتی ، لامبورگینی ، فراری ، بنز bmw لکسوس و…..هم بهتره ، چون جایزه گرفتن گذاشتن رو طاقچه اتاق مدریتشون و طرفداران را دلخوش به جوایز پوشالی و بودار میکنند .

      فقط نمیدونم چرا اونایی که جایزه نگرفتن ، فروششون بالا و رتبه یک دنیان ، جداً جالبه‌ها ، چرا ؟

      البته یه چیز دیگه ، یه زمانی الانترا را میشد اون آخر جدول پرفروش های آمریکا پیدا کرد ولی خیلی ساله که دیگه پیداشون نیست ، چرا ؟ : چون دارن جایزه‌هاشون را تمیز میکنن رو طاقچه جناب مدیرعامل هیوندای کیا

      البته جالبترش اونهایی‌ هستن که جایزه گرفتن ولی فروششون تَه جدول و البته هستن اَمثال استینگرهایی که به تاریخ میپیوندند یا کیا k900 که ۲۵۶ تا دونه در آمریکایِ دریای خودرو فروخته ، جداً جالبه‌ها ، چرا ؟

      به نظر من جایزه‌هاشون را بگذارید جای عکس کاربریتون ، قشنگتره ، ما هم هروز شاد میکنید ? .

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. Abbas.Lambo

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (875 ديدگاه)

        نوید جان حالا سوال اصلیه ما ازت اینه،چرا انقد حرص میخوری؟جدا چرا؟به والله حرص خوردن زیادی پیرت میکنه(:

        موافقم 0
        مخالفم 1
      2. Reza

        ۱۳ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (297 ديدگاه)

        هیوندا و کیا که ۴ سال پیاپی هست که افزایش فروش دارن،امسال هم تا اینجا هیوندا تونست رتبش رو توی لیست پرفروش های سال بالاتر ببره و از رتبه پنجم به رتبه چهارم پرفروش ترین برند سال برسه،بالاتر هوندا و نیسان
        جوایز هم رابطه مستقیم با میزان فروش دارن، میدونی چرا؟ چونکه اونکه تو مثلا امریکا نشسته برای تصمیم گیری نمیاد به نظر کسی نگاه کنه که جایی هست که حتی کرولا ٢٠١٩ تا حالًا ندیده از نزدیک،میاد نظر کارشناس هارو میبینه،نتیجش این میشه که کیا تلوراید بخاطر جوائزی که کسب کرد امسال،فروشش اینقدر رفت بالا که بهش لقب سلوراید رو دادن و کیا مجبور شد خط تولید رو بیشتر کنه مطلبش تو پدال هست،با توجه به اینکه یه طورایی گام جدیدی هست برای کیا این کلاس

        یا مثلا جنسیس که امسال فروشش ٢ برایر شد (همونی که گفتی ورشکست میشه ?)و اگه بری فروش ماشین های این برند رو ببینی متوجه میشی این افزایش فروش بخش عمده ایش بخاطر جی ٧٠ بود که پارسال جوایز مختلفی رو کسب کرد،و ده ها مثال دیگه

        حالًا اینکه تو رو چه حساب میگی برندی که از لحاظ فروش رتبه چهارم رو داره تو دنیا طبق امار رسمی،فروش نداره ?
        اعصاب خودتو خراب نکن الکی جاش یا حقیقت کنار بیار!

        موافقم 1
        مخالفم 0
      3. محمد حسین مسراشمیت

        ۱۹ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (5 ديدگاه)

        سلام نوید جون الهی قربونت برم چرا اینقدر حرص میخوری اون کیا استینگر که اسمشو بردی حتما راجع بهش خوندی که پلیس استرالیا به عنوان اتومبیل سطح بالا و به اصطلاح پرچمدارش داره از اون استفاده میکنه خوب قربونت برم لابد اونا قدرت تشخیصشون به اندازه شما قوی نیست که از ماشین های اسپرت و قدرتمند کره ای استفاده میکنند

        موافقم 0
        مخالفم 1
    4. ارین

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (16 ديدگاه)

      والا موتورای تویوتا بیشتر به یاتاقان زدن معروفن خواستی یه سر با بزن تا پرادو 6 سیلندر 11 بار یاتاق و بهت نشون بدم یا پرادوی 4 سیلندری که 3 بار یاتاق زده والا تا حالا هیچ ماشین کره ای زیر پای ما که یاتاقان نزده دیگه این جریان یاتاق از کجا اومده خدا میدونه!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. amg 63

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (122 ديدگاه)

    داخلش خوب کار کردند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۳ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (353 ديدگاه)

      آره منم خوشم اومده از داخلش

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. Dayan5775

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (217 ديدگاه)

    در عین حال که امروز پدال خبر از فروش همچنان موفق محصولات هیوندای از جمله همین سانتافه داد،یه عده هنوز هم میخوان بگن نه چنین چیزی نیست،امار جهانی،لیست های کیفی و ایمنی که هر سال منتشر میشن از جمله جی دی پاور که چند روز پیش لیستش منتشر شد (همه دیدیم جایگاه جنسیس و کیا رو) رو با کوچه علی چپ نمیشه انکار کرد،بعضی ها اصرار دارن بگن خوب نیستن در صورتی که در جایی مثل بریتانیا با اون همه بازار رقابتی و باز،سورنتو بیشترین درصد رضایت مندی رو کسب کرد بین مردم،بازار جهانی توجهی به کامنت ها در اینجا نمیکنه که بعضی ها اینقدر تلاش میکنن اینجا .ملاک انتخاب چیزهای دیگه هست ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. meysam

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    برعکس سوناتا که هنوزم نمای جلوش حالمو بهم میزنه این سانتافه جدید کم کم داره به چشمم قشنگ میاد. البته مشکلم با این هم همون نمای جلوش بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. AMIR-REZA

    ۱۳ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    طراحی های جلوی هیوندای افتضاح (این بهتر شده از قبلیش ولی سوناتا الانترا آزرا جدید …..)وعقب هاشون عالین (مثل این سوناتا ویا حتی آزرا جدید)در کل آدم فکر میکنه جلوی ماشیناشونو یه نفر و عقبشو یه نفر دیگه طراحی میکنه!!!!!
    ولی داخلش خیلی خوبه ……
    موتور هیبریدیشم قابل تحسینه ….
    من کره ای پرست نیستم وکلا شاید برندی رو به برندی دیگه ترجیح بدم ولی تعصب خیلی خاصی ندارم بیایم عادل باشیم و یکم بدون تعصب نگاه کنیم بهتون پیشنهاد میکنم اینکارو بکنید شاید نظرتون در مورد یه ماشین کلا عوض بشه …..
    و اینکه به نظر های هم احترام بذاریم آقا نوید چون سلیقه ی یه نفر با شما فرق میکنه نباید مسخره کرد…..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا