هیوندای

احتمال تولید هیوندای سوناتای اسپورت‌تر آینده نزدیک

در مراسم معرفی هیوندای سوناتا ۲۰۲۰ کره‌ای‌ها نسخه‌ای پیش‌تولیدی از مدل داغ‌تر سوناتا با پسوند N-Line را به نمایش گذاشتند. درست همانند الانترا N-Line، سوناتا هم پیشرانه‌ای قوی‌تر خواهد داشت و از طراحی گیراتر و بهبودهایی در شاسی سود خواهد برد. نسخه استاندارد این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربوی ۱۸۰ اسبی و ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۱۹۱ اسب بخاری در دسترس است اما پیشرانه مدل N-Line احتمالاً پرفورمنس بهتری خواهد داشت.

این خودرو در صورت تولید می‌تواند از نیروگاه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو با قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه استفاده کند.

برخی منابع خبری می‌گویند هیوندای قبلاً برنامه‌های تولید انبوه این خودرو را نهایی کرده و فرایند اخذ تأییدیه‌های آن شروع شده است؛ به عبارت دیگر، سوناتا N-Line اواخر سال جاری معرفی خواهد شد.

به نظر می‌رسد تولید انبوه این خودرو از ماه می ۲۰۲۰ شروع خواهد شد. احتمال دارد مراسم رونمایی این خودروی کره‌ای در نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۰ معرفی شود اما به خاطر شیوع گسترده ویروس کرونا، نمایشگاه دیترویت به احتمال زیاد به تعویق خواهد افتاد. هیوندای بازخوردهای مثبتی از معرفی آنلاین الانترا ۲۰۲۰ به دست آورده و بنابراین احتمال دارد همین سناریو را برای سوناتا N-Line جدید هم تکرار کند.

البته تنها بهبود این خودرو به پیشرانه‌اش محدود نخواهد شد. نسخه اسپورت تر سوناتا می‌تواند به سیستم خنک‌کنندگی بهتر و رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های پرفورمنس مجهز شود. احتمالاً امسال سال خودروهای پرفورمنس کره‌ای خواهد بود!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. ممد ژانگولر

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3506 ديدگاه)

    اونایی که قر میزنن تحویل بگیرن
    روز به روز جذاب تر و خاص تر میشه
    اخه دیگه چی میخوایین از یک ماشین ۲۰۰۰۰ دلاری
    از اون تویوتای کرولای حوصله سر ببر که بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      شما مطمئنی که این مدل قیمت ۲۰هزار تاس؟
      آخه بعیدها
      با این که خاص شده موافقم اما جذاب بودنش رو اصلا
      به هر صورت امار فروش مشخص میکنه که بهتره دوست عزیز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ممد ژانگولر

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        داداشی گلم احمد رضا
        حدود رنج قیمتی یعنی چی ؟ با نوسان ۵۰۰۰ بالا و پایین

        شما وقتی میگی قرن ۲۰ یعنی چی؟ تا ۱۰۰ سال جای بازی داره درسته؟

        ضمنا یک نگاهی حرفه ایی به طراحی بیرونی بندازین متوجه میشین کاملا جسورانست نه محتاطانه که باعث افتخاره ، تو این همه ماشینهای شبیه به هم امده اینو انتخاب کرده حتی با ریسک بالا

        از نظر طراحی داخلی هم نسبت به رنج قیمتی و سگمنت خودرو در حد عالی قرار داره و از نظر تجهیزات و بروز بودن هم نگم بهتره

        اگر با تویوتا کرولا حوصله سر ببر معروف بخوای مقایسه کنی به نظر چیزی که کم نداره هیچ بیشتر هم هست
        میمونه بحث فنی و گارانتی و بازار دسته دو که من نمیتونم نظری فعلا بدم
        هر چند که از نظر من با انقلابی که تسلا در صنعت خودرو بوجود آورد همه این ماشینهای درون سوز اسباب بازی بیش نیستن و خریدشون یعنی پولتو دور ریختی و خیانت کردی به پاکیزگی هوا و طبیعت .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          محمد جان
          در رابطه با قیمت این ماشین تو نخسه عادی (نه N) از ۲۴ تا بالای ۳۳ هزارتا قیمت داره ( منکر نیستم که از از اکثر رقبا ارزون تره ) و خوب حتما این نخسه قوی تره گران تر هم میشه و در کل رنج این ماشین حدود ۳۰ هزار تاس
          این که دیزاین خاصی داره رو قبول دارم اما این ممکنه برای عده ای جذاب باشه (مثل شما ) و برا من نه
          تو اپصشن ها و طراحی کابین هم از حق نگذریم به ماشین های لوکس نزدیک شده
          و اما مقایسه این با کمری منطقی تره تا کرولا
          النترا رقیب کرولاس
          تازه از نظر ابعاد این نخسه ۲۰۲۰ حتی از کمری هم بزرگ تره و یه جایی بین نسل قبل و آزرای قبل قرار گرفته
          و اما بحث تسلا
          دورن سوز ها بازار خودشان رو دارند و هیبریدی ها بازار خودشان و الکتریکی ها هم همین طور
          و خب الکتریکی ها هم چندان پاک نشستند به خاطر باتری های لیتیوم یونی که دارند

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. ممد ژانگولر

          ۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          احمد رضا جون
          در مورد باطری که گفتی اگر فرض کنیم یک چیز خطرناکیه و آلودست ولی همش متمرکز شده در یک فضای مشخض و کنترل این چهارچوب که به اسم باطریه، خیلی سادست و شما با تعویض و انتقالش به مکانهای خاص که توسط خود شرکت انجام میگیره کاملا علمی و محاسبه شده انجام میشه
          ولی سوخت فسیلی که تبدیل به گاز صمی در هوا میشه و تمام دنیا استنشاق میکنن و حالا حالاها آثارش میمونه رو انسانها چجوری میشه کنترل کرد . خواهشا در این مورد بی فایده بحث نکنیم چون حق با علمه و اگر پافشاری کنید احساس میکنم شما هم جز گروه مغزهای زنگ زده معافیای نفتی هستین و …

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. Farzad

          ۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          چون رو تسلا تعصب داری دلیل نمیشه بگی درون سوزها اسباب بازی ان . چون اگه اینطور باشه نظر خیلیا هم برقیا اسباب بازی ان .

          موافقم 0
          مخالفم 0
        4. ممد ژانگولر

          ۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          فرزاد جون داداش
          آینده جواب جفتمونو خواهد داد
          بلاخره روزی خواهد رسید که شما هم به جمع خریداران خودروهای برقی بپیوندی و تا اون روز لطفا جملاتو منو توی نوت گوشیت سیو داشته باش ضرر نخواهی کرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        5. javad

          ۱۳ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (43 ديدگاه)

          از این طرفداری ها سودی بهت میرسه؟
          هیوندای تو مسیرطراحی خارجی خیلی ضعیف عمل کرده تو محصولات جدیدش
          برخلاف کیا ک خیلی بهتر شده
          فقط طراحی الانترا یکم منطقیه
          جنسیس هام ک همگی یه ترکیب پررو از مدلای مختلف اروپایی هستن

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10179 ديدگاه)

      هیوندای در این مدت ثابت کرده اول تِر میزنه به ماشینهاش بعد که میفهمه گند زده شروع میکنه به دستمالی کردنش تا شاید یه فرجی بشه .

      به قول معروف که میگن (( اومد اَبروشو درست کنه زد چشمشم کور کرد )) .
      یکم از شرکت کیا یاد بگیره .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        ممد این بنده خدا اگر جمله شما رو تو گوشی که هیچ در قاب عکس دیوار خونه هم بزاره خودش که هیچ نوه هاش هم باید برای ۱۴۰۰و خورده ای تیبا ثبت نام کنن اونم با قطعات بورکینافاسو

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. کیان

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1433 ديدگاه)

      فرض کنیم ک حرف شما درست هست و کرولا حوصله سر بر سر هست !!!
      میشه بگین چه جور این ماشین حوصله سر بر هر ساله داره پرفروشترین ماشین میشه ؟؟؟

      یکم به این فکر کنیم ک دنیا مثه اکثریت ایرانیها عشق اپشن و ظاهر شلوغ و کیفیت پایین نیست !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. datsun

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (3477 ديدگاه)

        خوب سوناتا چه ارتباطی به کرولا داره تو سگمنت کمری قرار میگیره

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. Ahmadreza 2002

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        کره ای ها این چند ساله رو کیفیت خیلی کار کردند و سخت بشه بهشون گفت بی کیفیت
        کرولا هم تو نسل جدید اصلا به عنوان یه ماشین حوصله سر بر شناخته نمیشه بنا به نظر اکثر مجلات

        موافقم 0
        مخالفم 0
    4. شهروند

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اوناییکه از ماشین کره ای حمایت میکنن احتمالا سوار نشدن…با تجربه داشتن سورنتو سوناتا و سانتافه بهتون میگم اشغالی بیش نیستن .و فقط برای تجربه کردن اپشن های بی کیفیت خوبن .هرکی هم میگه کیا از هیوندای بهتره ن از این کمپانی ماشین خریده ن ب نمایندگی ها کیا مراجعه کرده.کره ای یعنی ماشین خشک و پر سر صدا .البته کمری هم همچین ماشین خوبی نیست کمری هم داشتم .اما میشه گفت کمی کم سر و صدا تر از هیونداس .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مهدی

        ۷ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (35 ديدگاه)

        والا اون چیزی که پولدارا شنیدم و یکی دو سه بار سوار کره ای و ژاپنی شدم به نظر میرسه که کره ای ها و ژاپنی تقریبا تو یک سطح حالا یکم ژاپنی بهتر هستن و قطعا با از نظر کیفیت سواری قابل مقایسه با بنز و بی ام نیستن ولی به هر حال کره ای و ژاپنی ها در رده خودروی اقتصادی هستن و نباید توقع سواری بی ام داشت اما هزینه ها واقعا کمتره

        موافقم 0
        مخالفم 0
    5. مزدا

      ۷ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      دقیقا منظورش از اسپرت چیه!!
      با این جلو پنچره و چراغ های عقب نه چندان جذاب هر چقد بَزک کنن اسپرت به نظر نمیاد
      باید یه تغییر اساسی تو بدنه ماشینن بکنن
      صدرحمت به نسل قبل

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Farzad

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    مثل تیبا میمونه هر چقدر هم اسپورتش کنی آخرش زشته ‌‌.
    اما کابینش واقعا خوبه و همین طور بحث فنی …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Ahmadreza 2002

      ۶ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      تیبا رو خوب اومدی
      با این موتور اگه وارد بشه خیلی از میلیارد های بازار مارو زخمی میکنه یحتمل ۲۹۰ اسب از خیلی از لوکساشون بازار بیشتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Ahmadreza 2002

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1465 ديدگاه)

        لوکساشون: لوکس های

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۶ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (10179 ديدگاه)

        احمدرضا عزیز
        همون زمانش هم که واردات باز بود ، قانوناً میتوانستند مدل توربو کیا هیوندای هارو وارد کنند اما عملاً هیچ توربویی ای مگر تک توک و استثناً وارد شده باشه که من ندیدم به جزء اسپورتیج مدل ۲۰۱۴ که انگشت شمارن و بیشتر هم بخاطر حساسیت بالا به بنزین بوده که با بنزینهای ما جور در نمیومد و اکتان اصلی هم گرونه که طرف اگر بنز bmw لکسوس توربو داشته باشه یعنی پولداره و اهمیتی به پول اکتان نمیده اما کیا هیوندای چون برای قشر متوسط رو به بالا فروش میره در ایران ، هیچکس قبول نمیکنه با هر باک بنزین یه اکتان اصلی بالای ۲۰۰هزاری بریزه .
        جداً که اگر بنزینمون مثل بیشتر جاهای دنیا درجه یک بود ، ارزش خرید توربو بسیار بالا بود .
        البته که اگر توربویی هم میخرید ، باید از یه برند شناخته شده ای همچون ژاپنی بخرید و نه کره ای که همینطوریش پادشاه یاتاقان زدنهاست چه برسه توربو که رسیدگی بیستری نسبت به معمولیها داره .

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Ahmadreza 2002

          ۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (1465 ديدگاه)

          صحیح اما اگر از بنزین سوپر استفاده بشه فکر نکنم مشکلات خاصی به وجود بیاد چون اکتان اونا حدودا ۹۵ یا ۶ هست که با انجین های روز کاملا سازگاری داره
          از اکتان هر نگو که هر کدوم رو که ما دیدم یا اتانول بود (که بسیار بدتره برا ماشین) یا این که هیچ تاثیری نداشته رو اکتان بنزین
          اما جدا از این ها ماشین قدرت مند واقعا حس بهتری داره حتی اگه نخای ازش استفاده غیرا معقول بکنی بازم تو سبقت ها بهت یه اعتماد بنفش خاصی میده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  3. Saman

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (181 ديدگاه)

    باور کردنی نیست که کره جنوبی تا این حد پیشرفت کرده و ماشینهائی در این سطح تولید میکنه که رقبائی واسه تولیدات مشابه ژاپنی و امریکائی و اروپائی هستن. بیچاره ما ایرانیها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Range Rover

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (191 ديدگاه)

    داخل کابینش یه حس بی کیفیتی رو به آدم القا میکنه رنگ داشبورد و … البته شاید چون پراید و ال 90 و … داشبورد های پلاستیکی این رنگی داشتن و فاقد کیفیت بودن اینو حس میکنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. suan chwan

    ۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    اگه تولید شه خیلی خوب میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. پیمان

    ۱۲ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من دوج دارم چلنجر واقعا راضی هستم اگه میخاین سواری بخورید حال کنید تک باشید یا کمارو یا دوج پونتیاک عالیه موستانگ هم خوبه نسبتا ولی من دوج رو می‌پسندم با پونتیاک ولی فقط خوزستان میشه استفاده کنید پلاک ملی هم BMWسری5 یا بنز سرS جنسیس که الان زده از بنز S 500 کپی برداری کرده به نظرم جالب نیس نسبت به مدل های که الان BMW میزنه یا چیزایی دیگه قدرتشم کمه ماشین زیر 350 اسب بخار حرومه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا