ایران خودروایستگاه خبرپارس خودروسایپا

آزادسازی قیمت خودرو ؛ خوش بحال خودروسازان

نمی دانیم چند وقت دیگر – که شاید به چندسال دیگر هم برسد – وقتی دوباره به این خبر در آرشیو سایت برخورد می کنیم چه واکنشی نشان می دهیم؟ می خندیم یا اینکه به حال و روز خودمان افسوس می خوریم که آن روزها که می توانستیم به وسع خودمان کاری انجام دهیم چرا غفلت کردیم و دست روی دست گذاشتیم . . . ؟

اما به لطف خدا امروز بار دیگر عمرمان فرصتی داد تا برای همیشه از این فکرها و یا بهتر بگوییم از این عذاب وجدان خودرویی خلاص شویم! امروز که شما این خبر را می خوانید باید بدانید که کار گروه کنترل بازار ظاهرا چشمش را برهمه مشکلات موجود و بویژه مسائل پیش آمده در این یکی دوسال اخیر براحتی بست و درمورد پیشنهاد آزادسازی قیمت خودرو را رای مثبت خود را اعلام کرد تا در یک حرکت تامل برانگیز از طرف ریاست دولت نهایتا موضوع آزادسازی مشروط قیمت خودرو به لحاظ قانونی تایید و تصویب و بیش از هر زمان دیگری به مرحله اجرا نزدیک شود.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که دیگر نیازی به اجازه سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان برای تعیین قیمت خودروهایشان ندارند؛ خوش به حال خودروسازان که از این ساعت به بعد حاشیه بازار را اولین بهانه خود قرار داده و قیمتشان را بالا می کشند.

خوش بحال خودروسازان؛ همان هایی که از این به بعد هیچ نهادی بر تعیین قیمتشان نظارتی ندارد مگر اینکه از آنها شکایت شود؛ همان هایی که از فردا با اشتیاق ۳۰۰ % خودروها را از انبارهایشان راهی بازار می کنند. خوش بحال خودروسازان که از این به بعد قیمت تعیین شده از طرف سازمان حمایت نه قیمت قطعی بلکه « قیمت مرجعی » است؛ یعنی یا باید به این قیمت بفروشند یا اگر بیشتر می فروشند باید ۹۵ درصد مابه التفاوت آنرا به حساب خزانه واریز کنند تا از طرف وزارت صنعت و معدن صرف اجرای طرح صیانت از تولید شود.

می دانید « قیمت مرجعی » از این به بعد چه کلاه گشادی برای مشتریان است؟؟؟ یعنی مثلا اگر مگان را از امروز به بعد حتی باقیمت ۸۰ میلیونی هم بفروش برسد تا زمانیکه خودروساز فروشنده مابه التفاوت ۸۰ میلیون را باقیمت مرجع سازمان حمایت به حساب دولت واریز کند، هیچ اشکال و ایرادی دامن خودروساز فروشنده را نمی گیرد؛ اینجا را خوب دقت کنید؛ یعنی هیچ منع قانونی این وسط وجود ندارد.

و اما بد بحال مشتریان؛ همان هایی که از امروز به بعد حکم نمونه آزمایشگاهی را برای طرح آزادسازی مشروط قیمت ها را دارند؛ همان هایی که باید یک چشم امیدشان به هرچه کم بودن قیمت مرجع تعیین شده از طرف سازمان حمایت است و چشم دیگرشان به خودروسازها؛ همان هایی که اگر زیادی هم به آزادسازی مشروط واکنش نشان دهند می توانند از اختیار خودروسازها برای تعیین قیمت خودروها را کمتر و کمتر کنند.

بدبحال مشتریان؛ ولی مشتریان چرا ؟؟؟ بدبحال خودمان که فراموش کرده ایم تصمیم گیرنده نهایی کسی غیر از ما نیست؛ فراموش کرده ایم که این وسط خودمان هستیم که به حاشیه بازار التهاب می دهیم نه خودروسازان؛ حقوقمان را به کلی فراموش کرده ایم و طوری رفتار می کنیم که انگار دیگر هیچکسی نمی تواند به این اوضاع سروسامان دهد. کلاهتان را قاضی کنید و بگویید با این اوصاف و با آزادسازی مشروط قیمت ها چه چیزی در انتظار ماست ؟؟؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

مطالب مشابه

‫۱۷۶ دیدگاه‌ها

  1. تورج

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقد من این مسئولین رو دوست دارم!
    قبلا که اینا هم رو تحمل میکردند مردم نمیتونستند زندگی کنن وای به حال ملت ما و این وضعیت الان که دارن مثل سگ پاچه هم رو میگیرن!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. افشین

      ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ملت تو رو به هرکی که میپرستید فقط2 ماه دندون رو جیگر بزارید و ماشین نخرید.تا زمانی ما روز پیش فروش هجوم میبریم واسه ثبت نام همین اش همین کاسه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. تورج

    ۱۷ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چقد من این مسئولین رو دوست دارم!
    قبلا که اینا هم رو تحمل میکردند مردم نمیتونستند زندگی کنن وای به حال ملت ما و این وضعیت الان که دارن مثل…. پاچه هم رو میگیرن!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. احمد.ف

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (447 ديدگاه)

    واقعا از مسئولین کمال تشکر را دارم. تا پیش از این فکرم مشغول بود که چطور می‌شود پولی جمع و جور کرد و یک ماشین بهتر از پراید ۵ سال کار کرده خرید، اما با تصمیم اخیر دیگر خیالمان راحت شد که دیگر رنگ ماشین نو را هم نخواهیم دید. به هر حال از مسئولین به جهت راحت کردن خیالمان تشکر می‌کنیم!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. حسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    منم موافقم!مسئولین این تصمیم رو گرفتن که مردم هواسشون رو به کار و زندگی شون بدن!و از وسایل نقلیه ی عمومی استفاده کنند!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. حُسین

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    اقا گفتگوی زیر رو حتما بخونید!!!از اینکه متن اصلی این صفحه(ازادسازی قیمت خودرو؛خوشبحال خودروسازان) رو بخونید مهمتره!!!!!!!!!!
    با اجرای مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو:
    شکاف قیمتی بازار خودرو و نرخ محاسباتی آن از بین می‌رود
    معاون صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگوی ویژه خبری شب گذشته تاکید کرد: اجرای مصوبه جدید قیمت‌گذاری خودرو و تعیین قیمت تجاری از سوی خودروسازان موجب از بین رفتن شکاف قیمتی بازار و نرخ محاسباتی خواهد شد.
    به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ محسن صالحی‌نیا با اشاره به ابلاغ مصوبه اخیر دولت در خصوص نحوه قیمت‌گذاری خودرو گفت: این مصوبه به دنبال جمع‌بندی جلسه اخیر هیئت دولت با خودروسازان حاصل شده که تصویب آن در جهت جلوگیری از سفته بازی و ایجاد رانت کاذب در بازار است.
    وی ادامه داد: این مصوبه به نحوی تنظیم شده که با انگیزه مناسبی که در خودروسازان در جهت افزایش تولید ایجاد می‌کند می‌تواند قیمت بازار را به قیمت محاسباتی نزدیک کند.
    صالحی‌نیا با اشاره به اینکه در این مصوبه به چند نکته اشاره شده اظهار داشت: یکی از موارد این است که مبنای قیمت محاسبه‌ای قیمت تمام شده محصول به اضافه یک سود متعارف و محاسبه نرخ مواداولیه و قطعات براساس نرخ مبادله‌ای باشد.
    وی ادامه داد: در این مصوبه خودروسازان موظف شده‌اند قیمت تجاری محصول را مبلغی ما بین قیمت محاسبه‌ای و قیمت بازار تعیین کنند.
    وی با تاکید بر اینکه که این مصوبه انگیزه‌ای در خودروسازان برای افزایش قیمت ایجاد نمی‌کند افزود: یک روش اطمینان بخش پیش بینی شده که در این راستا اگر خودروسازان محصولات خود را با قیمت بالاتر از محاسبه‌ای عرضه کنند باید مابه التفاوت آن را به حساب خزانه دولت واریز کنند که این مبالغ صرف افزایش کیفیت، بهبود بهره‌وری در صنایع خودرو و سایر صنایع می‌شود.
    معاون وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه به دو دلیل انگیزه‌ای برای فروش محصول بالاتر از نرخ محاسبه‌ای برای خودروسازان وجود ندارد گفت: دلیل نخست این است که اگر فروش محصول با قیمت بالاتر از محاسبه‌ای صورت گیرد ما به التفاوت باید واریز شود و همچنین در این صورت انگیزه مشتری برای خرید کمتر می‌شود که این به ضرر خودروساز است.
    وی تاکید کرد: با اصولی که در این مصوبه طراحی شده اجرای این روش در جهت تعادل قیمت بازار و کارخانه خواهد بود.
    وی با اشاره به اینکه یکسری الزامات در این مصوبه تعیین شده که بتواند ضامن تحقق این هدف باشد افزود: براساس مفاد این مصوبه خودروسازان موظف به افزایش تولید، ارائه برنامه‌های خود به وزارت صنعت، عرضه مناسب، ارتقای کیفی و اقزایش صادرات هستند.
    صالحی‌نیا اظهار داشت: اگر این مصوبه ابلاغ نمی‌شد با توجه به افزایش هزینه‌ها و نوسان نرخ ارز که به صنعت خودرو تحمیل شده در انتهای سال با افزایش تقاضای خرید خودرو به طور حتم شاهد نابسامانی در بازار خودرو بودیم.
    معاون وزیر صنعت افزود: توصیه ما به خریدارن این است که افرادی که نیاز به خودرو ندارند و به این محصول به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌کنند این است که در این مرحله اقدام نکنند چرا که به طور قطع قیمت خودرو با توجه به افزایش تولید و تعهد خودروسازان برای متناسب سازی بازار به ثبات خواهد رسید.
    صالحی‌نیا در خصوص شیوه قیمت‌گذاری خودرو براساس نرخ مبادله‌ای تصریح کرد: قیمت خودرو متشکل از هزینه ثابت و متغیر است و هزینه های متغیر شامل هزینه تامین قطعات و مواد اولیه از داخل و همچنین از خارج از کشور است.
    وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ ارز هزینه تامین قطعات و مواد اولیه را افزایش داده تصریح کرد: در این مصوبه مقرر شده که قیمت نهایی محصول در محدوده ای باشد که همه قطعات و مواد اولیه براساس نرخ مبادله‌ای محاسبه شود.
    صالحی‌نیا افزود: همچنین در این مصوبه ذکر شده علاوه بر فرصت‌های سه ماه خودرو سازان برای واریز مابه التفاوت به خزانه دولت در انتهای سال نیز براساس هزینه‌های واقعی قیمت تمام شده محصول تسویه حساب نهایی انجام خواهند داد.
    وی در پاسخ به این سوال که در این شرایط تکلیف خریدارانی که خودرو را بالاتر از نرخ محاسبه‌ای می‌خرند چیست گفت: خودرو سازان انگیزه‌ای برای فروش با قیمت بالاتر ندارند چون اگر بخواهند این کار را انجام دهند باید مابه التفاوت پرداخت کنند و بخشی از خریداران خودرو نیز از دست می‌دهند.
    وی ادامه داد: نتیجه منتقی این مصوبه این است که اختلاف قیمت‌ها از بین می‌رود چرا که اگر خودرو سازان با نرخ بالاتر محصول خود را بفروشند و مابه التفاوت را به حساب خزانه واریز کنند هیچ تضمینی وجود ندارد که این مبلغ به دست خود خودروساز برسد.
    وی افزود: خودروسازان برای تنظیم بازار متفق القول شده‌اند و این اطمینان را می‌دهیم که به زودی قیمت‌های بازار به قیمت محاسبه‌ای نزدیک شود.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت قیمت‌ها با تغییر نرخ ارز مبادله‌ای اظهار داشت: خودروسازان تسویه حساب نهایی را براساس هزینه واقعی در انتهای سال انجام می‌دهند و اگر در مواردی قیمت ارز مبادله‌ای افزایش یافته بود می‌توانند اسناد مربوط را در زمان تسویه حساب به سازمان حمایت ارائه دهند تا مد نظر قرار گیرد.
    صالحی‌نیا در خصوص اختصاص ارز مبادله‌ای به صنعت خودرو و قطعه گفت: از تاریخ 91/05/03 کلیه اقلام در گروه‌های کالای 3 تا 7 و هم اکنون تا گروه کالایی 9 با نرخ ارز مبادله‌ای تامین می شوند.
    وی ادامه داد: خودرو سازان ادعا دارند که ارز مبادله‌ای دریافت نکرده‌اند که آمار و ارقام مرکز مبادلات موجود است و ارز مبادله‌ای به کلیه واحدها از حمله خودروسازان تخصیص داده شده است.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: اما ممکن است در برخی مواق خودرو سازان به دلیل برخی محدودیت‌ها و همچنین نوع ارز و مقدار معینی ارز که نیاز داشتند به منظور تامین به موقع محصول به ناچار از ارز آزاد استفاده کرده باشند.
    وی تاکید کرد: توصیه ما به خودروسازن این است که سفارشات خود را طوری تنظیم کنند و برنامه ریزی لازم را داشته باشند که از نظر زمانی و نوع ارز بتوانند ارز خود را از مرکز مبادلات تهیه کنند.
    معاون وزیر صنعت در خصوص ساز و کار لازم برای کاهش فاصله نرخ تجاری و محاسباتی خودرو گفت: یکی از مهمترین ساز و کارها افزایش تولید و عرضه محصول است.
    وی ادامه داد: در یک ماه اخیر شاهد افزایش تولید خودرو بودیم هر چند که هنوز به روند مطلوبی نرسیده‌ایم.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: در سال گذشته روزانه 5 هزار دستگاه خودرو تولید می‌شود که هم اکنون این رقم معادل 4 هزار و 100 دستگاه است.
    وی در خصوص عرضه خودرو به بازار اظهار داشت: به طور کلی تولید برابر عرضه است اما همیشه یک مقدار خودرو در کف کارخانه باقی می ماند که به طور متوسط در دو شرکت بزرگ خودرو ساز بین 30 تا 40 هزار دستگاه است که آمار امسال نسبت به سال گذشته هیچ افزایشی نداشته است.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: اگر تولیدات یک شرکت ب بازار عرضه نشود فضای وسیعی برای نگهداری آن لازم است و همچنین حجم زیادی از سرمایه به دلیل توقف گردش نقدینگی صرف می‌شود.
    وی افزود: بنابراین هم به لحاظ کمبود فضای نگهداری و هم به لحاظ ضرورت گردش نقدینگی خودروسازان انگیزه‌ای برای عدم عرضه ندارند و اگر هم اکنون تولیدکاهش یافته به دلیل مشکلات مالی چند ماه گذشته بوده است.
    صالحی‌نیا در خصوص تحویل خودرو ها گفت: خودرو سازان در چارچوب قرار دادی که دارند مقید به تحویل محصول در زمان مقرر هستند و در غیر این صورت موظف به پرداخت دیرکرد و جریمه خواهند بود و در نتیجه انگیزه‌ای برای عدم تحویل و یا تاخیر در تحویل محصول برای خودروسازان وجود ندارد چرا که در این صورت ضرر می‌کنند.
    صالحی‌نیا در پاسخ به این سوال که چه شخصی متولی نهایی قیمت‌گذاری خودرو خواهد بود گفت: از نظر قانونی سازمان حمایت متولی قیمت گذاری خودرو است.
    وی ادامه داد: مصوبه اخیر به نحوی همان مصوبه شورای اقتصاد در زمان تعیین قیمت در حاشیه بازار است اما کنترل بیشتری در آن وجود دارد که انگیزه‌ای برای افزایش قیمت ایجاد نشود.
    صالحی‌نیا افزود: در آن زمان قیمت توسط هیئت مدیره شرکت‌ها در حاشیه بازار تعیین می‌شد و امروز هم قیمت تجاری در حاشیه بازار و بین قیمت محاسباتی و بازار تعیین می‌شود.
    وی ادامه داد: اما در نهایت تسویه حساب خودروسازان با سازمان حمایت براساس نرخ محاسبه‌ای خودرو انجام می‌گیرد و تفاوت این مصوبه با مصوبه شورای اقتصاد این است که اگر محصول با قیمت بالاتر نرخ محاسبه‌ای به فروش برسد باید مابه التفاوت به خزانه دولت پرداخت شود.
    صالحی‌نیا تصریح کرد: خریدار می‌تواند اطمینان داشته باشد سازمان حمایت به عنوان سازمان بی‌طرف شرایطی ایجاد کند که خودرو براساس قیمت واقعی و سود متعارف خودروساز به فروش برسد که نه خودرو ساز متضرر نشود و نه خریدار مبلغی بالاتر از قیمت محاسبه‌ای پرداخت کند.
    صالحی‌نیا در پاسخ به خودروسازانی که خواستار تعیین قیمت در حاشیه بازار بودند گفت: پیش نویس این مصوبه با حضور اعضای انجمن خودروسازن تنظیم شده و شرکت‌های خودروساز همواره تاکید داشتند که قیمتی مبنا قرار داده شود که شرکت‌های زیان نداشته باشند و در این صورت متعهد می‌شوند که با عرضه مناسب تفاوت قیمت‌ها را از بین ببرند.
    صالحی‌نیا در خصوص بومی سازی قطعات گفت: از زمانی که محدودیت‌های بین المللی به صنعت خودرو تحمیل شد خودروسازان بر حسب نوع تولید و مجموعه قطعات برنامه‌هایی به عنوان توسعه بومی سازی را اجرا کردند که به موجب آن یکی از خودروهایی که در چند ماه گذشته تولید آن متوقف شده بود با اجرای این برنامه‌ها به تولید داخل رسید.
    معاون امور صنایع وزارت صنعت معدن و تجارت در پایان تاکید کرد: قیمت تجاری خودروها ظرف یک تا دو روز آیند مشخص شده و در سامانه 124 درج می‌شود و به طور قطع با تولید مناسب و عرضه کافی قیمت بازار به قیمت محاسبه‌ای نزدیک خواهد شد.
    وی ادامه داد: بنابراین توصیه ما به خریداران این است که اگر نیاز فوری ندارند اقدام به خرید خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای نکنند چرا که قیمت های فروش متعادل خواهد شد و هدف اصلی از این مصوبه ایجاد تعادل در بازار خواهد بود که به زودی تحقق می‌یابد./س

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ali

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (57 ديدگاه)

      اگه بجای پیش خرید من اح… از بازار خرید کرده بودم الان هم ماشینم زیر پام بود و خیالم راحت الان بدبخت شدم تنها راهم انصراف پس از 6 ماه خواب پولمه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. احمد.ف

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (447 ديدگاه)

      تمام مباحث مطرح شده توسط آقایان در صورتی درست خواهد بود که خودروسازان تعداد قابل توجهی خودرو را به بازار تزریق کنند، در غیر این صورت همان آش و همان کاسه‌ی قبلی برقرار خواهد بود، حال ممکن است پول اضافی به جیب دولت، سازنده یا دلال (شاید همان عوامل سازنده) برود، به هر حال برای خریدار فرقی نمی‌کند! البته اگر خریدار واقعی وجود داشته باشد!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. کماندار

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    خرابی چو از حد بگذرد آباد گردد!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهرداد

      ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      عزیز جان نه در اینجا

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ی بنده خدا

        ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
        سوابق: (14 ديدگاه)

        اصلا اشکال نداره ما که 20تومان میدادیم پراید حالا30تومن میدیم چه اشکالی داره ماشین به این نازی!!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
  7. مسعود

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ایا دولت مابهالتفاوت حقوق من حقوق بگیر بدبخت رو با نرخ دلار روز و با نرخ تورم و حاشیه بازار میده که خودرو سازها اینجوری محاسبه می کنن این سایپا به تنهایی 10 میلیون از حقوق من کم کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. vahid

    ۱۸ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    هر چی بلا سرمون میارن تقصیر خودمونه اگه ماشین نخریم نمیمیریم حمایت از تولید قیمتش انقدر گرون نیست که چشمامون رو رو این دزدی آشکار ببندیم و بزاریم هر بلایی که دلشون میخواد سر ملت بیارن پس بیاین نخریم از این دزدها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. مجيد

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (124 ديدگاه)

    قیمت های جدید دولتی رو دریابین .
    خداییش مفت شده . باید بریم چهار تا چهارتا بخریم….
    انحصار جز این میوه ای به بر نداره.کاش حقوق ها هم به همین میزان زیاد میشد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. عباس جیگر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    این چه وضعیه من بدبخت که با هزار امیدوآرزو یک ماشین پراید پیش خرید کردم به جای 12تومان چراباید18تومان بدم کی الان جوابگواست هی میگن چراازایران میرید بابا به فکرقشرضعیف جامعه باشیداین پولا بهخدا همش حق الناس خوردن نداره به نظرمن من از فردا میرم گواهی خر سواری میگیرم میرم یک خردولوکس میگیرم هم ارزونتره هم ایمنیش ازپراید بیشتره هم مصرفی نداره جون هرکی دوستداری بچابش دمت گرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. mohammmad

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ببینم خودروهای ماه قبل با کدوم قیمت تحویل میشه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
      سوابق: (2810 ديدگاه)

      اگر فروش قطعی ثبت نام کرده باشی که به همون قیمت بت می دن اما اگر پیش خرید کرده باشی…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. علیرضا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    همش تقصیر خودمونه تامیبینیم یه چیزی داره گرون میشه برای خریدش صف می بندیم که مبادا گرونتر بشه.از همین الان اگه هر ایرانی 2 ماه هیچ خودرویی رو نخره و نفروشه(اگه ماشین نداره با بی ماشینی اش کنار بیاد و اگه ماشین داره تا 2 ماه به فکر تعویضش نیفته و با خودروی قبلیش کنار بیاد)اونوقت می بینین چجوری این شرکتهای فرصت طلب به اصطلاح خودرو ساز به دست و پای مردم برای فروش خودروهای بنجولشون بی افتند.فقط 2 ماه دندون رو جیگر بذاریم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. محسن آبادان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (86 ديدگاه)

    پولامو جمع کردم نمیدونم پراید بخرم یا یک دستگاه آپارتمان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. سامان

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من رانا پیش ثبت نام کردم و قراره بهمن تحویل بدن با این حساب باید 11 میلیون نسبت به تحویل دی پرداخت کنم. به قرآن ندارمممممممممممممممممم. همون افزایش قیمت مهرماه کم بود که اینم اضافه کردین!!! من دیگه اعتمادی به این مسئولین ندارمممممممممممممممممممممممممممممم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. پویا

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا متاسفم برای خودمون که انقدر ضعیفیم که نمیتونیم یه اعتراض کوبنده کنیم!!!

    بنده تو خردادماه یک عدد تندر 90 پیش خرید کردم، 10 میلیون دادم به ایران خودرو، قرار بود آذر بدن. با هزار امید و آرزو پولشو جور کرده بودم. 21 تومن شد، گفتم چه کنیم سعی بیشتر کردم، جور شد. ولی الان 25 دیگه رو از کجا بیارم آخه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    35 تومن تو اردیبهشت و خرداد 2تا تندر 90 میشد!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. عباس جیگر

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    پراید بعد از عید به مرز30میلیون میرسد درحالی که بیشترین آمارکشته هارو میده تولید ملی نخواستیم ماشین ازخارج وارد کنیدمالیاتشم بردارید سگ ماشین خارجی شرف داره به پراید .این تنها بدبختی ما نیست اون ازوضع مسکن اون ازوضع بیکاری اون ازوضع موادغذایی بعد میگید تحمل کنید درست میشه کجادرست میشه آره دیگه اونا که این حرفارومیزنن اینقدرازپولداری سیرن که به فکر قشربدبخت جامعه نیستن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. حسين

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    عزیزان بخدا ال90 ده میلیون تومانی صفر رو سال 88 از پارس خودرو خریدم و دو سال سوار شدم دیدم واقعا” خرج بنزین ، تعویض روغن ، بیمه بدنه و ثالث و غیره نمیارزه که تو این کشور ماشین سوار شی حالا چه برسه به اینکه بخای 20 تومن به آشغالی مثل پراید بدی ، خودروساز عزیز مردم رو چی فرض کردی تو این دوران ارتباطات و قرن 21، به چی فخر میفروشی به پراید سمند یا 405 ، تعطیلش کنید ، امیدوارم یه روزی این ملت سر عقل بیان و قید این ماشینها رو بزنن تا کمرتون بشکنه و ببینیم با قیمت واقعی و کلی امکانات رفاهی التماس خریدار رو میکنید ، مردم بخدا با این بنزینی که اینا میخان با قیمت 2000 به بالا بدن و این استهلاک پراید اگه 7 میلیون هم بشه سرطانه بخدا راست میگم یه حساب سرانگشتی بکنید با هزینه های جانبی ماشین کلی مسافرت بی دقدقه میتونید برید و از این بی فکرا ماشین نخرید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. رضا یار

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آقایون محترم بخدا ذره ذره داریم بدبخت تر میشیم
    این بود اون مدینه فاضله بعد از 34 سال.این بود نتیجه خون شهدا.شما را بخدا بفکر این مملکت باشید.شمایی که حق این ملتا کمو زیاد می خورین تا حالا نفهمیدین حق الناسو چند برابر تو همین دنیا پس میدین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    وقتی به جای فکرمردم بودن به فکر کارخونه های خودرو سازی باشن تا یه موقع سودهای کلانشون کم نشه بهتر از این نمیشه L90 که تابستون 17 بود شده 36 تومان………. بدبخت مردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. آرزو سمند سورن رو دلم موند

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با سلام خدمت همه داغ داران
    بعد این همه و امیدو آرزو،بعد از این همه درس خوندن بخاطر ماشین!بابام قول داد کنکور رتبه م خوب بشه یه سمند میگیره واسم بعد یک سال خر خونی با رتبه 5 وارد دانشگاه شدم ولی متاسفانه قیمت سمند…..کردن منم خر فرض کردن!من بحال مردم بدبخت اول خودم از همه بد بخت ترم راه گریم میگیره به خدا مردم نمیتونن.
    ملت ما یه جوریه که هرچی گرون بشه همش دور اون میپرن!برنج رو سهمیه کردن رفیتید تو صف،الان آزادش کردن شده 38000تومن.ولش کنید بابا نخرید چیزی که نمیشه،مگه ما آدم نیستیم نمیتونیم اعتصاب کنیم نخرید بابا نخرید جون مادرتون نخرید؛هرکی 20 میلیون پول بده به پراید پول داده به…..

    واقعا متاسفم تسلیت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. آرزو سمند سورن رو دلم موند

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (3 ديدگاه)

    فقط میتونم بگم بد بختیم
    داشتم پول جم میکردم یه سورن ثفر نقدی بگیرم 19 داشتم رفتم گفتن شده 21 رفتم،اومدم گفتم شده 25،رفتم،اومدم گفتن شده 31.خدا تحمل تا کی.
    پارسال سورن رو 18 میدادن الان36

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. محمد رضا

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همه چی آرومه من چقدر خوشحالم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. کماندار

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (319 ديدگاه)

    شما وضع جامعه رو نگاه کن تو خیابون طرف برا طرف بوق میزنه میگیرن همو تا حد مرگ میزنن!
    پسر به پدر رحم نمیکنه
    امار چک برگشتی
    زندانای پر
    دوری هر چه بیشتر مردم از هم و بی رحم شدن مردم نسبت به هم
    زیر با گذاشته شدن آزادی و حقوق انسانی اولیه
    بالا رفتن آمار فحشا و دزدی و زورگیری و قتل
    بالا رفتن امار طلاق حتی در بعضی شهرا طلاق از ازدواج بیشتره
    بالا رفتن میزان تصادفات
    بالا رفتن درگیری های داخل حکومتی
    و از همه مهم تر شیب 90 درجه ای افزایش تورم
    همه و همه نشون دهنده یک جامعه در حال فروپاشی است
    کسانی که باور ندارند یا خوش خیال هستن یا نمیخوان اعصابشون خورد بشه!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. عباس جیگر

    ۲۰ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    از روز شنبه بیست و یکم بهمن دیگر باید با قیمت های پیشین خودرو خداحافظی کرد و باید با قیمت های جدید هر خودرویی را که خودروسازان تولید کردند بدون توجه به کیفیت و خدمات پس از فروش خریداری کرد! اما نگران نباشید بین دو خودروساز اصلی کشور یعنی ایران خودرو و سایپا قدرت انتخاب دارید!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. مرتضی کرمانج

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه همدردان عزیز.من الان یه ساله دارم کار میکنم خودمو کشتم پولامو پس انداز کردم تا بتونم یه پراید 85/86بخرم وسطای تابستون بهم گفتن5/500 قیمتشه.گفتم تا پاییز جورش میکنم اما هرروز داره گرونتر میشه.دیروز رفتم نمایشگاه گفت پیکان 83رو 5 میلیون میدن.از دیروز تا حالا از سردرد دارم میمیرم که چرا ما مردم بدبخت تواین گرونی داریم صرفه جویی میکنیم تا بتونبم نیازامون رو رفع کنیم ازین طرف گرون شدن همه چیز امیدامونو ناامید میکنه.
    زندگی ساختن و سوختن است
    زندگی تجربه آموختن است
    زندگی کهنه قماری بیش نیست
    این چه قماریست فقط باختن است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2810 ديدگاه)

    این قیمت هایی که پخش شده میگن پیشنهاد خودروسازان بوده و تصویب نشده؟؟…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. نانا

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (35 ديدگاه)

    من حسرت 206 تو دلم موند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. عباس جیگر

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (13 ديدگاه)

    چیچی داش حسین تصویب نشده تصویب کردن رفت دارن سرمردمو دارن با پنبه میبرن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. aziz

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قیمت روز که تو قراردادهست کی محاسبه میشه ؟رمان تحویل یا زمان صدور دعوت نامه -ایا بعد از ارسال دعوت نامه وتکمیل مبلغ مابه التفاوت باز شامل افزایش می شود ؟ممنون میشم اگه کسی اطلاع داره یه خبری بده به تشکر از کلیه عزیزان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. mohsen

    ۲۱ بهمن ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    دوستان بیایدو ی چن وقتی قیده خریده ماشینو بزنید بخدا تاکسی اونقدام بد نیس اگه نمیتونید بدونه ماشین سر کنید لااقل با خرید پراید و امثالو هم ازین صنعت همایت نکنید برید توبازار بخدا این ماشینای 20سال کارکرده ی خارجی سگش ب این اشغالا می ارزه من خودم واس داییم ی گالانته سوپرسالون گیر اوردم نصفه قیمته پراید با کلی امکاناتو اپشنال ی پا هواپیماس واس خودش . .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا