هیوندای

تیزر مینی ون جدید هیوندای کاستو با طراحی غیرمعمول

شاید شروع انتشار تیزرهای مرموز از کم طرفدارترین گروه خودروهای بازار یعنی مینی ون‌ها امری غیرضروری به نظر برسد اما کاستو یک مینی ون عادی نیست. این خودروی هفت‌نفره توسط جوینت ونچر پکن هیوندای توسعه یافته و به تازگی تیزرهای جدیدی از طراحی جالب بدنه‌اش منتشر شده است.

این تصاویر پیش‌نمایشی از کاستویی است که در ماه آوریل خبرساز شد. در آن زمان وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین اطلاعات اولیه از این مینی ون تازه‌نفس را منتشر نمود. بهترین راه برای توصیف این خودرو می‌تواند یک توسان با استایل مینی ون‌ها و افزودن درب‌های کشویی به آن باشد.

کاستو از طراحی متفاوتی برای چراغ‌های جلو استفاده کرده است. این چراغ‌ها به همراه نوار نورانی عقب شبیه توسان جدید هستند هرچند خود چراغ‌های عقب دارای شکل C هستند که این موضوع نسبت به توسان متفاوت است. اگرچه توسان به عنوان زیباترین خودروی دنیا شناخته نمی‌شود اما کاستو طراحی نسبتاً جالبی داشته و به عنوان محصولی جدید در کلاس مینی ون‌ها شناخته خواهد شد.

مینی ون‌های هیوندای در ماه‌های اخیر خبرساز بوده‌اند چراکه قبلاً نیز مدل بزرگ‌تر استاریا با استایلی آینده‌نگرانه معرفی شده است. کاستوی جدید به‌طور قابل‌توجهی کوچک‌تر بوده چراکه طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۴۹۵۰/۱۸۵۰/۱۷۳۴ میلی‌متری دارد.

فعلاً از نظر مشخصات فنی اطلاعات چندانی در دست نیست. البته در وب‌سایت وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفته شده هیوندای کاستو در این کشور با پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی که قدرت ۱۶۷ اسبی دارد عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود این خودرو از نوع دیفرانسیل جلو باشد.

نهایتاً باید گفت بازار چین برای مینی ون‌ها گزینه جذابی محسوب می شود زیرا برخی خودروسازان حتی نسخه‌های لوکس این خودروها را نیز معرفی کرده‌اند. برای مثال بیوک GL8 آونیر و لکسس LM در این کشور عرضه شده‌اند. هیوندای با کاستو به دنبال جذب خریدارانی است که بودجه محدودی دارند و یا اینکه نمی‌خواهند ۲۱۵ هزار دلار را صرف خرید لکسس LM فول کنند. در واقع این محصول لکسس نسخه‌ای پرزرق‌وبرق از تویوتا آلفارد می‌باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. RezaRs

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1613 ديدگاه)

    اره طراحی عجیب و غیر معمولی بود یه جورایی یاد جلوی توسان جدید افتادم که برای یه ون دررنوع خودش جالب بود این نمای جلو

    موافقم 2
    مخالفم 0
  2. مسعود

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (513 ديدگاه)

    زشت ترین و نخواستنی ترین کلاس خودرو همین ون ها هستن…
    (کاری به استفاده های اداری ندارم اتفاقا اونجا ضروری هستن)

    موافقم 0
    مخالفم 3
  3. Audi e_tron gt

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (757 ديدگاه)

    هیوندای های جدید این طراحی چراغ جلوپنجره داخلشون هست یکیشون هیوندای آزرا است که چراغ در جلوپنجره اش هست توسان هم طراحی اش یجوری همین چراغ جلوپنجره است این ماشین هم این تکنولوژی را دارد اما از طراحی جلویش زیاد خوشم نیامد اما این ایده را در توسان و آزرا دوست داشتم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. آریا+منش

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (227 ديدگاه)

    هیوندا در ساختن خودرو های بی ریشه مهارت زیادی دارد و خودرو هاش در نوع طراحی دارن با چینی ها رقابت می کنند ،

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

      ۶ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (2724 ديدگاه)

      جالبه که کیا که زیر مجموعه هیونداس ، زبان طراحی داره ولی هیوندای که مالکه اونو نداره ، ولی من از همه عجیبتر برام تویوتاس ، یه شرکت فوق ثروتمند با ماشینای عالی و خوب ولی زبان طراحی نداره ، و جالبتر اینکه لکسس که مال تویوتاس داره ولی تویوتا نداره ، خیلی دوست دارم هیوندای و تویوتا جفتشون برای بهبود پختگی و اجرای زبان طراحی تو طراحیاشون یه حرکتی بزنن چون شما اگه یه پالیسید و یه سوناتا رو بزاری کنار هم هیچکس متوجه نمیشه اینا از یه برندن یا اگه یه لندکروزو بزاری کنار کرولا بازم هیچکس متوجه نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۶ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (311 ديدگاه)

        به نکته واقعاً جالبی اشاره کردی!👌😂

        موافقم 2
        مخالفم 0
  5. ( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2724 ديدگاه)

    به نظر بجز چراغ عقب که خیلی ضخیمه طراحی قشنگی داره ، هر چند من کیا کارنیوال رو با اون طراحی خیلی قشنگش ترجیح میدم ، نسخه ۴ نفره vip هم که داخلش واقعا در حد ماشینای خیلی لوکس بود

    موافقم 1
    مخالفم 0
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۶ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    حقیقتش دوست نداشتم،بقول دوستمون امیررضا کیا کارنیوال طراحی پخته تر و معقولی داره…

    موافقم 2
    مخالفم 0
  7. محمد مختاری آذر

    ۹ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1000 ديدگاه)

    طراحی بدی نداشت زیبا بود چشم نواز بود

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا