کرمان موتورهیوندای

هیوندای i10 و i20 سوغات جدید کرمان‌خودرو

کرمان‌خودرو کار خود را با مونتاژ محصولات شرکت دوو کره جنوبی در کشورمان آغاز کرد. خودروهایی چون سی‌یلو و ماتیز که به فروش و محبوبیت بالایی هم در بازار دست پیدا کردند؛ اما پس از ورشکستگی دوو و خریداری کامل آن توسط جنرال موتورز آمریکا، امکان ادامهٔ همکاری کرمان‌خودرو با دوو وجود نداشت و به همین دلیل مونتاژ محصولات این شرکت در ایران پایان یافت. سپس کرمان خودرو به سراغ یکی دیگر از خودروسازان کره جنوبی یعنی هیوندای رفت و شروع به مونتاژ دو خودروی ورنا و آوانته از این شرکت نمود درحالی‌که دراین‌بین با شعبهٔ برزیلی فولکس‌واگن نیز همکاری‌هایی را آغاز نموده و به مونتاژ فولکس‌واگن گل نیز پرداخت؛ اما در سال ۱۳۹۰ و همزمان با وضع تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی ایران، تولید این خودروها هم در کرمان خودرو متوقف شد. بدین ترتیب این شرکت به خودروسازان چینی لیفان و جک روی آورد تا شرکتی که روزگاری با شرکت‌های معتبر هیوندای و فولکس‌واگن همکاری می‌کرد حال خود را در کنار خودروسازان چینی با فقط چند ده سال سابقه ببیند!

hyundai-i10-i20

اما پس از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها بار دیگر خودروسازان معتبر جهانی به کشورمان بازگشتند و کرمان‌خودرو نیز دوباره دست همکاری به‌سوی شریک قدیمی خود یعنی هیوندای دراز کرد. بدین ترتیب در گام نخستِ شروع همکاری مجدد میان هیوندای و کرمان‌خودرو، دو محصول i10 و i20 برای مونتاژ در ایران انتخاب شدند و پس از انجام اقدامات مقدماتی در این زمینه، چندی پیش کرمان‌خودرو اقدام به پیش‌فروش این دو ماشین نمود که با استقبال بالایی هم مواجه شدند و ظرفیت فروش آن‌ها سریعاً پُر شد. کرمان‌خودرو امسال هم مثل سال‌های گذشته در نمایشگاه خودروی اصفهان حضور یافته بود اما امسال برخلاف سال‌های قبل در کنار طیف گسترده‌ای از خودروهای چینی ساخت لیفان و جک، دو محصول مونتاژی جدید خود یعنی هیوندای i10 و i20 را هم به نمایش درآورده بود؛ بنابراین در نمایشگاه فرصتی دست داد تا این دو سوغات جدید کرمان خودرو را موردبررسی قرار دهیم؛ بنابراین در ادامهٔ این مطلب نگاه دقیق‌تر و کامل‌تری به این دو مهمان جدید بازار کشورمان خواهیم داشت.

هیوندای i10

I10 یک هاچ‌بک سگمنت A است که کوچک‌ترین محصول هیوندای محسوب شده و پلت‌فرم مشترکی با کیا پیکانتو دارد. تولید نسل نخست این ماشین در سال ۲۰۰۷ و به‌عنوان جایگزین مدل Atos آغاز شد و هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که سال ۲۰۱۳ معرفی شده است. در نمایشگاه اصفهان یک دستگاه i10 سفیدرنگ به نمایش درآمده بود که دقایقی به بررسی آن پرداختم. هیوندای i10 یک هاچ‌بک کوچک شهری است و مطمئناً نباید انتظار فضای جادار و صندوق باری بزرگ را از آن داشت اما وقتی بحث پرداخت ۷۰ میلیون تومان مطرح باشد سطح انتظارات بالا می‌رود!

hyundai-i10-1

در نمای بیرونی i10 شاهد طراحی جذاب و بروزی هستیم که کاملاً هماهنگ و زیبا به نظر می‌رسد. در جلو، چراغ‌های مثلثی و جلوپنجره‌ای بسیار باریک جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که درون سپر نیز ورودی هوای بزرگی تعبیه شده است. در بخش عقبی چراغ‌هایی با فرمی جالب به چشم می‌خورند درحالی‌که پروژکتورها درون سپر عقب قرار گرفته‌اند که کمی بزرگ به نظر می‌رسند. البته i10 سال گذشته فیس‌لیفتی جزئی را تجربه کرده است که نمونه‌های تولیدی کرمان‌خودرو هم از نوع فیس‌لیفت شده هستند اما شخصاً پروژکتورهای عقب نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت را زیباتر میدانم. بااین‌حال از عقب گذشته و نگاهی هم به نمای جانبی این هاچ‌بک کره‌ای می‌اندازم که در آن زه‌های مشکی‌رنگی در قسمت پایینی درها، فرم جالب رینگ‌ها و دنباله‌ای از شیشهٔ عقب که روی ستون‌های C کشیده شده است جلب‌توجه می‌کند.

hyundai-i10-2

حال به داخل خودرو هم سری می‌زنم. برخلاف بیرون، نمای داخلی i10 چندان جذاب نیست و کاربرد فراوان پلاستیک خشک در سراسر کابین واقعاً به چشم می‌آید. فرم غربیلک فرمان زیبا و خوش‌دست است اما محل قرارگیری دسته‌دنده انسان را به یاد خودروهای ون یا MPV می‌اندازد. رو دری‌ها نیز طراحی مناسبی دارند اما بازهم به‌کارگیری پلاستیک خشک در آن‌ها آزاردهنده است و به همین دلیل می‌توان میتسوبیشی میراژ را از این لحاظ برتر از هیوندای i10 دانست.

hyundai-i10-6

به قسمت عقب خودرو که می‌روم، درصورتی‌که صندلی‌های جلو کمی به سمت عقب کشیده شده باشند، فضای پا کاملاً کم و محدود است و به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند در مسیرهای نسبتاً طولانی راحت باشد هرچند که این ماشین صرفاً برای استفاده‌های شهری طراحی شده است. بااین‌حال فضای صندوق بار با ۲۵۲ لیتر حجم برای خودرویی در این کلاس پذیرفتنی و مناسب است. این هاچ‌بک کوچک شهری ۳.۶۶ متر طول، ۱.۶۶ متر عرض و ۱.۵ متر ارتفاع دارد درحالی‌که فاصلهٔ محوری آن ۲.۳۸ متر است.

همان‌طور که گفته شد کرمان‌خودرو تصمیم دارد این خودروها مونتاژ کند و بنابراین طبق رسم سازندگان داخلی در این صورت تعدادی از تجهیزات و آپشن‌های آن‌ها حذف خواهد شد. بااین‌وجود تجهیزات هیوندای i10 از سوی کرمان‌خودرو مواردی چون دو ایربگ، سیستم HAC یا کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ESC یا کنترل پایداری الکترونیکی، ترمز ABS و EBD، کامپیوتر سفری، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویه اتوماتیک، فرمان برقی، رینگ‌های آلومینیومی، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، دی‌لایت و سنسور پارک عقب اعلام شده است که مناسب بوده و خودروی نسبتاً کاملی محسوب می‌شود.

hyundai-i10-7

هیوندای این خودرو را با پیشرانه‌های مختلف سه و چهار سیلندر و بنزینی، دیزل و LPG عرضه می‌کند که کرمان‌خودرو قوی‌ترین آن‌ها یعنی یک واحد ۱.۲ لیتری بنزینی چهار سیلندر را برای بازار ایران انتخاب کرده است که ۸۶ اسب بخار قدرت و ۱۲۱ نیوتن متر گشتاور دارد. قدرتی که برای وزن نزدیک به یک تنی i10 کافی به نظر می‌رسد. کرمان‌خودرو همچنین هردوی این هاچ‌بک‌های کره‌ای را با گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک تیپ‌ترونیک تولید خواهد کرد که نکتهٔ مثبتی محسوب می‌شود.

hyundai-i10-4

اما وقتی به بحث قیمت‌گذاری هیوندای i10 می‌رسیم تمامی نقاط مثبت آن رنگ می‌بازد چراکه سازندهٔ داخلی قیمت ۷۱,۹۰۰,۰۰۰ تومان را برای این خودرو اعلام کرده است که کاملاً برای خودرویی در این کلاس و آن‌هم مونتاژ داخل گران بشمار می‌رود. این در حالی است که پسرعموی i10 یعنی کیا پیکانتو که به‌صورت وارداتی در کشورمان عرضه می‌شود، حدود ۷۵ میلیون تومان قیمت دارد. بااین‌حال هیوندای i10 با چنین قیمت غیرمعقولی در بازار کشورمان در برابر رقبایی چون ام‌جی ۳، میتسوبیشی میراژ و همین کیا پیکانتو قرار می‌گیرد درحالی‌که وجود رقبای بزرگ‌ترین چون رنو سیمبل و کیا سراتو مونتاژ سایپا کار را برای i10 بسیار سخت می‌کند.

hyundai-i10-3

هیوندای i20

حال بپردازیم به برادر بزرگ‌تر i10 یعنی i20. این خودرو یک هاچ‌بک سگمنت B است که پلت‌فرم آن با کیا ریو مشترک است. آغاز تولید نسل نخست این ماشین به سال ۲۰۰۸ بازمی‌گردد که به‌عنوان جایگزین مدل Getz معرفی شد و همانند i10 هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که در سال ۲۰۱۴ معرفی شده است؛ اما i20 برخلاف i10 به‌صورت هاچ‌بک سه‌در هم تولید می‌شود. در نمایشگاه اصفهان دو دستگاه هیوندای i20 به رنگ‌های نقره‌ای و قرمز حضور داشتند که یکی از آن‌ها روی سکوی چرخانی قرار گرفته بود اما دیگری در مکانی مناسب قرار داشت و امکان بررسی آن فراهم بود.

hyundai-i20-1

نسل دوم i20 در طراحی بیرونی پیشرفت قابل‌توجهی نسبت به نسل اول داشته و کاملاً زیباتر شده است. در جلو، چراغ‌هایی کشیده به چشم می‌خورند که نوار دی‌لایت در قسمت بالایی آن‌ها جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که بازهم جلوپنجره‌ای کاملاً باریک در بین چراغ‌ها قرار گرفته است. قسمت عقبی خودرو نیز با چراغ‌هایی که تا روی درِ صندوق کشیده شده است کاملاً زیبا و هماهنگ به نظر می‌رسد. در بخش جانبی اما شاهد فرم ساده‌تری نسبت به i10 هستیم و تنها نکتهٔ قابل‌ذکر، ستون‌های C مشکی‌رنگ آن هستند.

hyundai-i20-2

پای که به داخل هیوندای i20 می‌گذارم با نمایی زیبا و چشم‌نواز روبرو می‌شوم که کاملاً برتر از i10 است. در این قسمت تریم دورنگ داشبورد، وجود نمایشگر لمسی و قرارگیری دسته‌دنده در مکانی بهتر، به زیبایی کابین افزوده است؛ اما در i20 هم همچنان کاربرد وسیع پلاستیک خشک در همهٔ قسمت‌های کابین آزاردهنده است به‌گونه‌ای که رو دری‌ها هم علیرغم اینکه طراحی زیبایی دارند اما کاملاً از پلاستیک ساخته شده و اثری حتی از پارچه در آن‌ها دیده نمی‌شود؛ بنابراین می‌توان گفت کاربرد این حجم از پلاستیک در کابین خودرویی در این کلاس چندان جالب به نظر نمی‌رسد.

hyundai-i20-7

در قسمت عقب اما به لطف ۳۷ سانتیمتر طول بیشتر و ۱۹ سانتیمتر فاصلهٔ محوری بیشتر نسبت به i10، فضای پای بیشتری وجود دارد هرچند که هنوز هم با بهترین‌های این کلاس فاصله دارد. صندوق بار نیز با حجم ۳۲۶ لیتر برای یک هاچ‌بک سگمنت B کافی به نظر می‌رسد. طول، عرض و ارتفاع هیوندای i20 به ترتیب برابر با ۴.۰۳ متر، ۱.۷۳ متر و ۱.۴۷ متر است.

در بخش تجهیزات و آپشن‌ها، هیوندای i20 بسیار کامل‌تر از برادر کوچکش است به‌گونه‌ای که دو ایربگ، صفحه‌نمایش ۷ اینچی، دوربین دید عقب، سنسور پارک عقب، دی‌لایت، سیستم ره‌یاب و بلوتوث، ترمز ABS و EBD، سیستم HAC یا کنترل حرکت در سربالایی، سیستم ESC یا کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ESC یا هشدار فشار باد چرخ‌ها، سنسور نور و باران، محفظهٔ خنک نگه‌دارنده، فرمان برقی، رینگ‌های آلومینیومی، ترمزهای دیسکی در هر چهارچرخ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، تهویهٔ اتوماتیک، سیستم صوتی با شش بلندگو و آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن برای آن ارائه شده است که کاملاً مناسب به نظر می‌رسد.

hyundai-i20-8

همانند i10، برای i20 هم در بازارهای جهانی پیشرانه‌های گوناگونی ارائه شده است که کرمان‌خودرو موتور ۱.۴ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ را برای تولید در ایران انتخاب کرده است. این موتور ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۳۴ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که تا حدودی برای خودرویی با وزن بین ۱.۱ تا ۱.۲ تن، کم به نظر می‌رسد. همان‌طور که اشاره شد، وظیفهٔ انتقال این نیرو به چرخ‌های جلو نیز بر عهدهٔ یک گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک تیپ‌ترونیک است.

hyundai-i20-14

کرمان‌خودرو برای هیوندای i20 قیمت ۸۶,۹۰۰,۰۰۰ تومان را اعلام کرده است که ۱۵ میلیون تومان بیشتر از i10 است اما در عوض کابین بزرگ‌تر، تجهیزات بیشتر و موتور قدرتمندتری را ارائه می‌کند و قابل‌قبول‌تر از قیمت نردیم به ۷۲ میلیون تومانی i10 است خصوصاً با توجه به این نکته که کیا ریو وارداتی به‌عنوان خویشاوند نزدیک i20 در بازار ایران ۱۰۷ میلیون تومان قیمت دارد که اختلاف قابل‌توجهی را با قیمت i20 نشان می‌دهد درحالی‌که این اختلاف میان قیمت کیا پیکانتو و هیوندای i10 وجود ندارد. در کل هرچند همکاری دوبارهٔ کرمان‌خودرو با شرکت معتبری چون هیوندای رویداد مثبتی است اما بسیار بهتر بود اگر این دو خودرو که اولین محصولات هیوندای در دوران جدید فعالیتش در ایران هستند، با قیمت مناسب‌تری به بازار عرضه می‌شدند. بااین‌حال گفته شده که در آینده هیوندای اکسنت نیز به تولیدات کرمان خودرو افزوده خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. <<<<<

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (384 ديدگاه)

    0 قیمت هر کدام حداقل 20 میلیون باید پایینتر می بود
    0 لازم بود نویسنده محترم معنای استقبال خوب و پرشدن ظرفیت را بیان میکردند کرمان موتور در بهترین شرایط سالانه 40 هزار دستگاه مونتاژ میکنه. تولید آوانته و ورنا در 7 سال مجموعا به 35 هزار هم نرسید بعد اینا از کدوم ظرفیت حرف میزنند؟
    0 مشخصه که تو مونتاژ خودرو مخصوصا تو بخش خصوصی هدف فروش بالاتر نیست بلکه سود بیشتر است

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (249 ديدگاه)

      فکر میکنم اینا اینطور فکر میکنند که اولا مشتری هاشون خیلی کم هستند چون 95% مردم با 80-90 تومن حاضر به خرید ماشین سگمنت A نیستند و با توجه به انحصار موجود و ظرفیت تولید پایین خودروساز ترجیح بر اینه که قیمت رو به اندازه وارداتی زیاد کنه این 20 تومن بالاتر بودن درصد کمی از مشتری هارو کم میکنه و به فروش لطمه کمی میزنه بخصوص اگر نسخه های وارداتی شون هم دیگه وارد نشند به این ترتیب به حداکثر سودآوری میرسند

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. اقای 918

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    70 میلیون و 86 میلیون برا اینا ………..؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وجدانا میگردی یه ازرا یا سوناتا قدیمی دست دوم پیدا میکنی حالشو میبری اینا چیه …………

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. <<<<<

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (384 ديدگاه)

      با قسمت اول حرفت موافقم
      اما با این پولا نمیشه اون چیزی که شما میگی رو خرید مگر اینکه چپی باشه یا خیلی پرکارکرد که در اون صورت نه تنها حالشو نمیبری که از دماغتم در میاد

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. sunmartin

        ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (1919 ديدگاه)

        با نظر اتو گالری امین موافقم
        راستی من یه سراتو 94 با 1000 کیلومتر کارکرد و کلی آپشن نصبی روش دارم سراتو وارداتی 2013 تر و تمیز و کارکرد اگه بخوام عوض کنم چقدر هزینه باید کرد ؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. <<<<<

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (384 ديدگاه)

          بدون آپشن هایی که نصب کردید حدود 7-8 میلیون
          همینو نگه داری به نظرم بهتره

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. اقای 918

          ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (2493 ديدگاه)

          اتفاقا رفیق پیدا میشه شما فکر کنم مدل های جدید سوناتا رو میگی من مدل های قدیمی تر رو میگم که الان 67 تومن هم هست ………

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. ایمان

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (93 ديدگاه)

      وقتی اینا اینجوری قیمت میزارن نگین خودرو هم به خودش اجازه میده رنو سیمبل تیپPE که حتی شیشه عقب دستی هست و قالپاق روش هست 74 تومن قیمت بزاره تازه اونم واسه مدل 2016!!!!!!!!!!!!!!!!! فولشم که گذاشته 85 تومن!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. Man

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خوب شد که آقایون خودرو ساز یکم طمعشون رو پایین آوردن و با قیمت منطقی ۷۰۹۰۰ تومان عرضه کردن اونم آی ۱۰ .
    من که اگه ۷۰ تومن داشتم یه ماکسیمای توپ میخریدم. حالشو میبردم.
    خداییش ۷۰ ملیون بزاری رو ترازو از آی ۱۰ سنگین تر میشد. نه اینکه آی ۱۰ ماشینه بدیه ها ولی قیمتش یکم خیلی منطقیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. Matin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (233 ديدگاه)

    کسی که می خواد i20 یا i10 بخره قصدش خرید یه ماشین کوچک شهریه مقایسه با سوناتا و ماکسیما اشتباست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. من

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (249 ديدگاه)

      دقیقا ! بازار هدفش 1% بالای جامعه اند که ماشین سدانشون مازراتی، پورشه، بنز و بی ام و است …

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. amin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    به نظرم وقتی قراره سان روف و کی لس نداشته باشن خب سراتو سایپا که بهتره تازه اقساط کم بهره و بدون بهره هم میده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. حسین

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    قیمت خیییلی پرته
    متاسفم برای این بازاری که هیچ موقع به فکر مشتری بیچاره نبود
    ای کاش لااقل مدل 10 هم قیمت ماشینای داخلی بود
    یا لااقل بین 206 یا 7 مدل 10 هم میشد انتخاب کنی
    از ماست ک بر ماست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یوسف

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (743 ديدگاه)

    چرا خورویی که در داخل داره مونتاژ میشه و مسلما مشمول عوارض خودروی وارداتی نمیشه مثل یک خودروی وارداتی قیمت گذاری میشه، این خودروها حتی باید ارزون تر از نمونه خارجی باشن چون هزینه نیروی کار و انرژی در داخل کشور پایین تر از خارجه.

    به نظرم همون نمونه وارداتی بهتره، قیمت که یکسانه کیفیت و آپشن های وارداتی هم مسلما بالاتر از مونتاژیه .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سیاوش

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (221 ديدگاه)

      تعرفه 25 CKD و هزینه اسقاط دو خودرو ومالیات بر ارزش افزوده می خوره یه مقدار سود میشه این دیگه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Ace

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    قیمتشون واقعا زیاده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. sunmartin

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    سراتو سایپا اگه یه سانروف و کی لیس حذف نمیکردن الان بهترین گزینه با موتور 156.5 اسبی بود که واقعا شتاب و قدرت بسیار بهتری نسبت به مزدا 3 مونتاژی با 115 ملیون قیمت داره طراحی اتاق و کابین زیبایی هم داره اما سایپا مدل لیمیتد برای ساخت در داخل انتخاب کرده که هیچ اپشنی نداره من برای آپشن ها تا الان 3 ملیون هزینه کردم اما هنوز سانروف نداره که برای یه خودرویی تو کلاس کیا سراتو واقعا زشته بهر حال اینطوری برای سایر خودروها مهندسی قیمت انجام میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. pooriya

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (584 ديدگاه)

    اگر وارد میشد قبمتش خیلی کمتر بود واقعا وارد کنندگان به نسبت مثلا خودروسازان خیلی با انصاف ترند مگه خودروساز هزینه گمرک میده یا میخواد خودرو اسقاط کنه شرط میبندم اگر آسان موتور وارد میکرد قیمتش خیلی کمتر بود و آپشن ها شم بیشتر بود من نمی‌دونم چرا انقدر حلق خودرو سازا گشاده

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ahmad

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (659 ديدگاه)

      البته هیچکدوم با انصاف نیستن!
      فرق اینه که وارد کننده کمتر بی انصافی میکنن تا مونتاژ کننده !
      (بحث سر شدت بی انصافی است!!!)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. Fz

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    مافیای خودرو سازی داخلی انقدر مخوفه جوری فضا رو بسته که اسم ماشین خارجی میاد 80_90 تومن پیاده ای.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. بشیر

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    چیزی که برای من عجیب هست این هست که چرا وقتی از بازار خرید و فروش ماشین سراغ میگیری اکثرا نا راضی هستن و میگن رونق نداره ولی وقتی خبر از پیش فروش و… هست فرقی نداره چی و با چه قیمتی باشه همه میگن فرا تر از حد انتظار بوده و نیم ساعت نشده همه ظرفیت فروش رفت. البته شرکت به اصطلاح خودرو ساز که همیشه این حرف میزنه اما تعجب من از سایت‌ها و خبرگزاری ها هست که چرا بدون مدرک خاصی اخبار پخش میکنن و تایید میکنن. سایت پدال اگه مدرکی دارید که نشون میده که چند هزار دستگاه فروخته شده در چند دقیقه فروخته شده پس لازم هست ارایه بدین و اگر مدارکتان بابت فروش اخبار خود شرکت هست پس لازم هست در متن خبر اعلام کنید که « طبق اعلام شرکت» فروش و استقبال خوب یا بد بوده البته این ایراد فقط به شما نیست و تقریبا همه سایت‌ها و خبر گذاری ها به همین شکل پوشش میدن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (691 ديدگاه)

      منبع ما در رابطه با پُر شدن ظرفیت فروش این دو خودرو، اعلام کرمان خودرو است. همچنین در نمایشگاه هم طی پرسشی که از مسئولین غرفه کرمان خودرو مبنی بر امکان ثبت نام هیوندای i10 و i20 داشتم گفتند که ظرفیت پُره و فعلاً فروش نداریم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. من

      ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (249 ديدگاه)

      به نظر من منظور از بازار بیشتر همون پراید و پژو اینا هستند که به دلیل کاهش شدید قدرت خرید فروش نقدیشون کم شده و به علت کیفیت پایین مدل صفرش کسی حاضر نیست دست دومش رو بفروشه که نو بخره واسه همین بازار دست دوم هم کساد شده
      ولی این ماشین های جدید راحت پیش فروش میشوند، به دلیل اینکه بازار تشنه برای خودروی با کیفیت و با قیافه جدیده و همینطور بحث دلالی خودروی تازه وارد که مدت هاست باب شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. هیچکس

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    انشاءالله مردم فهمیده بشن
    .فهمیدن وکاری نکردن با نفهمیدن فرقی نداره
    .***

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ye pesar

    ۳۰ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1135 ديدگاه)

    ای20 ارزش خرید داره نسبت به سراتو اتومات
    اما ای 10 حداقل 15 میلیون فقط تو بازار ناعادلانه ایران گرون تره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا