هیوندای

هیوندای هگزا اسپیس در نمایشگاه دهلی

امسال اولین نمایشگاه بین المللی خودرو در دهلی نو برگزار خواهد شد. بنابراین باید تعدادی از جدیدترین خودروها و ایده های نو را در این نمایشگاه به انتظار بنشینیم. هیوندای یک MPV کانسپت یا مفهومی را در این نمایشگاه معرفی خواهد کرد. هگزا اسپیس HND-7 که قرار است فضای جادار و بزرگ  و طراحی عجیبش را که کمتر شبیه سایر محصولات هیوندای است، به رخ بکشد.

Hyundai HND-7 Hexa Space
Hyundai HND-7 Hexa Space

در حقیقت این خودرو روی پلاتفرم ix20 پیاده شده است. و البته با کمی افزایش ابعاد. بنابراین با طول ۴.۳ و عرض ۱.۸۲ و ارتفاع ۱.۶۵ متر اندازه خارجی جمع و جور و فشرده ای دارد. اما وقتی در فضای داخلی آن قرار بگیرید، اندازه بدنه را فراموش خواهید کرد.

Hyundai HND-7 Hexa Space
Hyundai HND-7 Hexa Space

در داخل اتاق، هشت صندلی انفرادی با چینشی عجیب جلب توجه می کنند. دو ردیف سه تایی صندلی که صندلی وسط کمی عقب تر قرار دارد و یک  ردیف دوتایی در انتهای خودرو. این سبک قرار گیری صندلیها باعث شده بدون نیاز به افزایش بیش از حد طول و عرض، بهترین استفاده از فضای موجود بعمل آید.

Hyundai HND-7 Hexa Space seat
Hyundai HND-7 Hexa Space

در داخل کابین با صفحه نمایش لمسی جالبی هم روبرو می شویم. بسیاری از قسمتهای خودرو بصورت ساختارهای شش وجهی (هگزا) طراحی شده اند مثل آئینه وسط یا غربلیک فرمان یا دستگیره درها.

 Hyundai HND-7 Hexa Space interior
Hyundai HND-7 Hexa Space

طراحی درهای کشویی نیز نوآورانه است. درهای کشویی روی بازوهایی به سمت عقب سر می خورند  اما درهای جلو بصورت عادی باز می شوند.

 Hyundai HND-7 Hexa Space
Hyundai HND-7 Hexa Space

برای این مینی ون یک موتور ۱.۲ لیتری توربو دیزل GDi در نظر گرفته شده که به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک متصل می گردد. چرخهای بزرگ ۱۹ اینچی این خودرو نیز کمک شایانی به بهبود هندلینگ آن خواهند کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳ دیدگاه‌ها

  1. حمادی

    ۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (303 ديدگاه)

    توش بیسته ولی شکله بدنه بسیار بد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. ASADI

    ۵ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (266 ديدگاه)

    به نظرم اومد که کیا سول باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. کامران

    ۷ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    جلو ‍پنجرش شبیه بخاری میمونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا