هیوندای

هیوندای از خودروی رالی هیبریدی i20 N WRC 2022 رونمایی کرد

مسابقات رالی قهرمانی جهان وارد عصر الکتریکی شده و هیوندای موتور اسپورت نیز در آستانه شروع فصل جدید مسابقات از محصول مسابقه‌ای خود برای سال ۲۰۲۲ رونمایی کرده است. خودروی جدید کره‌ای‌ها با نام i20 N Rally1 2022 edition شناخته می‌شود و برای استفاده از قوای محرکه در فرایندی کاملاً جدید توسعه یافته است. پیشرانه الکتریکی و جدید ۱۰۰ کیلوواتی این خودرو با یک نیروگاه ۱.۶ لیتری توربوی بنزینی همکاری خواهد کرد. این پیشرانه درون‌سوز تنها بخشی است که از مدل مسابقه‌ای سال ۲۰۲۱ به عاریت گرفته شده و باقی بخش‌ها کاملاً جدید هستند.

پیشرانه الکتریکی محصول شرکت کریسیل الکتریکس بوده و قدرت ۱۳۴ اسبی آن باعث می‌شود خروجی ترکیبی خودروی موردبحث به حدود ۵۰۰ اسب بخار برسد. رانندگان در مسابقه باید از بوست الکتریکی در هر مرحله از رالی استفاده کنند. انرژی مدنظر هم از طریق ترمزهای احیا شونده به باتری بازخواهد گشت. این افزایش قدرت موقتی با فشار پدال گاز قابل استفاده بوده و همچون گذشته خودروها دارای سیستم چهار چرخ محرک هستند.

درست همانند دیگر خودروهای رالی ۱، محصول مسابقه‌ای هیوندای در فصل ۲۰۲۲ از گیربکس ۵ سرعته ساده‌تر استفاده خواهد کرد. همچنین قوانین مسابقات رالی قهرمانی جهان در فصل جدید روی سیستم تعلیق هم اثر گذاشته و این بخش از خودروها پیچیدگی کمتری دارند زیرا بازه حرکتی چرخ ها کاهش یافته و می‌بایست از دامپرها و میله‌های ضد لغزش ساده‌تری استفاده شود.

i20 N Rally 1 2022 edition حدود ۷۰ کیلوگرم سنگین‌تر از مدل قبلی است که دلیل آن قطعات بیشتر قوای محرکه هیبریدی بوده است. همچنین دیگر اجازه استفاده از خنک کننده ترمز مایع و مجازی ورودی هوای پنهان وجود ندارد. اگرچه ظاهر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد اما جدیدترین محصول هیوندای موتور اسپورت دارای شاسی فریم فضایی فولادی و کاملاً جدیدی است که ایمن‌تر از قبل نشان می‌دهد.

پشت فرمان این خودرو تیری نویل و اوت تاناک به عنوان رانندگان فول تایم خواهند نشست و سومین خودرو هم توسط دنی سوردو و اولیور سولبرگ هدایت خواهد شد. فصل جدید مسابقات رالی قهرمانی جهان شامل ۱۳ مرحله بوده و از بیستم ژانویه با رالی مونت‌کارلو استارت خواهد خورد.

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم وبسایت "پدال"، عشقِ ماشین و دیگر هیچ...

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. F

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ببخشید اینا قیمتاشون چقدر هست برای خریدن؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۱
    1. GT

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (936 ديدگاه)

      آقا به این دست نزن، فروشی نیست 😂

      موافقم ۴
      مخالفم ۰
    2. آرین

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (235 ديدگاه)

      از ۱۰۰ هزار برو بالا. البته کارکرده.

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
    3. seyedjavadrouhani-mercedesbenz

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (204 ديدگاه)

      حدود یک میلیون دلار

      موافقم ۲
      مخالفم ۱
      1. جناب ایکس

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1160 ديدگاه)

        وات؟؟؟ نههه!!! مک لارن سنا یک میلیونه مثلا! از کجا میگی؟؟

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
        1. کیانوش

          ۲۸ دی ۱۴۰۰
          سوابق: (99 ديدگاه)

          اینا قیمت ندارن فروشی هم نیستن تیم های کارخونی ای از بدنه و اسم خودروی هاچ بک خودشون استفاده میکننواسه اینکه قانونه ولی خودرو رو میکوبن از نو میسازن و هزینه اش واسه هر خودرو از میلیون دلار هم رد میشه

          موافقم ۰
          مخالفم ۰
    4. جناب ایکس

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (1160 ديدگاه)

      ۵۰۰ هزار دلار هم می‌رسند بعضیاشون

      موافقم ۱
      مخالفم ۰
  2. datsun

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (2189 ديدگاه)

    بهترین مسابقات همین رالیه ، فرمول وان زیاد از حد کت و شلواریه هیجان فقط رالی

    موافقم ۷
    مخالفم ۳
    1. میثم

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      دقیقا 👌👌

      موافقم ۴
      مخالفم ۵
  3. ارشیا

    ۲۱ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1617 ديدگاه)

    میگن فرمول یک طرف مرگش یه دستشه زندگیش یه دست ولی به نظرم رالی خیلی خطرناک تره.
    شاید سرعت اونا رو نداشته باشن ولی موضوع اینه تو رالی همش رو تپه وخاک و سنگ و ایناس تازه اگه گل نباشه رالی خیلی خطرناک تره

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
    1. GT

      ۲۱ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (936 ديدگاه)

      رالی به هیچ وجه به اندازه فرمول یک خطرناک نیست.
      در تمام طول تاریخ فرمول یک حادثه های وحشتناکی اتفاق افتاده مثل برخورد نیکی لائودا با دیواره پیست نوربرگ رینگ، تصادف مرگبار آیرون سنا، و حتی در همین فصل اخیر، چندیدن تصادف ورشتاپن، اولین تصادف در مسابقه بحرین که موجب آتش سوزی شد و خطرناک ترینش برخورد خودرو ورشتاپن با همیلتون که باعث شد خودرو ورشتاپن کاملا روی خودرو همیلتون قرار بگیره و به راحتی میتونست باعث مرگ همیلتون بشه، دلیلش هم سرعت بسیار بالا و وزن بسیار کم خودروهاست

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. جناب ایکس

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (1160 ديدگاه)

        اشتباه نکن. رالی خیلی خیلی خطرناک تره. طوری که تقریبا ۳ تا ۴ برابر مرگ رانندگان رالی نسبت به فرمول ۱ هست. رالی کلا به خطرش هم معروفه.

        موافقم ۱
        مخالفم ۰
      2. کیانوش

        ۲۸ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (99 ديدگاه)

        بر خادثه های رالی و رالی داکار رو ی نگاه بنداز
        جفتشون خطرناکن اما چند سالی میشه من رالی رو هیجان انگیز تر می دونن فرمول وان خیلی بی خود شده دو تا تیم بی نهایت قوی دارهکه بقیه هیچ شانسی مقابلشون ندارن اما به عنوان مثال موتو جی پی تو ر فصل حداقل ده تا راننده از بیست راننده میرن روی سکو و حتی تیمی مثل کی تی ام که تازه چند ساله وارد مسابقات شده تو بعصی پیست ها میره رو سکو یا حتی اول میشه
        واسه هیجان تو موتور اسپورد اول موتو جی پی بعد رالی

        موافقم ۰
        مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا