چشم اندازهفته نامههونداهیوندای

جای خالی دو بلندقامت محبوب آسیایی در بازار داخلی

سام کاویانی: میل به خرید خودروهای بلندقامت در جای‌جای این گیتی گردون سیر توفنده‌ای به خود گرفته است و بی‌شک جامعه جوان ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. اقبال شایان توجهی که طی سالیان اخیر به خودروهای شاسی‌بلند در کشورمان ایجاد شده تبعاتی را هم با خود به همراه آورده است؛ و آن هم افزایش پیاپی بهای انواع این کلاس فرای مرزهای عقل و منطق بوده است. البته این عامل با گرانی مقطعی نرخ ارز و کمبود گاه بیگاه برخی از مدل‌های محبوب نیز گره خورده و جو بازار را از آنچه هست متشنج‌تر نموده است.

creta
با کمال شگفتی، امروزه برخی از کراس‌اوورهای پرطرفدار چینی به مرز ۱۰۰ میلیون تومان هم نزدیک شده‌اند و تنها کافی است که کمی احتیاط و خجالت کنار نهاده و از این حد نیز فراتر روند! برخی از کراس‌اوورهای محبوب کره‌ای هم با جسارتی تام و بی‌هیچ شرم و آزرمی، هر چند وقت یک‌بار، برای خالی نبودن عریضه هم که شده، چند میلیون تومانی بر نرخ فروش خود می‌افزایند تا بلکه روزی فرا رسد که ژاپنی‌ها را که هیچ، حتی ژرمن‌ها را هم با برچسب قیمتی خود روسفید نمایند!

Hyundai Tucson vs Nissan Qashqai vs Kia Sportage
گواه این مدعا، رشد روزافزون بهای کراس‌های وارداتی در چند ماه اخیر است. مثلاً نسخه‌های جدید دو بلندقامت محبوب بازار، یعنی هیوندای توسان و کیا اسپورتیج ۲۰۱۷، تنها به‌صرف جایگزینی اتاق، از ارقام زیر ۱۶۰ میلیون تومانی سال پیش به اعدادی فراتر از ۱۹۰ میلیون رسیده‌اند و هیچ بعید نیست که روزی از مرز بالای ۲۰۰ میلیون هم گذر کنند. دیگر کراس‌اوور پرفروش بازار، یعنی سانتافه ۲۰۱۷، رقم ۲۵۰ میلیون تومان را هم درنوردیده است که بی‌شک عددی است سخت گزاف و شوک‌آور.

chery-tiggo-7-2017-038
با عنایت به چنین وضعی و نبود هیچ گزینه بلندقامتی که زیر ۱۵۰ میلیون – در سبد عمده واردکنندگان خودروهای ژاپنی و کره‌ای – قیمت داشته باشد، بهتر است که این دسته از واردکنندگان، بر ورود کراس‌اوورهای ارزان‌تر و اقتصادی‌تری تمرکز کنند تا بلکه مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب و از ریزش احتمالی برخی دیگر نیز در آتیه‌ای نزدیک جلوگیری نمایند؛ زیرا که احتمالاً در آینده‌ای نه‌چندان دور نه‌تنها بازار خودروهای بلندقامت ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیون تومانی در کشورمان بدل به یکی از مهم‌ترین، شلوغ‌ترین و رقابتی‌ترین بازار خودرویی می‌شود، بلکه هر کس که بر شاهرگ آن مسلط گردد بردش تا سال‌های سال تضمین خواهد شد. به‌ویژه، با ورود بلندقامتانی چون پژو ۲۰۰۸، رنو داستر جدید و چری تیگو ۷ که در آینده‌ای نزدیک صورت خواهد گرفت، کار فروش خودروهای شاسی‌بلند برای واردکنندگان ژاپنی و کره‌ای، به‌ویژه کیا و هیوندای بسی سخت‌تر خواهد شد، زیرا که هر سه خودروی نامبرده به‌احتمال‌زیاد با بهایی کمتر از ۱۲۰ میلیون تومان عرضه می‌شوند و درعین‌حال، به حمایت مستحکم خودروسازان طراز اول کشور پشت‌گرم هستند. بی‌تردید همین موضوع مشتریان بیشتری را ترغیب به خرید این سه خواهد کرد، زیرا گستردگی خدمات پس از فروش، کماکان یکی از مهم‌ترین عوامل جهت خرید یک خودرو توسط آحاد هم‌وطنانمان است و بی‌شک نمایندگان سایپا، ایران‌خودرو و مدیران خودرو در سرتاسر کشور تا حدی می‌توانند به این نیاز فراگیر پاسخ درخوری ارائه دهند.

New Peugeot 2008 2016
در اینجا، بنده به معرفی دو کراس‌اوور اقتصادی می‌پردازم که امروزه از بازار خوبی در کشورهای آسیایی برخوردارند ولی جایشان در بازار داخلی‌مان سخت خالی است. این دو بلندقامت اقتصادی شرقی در صورت ورود و عرضه با قیمتی مناسب می‌توانند تحولی را در بازار کراس‌اوورهای وارداتی رقم زده و حق انتخاب بیشتری را برای عمده مصرف‌کنندگان ایرانی تدارک ببینند. یکی از این دو خودرو از برند هیوندای کره است و آن دیگری هم از هوندای ژاپن.

honda-br-v-hyundai-creta

هیوندای کرتا

هیوندای کرتا (CRETA) که از آن با عنوان هیوندای ix25 و هیوندای کانتوس (CANTUS) هم نام برده می‌شود، یک کراس‌اوور جمع‌وجور است که برای نخستین بار، ماه آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی و به هیئت یک کانسپت در نمایشگاه بین‌المللی خودروی پکن رونمایی شد.

hyundai-creta-11
پلت‌فرم این خودرو با دیگر ساخته‌های گروه خودرویی کیا/هیوندای ازجمله کیا سول، کیا KX3، کیا CEED و هیوندای الانترا همسان و مشترک است. هیوندای کرتا در ممالکی همچون چین، هند، برزیل، روسیه و الجزایر به تولید می‌رسد و در دو گونه تک و دو دیفرانسیل، در تیررس خریداران قرار می‌گیرد. در بازار هند، این خودرو با پیشرانه‌های متفاوت بنزینی و دیزلی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های دیزلی در احجام ۱.۴ و ۱.۶ لیتری ارائه می‌شوند که به ترتیب از توانی معادل ۹۰ و ۱۲۸ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۲۴ و ۲۶۵ نیوتن متر برخوردارند و پیشرانه بنزینی هم تنها در یک نسخه ۱.۶ لیتری عرضه می‌شود؛ نسخه‌ای که توانی معادل ۱۲۳ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۵۴ نیوتن متر را از خود تولید می‌کند. نیروی حاصل از پیشرانه به‌واسطه یک گیربکس ۶ سرعته دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های این خودرو منتقل می‌شود.

hyundai-creta-14
در این میان، نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی (۱۲۳ اسب بخاری) این خودرو می‌تواند در صورت ورود به بازار کشورمان توفیق بسیاری را از آن خود نموده و عرصه را بر دیگر رقبای خود سخت تنگ کند.
نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی هیوندای کرتا از چابکی نسبتاً خوبی برخوردار بوده و قادر است در عرض ۱۱.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. سرعت نهایی آن معادل ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت است و مصرف سوخت ترکیبی آن نیز بین ۶.۵ الی ۷ لیتر در هر صد کیلومتر مسافت متغیر است. طول/عرض/ارتفاع این کراس‌اوور کوچک آسیایی معادل ۴۲۷۰/۱۷۸۰/۱۶۳۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن برابر با ۲۵۹۰ میلی‌متر است. وزن خالص هیوندای کرتا معادل ۱۱۸۰ کیلوگرم است.

2015-hyundai-creta-suv-review-46

هیوندای کرتا از حیث تجهیزات رفاهی و ایمنی از آورده درخوری برخوردار است. این خودرو به ۶ عدد کیسه هوا، سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم کنترل پایداری (ESC)، سیستم کنترل ایستایی خودرو در سراشیبی‌ها (HAC) مجهز است و سامانه هوشمند ورود بدون کلید (SMART KEY)، دوربین دید عقب، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، صفحه نمایش لمسی به سایز ۵ اینچ، سنسور پارک جلو و عقب، شیشه‌های برقی حساس به مانع، چراغ‌های همراهی جلو، خروجی برق ۱۲ ولت در بخش جلو و عقب و سیستم صوتی با قابلیت سازگاری با AUX/USB/MP3/iPOD و… از دیگر تجهیزات موجود در این خودرو هستند.

2015-hyundai-creta-suv-review-011

2015-hyundai-creta-suv-review-101
بهای نسخه ۱.۶ لیتری بنزینی کرتا در بازار هند، بسته به تیپ رفاهی، بین ۹۴۰ هزار الی یک میلیون و ۳۱۸ هزار روپیه متغیر است که با تبدیل آن به دلار آمریکا ارقامی بین ۱۳,۸۳۰ الی ۱۹,۴۰۰ دلار به دست می‌آید.

هوندا BR-V

هوندا BR-V یک کراس‌اوور میان سایز در قد و قواره امثال هیوندای توسان و کیا اسپورتیج است که برای نخستین بار، در روز بیستم ماه آگوست سال ۲۰۱۵ میلادی و به صورت یک نسخه پروتوتایپ در نمایشگاه بین‌المللی شهر گای کیندو (GAIKINDO) اندونزی به نمایش درآمد. این کراس‌اوور میان سایز توسط مرکز تحقیق و توسعه آسیا&پاسیفیک شرکت هوندا طراحی و هدف از ارائه آن نیز، تسخیر بازارهای آسیایی بوده است. در حال حاضر، هوندا BR-V در کشورهایی همچون هندوستان، تایلند و اندونزی به تولید رسیده و به ممالک دیگری چون مالزی، فیلیپین و آفریقای جنوبی و… صادر می‌گردد.

honda-br-v-2016-05
پلت‌فرم BR-V با محصولات دیگری از هوندا من‌جمله موبیلو (MOBILO)، به ریو (BRIO) و آمیز (AMAZE) همسان و مشترک است و در حال حاضر نیز، با دو پیشرانه متفاوت دیزلی و بنزینی عرضه می‌شود. پیشرانه بنزینی با حجم ۱.۵ لیتر از توانی معادل ۱۱۹ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۴۵ نیوتن متر برخوردار است و پیشرانه ۱.۵ لیتری دیزلی نیز، از توانی معادل ۱۰۰ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۲۰۰ نیوتن متر سود می‌برد. به لحاظ سیستم انتقال قدرت، هوندا BR-V با دو گیربکس ۶ سرعته دستی و CVT عرضه می‌شود و در دو گونه تک و دو دیفرانسیل در دسترس خریداران خود قرار می‌گیرد.

img_3964
ازآنجایی‌که در ایران ورود نسخه‌های دیزلی یک خودرو با موانع متعددی مواجه است لذا تنها پیشرانه‌ای که باقی می‌ماند همان نسخه ۱.۵ لیتری بنزینی (۱۱۹ اسب بخاری) این خودروست. بی‌شک هوندا CR-V بنزینی با استعانت از پیشرانه بسیار پیشرفته i-VTEC خود، گزینه‌ای سخت سازگار با آب‌وهوای گرم و سوزان کشورمان است و ازآنجایی‌که ساخته‌های هوندا از دوام عالی برخوردارند و حتی برخی از محصولات ۲۵ سال پیش آن نیز – ازجمله سیویک و آکورد – کماکان در کمال صحت و سلامت و با حداقل استهلاک در جاده‌های کشور ما در حال ترددند، لذا عرضه این خودرو با بهایی رقابتی می‌تواند بسیاری از هم‌وطنان را به خرید این بلندقامت زیبای ژاپنی ترغیب نماید. به‌ویژه که این خودرو از سایز مناسبی هم برخوردار است و در انواع ۵ و ۷ نفره عرضه می‌شود.

honda-br-v-2016-03
نسخه ۱.۵ لیتری بنزینی هوندا BR-V در زمانی بین ۹ الی ۱۰ ثانیه از حالت توقف به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و بیشینه سرعت آن نیز، بین ارقام ۱۸۰ الی ۱۹۰ کیلومتر بر ساعت، متغیر است. مصرف سوخت ترکیبی در این پیشرانه حدود ۶.۳ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت است. طول/عرض/ارتفاع هوندا BR-V معادل ۴۴۵۵/۱۷۳۵/۱۶۵۰ میلی‌متر و فاصله بین دو محور جلو و عقب آن برابر با ۲۶۶۰ میلی‌متر است. وزن این خودرو بین ۱۱۹۹ الی ۱۳۰۶ کیلوگرم متغیر است.

هوندا BR-V با تجهیزات ایمنی و رفاهی متعددی در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. عمده این تجهیزات شامل مواردی چون: سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)، سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)، سیستم کنترل پایداری (VSA)، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی‌ها (HAC)، دو عدد کیسه هوای ایمنی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با کانال مجزا برای سرنشینان عقب، سیستم ورود بدون کلید + سیستم START/STOP، صفحه نمایش لمسی، سیستم روشنایی در روز (LED)، بخارزدای شیشه عقب، رینگ‌های آلومینیمی، فرمان چندکاره و صندلی‌های چرمی و… می‌گردد.

بهای نسخه بنزینی هوندا BR-V در بازار هندوستان، بسته به تیپ و تجهیزات رفاهی، بین ۹۱۱ هزار الی یک میلیون و ۲۴۲ هزار روپیه است که با تبدیل آن به دلار آمریکا ارقام تقریبی ۱۳,۴۰۰ الی ۱۸,۲۵۰ دلار به دست می‌آید.

منابع:
WIKIPEDIA.ORG
CARWALE.COM
HYUNDAI.COM/IN
و…

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (218 ديدگاه)

    هوندا BR-V

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. peyman

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2033 ديدگاه)

      داداشه جای خیلی از خودروهای برند تو این مملکت خالی هست.مملکتی که مردمش در طول تاریخ خیلی سختی کشیده اند ولی چه کنیم حالا مدیران دلسوز ما رو از داشتن خودرو با کیفیت محروم کرده اند ولی خانواده و فرزندان خودشون اشکال نداره سوار ماشین مدل بالا بشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. sunmartin

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    4با تشکر از سام کاویانی با قلم شیوا و سخن نافذ خود دقیقا جمله افرادیکه استعانت تصرف و خرید suv و کراس آورهای فعلی بازار اجباری کشور راندارند میتوانند با خرید هیوندای کرتای زیبا و نیز هنودا brv با کیفیت و چابک با نیل به این هدف بیشتر هموار گردند این دوخودرو برای افرادی بمانند بنده و امثالهم همانند جواهری در بین انواع بدلیجات خودنمایی میکند متاسفانه با هیچ یک از خودروهای چینی موافق نیستم پس لاجرم افراد با طرز تفکری مشابه اینجانب یا باید عطای خودرهای بلند قامت را به لقای آن بخشیده و از خودروی فعلی خود ممنون باشند و یا دل به دریای مواج چینی ها زده و یک خودروی چینی را برگزینند همانند جک اس5 هایما اس 7 توربو و از فرانسوی ها کراس آور زیبای 2008 با کیفیتی که نمیتوان از آن چشم پوشی کرد و من به شخصه آنرا در نمایشگاه احساس کردم
    اما دو گزینه ای که اشاره کردید بی تردید بهترین گزینه ها برای بازار کشور هستند و جای خالی آنها کاملا مشهود است در پایان انتخاب بنده هوندا brv است علی رقم اینکه طرفدار برند های کیا هیوندا هستم ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست عزیز،انجام وظیفه بود.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. میلاد

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (60 ديدگاه)

        جناب کاویانی
        بهتره به جای ممالک، سرزمین یا کشور را بکار ببرین.
        خودمون واژه های به این خوبی داریم نمیدونم چه کاریه که شما برای زیباتر کردن نوشته ها، واژه عربی بکار میبرین!؟
        با واژه های پارسی نوشته ها زیبایی دوچندان پیدا میکنن.
        با سپاس

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. Mehran

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (178 ديدگاه)

    امیدوارم هرچه زودتر مردم ما از شر این خودروسازهای داخلی راحت شن که هرچی میکشیم ازوناست تا وقتی که خودروساز داخلی مون هرکار دلش میخاد میکنه وارد کننده هم ازون بدتر میکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. hamid3x

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (397 ديدگاه)

      فعلا که مردم باید هزینه سه مدل نهار و دسر و بیکاربودن همراه با حقوق و تمام مزایا کارمندان نخبه و توانمند شرکت ایرانخودرو و سایپا رو باید بدن و کیفیت خودروهای تولیدی کیلو چنده….

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامین

        ۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        دقیقا…
        یکی از اقوام ما معاون یه خودروساز داخلیه
        ماشین خودش 200 میلیون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  4. Parker

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    این دو ماشین واقعا عالیند.
    باید وارد بشن.
    از ماشین های چینی خیلی بهترن.
    هوندا که فرانسوی ها رو هم روسیاه میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      بجز این دوتا به شدت جای
      مزدا cx3 و cx5 خالیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Parker

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        آره.
        سری CX مزدا رو هم میخواستم نام ببرم.
        ولی خودت میدونی معیار قیمت گذاری اینجا عرضه و تقاضا، وجهه ی برند، کیفیت و پرستیژ و قیافه ی ماشین هست.
        این مقاله به بررسی خودروهای 100 تا 150 تومن اختصاص داشته.

        با تجربه ی اخیرم از قیمت گذاری هیوندای i10 و Nissan X Trail فکر نمیکنم CX3 و بخصوص CX5 کمتر از 175 میلیون قیمت بخورن.
        پس رقیب چینی ها و فرانسوی های مونتاژ داخل نمیشه. هر چند 1000 پله بالاتره.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. سامان اذری

          ۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (3197 ديدگاه)

          Cx3 تقریبا هم قیمت با نیسان جوکه
          تو ایران 130 الی 140 قیمت خورده

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. ME84

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1772 ديدگاه)

    درود
    من از هوندا خیلی خوشم اومد.جالبه که حجم موتورش 100 سی سی از هیوندای کمتره وزنش هم بیشتره و ابعادش هم کمی بزرگتره، ولی شتاب و مصرف سوختش از هیوندای کمتره. استهلاکش رو هم که تو خود مقاله اشاره کرده . بنظر من طراحی هوندا شیکتر هم هست.
    در ضمن آقای کاویانی بخاطر زحمت مقاله و ادبیات زیباتون سپاسگذارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      لطف داری دوست عزیز،بسی مایه خرسندی است که این متن مورد توجه شما واقع گردید.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. آرین

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (59 ديدگاه)

    هیوندای کرتا تو مناطق آزاد هست، به هیچ عنوان با اقبال عمومی مواجه نشده، چون قیمتش با امکانات مشابه خیلی کمتر از نیسان جوک نیست و با توجه به بازار رقابتی تو این رنج قیمت ( حدود 60 تا 65در مناطق آزاد ) و از طرف دیگه ظاهر نه چندان جالب از نزدیک فعلا که خرید و فروش نمیشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ميلاد

      ۱۱ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (65 ديدگاه)

      حرفتون درسته توی منطقه اروند هم خیلی اقبالی نداره ، خود من یه ژوک 2015 برای بابام گرفتم 39 تومن خیلی هم ازش راضیه تازه ماشین ژاپنی هم هست

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. Man

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خدایا این ………..
    هوندا ۵۸ ملیونی رو میدن ۱۵۰ .
    فقط افسوس.
    دلم گرفت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. رامتین

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3047 ديدگاه)

    شکی نیست بزودی محصولات کره ای از ایران حذف میشن. نمایندگی رسمیشون هم از بین رفت. دیوانه هست آدم 250تومن بده سانتافه!!! سیتروئن الان کراس اوری بنام C3XR معرفی کرده که با موتور توربو 166 اسب توان داره و قراره 100تومن وارد کشور بشه (ابعادش کمی کوچیکتر از توسانه ولی هم قدرت با توسان 200تومنی). خدمات پس از فروش هم که بشدت کفه سیتروئن سنگینی میکنه. خب کی میاد 200 بده به توسان؟ بله اگر اختلاف قیمت 20تومن بود یه چیزی نه 100تومن. البته خوشحال میشیم کره از ایران بره و ژاپن، مثه نیسان، فولکس و رنو کاملا بیان. آقای گرامی نمایندگی کیا و هیوندا را براحتی رها کرد و رفت سمت آئودی. براش اصلا مهم نیست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سامان اذری

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      اگه 100 تومن دادن بیا تف کن تو صورت من
      اول یه نگاه به قیمت تیگو 5 بنداز بعد ببین سیتروئن رو 100 تومن میدن؟؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Mehran

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      هیچ وقت گول مونتاژی های سایپا و ارانخودرو رو نخورید اینا میرن پشت محصولات سیتروئن و پژو قایم میشن چون با اون برند ها به اهدافشون نزدیکترن.هیچ وقت براتون سوال پیش نیومده که چرا اینا تو این ۲۵ سال با هیچ شرکت دیگه ای غیر پژو سیتروئن همکاری نکردن.الان مدلهای پایه ب ام و مثل ۳۲۰ و ۳۱۸ توی روسیه مکزیک چین اندونزی و حتی مصر تکرار میکنم( مصر)دارن تولید میشن بنز و تویوتا و نیسان و میتسوبیشی هم همینطور.ولی اینا فقط پژو میشناسن چرا؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Parker

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      رامتین. شما چه تجربه ی تلخی از ماشین های کره ای داری ؟!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رامتین

        ۸ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (3047 ديدگاه)

        صدا دادن ماشینی مثه اپتیما با 5000 کیلومتر خصوصا در سانروفش. واقعا نیسان تینا بهتر دیدم از اپتیما. اونم تیانا سال91 و اپتیما 2015. بنظرم ژاپن چیز دیگست.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

          ۸ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          عجب معیار دقیق و کاملی !! واقعا لذت بردم !!
          خسته نباشی… خدا قوت…
          همه ی تحلیلت رو از هزاران ماشین کره ای روی یک سانروف گذاشتی.
          دمت گرم !!!

          اونم مقایسه ی کیا اپتیما با برند درجه -1- ژاپن یعنی نیسان.

          تکلیف خودت رو مشخص کن . بحث ماشین کره ای رو با ماشین فرانسوی میکنی بعد حرف از نیسان تیانا میزنی ! و میگی ژاپن یه چیز دیگست !! ???
          چه ربطی داره ؟!؟

          تویوتا کریسیدای نو مدل 1990 به همه ی ماشین های زیر 200 میلیون ایران شرف داره. کسی بحثی تو کیفیت ماشین ژاپنی نداره.

          بحث نیسان نمیدونم چه ربطی داشت. خودت فهمیدی به من هم بگو.

          موافقم 0
          مخالفم 0
    4. Mehran

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (178 ديدگاه)

      تقریبا خیلی غیر رسمی و یواشکی انحصار کیا و هیوندا به سایپا و کرمان موتور واگذار شدند به این شرط که اگر هر یه دونه خودرو که ازون برند ساختن مجوز واردات یه دونه خودرو رو بگیرن مثلا یه i20 مدل پایه بسازن یه سوناتا وارد کنن یا یه سراتو اشغالی مونتاژ کنن یه اپتیما ۲۰۰ تومنی وارد کنن حالا شما اسمشو چی میزارین من نمیدونم. اون اقایی هم که اسمشو بردین اصلا به سادکی از کیا و هیوندا نگذشت شما مطمئن باشین از خجالتش در اومدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. ایمان

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      رامتین جان تو رویا سیر میکنی ها!!
      به قول این آقای آذری تیگو5 الان 99 تومن قیمت خورده

      موافقم 0
      مخالفم 0
    6. بیژن

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (255 ديدگاه)

      رامتین جون ، در مورد قیمت سیتروئن داری اشتباه میزنی داداش…!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. احسان(احسان سابق)

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2872 ديدگاه)

    چند وقت پیش یه دوستی به من اعتراض به شدت سختی کرده بود که چرا زیاد فاز منفی میدم. البته بیشتر از این ناراحت بود که بر اساس یه تحقیق علمی در انگلیس گفته بودم ایرانی ها به طور متوسط جزو جوامع باهوش نیستن. انگار که من ایرانیا رو خلق کردم یا من تحقیق رو انجام دادم. والا تا حالا یه تست هوش درست و حسابی تو مدرسه و دانشگاه ازمون نگرفتن و جوابشو بهمون نگفتن که بدونیم جامعمون نابغس یا نه.
    متاسفانه یه اعتقاد غلط تو ناخودآگاهمون داریم که فکر می کنیم همه چیز خود به خود درست میشه مثلا بیکاری خود به خود برطرف میشه، فساد خود به خود ریشه کن میشه، بازار خودرو خود به خود بهبود پیدا میکنه و … . من نمیگم نباید خوش بین بود اما اوضاع پدرانمون رو که نگاه می کنم میبینم که کل عمرشون برای رسیدن یه روز خوب در استرس سپری شد. کی همچین زندگی دوست داره؟
    در ضمن شمایی که به من میگی برو هر جایی که دوست داری زندگی کن اصلا خودت میفهمی چی داری میگی؟ اگر میتونستم تا حالا 1000 دفعه این کشور رو ترک کرده بودم. متاسفانه نه انقدر شانس داشتم که نابغه بدنیا بیام و نه انقدر خوش یوم بودم که خانواده ثروتمندی داشته باشم. شاید یه زمانی اوضاعم خب بشه اما اون زمان دیگه به روغن سوزی افتادم و پیر شدم.
    دوستان عزیزی که مدام نصیحت میکنید، از نظری خوشتون نمیاد گزینه دیسلایک هست. روی گزینه دیسلایک بکوبید و خلاص و دیگه نصیحت کردن رو بذارید کنار.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. یوسف

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (742 ديدگاه)

    ورود این دو خودرو واقعا هیچ دردی رو دوا نمیکنه، الان در بازار تنوع فوق العاده ای هست ولی با قیمت گزاف و مشکل اینجاست که زیر پنجاه میلیون گزینه به روزی وجود نداره، اومدن این دوتا که اقتصادی ترین و حداقلی ترین مدل های این دو برند هستند با قیمت بالای صد میلیون تنها باعث دلزدگی از این دو برند میشه، مشکل اصلی ضعف مفرط ارز ملی و حرص و طمع بی پایان ***.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. آرمین

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    این سایپا و ایرانخودرو ی پررویی که من میشناسم تا پراید شاسی بلند و با 100میلیون نکنن تو پاچه ملت همین وضعیت ادامه داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. یووه تتل

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (57 ديدگاه)

    واقعا این هیوندای با کیا دارن شورشو در میارن… هر سری جدید که میاد بیرون قیمتاشونم افزایش پیدا میکنه…واقعا ک *** .. هیچ کنترلی وجود نداره…این جوری پیش بره چند سال دیگه قیمتاشون میره رو میلیارد تومان..
    چرا هان.. چرا.. چرا !؟
    اون موقع که پراید هفت میلیون بود .. هیوندا کیا ۳۰میلیون به بالا… چینی نیوردن …چون فاصله قیمتی کم بود .. نمیتونستن زیاد به مردم بندازن…چون راحتی مردم واسشون مهم نیست…اما حالا که هیوندا کیا رفته بالای ۱۵۰میلیون تومان و پراید پژو ۲۰تا چهل میلیونن …بهترین موقع واسه انداختن جنس های چینه!؟!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. AK_007

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (562 ديدگاه)

      مقصر شرکت های داخلی هستن
      هیوندا و کیا چیکار کنن?!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. حمیدرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    من جای کرتا رو خیلی خالی میدیدم ولی هوندا رو نمیشناختم البته هوندا بیشتر نظر من رو جلب کرد ولی درنهایت عمرا اگر هیچ کدوم وارد بشن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. h112

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    همین دوتا ماشینی که نام بردید تو ایران خیلی خوش بینانه کلاس پایه اش بالای 100 میلیون در میاد…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. mohammad fm480

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1894 ديدگاه)

    ضمن تشکر از اقای سام کاویانی عزیز که مقالات بسیار جالب در سایت قرار میدهند.
    هوندا brv از کرتا قشنگتره و انتخاب من در این مقالست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سام

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (899 ديدگاه)

      خواهش می کنم دوست عزیز،لطف داری شما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. هاشم

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    یعنی این چپاول گران پول ملت بیان خودرویی مانند هوندا را بدن 13400 دلار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    مگه میشه؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. Radison

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    اینجا جاش نیس ولی من امروز با کیا سورنتو جدید آشنا شدم…واقعا رقیب خوبی برای سانتافه اس.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. شایان

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (41 ديدگاه)

    هروقت به کرتا نگاه میکنم فکر میکنم یه شرکت چینی ناشیانه و واضح از روی سانتافه کپی کرده اصلا به محصولات دیگه هیوندای نمیاد یه جورایی نچسبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. اشرفي

    ۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سیتروئن C3XR
    ، 100 میلیون. شوخی میکنی مهندس. کمتر از 160میلیون نیست قیمتش؟!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ho33ein

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این مدل هوندا سانروف هم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امین

    ۱۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (97 ديدگاه)

    چندروز پیش برنامه ماشین شبکه VOA داشت شاسی بلندهای بازار آمریکا رو نقد میکرد
    عین عبارت درباره سانتافه: شاید بشه گفت بین این چند خودرو سانتافه از همه بدقیافه تر باشه و چابکی لازم رو نداره
    عین عبارت درباره سورنتو جدید: سواری خوبی نداره تکون های زیادی وارد میکنه و راننده راحت نیست از لحاظ قیافه شاید بشه گفت بهترین قیافه رو بین این چند مدل داره
    و جالبتر اینکه بین فورد و شورولت و هیوندای و کیا و هوندا و نیسان، نیسان رو بهترین دونستند از لحاظ قدرت، اقتصاد سواری و راحتی و چابکی

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا