ایران خودروهفته نامه

رونمایی از دو محصول جدید ایران‌خودرو، پژو 207 صندوقدار و دنا پلاس

سرانجام پس از مدت‌ها انتشار تصاویر غیررسمی و گفته‌های فراوان، ایران‌خودرو رسماً در صبح روز ۲۶/۱۰/۹۵ دو محصول جدید خود را در ساختمان ساپکو رونمایی کرد. این دو خودرو دنای جدید و پژو ۲۰۷ صندوقدار هستند که طی مراسمی با حضور «کیوان وزیری» مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو رونمایی شده و حدود قیمت و زمان عرضهٔ آن‌ها اعلام گردید. بنابراین در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این دو خودرو و گفته‌های مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو در مورد آن‌ها. به گفته وی برای دنا پلاس ۵۰ میلیارد و برای ۲۰۷ صندوقدار ۵۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

dena-plus-207-sd

دنا پلاس

این خودرو در اصل نسخهٔ فیس‌لیفت شده و بهبودیافته از دنای کنونی است که پیش‌ازاین بارها بدان پرداخته‌ایم. البته قبلاً و پیش از رونمایی رسمی، دنای جدید با نام دنا ELX شناخته می‌شد اما ایران‌خودرو تصمیم گرفته است آن‌را با نام دنا پلاس به بازار عرضه کند. همان‌طور که قبلاً هم مشخص شده بود، ایران‌خودرو در فیس‌لیفت دنا بیشترین تغییرات را در بخش جانبی یعنی قسمتی که همواره به دلیل شباهت زیاد به سمند و سورن موردانتقاد بود انجام داده است به‌گونه‌ای که در طرفین خودرو با ایجاد یک خط مورب از گلگیر جلو تا گلگیر عقب، یک فرورفتگی به‌موازات خط بالایی در قسمت پایینی درها و تغییر لچکی عقب سعی شده دنا از سمند متمایز گردد.

ikco-dena-plus-21

اما در دیگر قسمت‌ها نیز تغییراتی جزئی صورت گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تغییر گرافی داخلی چراغ‌های عقب و استفاده از LEDهای زیباتر در آن‌ها، تجهیز چراغ‌های جلو به دی‌لایت و راهنماهای LED، تغییر آینه‌های جانبی و مشکی‌رنگ شدن قسمت میانی جلوپنجره (زیر پلاک جلو) اشاره کرد؛ اما تغییرات عمدهٔ دیگر این خودرو در بخش تجهیزات آن صورت گرفته است زیرا ایران‌خودرو دنا پلاس را به سانروف و ایربگ‌های جانبی مجهز کرده است که این دو مورد برای اولین بار است که در خودروهای داخلی ارائه می‌گردند.

در داخل اما تغییرات چندانی انجام نگرفته است و تنها سیستم چندرسانه‌ای جدیدی برای دنا پلاس در نظر گرفته شده است. همچنین این خودرو مجهز به دوربین دید عقب شده و تعداد ایربگ‌های آن نیز همان‌طور که اشاره شد به چهار عدد افزایش یافته است. تجهیزات دیگری چون کروز کنترل، تهویه اتوماتیک، آینه‌های جانبی اتوماتیک برقی، صندلی‌های برقی جلو و… که در دنای کنونی وجود دارند در دنا پلاس هم ارائه خواهند شد. آنتن این خودرو به نوع موسوم به کوسه‌ای تغییر یافته و سانروف نیز از انواعی است که هنگام باز شدن به داخل سقف می‌روند.

ikco-dena-plus-9

دنا پلاس فعلاً با همان پیشرانهٔ EF7 تنفس طبیعی ارائه شده است یعنی موتوری ۱.۷ لیتری چهار سیلندر که ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۵۷ نیوتن متر گشتاور دارد که این نیرو همچنان از طریق گیربکس پنج سرعتهٔ دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. البته طبق اعلام ایران‌خودرو در آیندهٔ نمونه‌های توربو و اتوماتیک دنا نیز تولید خواهند شد. گفته می‌شود گیربکس اتوماتیک دنا از نوع دوکلاچه یا DCT خواهد بود. پیش‌فروش دنا پلاس احتمالاً در دههٔ فجر آغاز خواهد شد و به گفتهٔ کیوان وزیری از اسفند امسال با قیمتی حدود ۳ تا ۴ میلیون بیشتر از دنای کنونی به بازار عرضه خواهد گردید؛ بنابراین دنا پلاس قیمتی در حدود ۴۵ تا ۴۷ میلیون تومان خواهد داشت و خودروهایی چون برلیانس H330، جک J5 و ام‌وی‌ام ۵۵۰ را به‌عنوان رقیب در مقابل خود می‌بیند.

ikco-dena-plus-20

ikco-dena-plus-18

پژو ۲۰۷ صندوقدار

پس‌ازاینکه بعد از چند سال وقفه دوباره تولید پژو ۲۰۷ یا در اصل همان ۲۰۶ پلاس توسط ایران‌خودرو از سر گرفته شد، این شرکت تصمیم گرفت نسخهٔ صندوقدار آن‌را هم تولید کند که حالا همزمان با دنا پلاس رونمایی شده است. در قسمت جلویی ۲۰۷ سدان شاهد همان دماغهٔ نسخهٔ هاچ‌بک ۲۰۷ هستیم که شامل چراغ‌های جلوی جدید مجهز به دی‌لایت می‌شود. در قسمت جانبی هم همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها به همراه آینه‌های جدید راهنما دار از تغییرات ۲۰۷ صندوقدار نسبت به ۲۰۶ صندوقدار هستند.

peugeot-207-sd-7

 

اما عجیب‌ترین قسمت ۲۰۷ SD قسمت عقب آن است چراکه هرچند ایران‌خودرو در این بخش از چراغ‌های جدید ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده گرده است اما سپر عقب هیچ تغییری نداشته و کاملاً با سپر عقب ۲۰۶ SD یکسان است. این در حالی است که ۲۰۷ صندوقدار اصلی تولید پژو از سپر متفاوتی مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک استفاده می‌کند که دارای دو مه شکن در طرفین است. همچنین نوار چراغ‌های پلاک نیز در ۲۰۷ سدان اصلی کمی متفاوت بوده و آنتن هم در قسمت انتهایی سقف نصب شده است درحالی‌که در ۲۰۷ SD تولید ایران‌خودرو آنتن در قسمت جلو قرار داشته و نوار جا پلاک عقب هم مشابه ۲۰۶ SD است.

peugeot-207-sd-5

البته با دقت به قسمت گلگیر عقب ۲۰۷ سدان اصلی تولید پژو برزیل می‌توان پی به علت این اقدام عجیب ایران‌خودرو بُرد. در نسخۀ اصلی در قسمت بالایی دهانۀ گلگیرهای عقب برجستگی بزرگ‌تری نسبت به ۲۰۶ صندوقدار وجود دارد که تا روی سپر ادامه یافته و فرمی هماهنگ با سپر عقب دارد. اما ایران‌خودرو به جهت اینکه قالب‌های بدنۀ ۲۰۶ صندوقدار را تغییر نداده و برای ۲۰۷ صندوقدار هم از همان قالب‌ها استفاده کند، مجبور شده سپر عقب ۲۰۶ SD را در ۲۰۷ SD بکار برد چراکه سپر اصلی ۲۰۷ سدان با فرم گلگیر عقب ۲۰۶ SD هماهنگ نیست.

 

تصویر بالا 207 صندوقدار تولید ایران و پایینی 207 سدان تولید پژو برزیل
تصویر بالا ۲۰۷ صندوقدار تولید ایران و پایینی ۲۰۷ سدان تولید پژو برزیل

با گذر از این اقدام عجیب ایران‌خودرو به کابین ۲۰۷ صندوقدار می‌پردازیم که کاملاً مشابه ۲۰۷ هاچ‌بک جدید بوده و مجهز به نمایشگر لمسی و غربیلک فرمان جدید با دکمه‌های کنترلی شده است. ۲۰۷ SD مانند نسخهٔ سدان از تجهیزاتی چون آینه‌های برقی، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، دوربین دید عقب و… سود می‌برد. پیشرانهٔ این خودرو هم مانند نسخهٔ هاچ‌بک و دیگر اعضای خانوادهٔ ۲۰۶ همان موتور آشنای ۱.۶ لیتری TU5 است که طبق اعلام ایران‌خودرو ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور نیز توسط گیربکس دستی انتقال پیدا می‌کند و فعلاً خبری از نمونهٔ اتوماتیک نیست هرچند که طبق گزارشات ایران‌خودرو در آینده برنامهٔ تولید نسخهٔ اتوماتیک ۲۰۷ را هم دارد.

peugeot-207-sd-10

بنا بر اعلام مدیر مرکز تحقیقات ایران‌خودرو، تولید انبوه پژو ۲۰۷ صندوقدار از اسفند امسال آغاز شده و از شهریور سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. به گفتهٔ وی این خودرو حدود ۵ میلیون تومان قیمت بیشتری از ۲۰۶ تیپ ۵ خواهد داشت و این یعنی ۲۰۷ سدان با قیمتی در حدود ۴۲ میلیون تومان به بازار عرضه خواهد شد.

peugeot-207-sd-3

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲۶ دیدگاه‌ها

  1. hdkaka

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (15 ديدگاه)

    207صندوق دارنمی دادن بهتر بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      خیلی باحالیم یه سانروف میذاریم رو ماشین میشه مدل جدید ……… :-)
      هنوزم با همون گیر بکس دستی ارائه میشه تازه 50 تومن میخوا بدی …. :-)
      تو رو خدا اخرین عکسی که از دنا هست رو نگاه کنین اندازه تایر نسبت به بدنه واقعا ادم یاد فرقون میندازه …

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Viper ACR

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        .
        دوست من سایز تایر هاش واقعا نسبت به بدنه کوچیکه.
        دقیقا آدم یاد ماشین های چینی میافته.
        من حتی از ظاهر دنا هم اونقدر خوشم نمیاد. 2-3 ماه اولی که اومده بود به نظرم محصولی زیبا و متفاوت از ایرانخودرو بود. اما کم کم که بیشتر به جزئیات طراحیش دقت کردم متوجه شدم سبک طراحیش کاملا مشابه خودروهای چینی و هندی هست و همچین آش دهن سوزی هم نیست.
        رد پای طراحی خسته کننده ی چینی در حتی حای این ماشین دیده میشه.

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. سامان اذری

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (3197 ديدگاه)

      رونمایی از پژو ۲۰۷ صندوقدار برای اولین بار در کشور…
      .
      مجموعه چراغ های جلو و عقب، سپر جلو و عقب، غربیلک فرمان به اضافه دوربین دید عقب! این همه تفاوت های محصول جدید ایران خودرو با محصولی هست که یازده سال پیش رونمایی شد! تازه اگر از افت کیفی وحشتناک خودروهای تولید امروز نسبت به تولیدات یک دهه پیش بگذریم!! راستش من اصلا با فلسفه تولید و توجیه مارکتینگ این خودرو در کلاسی که چند رقیب درون خانواده (با برند پژو و سمند) داره، کاری ندارم…. خب لابد من عقلم نمیرسه! اما نکته جالب اینجاست که طبق گفته امروز مدیران ایران خودرو بیش از ۵۵ میلیارد تومن برای طراحی و تولید این محصول هزینه و سرمایه گذاری شده! تَکرار میکنم؛ ۵۵ میلیارد تومن هزینه برای رسیدن به محصولی که شاید شاگرد مش عباس آقا تو خیابون “سورنا” با یه ۲۰۶ صندوقدار و یه فاکتور دو یا سه میلیون تومنی میتونست جمعش کنه….!
      .
      این ویترین پیشرفت صنعت خودروسازی ایران طی بیش از یک دهه هست…!
      .

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شاهین

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (4524 ديدگاه)

        من از همین الان نمی تونم انتهای صف تشکیل شده برای خرید 207 صندوق دار رو ببینم! :)

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Viper ACR

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          .
          این دنا پلاس چراغ های Daylightش دقیقا چراغ های لکسوس NX و … هست که برعکس شده.(عکس 17)

          داشبورد سوناتایی کم بود از فردا ملت میگن چراغ لکسوسی خریدیم !! 😂😂😂

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. یاسر

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        تمام سرم از دیشب که این خبر پخش شده داره میترکه. اخه چرا ما باید این لگن ها رو سوار بشیم کار هایی که رو این لگن ها انجام دادن در حد فیس لیفت هم نیست بعد میگن محصول جدید .

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. فرزاد

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      لطفا مقالیه هم درباره جمشید ارین بزارید ….حیف که مردم درباره این. دانشمند ندونن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. reza

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (309 ديدگاه)

      50 میلیارد تومن بزک کردن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسین

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (64 ديدگاه)

    به بهههههههههههههههههههههههههه
    بریم بخریم حالا
    چقدر هم خوب شده
    زرشک

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حمید

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1724 ديدگاه)

      واقعا باید چی گفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Erfan

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      ینی خط کنار در های دنا هیچ هیچ هیچ هیچ تناسبی با هیچ قسمت ماشین نداره…
      انگار یک با کلید خط انداختی…
      کجان آلمانی ها، کجان ژاپنی ها، کجان آمریکایی ها
      که بفهمن فیس لیفت یعنی چی و این همه مدت اشششششششتباه زدن…

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Mehdi TuRbO

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1948 ديدگاه)

        مشکل از طراحیه درا نیست اتفاقن دراش کشیده و قشنگ مشکل از طراحیه بدنست ک به درا نمیخوره درا کشیده و پهن بدنه کوچیکو باریک مثه اینک درهای بزرگ امریکایی رو روی ی ماشین کوچیک سوار کنی چقد زشت میشه نه به اون در ن به اون بدنه از هیچ کودوم قسمت دنا خوشم نمیاد فقط از طراحیه جلوش از دید رو به رو نمیشه ایراد گرفت و بد نیست یکم خشن بقیش با هم هماهنگی نداره همون ۲۰۶ صندوقدار میگفتند ایران زده چند روز بعد خودم تو سایت های چینی دیدم برا چین از اندازه ی لاستیک بعید نیست این دنام همون طراحیه چین باشه سلیقه ی ایرانی تو طراحی خودرو خیلی بهتر این میتونه باشه اگ به کار بگیرند من خودم دو تا استعدادام تو ایران از بین رفت فوتبال و ماشین از طرف خودمم نمیگم خیلیامون هستیم استعدادای خاص خودمونو داریم ولی دارند از بین میرند.

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حسين

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    تا الان نمیدونستم توی ایران خودرو مرکز تحقیق و توسعه هم دارن چه برسه به اینکه مدیر هم داشته باشه ، از همین جا به ایشون و تمام نوابغی که زیر دستشون کار میکنن و در حال تحقیق و توسعه و نوآوری هستند میگم خسته نباشی قهرمان خدا قوت پهلوان ! فقط فکر کنم دیگه خیلی زیادی خلاقیت به خرج دادن خیلی توی ذوق میزنه !

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. فقط انگلستان

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1045 ديدگاه)

    این خودروها یعنی نهایت بی احترامی به مردم نمی دونم با چه رویی دارن از خودروهایی رونمایی
    می کنن که اگه سی سال پیش هم ازشون رونمایی می کردن بازم جزو بدترین خودروهای جهان بودن
    90 درصد خودروسازان دنیا پایه ترین و کم حجم ترین موتوری که روی خودروهاشون می ذارن 2500 سی سی یا 2000 سی سی هستش ولی اون 2500 سی سی بیشترین حجم موتوری هست که یک ایرانی آزاده بخره
    90 درصد موتورسیکلت سازان دنیا پایه ترین و کم حجم ترین موتوری که روی موتور سیکلت هاشون می ذارن از 400 سی سی و 600 سی سی آغاز می شه ولی اون 400 سی سی برای یک ایرانی قدرتمندترین موتور سیکلتی هست که آزاده بخره خیلی جاها هم شنیدم که بیش از 250 سی سی رو پلاک نمی کنن
    واقعا همه چیزمون اشتباهه خودمون هم اشتباه هستیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      این صحبت ها چیه میکنی عزیز برادر؟ درسته که وضع ایران خیلی داغونه، اما دیگه شور حسینی هم نباید برداریم! کجا ۹۰ درصد اتومبیل ساز ها اون حجم موتور رو روی مدل های پایه دارن؟ موتور سیکلت ها هم همینطور!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. فقط انگلستان

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (1045 ديدگاه)

        ShoMpeT عزیز و گرامی خودت خودروسازها رو که می شناسی نیازی به گفتن مدل هاشون نیست همون طور که گفتم 90 درصد خودروسازان دنیا موتورهای پایشون از دولیتری و دو و نیم لیتری شروع می شه
        اما در موتور سیکلت سازی فقط چند مدل از موتور سیکلت های یاماها رو برات می گم که همشون بالا 600 سی سی هستن دیگه بقیه برندهای موتور سیکلت سازی بماند
        [یاماها 2017 YZF-R1M] [یاماها 2017 YZF-R1]
        [یاماها 2017 YZF-R1S] [یاماها 2017 YZF-R6]
        [یاماها 2017 FJR1300ES][یاماها2016 FJR1300A]
        [یاماها 2017 FJ-09] [یاماها 2017 FZ-10]
        [یاماها 2017 FZ-09] [یاماها 2017 FZ-07]
        [یاماها 2017 FZ6R] [یاماها 2015 FZ1]
        دو سوم مدل های یاماها رو هنوز ننوشتم چون خیلی طولانی می شد.

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ShoMpeT

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (271 ديدگاه)

          دوست عزیز شما حتی نتونستید یک درصد نام کمپانی ها رو برای من لیست کنید. نوشتید ۹۰ درصد برند ها، الان اینجا تنها یاماها رو آوردید و مدل های اون رو لیست کردید.

          من فکر کنم منظور شما از ۹۰ درصد شامل فراری و لامبورگینی و بوگاتی میشه ظاهرا، چون برداشت دیگه ای نمیشه از صحبت شما کرد با پاسختون.

          موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. Viper ACR

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          😆😆😆😆😄😄😄😄😃😃😃😃😀😀😀😀

          همه ی مثال هات از یک شرکته… همه هم موتور سیکلت ..

          رفیق ، فقط انگلستان عزیز ، خیلی میخوامت… خیلی باحال گفتی.

          موافقم 0
          مخالفم 0
        3. فقط انگلستان

          ۲۸ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (1045 ديدگاه)

          زهی و خیال باطل.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  5. آرین

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (59 ديدگاه)

    تبریک میگم برای خلق 207 صندوق دار موجود ناقص الخلقه و ادامه ی آرمان کاسبی و سرکیسه کردن مردم، بزور فروختن تخیلات ذهنی و کج و معوجتان و در عین حال رسوایی و بی آبرویتان برای آیندگان این مملکت…حالا برو دی لایت بذار و مه شکن بگو فیس لیفتِِ
    ای خاک…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (242 ديدگاه)

    خجالت هم خوب چیزیه آدم داشته باشه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. برسام

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به خدا ظلمه چرا ما تو کشورمون باید 5 یا 6 برابر قیمت یک خودرو رو برای سوار شدن اون پرداخت کنیم؟ خداییش چرا؟ که ملت مجبور بشن محصولات ایران خودرو بخرن؟ زمانی که این آقای وزیری از محصول جدیدشون بنام دنا پلاس تعریف می کرد با افتخار میگفت در این محصول ما سانروف و چراغ روز (daylight) رو به محصول قبلی اضافه کردیم و این از افتخارات ماست!! و معنی این افتخار اینه که آقای مدیر با مفهوم آپشن آشنا نیست و فکر میکنه اگر چراغهای یک ماشین رو عوض کرد یه محصول جدید تولید کرده!! بعد دولت عزیز میخواد با افزایش هزینه های خرید خودروهای خارجی ما رو مجبور کنه مشتری چنین شرکتهایی بشیم و هزینه دی لایت 100 هزار تومنه و سانروف هم با کمتر از یک ملیون نصب میشه تازه این برای مصرف کننه عادی و نصب تکیه . اون وقت این شرکت 555 میلیارد از پول من و شما رو خرج کرده تا یه همچین تأتری راه بندازه. واقعا جای شرمساری داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. Mostafa

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (33 ديدگاه)

    اگه نسخه توربو اتوماتیک زیر ۵۰ باشه ارزش خرید داره
    و تازه اون موقع میشه گفت داریم پیشرفت میکنیم
    ولی
    مطمعنا همین دنا پلاس رو ۱۰ سال رو خط نگه میدارن و هیچی به هیچی
    من ترجیح میدم بجای خرید این یکم دیر تر ماشین بخرم ولی با پول بیشتر یکی از رقبای چینی و یا ام جی ۳۶۰ رو بگیرم
    که هم مهندسی شده تره و هم از گاری سازای داخلی حمایت نکردم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (37 ديدگاه)

    حالا دنا پلاس(خخخ) یه چیزی این 207 صندوقدار هیچ جوره برام قابل هضم نیست اخه چرا

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. Bavaria

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (581 ديدگاه)

    دوستان چرا راهنمای جلوی دنا در عکس هفتم ،به رنگ سفید روشن شده؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدی

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      دقیقا منم همین سوالو دارم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. علی

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (11 ديدگاه)

        من اول احساس کردم مثل NX اون بخش Daylight ئه بعدش که راهنما میزنی راهنما میشه … نمیدونم ولی اگه این باشه میشه گفت یکم حرکت زدن…
        کلا به نظرم دنا ماشین خوبیه و واقعا تو رنج قیمتی خودش خیلی از چینی ها رو اذیت میکنه ولی امیدوار بودم با توربو و گیربکس اتومات میومد و من خودم به شخصه میخریدم این ماشین رو چون با موتور توربو و گیربکس اتومات تا قیمت 55 میلیون رقیبی نداره بیشتر بشه دیگه نمیصرفه … این فیس لیفت کردن مسخرس چون همچنان مدل اولی رو میفروشن اینم میفروشن بعد من یه سوالی دارم 50 میلیارد تومن هزینه چی شده
        یا اون 207 صنوق دار … 55 میلیارد تومن ؟؟؟؟؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدیار

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اون چراغ کوچیکشه،جدید شده مثلا،اومده کنار راهنما

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. sina.d

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    قدیما یه مثالی بود میگفتن خر همون خر فقط پالانش عوض شده
    الان پالانشم عوض نمیکنن با یه دی لایت میشه مدل پلاس ۴ میلیون هم میره روش
    یعنی تا کی…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. محمود

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (251 ديدگاه)

    اپشن جدیده برای چاپیدن مردم ..

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. شاهو

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    سپر عقب ۲۰۶ اضافی زیاد داشتن تو انبار گروه توسعه یه فکر بکر به ذهن خلاقشون خطور میکنه که بندازن رو فیس لیفت ۲۰۷!! حالا دنا به هرصورت پیشرفت داشته ولی ۲۰۶sd که چراغاشو فقط عوض کردن اوج خلاقیت مهندسان گروه خلاقمونو نشون میده? این چراغا و مانیتور تو کالای اسپرت نمونه های خیلی قشنگترشونم هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    تا دیروز وانت بود
    حالا یه پلاس هم جدیدا یاد گرفته ن !!

    خدا بخیر کنه …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. مصطفی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ایرانخودرو مگر مرکز تحقیق و توسعه داره!گرفتن ی سانروف گزاشتن رو سقف شده مدل جدید .دست مریزاد به این تیم تحقیق و توسعه میگم واقعا خخخحححح
    این 206 چه گناهی کرده تو ایران این همه بلا سرش میارن اخه چطور با دو تا چراغ کشیده بی ریخت و صندوق نا همگون مدل جدید میشه بابا همون 206 قدیم که کمی کیفیت داشت تولید کنید نه با این قطعات و مونتاژ افتضاح

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. azad rahimi

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    بی شرمانس پدال هم نباید ساکت بشینه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. azad rahimi

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    پدال به عنوان یک مرجع خودرویی باید نا رضایتیش رو نشون بده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. سروش

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (176 ديدگاه)

    206 پلاس رو که تو برزیل تولید شد رو بجای 207 قالب کردن حالا…. خخخخخخ ، هنگ کردم موندم که چی بگم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. داود

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    واقعا 50 میلیارد و 55 میلیارد هزینه کردن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ 206 صندوق دار رو آورده جلوشو عوض کردن نه اینکه 207 صندوق دار بزنن ، دنا هم که چی بگم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. faramarz

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (184 ديدگاه)

    بعد از گذشت ۱۱ سال چه پیشرفتی.باریکلا ایرانخودرو!!!!!!!!!!!!!!!.واقعا باعث خجالته

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. نویدی

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    اسماشونو اشتباهی نوشتن.باید اینجوری نامگذاری میشد:
    206 SD+
    سمند ef7+
    هیکل جفتشون قناس و ناموزونه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. Omid

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (81 ديدگاه)

    او ل اینکه این 207 نیست. قبلن هم گفته بودیم 207 واقعی چیه عکساش تو نت کارشو هم هست…

    بعد اینکه چه کاریه اینو بخریم؟! خب همون 206 های قدیمی رو میبریم لوازم اسپرت فروشی یه چراغ اسپرت روش میزاریم تبدیل میشه به : محصول جدید ایرانخودرو!

    احتمالا چند وقت دیگه همینطور هم بشه. صاحب های 206 ها برن لوازم یدکی 207 جدید بخرن بزارن رو ماشینشون
    همون کاری که قبلا مردم با پژو SLX و پراید هایی که راهنما روی سپر داشتن کرده بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      اینو دوباره اینجا کپی کردم که ببینید:

      207 واقعی:
      https://www.netcarshow.com/Peugeot-207_Serie_64-2008-1024-06.jpg

      https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-0d.jpg
      https://www.netcarshow.com/Peugeot-207-2010-1024-11.jpg
      همه جای دنیا به این میگن 207. نه اینی که اینخودرو سرهم بندی کرده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این خودرو چند سالی هست که در برزیل تولید می گردد و نوع برجستگی بالای چرخ عقب روی گلگیر در مدله برزیلی یک مقدار کشیده تر هست در نتیجه برای اینکه قالبهای این قسمت راعوض نکنند که هزینه اضافه شود همون سپره قدیمیو وصل کردن باقیه قطعات +206 ( 207) هم که براحتی روی نسخه اس دی قابله نصبه هزینه 55 میلیاردریالی فکر نکنم توجیهی داشته باشه .
    فقط همه چی بکنار کوچکترین تغییر رو هم حاضر نشدن بر روی ماشین بدهند که حداقل ظاهرش از پشت زیبا بشه و 206 معمولیو القا نکنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امیر دهقان

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (689 ديدگاه)

      بله دوست عزیز حق با شماست. قطعاً علت استفاده از سپر 206 SD در 207 صندوقدار همینه.
      این نکته رو با تصویر به متن اضافه میکنم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. یاسین

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    بلا نسبت دوستان اینجا نباشه بعد از اومدن ماشین های چینی داخلی سازها فهمیدن غالب مردم به جز یکم اپشن نمایشی هیچی از ماشین نمیخوان اول اومدن سمندو گرفتن یه چهل تیکه از میتسوبیشی لنسر و یه داشبورد از سوناتا بهش دادن شد طراحی جدید بعد یه مانیتورو تهویه اتومات و کروزکنترل بهش اضافه کردن شد ماشین لوکس ایرانی بعد یکسال تحقیق و توسعه به قول خودشون تنها کاری که کردن یه سانروف و یه دی لایت گذاشتن رو ماشین پنج شیش میلیونم گرونترش کردن بابا بجای این چیزا یه توربو یه کنترل کشش یه جعبه دنده اتومات روش میذاشتین گذاشتن سانروف و دی لایت که پیشرفت نیست! کل کار مفیدی که کردن گذاشتن دوتا ایربگه بیشتره
    بعدم موضوع اصلا امکاناتش نیست کیفیت ساختش پایینه تو همین گزارش کیفی این چندماه کیفیت رقبای چینی دنا از دنا بیشتر بوده تازه تو امکاناتم چیزی کم ندارن از دنا
    207 اس دی هم کار اینا نیست سالها پیش تو دنیا با امکانات کاملتری تولید میشده الانم که کلا از دور خارج شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. حمیدرضا

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    حجم تغییرات با توجه به سرمایه گذاری خیلی بده عملا 207 همون اس دی هست فقط چراغاش تغییر کرده البته داخلش خوب شده دنا هم که دربای جی5 رو اضافه کرده و یه سری تغییراته خیلی کوچیک که به قول بعضی از دوستان تیونرهای معمولی هم میتونن با کمترین هزینه انجام بدن منتهی انقدر بازار ایران تشنست قطعا فروش خوبی رو تجربه خواهند کرد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. دانیال

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    دوستان من چراغ و سپر جلو دنا رو از روی همین عکس فیس لیفت کردم(خیلی جاهای دیگه رو هم می تونم اما فعلا همین قدر فرصت بود توی فتوشاپ).
    خوشحال میشم نظر تون رو بدید. ببینید کدوم بهتره من غیر طراح یا طراح های متخصص ایران خودرو.
    http://up.vbiran.ir/uploads/36964148455691628277_dena.jpg

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. دانیال

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      با اجازه با ی تغییر کوچیک توی سپر(محل و شک چراغ پروژکتور) نسخه 2 شو گذاشتم:
      http://up.vbiran.ir/uploads/407011484558873654_dena2.jpg

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. دانیال

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (134 ديدگاه)

        ممنون لطف دارید. شماره 2 هم با ی تغییر کوچیک گذاشتم اما کامنتش هنوز تایید نشده

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. Viper ACR

          ۲۷ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          خواهش میکنم رفیق.
          استعداد خیلی خوبه.
          میدونم احتمال موفق نشدنش بالاست … ولی یک سعی بکن و کار هات رو برای IKCO بفرست. اگر دیدی قبول نکردن و تونستی ، روی ماشین های خارجی طرح هات رو پیاده کن. اونا خیلی خوب جوال میدن. از آشناهای خیلی دور من این کار رو با پانامرا و آئودی RS6 انجام داد. البته داستانش خیلی طولانیه. خیلی زحمت کشید و چندین طراح فرستاد. کلاس زبان آلمانی هم از قبل رفته بود. به نرم تفزار های طراحی هم که من اسمشون رو نمیدونم مسلط بود.
          ولی از همپن روز اول بسیار مشتاقانه تحویل گرفتنش و خواستن که چند طرح دیگه هم بفرسته.

          خلاصه الان داره میره آلمان. اینگولشتات … دفتر طراحی آئودی…

          تلاشت رو بکن.

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. رضا پ

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        رو صندوق عقبشم مخصوصا چراغهای عقبش کار کن ببینیم چطوری میشه بعدا میریم تو همین لینک نگاه میکنیم
        میگم اینارو تو فضای مجازی منتشر کن به عنوان دنا ++ که در آینده تولید خواهد شد مشتریها + نمیخرن همه صبر میکنن ++بیاد اینا میمونه رودست ایرانخودرو?????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Viper ACR

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      همین کار کوچیک شما ارزشش اندازه ی کل این فیس لیفت هست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. Omid

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      مطمئنا طراح های غیر حرفه ای و علاقه مند مثل شما و بقیه استعداد شون از کسایی که توی ایرا نخود رو کار میکنن بیشتره.
      اونا فقط با پارتی دایی و عمو اومدن تو ایرا نخود رو. سر کار هم فقط منتظرن ساعت ناهار بشه برن بخورن! فکر میکنم فتوشاپ هم بلد نباشن

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. Omid

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      خوب و تمیز دراومده
      اون قسمت نارنجی که داخل چراغ جلو گذاشتین (معمولا نورش به طرف بغل ماشین میزنه) استاندارد آمریکایی هست که باید ماشین ها از بغل هم دیده بشن معمولا کنار چراغ عقب هم میزارن. (توی پارک کردن های مورب و اِل شکل تاثیر داره و ماشین بهتر دیده میشه)
      آمریکایی های قدیمی اینو داشتن. تا الان هم همه خودروسازا از فراری و بنز و تویوتا و هیوندای… تو مدل های آمریکایی شون US version اینو داخل چراغ یا رو سپر اضافه میکنن

      البته درمورد ایرانخودرو این زیاد به کارشون نمیاد چون تا چند میلیون سال آینده ماشیناشون به آمریکا صادر نخواهد شد

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. رضا پ

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (216 ديدگاه)

      عالیه آفرین 👌
      باید امسال شما رو تو قسمت تحقیق و توسعه استخدام کنن
      قسمتهای دیگشم تغییر بده ببینیم چجوری میشه
      کلا زاویه های شکسته رو بهش اگه انحنا بدن خیلی خوبتر میشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. Omid

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (81 ديدگاه)

        اگر قرار بود از آدم های با استعداد دعوت کنن و استخدام کنن که الان وضعه محصولاتشون این نبود.
        هر کدوم از کارمنداش موقع بازنشتگی یکی از بچه های فامیلشو میذاره جای خودش و همینطور تا آخر…
        اینهمه دانشجوی طراحی صنعتی و هنرمند و افراد علاقه مند رو هم راه نمیدن تا از ایده هاشون استفاده کنن

        موافقم 0
        مخالفم 0
  27. amin

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1126 ديدگاه)

    دوستان این حرفها به کنار
    من واقعا متوجه نمیشم این یه ذره تغییر چجوری ١٠۵ میلیارد تومن هزینه اش شده؟؟؟
    ٢٠٧ که قسمت جلوش موجود بود،عقبش رو هم دقیقا همون ٢٠۶اس دی گذاشتن.پس این چه هزینه طراحی ای داشته؟؟؟؟؟؟!!!!!!!۵٠ میلیارد هزینه چی کردن دقیقا؟؟؟؟؟!!!
    آیا واقعا اضافه کردن یه خط به درب های دنا و تغییر کوچک در سپر ۵۵ میلیارد تومن هزینه میبره؟؟؟؟؟!!!!’
    پس خودروسازهای جهانی که اینهمه محصول رو مدام درحال فیس لیفت و تغییر نسلشون هستن که باید سریع ورشکست بشن با این هزینه ها!!!!
    پس قطعا یه جای کار میلنگه!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Omid

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (81 ديدگاه)

      چون این شرکت دولتی هست و مشکل بودجه نداره هرچقدر بگه بهشون میدن
      فردا میان توی اخبار میگن تمام بودجه کشور برای ایجاد یه خط روی درب دنا مصرف شده !

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا پ

        ۲۷ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (216 ديدگاه)

        ????????

        موافقم 0
        مخالفم 0
  28. فرشاد سجادیان

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    از این ناراحتم که میتونیم اما نمی‌خوان، نمی‌ذارن؛ هم سرمایه داریم، هم متخصص کار بلد، اما چیزی که‌ وجود نداره، وجدان و مدیریته، وگرنه الان ایران هم مثل خیلی از‌کشورای دیگه، تو صنعت خودروسازی حرفی برای گفتن داشت. . .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. sunmartin

    ۲۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1918 ديدگاه)

    این همه اصرار به تولید خودرو از کجا ناشی میشه ؟
    چرا مثل ترکیه که قطره ای نفت و گاز نداره ولی مواور بوئینگ میسازه در مسیر این کشور حرکت نمیکنید الان ترکیه به پایلوت تویوتا در خاورمیانه تبدیل شده حتی رنو و پژو هم بصورت انبوه در ترکیه تولید میشن از کره ها میشه به سانگ یانگ اشاره کرد قطعات بنز و بی ام دبلیو و آئودی همه با کیفیت و استاندارد ce این کشور الان جزو اقتصاد های بزرگ شده و ادعای تولید خودرو نداره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۲۷ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      ترکیه موتور بوئینگ میزنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا