هیوندای آیونیک ۵ N در مسابقهٔ درگ ۴۰۰ متر در برابر رقبای اصلی خود از شرکتهای تسلا، فورد و آکورا چه عملکردی خواهد داشت؟
هیوندای آیونیک ۵ N تاکنون در مسابقات درگ زیادی در برابر خودروهای مختلفی از سوپراسپرتها گرفته تا سدانهای فوق لوکس قرار گرفته است. حال اما سرانجام میتوانیم عملکرد این کراساوور کرهای را در قیاس با خودروهای همکلاس و همسطح خود ببینیم. در این درگ، آیونیک ۵ N به مصاف تسلا مدل Y پرفورمنس، آکورا ZDX تایپ S و فورد موستانگ Mach-E GT قرار گرفته است. این خودروها جزء قویترین کراساوورهای الکتریکی کامپکت بازار محسوب میشوند و بنابراین، شاهد رقابت جذابی خواهیم بود.
همهٔ این خودروها به دو موتور الکتریکی در جلو و عقب مجهز هستند که سامانهٔ چهارچرخ محرک را فراهم میکند. موتورهای آیونیک مجموعاً ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند تا با اختلاف قویترین خودروی گروه لقب گیرد. در رتبهٔ بعدی، رقیب مستقیم هیوندای یعنی تسلا مدل Y پرفورمنس با ۵۲۷ اسب بخار قدرت و ۶۶۰ نیوتن متر گشتاور قرار میگیرد و پسازآن، ZDX تایپ S را با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۷۳۷ نیوتن متر گشتاور میبینیم. موستانگ Mach-E هم با وجود برخورداری از پکیج پرفورمنس، با ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور، کمترین قدرت را دارد. از لحاظ وزن، مدل Y سبکترین عضو جمع محسوب میشود و پسازآن به ترتیب موستانگ، آیونیک و آکورا قرار میگیرند.
دو رقابت اول بین این کراساوورهای الکتریکی اسپرت، مسابقات رولینگ از سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است که در هردو هیوندای با اختلاف پیروز میشود، بین تسلا و آکورا بر سر جایگاه دوم رقابت سختی شکل میگیرد و موستانگ با فاصلهٔ زیادی آخر میشود. بااینحال، مسابقهٔ درگ از حالت سکون اهمیت بیشتری دارد اما در اینجا هم آیونیک با ثبت زمان ۱۱.۲ ثانیه، با اختلافی یک ثانیهای نسبت به تسلا، مقام اول را کسب میکند. در این درگ، جایگاه سوم به آکورا با زمان ۱۲.۹ ثانیه میرسد و Mach-E بازهم نمیتواند جایگاهی بهتر از آخر کسب کند. در انتها نیز رقبای مستقیم یعنی تسلا و هیوندای بدون حضور دو خودروی دیگر در برابر هم قرار میگیرند اما نهتنها نتیجه تغییر نمیکند بلکه آیونیک با ثبت زمان ۱۱ ثانیه، اختلاف را با رقیب آمریکایی بیشتر هم میکند.
مقایسه مشخصات فنی
هیوندای آیونیک ۵ N | تسلا مدل Y پرفورمنس | آکورا ZDX تایپ S | موستانگ Mach-E GT | |
قوای محرکه | الکتریکی دو موتوره | |||
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۵۲۷ اسب بخار | ۵۰۰ اسب بخار | ۴۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۶۰ نیوتن متر | ۷۳۷ نیوتن متر | ۹۵۰ نیوتن متر |
وزن | ۲۱۹۹ کیلوگرم | ۲۰۱۳ کیلوگرم | ۲۶۹۳ کیلوگرم | ۲۲۶۷ کیلوگرم |
قیمت | ۶۹ هزار دلار | ۵۵ هزار دلار | ۹۴ هزار دلار | ۷۰ هزار دلار |
Car love
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کسی نمونده که آیونیک 5n نزده باشش،ماشین مورد علاقه جاپون فنا 😂
آکورا این وسط چی میگه؟ پول دادن آوردنش
Car love
۱۷ مرداد ۱۴۰۳به مناسبت این درگ دودوتا فراخوان داد برای بار صدم در این سال
گیربکس یاتاقان😞
jdm
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کم کم دارم میفهمم اصلا کره ای باز وجود نداره برا حرص دادن بقیه اینجوری چرت و پرت میبافی
ماشین دوست
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آینده صنعت و خودرو و تکنولوژی و المپیک در دست چین و کره.
پرچم بالاست.
amirkhanzadeh
۴ شهریور ۱۴۰۳🙏👏
سهیل
۱۷ مرداد ۱۴۰۳مسابقات درگ کلا چه اهمیتی داره؟
اون سانتافه که مثلا حکم لندکروزه کره ای ها رو داره فراخوان داده بخاطر مشکل ایربگ. چیزی که تو پایین رده های چینی هم درست کار میکنه. دیگه آیونیک کیلویی چنده؟
من شخصا هوندا سیویک رو به آیونیک ترجیح میدم
Car love
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آخر الزمان یعنی یه جاپون فن از مشکل ایربگ بقیه برندها صحبت کنه 😂😂لامصب حماسه ایربگ های تاکاتا که ٩ میلیون خودرو جاپونی بخاطرش فراخوان داده شدن و چندتا کشته هم داد یادت رفته 😂😂
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اونقدر بی سواد و بی خرد هستی که هنوز نفهمیدی مشکل از تاکاتا بود نه ماشینا
هر ماشینی که ایربگ تاکاتا داشت فراخوان خورد
هیوندا که خود ماشین مشکل ایربگ داره چی باید بگه
! i M α η δ υ α R
۱۷ مرداد ۱۴۰۳تاکاتا به فراری هم ایربگ فروخته بود …
پس فراری هم باید رسوا شده باشه !!!!!!!
انتخاب اشتباه نیترات آمونیوم به عنوان ماده انفجاری جایگزین از سوی تاکاتا ، باعث شد که این ماده ناپایدار در گرمای ظهر ، در بعضی بازارها ، مشتعل بشه و انفجار درون بشقابک فلزی صورت بگیره و ترکش هاش باعث نقص عضو یا فوت بشه …
تقصیر از هوندا ( به عنوان زیان دیده ترین برند استفاده کننده از ایربگ های تاکاتا ) و تویوتا و نیسان و فراری و بقیه نیست …
دادگاه هم تاکاتا رو مقصر شناخت …
یه تاکاتا دستت گرفتی باهاش 1000 تا کامنت نوشتی که ژاپن رو بکوبی …
آخر الزمان اون روزیه که یه کره مربا خور یاتاقان نسب ، بخواد با یه جاروبرقی بازار مشترک ، به امپراطوری ژاپنی ها هیت بده …
کلا 17 نفر سر قضیه تاکاتا کشته شدن …
سوشیانت
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خیلی دوست دارم درگ آیونیک با مدل اس رو ببینم😂
Killer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اخه مدل اس چه ربطی به جاپون فنا داره؟ این عقب موندگی جاپون تو برقی طرفداراشونو کلافه کرده طرف فن تسلا شده :)))))
تو نهایت درخواستت میتونه درگ آیونیک با bz4x باشه
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳جرعتشو داری چایونیک رو توی پیست با هوندا سیویک مقایسه کنی؟! تو درگ که معلومه گشتاور فوری به پیشرانه درون سوز غلبه میکنه
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آخر الزمان یعنی اینکه هوندا سیویک سی صد اسبی از هیوندا ۶۵۰ اسبی سریع تره😂
تایم هوندا سیویک : 7:39.691
تایم آیونیک : 7:45.59
آخی😂
پیام
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بنده عرض کردم که امسال سال جهش آیونیک است 😂😂😂😂😂
JaMsHiD_R1988
۱۷ مرداد ۱۴۰۳از فروش کره ای ها توی نیمه سال معلومه حتی یه نماینده از کره وجود نداره
در حالی که تویوتا سومین خودروی پرفروش و اولین خودروی غیر آمریکایی پر فروش توی آمریکاست !
تازه همون فروششونم دروغین بوده😂
پیام۲
۱۷ مرداد ۱۴۰۳وسط درگ خوابم برد
froG-driVer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آره واقعا از بس که سکوت مطلقه
Killer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳نتیجه مشخص بود،هرجا آیونیک 5 بوده همین شده نتیجه تا الان.آکورا رو هم آوردن که جاپونیا ببینن برقی یعنی چی و یکم انگیزه بگیرن جا اینکه هی دست به دامن byd و ال جی بشن
3 چرخه
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آکورا با بیشترین قیمت بدترین نتیجه و پرفورمنس!!
باز خوبه گیربکسش خراب نشد.پرفومنس خوب نمیتونن بگیرن بعد میگن چرا نمیتونیم مثل کره جنگنده بسازیم و فقط وارد کننده هستیم 😆
یه نفر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳تو دیگه تیر خلاصی
گیربکس؟ بدترین پرفورمنس؟
فیلم رو نمی بینی حداقل پاراگراف آخر رو بخون
پیام
۱۷ مرداد ۱۴۰۳وقتی آیونیک اینه، جنسیس کوپه برقی با باتری جامد بیاد چیکار میکنه؟!!! 😂😂😂😂😂 اینم برای کسایی که می گفتن درگ با ماشین بنزینی حساب نیست و باید ماشین الکتریکی باشه! اینم باتری خورش. قبلا قبل از این تست ها که این روزا دارن میان بارها گفتم آیونیک…
Ehsan
۱۷ مرداد ۱۴۰۳اوج هنر پرفورمنس سازی هیوندای یه بار دیگه مشخص شد،بخش N در عرض ٣/۴ سال تونست به اینجا برسه که چنین رقبای قدری رو شکست بده
Amirmohammad
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آیونیک لیاقت فروش خوب و جوایزشو داره
موستانگ فاجعه عمل کرد
کیان
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کی درگ ایونیک و با سمند و شاهین و پرشیا میذارن ؟
بنظرم اصلا همچین درگی نباید دور از انتظار باشه برگزار شدنش
3 چرخه
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ظاهرا میخوان اکورا رو باید بندازن با سمند اخه پرفورمنسش در حد هموناس 😆
پیام
۱۷ مرداد ۱۴۰۳معلومه بوی سوختن میاد
SMS
۱۷ مرداد ۱۴۰۳جاروبرقی های خوبی هستند
SMS
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حاضرید اگه ماشین های برقی اسپیکر های خوبی داشتند و مثلا زمانایی که بنزینی ها دنده عوض کنند شوکی ایجاد کنند و طراحی خوبی داشته باشند و… ماشین برقی بخرید ؟
Killer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حس و حال جاپون فنا رو بعد از این درگ خریدارم :)))
یه جوری آیونیک زدشون زمین که جای ماست مالی هم نزاشت واسشون،ضربش از جنگنده KF 21 کره بیشتر بود
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳با این همه تبلیغات رسانه ای و یوتیوبی بازم مجبور شدن آمار فروش فیک بدن😂😂 فاجعه😂
پیام
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آمار واقعی فروش برقی هیوندای از از تمام ماشینای برقی ژاپنی بیشتره
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۳آمار فروش بنزینی های تویوتا هم از کل برقی بنزینی های مربا( چیوندا کیا لگنسیس)بیشتره. هر جور حساب می کنم هیچ رقمه مربا به ژاپن نمیخوره حتی به چین هم نمیخوره در حد همون هند بیشتر نیست.
سامورايي
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بنظرم امپراطوری ژاپن باید شکایت کنه،اینا میدونستین ژاپن تو برقی هیچ پخی نیست از عمد انداختنش جلو کره که آبروش بره
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳خوبه صندلیاش آتیش نگرفت😂
mosafer
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ایونیک اینجا،ایونیک اونجا….ایونیک همه جا
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳جالبه هیچوقت هم جران ندارن چایونیک انفجاری رو جلو ماشینای هم قدرت بذارن😂 یه جی تی آر نیسمو 600 اسبی علیرغم بنزینی بودن واسه شوت کردن این زباله کافیه😂😂 مجبورن دست به دامن بشن بگن باید حتما 150 اسب ضعیف تر باشن رقبا وگرنه تر میزنه😂
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳تایم 400 متر جی تی آر 550 اسبی 15 سال قبل: 10.8
فرغون برقی 650 اسبی 2023 برده های ژاپن: 11.2 😂😂
Ehsan
۱۷ مرداد ۱۴۰۳زیر یه مطلب تا الان ۵ تا کامنت گذاشتی،بیشتر از این حرص خوردنت رو نشون نده یکم حفظ ظاهر کن حداقل
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳زیر یه مطلب با شیش هفت تا اکانت ردیف زیر هم کامنت گذاشتی حداقل میذاشی فاصله بیفته گل واژه هات زیر خن ردیف نشن با اسامی مختلف .. 😂
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳کاش زیر مطلب آمار فروش فیک هم جرات داشتی بین ده تا اکانت سوئیچ کنی زیر هم گل شعر بگی😂
Ehsan
۱۷ مرداد ۱۴۰۳ظاهرا کامنت منم باعث شد حرصت بیشتر بشه اخه چندتا کامنت دیگه کردی با این اکانت،یه درگ بود خودتو اینقدر ناراحت نکن
Ehsan
۱۷ مرداد ۱۴۰۳حرصت اینقدر زیاده و باعث شده رگباری کامنت بزاری که حتی این ایموجی ها خنده هم نتونستن جمعش کنن!
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳با این حرفا نمیتونی جای آتیش گرفتن صندلی های تلوراید رو خوب کنی 🤣 نیاز به تشت یخ داری احسان یا همون پیام😁
ایموبلایزر
۱۷ مرداد ۱۴۰۳بقیه اکانت هارو هم بیار وسط شاید خوب بشی هفت هشت تا اکانت واسه التیام زخمات کمه 😂
حیفه اکانت های فیک شهاب و پدرام و فرید و بهزاد و سلمان و آرمان خاک بخورن صد اکانت برده فن 😂
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۳دوست عزیز معلومه این کارو نمی کنن. یه نگاه به لینک زیر بنداز :
(( این کراساوور الکتریکی اسپرت با رانندهٔ آزمایشی اسپرت اتو «کریستین گبهارت» پشت فرمان، یک دور جهنم سبز را ظرف ۷ دقیقه و ۴۵.۵۹ ثانیه طی کرده که تنها ۲.۶ ثانیه کندتر از بامو M2 CS است. گبهارت در سال ۲۰۲۰ با این کوپهٔ آلمانی در نوربرگرینگ تایم ۷ دقیقه و ۴۲.۹۹ ثانیه را ثبت کرده بود.))
https://www.pedal.ir/hyundai/hyundai-ioniq-5-n-nurburgring-lap/
اینا خیر سرشون این ماشین رو واسه پیست ساختن تبلیغات شون هم اول از پیست شروع شد ولی دیدن چه افتضاحی!!! از m2 نسل قبل هم عقب تر بودن!! از هاچبک های 300 اسبی هم همینطور تا چخ برسه رقبای برقی 600 اسبی و بیشتر. گفتن واسه جمع کردن افتضاح بیان با ماشینایی که دویست اسب ضعیف تر هستن درگ برگزار کنن. ولی مارکت این چیزارو درک می کنه واسه همین به قول خودت مجبور شدن آمار فروش فیک بدن
Taha Ayoobi
۱۷ مرداد ۱۴۰۳وای نه دوباره این یارو
car lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۳چهارتا جاروبرقی اشغال. واقعا باورم نمیشه دلتون رو خوش کردید به اینا که فقط شتاب خالی دارن😂😂 همین الان یه ماشین بنزینی فسیل همه ی اینارو رنده میکنه یه GTR یا یه zl1 بیارید. ولی عب نداره بذارید مربا فنها و برقی دوستان دلشون خوش باشه اگر بحث برقی باشه که چین از همه اینا قوی تره پس برید طرفداری چین رو بکنید
samurai
۱۷ مرداد ۱۴۰۳وقتی لگنای پلاستیکی اشغالت فروش نداره مجبوری این سیرک درگ و راه بندازی :)))
بفیه خودروسازا هم کلن این جماعت کرره بالن اشعالخورو جدی نمیگیرن ولش کردن با درگ خوش باشه :))))))))))
ابوالفضل
۱۸ مرداد ۱۴۰۳آیونیک جرئت داره با مدل s بندازه
هر چند کلا برقی بدرد نمیخوره
تا زمانی که درون سوز هست چرا برقی های بی روح ؟
Yasin.sn
۱۸ مرداد ۱۴۰۳یه مشت جارو برقی افتادن به هم
امیر
۱۹ مرداد ۱۴۰۳جا داره از مادر تمام مسئولین یادی کنیم که خرید این خودرو ها رو برای ما کردن آرزو، تازه این خودروها توی جهان جزوه عادی ترین های دنیا هستن