هیوندای

معرفی رسمی هیوندای سوناتا هیبرید 2020

هیوندای سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ سال پیش در کشور کره جنوبی معرفی شده بود اما این خودروساز از فرصت برگزاری نمایشگاه شیکاگو برای رونمایی سدان جدید خود در آمریکای شمالی استفاده کرده است. این خودرو از بهار سال جاری میلادی روانه بازار خواهد شد.

هیوندای سوناتا هیبرید

سوناتا هیبرید ۲۰۲۰ با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری که قدرت ۱۵۰ اسبی و گشتاور ۱۸۹ نیوتون متری دارد عرضه می‌شود. کمک حال پیشرانه درون‌سوز این خودرو واحدی الکتریکی با خروجی ۵۱ اسبی و گشتاور ۲۰۵ نیوتون متری است. در کل قدرت خودرو به ۱۹۲ اسب بخار رسیده و گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک نیز نیرو را به چرخ ها منتقل می‌کند. گیربکس یاد شده از سیستم کنترل شیفت فعال هیوندای سود می‌برد که با پیشرانه الکتریکی، درون‌سوز و خود گیربکس کار می‌کند تا زمان تعویض دنده را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

هیوندای سوناتا هیبرید

هیوندای می‌گوید این خودرو در هر صد کیلومتر مصرف سوخت ۴.۷/۴.۳/۴.۵ لیتری در شهر/بزرگراه/ترکیبی خواهد داشت. همچنین سوناتا هیبریدی جدید شعاع حرکتی ۱۱۰۴ کیلومتری را در دسترس راننده خواهد گذاشت. البته مصرف سوخت مدل‌های SEL و لیمیتد اندکی بیشتر است.

هیوندای سوناتا هیبرید

این خودرو به منظور بهبود هرچه بیشتر برد حرکتی از سقفی خورشیدی برخوردار است که باتری‌ها را شارژ می‌کند. هیوندای می‌گوید این تکنولوژی پس از ۶ ساعت شارژ می‌تواند چند کیلومتری بر برد خودرو بیفزاید. این شرکت می‌گوید تکنولوژی یاد شده در طول سال می‌تواند تا ۱۱۲۷ کیلومتر بیشتر بر برد خودرو اضافه کند.

هیوندای سوناتا هیبرید

سوناتا هیبرید کاملاً شبیه نسخه استاندارد خود بوده اما عناصری در بدنه برای بهبود آئرودینامیک بکار رفته‌اند. از جمله این موارد می‌توان به فلاپ های فعال جلوپنجره، منحرف‌کننده باد در گلگیرهای جلو و عقب و پانل‌های پوشاننده زیر خودرو اشاره کرد. پره‌های رینگ‌ها نیز طراحی خاصی دارند تا در برابر جریان هوا عملکرد بهتری داشته باشند.

هیوندای سوناتا هیبرید

داخل کابین سوناتا هیبرید شاهد صفحه‌نمایش ۸ اینچی استاندارد خواهید بود. خریداران می‌توانند صفحه‌نمایش ۱۰.۲۵ اینچی و پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی را سفارش دهند. از جمله سیستم‌های کمک‌راننده استاندارد این سدان کره‌ای نیز می‌توان به دستیار پیشگیری از برخورد، پایش نقاط کور، هشدار ترافیک عقب، دستیار حفظ خودرو بین خطوط، کروز کنترل هوشمند و… اشاره کرد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. HR3

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (223 ديدگاه)

    در مقابل کمری هیبردی و آکورد هیبردی شانسی نداره ولی بازارهای خاصی که این دوتا غول توش فعال نیستن رو به خوبی می تونه هدف قرار بده

    البته تو ایران ماشین هیبردی یعنی هزینه ی سرویس دوره ایی سر سام آور و خدا نکنه نقص فنی پیدا کنه نه تخصصش هست و نه قطعه اش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. کیومرث

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اتفاقا سوناتا هیبرید هزینه سرویس دوره ای خیلی پایینی داره.مصرف لنت اش خیلی کمتر از ماشین معمولی هستش چون تا پاتو از رو گاز بر میداری میره روحالت شارژ و سرعت سریع ماشین رو بدون دخالت ترمز آهسته میکنه.
      تسمه نداره که بخواهد عوض بشود.
      روغن ماشین به علت کمتر روشن شدن پیشرانه بنزینی نسبت به ماشین معمولی خیلی دیر به دیر نیاز به تعویض پیدا میکنه.من خودم سوناتا هیبرید دیدم دوسال هستش روغن عوض نکرده با وجود کارکرد 25 هزار کیلومتری چون موتور بنزینی اش به اندازه 4 هزارتا کارکرده.
      شمع هم که طبیعتا کمتر کار میکنه و هم چنین فیلتر هوای موتور.
      ولی هزینه هاش تو ایران به خاطر فرهنگ رایج سرکیسه کردن که در پوست و گوشت ما ایرانیها نفوذ کرده خیلی بالاس.وقتی ماشین رو میبری نمایندگی یا تعمیرگاه به هزار و یک بهانه برات خرج تراشی میکنن و وقتی هم اعتراض میکنی بهت میگن چون این هیبریدیه برای همین هزینه هاش هم هیبریدیه.یه بار میگه فلان چیزش باید کالیره بشه اگه نزاری کالیبره کنم الان میری تو جاده موتور میسوزونی چپ میکنیی تیکه تیکه میشی خطرناکه.بذار دستگاه بزنم هزینه اش هم شش میلیونه ولی از جانت محافظ میکنه.
      خلاصه با هزارتا دروغ و دغل 20 میلیون فاکتور میکنه تو پاچه ات بعد از پرداخت فاکتور هم کلی به شعورت میخنده و میگه عجب آدم خری بود و تا باشه از این خرا باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. net

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (3149 ديدگاه)

    سوناتا ۲۰۲۰ طراحی داخلی یکپارچه مشکی و صندلی چرم مشکی خوبه . سوناتای ۲۰۲۰ طراحی بیرونی بدی داره و رینگ زیبایی نداره و چراغ متصل برعکس عقب خیلی بدهست و صندوق عقبش کشیده نیست و چراغ جلو و جلوپنجره بدفرم هست و خط سفید کنار کاپوت که از اینه متصل شده به چراغ جلو خیلییی بد هست و یکی از کاربران پدال در مورد سوناتا ۲۰۲۰ تشبیه جالب کرد و گفت از جلو شبیه (سوسکه)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (27 ديدگاه)

    به زودی چراغ های جلو هم تبدیل به جلو پنجره ماشین میشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Khosrow

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    یک طراحی بی هدف و سردر گم رو شاهد هستیم / سوناتا هرچی رشته بود رو پودر کردن ایشون ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. MADJID

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    از ایده ی چراغ جلو و عقبش خوشم اومد … خوبه طراحیش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. (Saeed(peugeot

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (325 ديدگاه)

    در کنار این سدان تو بازار امریکا اگر ۵۰۸ هیبرید هم بود کنار کمری و آکورد رقابت جالبی میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. شاهین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (107 ديدگاه)

    سوناتا یعنی بعد از 50 هزار تا کارکرد رنگ همه دکمه های داخلش میره
    یه ظاهر نسبتا زیبا در عین حال بدون کیفیت … کاش یکم از تویوتا یاد میگرفت کیفیت رو
    الان همه هیوندا باز ها حمله میکنن و بعدش تو اینترنت دنبال خرید و تعویض دکمه کی لس سوناتا میگردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ماکان

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (770 ديدگاه)

    سلام . انشاالله که به همین زودی ها نسخه ی پلاگین هیبرید سوناتا را هم معرفی کنند .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. MjM

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۸
    سوابق: (720 ديدگاه)

    هیوندا تا دیروز هر هفته یه سوناتا میداد بیرون حالا اینو میخواد نگه داره؟! هیبرید میبریدشو ول کن یکی دیگه معرفی کن حالمون بهم خورد ازین!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا