هیوندای

کونای الکتریکی تا پاییز 2018 می‌آید

هیوندای هم به جرگه سازندگان خودروهای الکتریکی پیوسته و درحال تقویت این روند است. اتوبیلد نشریه مشهور آلمانی اخیراً اعلام کرده هیوندای در حال کار بر روی نسخه الکتریکی شاسی‌بلند کوچک کونا است و احتمالاً این خودرو تا آغاز پاییز ۲۰۱۸ به بازار عرضه می‌شود.


موتورترند نیز با اعلام این خبر افزوده: این نسخه که از قوای محرکه کاملاً الکتریکی سود می‌برد، قادر است با یک بار شارژ کامل در یک دامنه حرکتی ۳۵۰ کیلومتر بدون هیچ‌گونه وقفه‌ای حرکت کند. باطری‌های استفاده شده در این خودرو از گونه ۵۰ کیلوواتی هستند و با توجه به فنّاوری پیشرفته‌ای که دارند قیمت کونا را وارد محدوده ۴۰ هزار دلاری می‌کنند.


البته این نخستین کراس‌اوور برقی ساخت کره جنوبی نیست و قبلاً شرکت کیا دست به عرضه مدل پلاگین هیبریدی نیرو زده بود که در نهایت توفیق چندانی هم نداشت و با توجه به فروشی ۲۰ هزار دستگاهی در طول یک سال، نتوانست انتظارات را درزمینهٔ فروش برآورده کند. مدل الکتریکی کونا که هیوندای آن را روی پلتفرم اختصاصی EV می‌سازد، با این مشخصات بردی کمتر از تسلا مدل ۳، شورولت بولت و تسلا مدل اس دارد و به نظر می‌رسد با توجه به قیمت‌گذاری ۳۹ هزار دلاری هیوندای برای آن و ورود به محدوده شورولت بولت، شانس چندانی برای فروش در بازارهای جهانی به ویژه بازار آمریکا نخواهد داشت.
البته کیا و هیوندای تلاش دارند با افزودن مدل‌های الکتریکی به سبد خود و کاهش هزینه‌ها مونتاژ از طریق افزایش تیراژ، سود خود را در این بازار افزایش دهند.

بر مبنای اخباری که پایگاه اینساید EV منتشر کرده، قرار است مدل استونیک کیا نیز که به‌زودی معرفی خواهد شد از همین قوای محرکه در نمونه الکتریکی خود سود ببرد. پنجمین خودروساز بزرگ جهان که در طول یک سال اخیر با افت فروشی به میزان ۱۴ درصد روبرو شده قصد دارد با ورود به بازار خودروهای الکتریکی آینده مناسبی برای خود در این بخش پر شتاب رقم بزند. این خودروساز کره‌ای به‌تازگی مدل الکتریکی آیونیک را با برد ۲۰۰ کیلومتر تولید کرده که هم‌اینک فروش خوبی را تجربه می‌کند.


منبع: motortrend carsalesbase

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

محمدحسین شاوردی

دانش آموخته و خبرنگار حوزه اقتصاد و علاقه مند به صنعت خودرو

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. asa

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (569 ديدگاه)

    شخصا شورولت بولت و تسلا 3 رو ترجیح میدم.
    خداروشکر آمریکایی ها در بین خودرو های الکتریکی جزو پیشتاز ها هستند و این آیندشونو تضمین میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ROHAM

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (731 ديدگاه)

      آمریکایی ها تو خیلی زمینه ها پیشرو بودن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. علی

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کپی بد ریخت از نیسان جوک و سیتروئن C3.. یک خودرو بی مایه دیگر از کشور بازاری سازان..

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      .
      ظاهر نیسان جوک ارزش کپی کردن نداره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. GTA

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (56 ديدگاه)

    خوب وقتی بولِت و کلی برند نامبر وان تو بازار باشه چی میرم سراغ کره ای؟ کلا افراد با سطح فرهنگ و تحصیلات بالاتر میرن سراغ این جور ماشینا که بعیده بتونه با برند این خودرو کنار بیان ، مشخصات خارق‌العاده و برتری هم ندارن هیبریدیا و الکتریکی هدی کره ای . پس نظر بنده : نه به نیرو، کووونا و ایونیک ، بله به بولت و پریوس و تسلا و …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. sunmartin

    ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    کیا نیرو با کمترین مصرف انرژی در کتاب گینس ثبت شد وقتی افراد این حرکت زیبای کره ای ها را نادیده می انگارند و مدام از سایر آرزوهای دست نیافتنی خود دم میزنند مشخص است که هیچ مطالعه و شناختی از دو برند مطرح کیا هیوندا ندارند اخیرا 3 خودروی اپتیما /فورته/ و اسپورتیج با کیفیت ترین و قابل اعتماد ترین خودروهای آمریکا شناخته شدند (در خرداد ماه 1396) وقتی اینگونه مشتریان در یک بازار کاملا باز رقابتی برندی از آسیا را برتر از سایر برندها انتخاب میکنند جای این بحث های بیهوده فقط در افکار پوسیده و منسوخ باقی میماند دوران برند پرستی بسر رسیده بیدار شوید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. t-dey

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (16 ديدگاه)

    نمیخوام از کره ای ها بد بگم ولی انصافا اون قطعات پلاستیکی بزرگ تو یه ماشین اسپرت چی میگن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا