ایران خودرو

نگاهی به تندر پلاس، محصول جدید ایران‌خودرو

پروژهٔ ساخت لوگان بانام X90 به‌عنوان یک سدان کامپکت اقتصادی در سال ۱۹۹۹ پس از خریداری شرکت رومانیایی داچیا توسط رنو آغاز شد. هدف از ساخت این خودرو، ارائهٔ خودرویی ارزان‌قیمت، اقتصادی، کم‌خرج و کم استهلاک برای بازارهای درحال‌توسعه و همین‌طور اقشار کم‌درآمد جوامع اروپایی بود. سرانجام تولید این خودرو در سال ۲۰۰۴ در رومانی و سپس در کشورهای دیگری آغاز شده و تحت برندهای مختلی چون رنو، داچیا، نیسان و ماهیندرا به بازار آمد. پای رنو لوگان پس از حواشی فراوان به کشورمان هم باز شد. خودرویی که قرار بود در ابتدا به‌عنوان جایگزین پیکان و با قیمتی پایین در کشور تولید و به بازار عرضه گردد اما این اتفاق هرگز روی نداد. برای تولید لوگان در ایران شرکتی بنام رنو پارس تأسیس شد که واسطه‌ای میان دو طرف ایرانی و فرانسوی بود. بدین ترتیب سرانجام تولید رنو لوگان یا L90 با نام رنو تندر ۹۰ توسط دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو در ایران آغاز شد؛ اما برخلاف برنامه‌ریزی‌ها، خودرویی که در سطح جهانی خودرویی ارزان‌قیمت و اقتصادی محسوب می‌شد، در کشورمان به یک ماشین گران‌قیمت و لوکس (!) تبدیل شد.

rcii1uhnlt

بااین‌حال رنو/داچیا در سال ۲۰۰۹ لوگان را مورد فیس‌لیفت قرار داد که ظاهری بهتر و لوکس‌تر بدان بخشید. این در حالی بود که پارس‌خودرو نیز به دلیل عدم مقبولیت ظاهر L90 در ایران، به‌صورت مجزا اقدام به فیس‌لیفت آن کرده و آن‌را با نام پارس تندر به بازار عرضه کرد. البته در فیس‌لیفت پارس‌خودرو فقط بخش عقبی L90 تغییر کرد و داخل و قسمت جلویی بدون تغییر باقی ماند. در سوی دیگر، تولید نسل نخست لوگان در سال ۲۰۱۲ توسط رنو خاتمه یافت و نسل دوم جایگزین آن شد؛ اما طبق معمول در ایران همچنان تولید نسل اول ادامه یافت و خبری از نسل دوم نبود؛ اما چند وقتی بود که خبر می‌رسید ایران‌خودرو قصد دارد نسخهٔ فیس‌لیفت شدهٔ نسل اول L90 که در سال ۲۰۰۹ توسط رنو/داچیا صورت گرفته بود را تولید کند. بدین ترتیب پس از انتشار تصاویر غیررسمی از L90 فیس‌لیفت، سرانجام ایران‌خودرو این ماشین را رسماً در نمایشگاه خودروی اصفهان به نمایش درآورد. بدین ترتیب در نمایشگاه بررسی کوتاهی از این خودرو داشتم که حالا در این مطلب آن‌را بیان خواهم نمود.

xic2lah6gw

همان‌طور که گفته شد، تولید نسل اول L90 در سال ۲۰۱۲ خاتمه یافت و نسل دوم جای آن‌را گرفت و حتی نسل دوم هم به‌تازگی فیس‌لیفتی را تجربه کرده است اما ازآنجایی‌که صنعت خودروسازی ما همواره از روند جهانی عقب است، به‌تازگی شاهد معرفی فیس‌لیفت ۲۰۰۹ لوگان در کشور هستیم. این در حالی است که ایران‌خودرو نام تندر پلاس را برای این خودرو انتخاب کرده است و طبق رویه‌ای که از خودروسازان وطنی سراغ داریم به‌احتمال‌زیاد همچنان تولید نسخهٔ قدیمی پیش از فیس‌لیفت نیز در کنار نسخهٔ جدید ادامه خواهد یافت.

ikco-renault-tondar-plus-01

لوگان فیس‌لیفت یا همان تندر پلاس در بخش بیرونی تغییراتی را تجربه کرده که نقش بسزایی در بهبود چهرهٔ نه‌چندان جذاب L90 داشته‌اند. در قسمت جلو، چراغ‌ها، جلوپنجره و سپر تغییر کرده‌اند و برای ایجاد نمایی لوکس‌تر یک زه کرومی به بالای جلوپنجره اضافه شده است. فرم جلوپنجره هم به هاچ‌بک ساندرو شباهت دارد. در عقب نیز چراغ‌ها تغییر کرده‌اند و یک لبه هم به درِ صندوق اضافه شده است که تا روی چراغ‌ها کشیده شده است. سپر عقب نیز تغییراتی جزئی را تجربه کرده و دو شبرنگ به آن اضافه شده است درحالی‌که همانند جلو، در عقب هم یک زه کرومی به چشم می‌خورد.

ikco-renault-tondar-plus-03

اما درحالی‌که پروژکتور عقب L90 همانند نسخهٔ پیش از فیس‌لیفت بجای چراغ دنده‌عقب سمت چپ نصب شده بود، ایران‌خودرو در تندر پلاس در اقدامی نبوغ آمیز (!) و جهت تطابق با استانداردهای ایمنی خودروهای ایران، اقدام به اضافه کردن یک پروژکتور عقب تکی به زیر سپر عقب کرده که نه‌تنها هیچ هماهنگی با فرم سپر نداشته و همانند وصله‌ای ناجور به نظر می‌رسد که حتی در وسط سپر هم نصب نشده است. از این پروژکتور عجیب که بگذریم، نگاهی هم به بخش جانبی تندر پلاس انداختم که تغییرات این قسمت تنها شامل تغییر آینه‌های جانبی و همرنگ بدنه شدن زه‌ها و دستگیرهٔ درها می‌شود. همچنین خبری هم از زه‌های مشکی‌رنگ روی سپرها نیست و کاملاً به رنگ بدنه درآمده‌اند.

حال پای به داخل تندر پلاس می‌گذارم. در این بخش کاملاً از داشبورد و رو دری‌های ساندرو برای لوگان فیس‌لیفت استفاده شده است بنابراین شاهد تغییراتی جزئی در داشبورد و تغییر رو دری‌ها هستیم. همچنین همانند ساندرو، کنترل سیستم صوتی از زیر فرمان و پخش CD با پورت AUX و USB و بلوتوث نیز به تندر پلاس اضافه شده است. کیفیت ادوات داخلی L90 جدید برای خودرویی اقتصادی (البته نه در ایران) مناسب به نظر می‌رسد و ارگونومی آن نیز خوب است.

dsc_0789

اما ایران‌خودرو تندر پلاس را تنها به‌صورت اتوماتیک ارائه کرده است و حداقل فعلاً خبری از نسخهٔ دستی آن نیست؛ بنابراین هم‌اکنون شاهد استفاده از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری KM4 در تندر پلاس هستیم که ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۰ نیوتن متر گشتاور داشته و در کنار گیربکس چهار سرعتهٔ اتوماتیک، خودرو را در ۱۱.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. مصرف سوخت تندر اتوماتیک نیز از سوی ایران‌خودرو ۸.۳ لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام شده است.

dsc_0797

همان‌طور که اشاره شد ایران‌خودرو تندر پلاس را فعلاً فقط به‌صورت اتوماتیک ارائه کرده است و در نمایشگاه اصفهان نیز اقدام به پیش‌فروش آن با پیش‌پرداخت ۲۲ میلیون تومان، سود مشارکت ۲۰ درصد و تحویل اردیبهشت یا خرداد ۹۶ می‌کرد. قیمت نهایی تندر پلاس اتوماتیک نیز از سوی مسئولان غرفهٔ ایران‌خودرو حدود ۴۹ میلیون تومان اعلام شد که دقیقاً با قیمت ساندرو اتوماتیک یکسان است. در کل تندر پلاس در بخش بیرونی پیشرفت مناسبی نسبت به نسخهٔ قدیمی داشته و زیباتر شده است درحالی‌که نمای داخلی آن نیز با داشبورد و رو دری‌های جدید بهتر از قبل شده است؛ بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این خودرو به دلیل طراحی بهتر، گیربکس اتوماتیک و البته کیفیت بالای ساخت و قوای محرکه با استقبال مناسبی روبرو شود درحالی‌که اگر نسخهٔ دستی آن هم عرضه گردد می‌تواند به رقیبی برای پارس تندر پارس‌خودرو تبدیل شود.

ikco-renault-tondar-plus-02

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohamad

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    لوکس؟؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. erfan

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (77 ديدگاه)

      قدیمایش خیلی بهتره….
      هر چیز براقی که دم دستشون بوده مثل کلاغ جمع کردن جلو و عقب ماشین!!!!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. reza

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (309 ديدگاه)

        خوب اون *** زرق و برق انداختن

        موافقم 0
        مخالفم 0
      2. رضا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (310 ديدگاه)

        بیشتر مردم به چیزای زرق برق دار علاقه دارن
        فردا ببین چه صفی ببندن برای خرید این ماشین

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. peyman

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2029 ديدگاه)

      دنده ماشین رو نگاه انگار دنده کامیون هست??

      موافقم 0
      مخالفم 0
    3. وحید

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (325 ديدگاه)

      راه تو را می خواند
      اینم شعار ایران خودرو :))))))))))))

      موافقم 0
      مخالفم 0
    4. عقیق

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (18 ديدگاه)

      یعنی خااااااااک بر سرشون با این فیس لیفت

      موافقم 0
      مخالفم 0
    5. دانیال

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (134 ديدگاه)

      موقعی که سال 2009 این ماشین فیس لیفت شد نسخه قبلی دیگه تولید نشد. اما توی ایران بعد 8 سال نسخه فیس لیفت رو رونمایی میکنن به عنوان نسخه جدید، قبلی رو هم تولید میکنن، این یکی رو گرون تر می فروشن. یعنی روی قبلی سود می کردن کنار روی این یکی تمام قیمت که کشیدن روش رو قشنگ سود می خورن. و ما ملتی که لیاقتمون همینه میریم می خریم( می اش(توی می خریم) اضافه است). اگه لیاقت مون این نبود الان باید سیمبل رو با قیمت 40 تومن سوار میشدیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. Madjid R8 V12 TDI Le Mans

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    .
    به جای همه ی این کار ها رنو سیمبل رو با قیمت مناسب بدن دست مردم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. KING 918

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      خدای تکنولوژی اون سیستم صوتی این ماشینه …………..
      در عجبم هنوز

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. رضا

        ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (310 ديدگاه)

        همین که روش پخش کننده نوار کاست نذاشتن یعنی یه ماشین لوکس و مدرن تحویل جامعه دادن !
        و یدونه مه شکن عقب وسط گذاشتن که نشونه اسپرتی بودن ماشینه مثل ماشین فرمول یک

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. حميد

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    دویست وهفت صندوق دار و این یکی
    خوب یکم جدید طراحی کنید هم اشتغال إیجاد میکنه و موجب پیشرفت میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. mohammadreza

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (27 ديدگاه)

    دسته دنده ش چرا اینقدر بزرگه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ShoMpeT

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (271 ديدگاه)

      مصرف پزشکی داره D:

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. رضا

      ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (310 ديدگاه)

      طراح های ماشین حواسشون به ظرافت یا زیبایی نبوده فکر کردن همه چی بزرگش بهتره خواستن بزرگ تر از دنده ی رقبای ماشین باشه
      دسته دنده بزرگ نشونه قدرته دسته دنده کوچیک نشونه ی ضعف و ناتوانیه!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  5. ShoMpeT

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (271 ديدگاه)

    نمیتونند هزار تومن بدن یک نفر بیاد یک طراحی درست حسابی براشون انجام بده؟ اگر یک سر به مهد کودک ها بزنند میتونند چند تا بچه پیدا کنند که با آبرنگ براشون طراحی بهتری انجام بدن…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Amir amini

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (225 ديدگاه)

      اینا احتیاج به طراح ندارن نمیخان چیز جدیدی تولید کنن فیس لیفم که میخان تولید کنن یه چیزی تولید میکنن که به ماشین اصلی خیلی نزدیک باشه که کمتر خرج کنن و اکثر مواقع یه چهره بیخود به خودش میگیره

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. kaveh

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (91 ديدگاه)

      خداروشکر کن داداش
      من دو رکعت نماز شکر خوندم
      اینهمه پیشرفت خیلی خوبه
      واااای باورم نمیشه ایران خودرو اینو طراحی کرده باشه
      چراغو ول کرده دیگه رفته تو کار سپر و داشبورد
      فک کنم ایده هاشون سر طرح چراغ تموم شده رفتن سراغ ی جا دیگه
      یعنی طراحی صنعت خودرو جهان با این کار وارد عصر جدیدی شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. mohammadrr

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (125 ديدگاه)

    دوستان یه سوال! از بین بد و بدتر شما چی پیشنهاد میکنین!؟ دنا یا ال ٩٠ ؟؟یا اینکه صبر کنم تا دنا پلاس و ال٩٠ پلاس بیاد!! 😕

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. سینا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    خدایی سوختش خعلی بالاست…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. محمدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    جون بچتون اسم لوکس رو کنار این ماشینا نیارین.من که میخونم خجالت می کشم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. امین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (821 ديدگاه)

    خسته نباشن.
    یه اسفند باید واسشون دود کرد مبادا چشم بخورن.
    مسخره ها

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. mojtabaaston

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (232 ديدگاه)

    چند تا سوال

    منظورتون از نمای لوکس چی بود؟؟؟
    خدایی کجاش لوکسه؟
    من یک تایر پنچر مرسدس اس 500 رو با ده تا از این ماشین ها عوض نمیکنم
    بعد نوشتین در بخش بیرونی پیشرفت مناسبی داشته
    خم کردن 2 تا چراغ بعد 10 سال به نظرتون مناسبه

    اگه تندر رو میدادن تیونینگ تغییراتش بیشتر از این به چشم میخورد در طراحی بیرونی

    با افتخار هم نوشتین 105 اسب بخار
    خدایی خجالت داره دیگه اون جاهاشو ننویسین الآن همه دارن تلاش میکنن ماشین بالای 1000 اسب بخار تولید کنن ما 105 اسب بخار تولید میکنیم و تازه با افتخار هم اعلام میکنیم
    خلاصه تازه گی ها کار فرغون سازان داخلی افتضاح تر از قبل شده

    بعد 10 سال یه نسخه پلاس از هر ماشین رو میدن که واقعا شرم اوره که فقط به تغغیرات جزعی اکتفا میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. مهیار

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (18 ديدگاه)

    اگر کره ای ها موفق شدن بازار دنیا رو دست بگیرن دلیلش این بود اول رو زیبایی و روخ خودرو متمرکز شدن بعد کیفیت ولی فرانسه معلوم نیست کجا متمرکزه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. sina.d

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یعنی به معنایه واقعی طراحیه قوطی کبریت رو داره…ماشین اینقدر زشت!!!…
    واقعا برای خودم و هم وطن هام متاسفم که باید اینا رو تحمل کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. SS

      ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (731 ديدگاه)

      توجه کنید که ماشین کاملا اقتصادی هست و طراحیش هم به نسبت قیمتش در اروپا مناسب هست.
      تنها جای تاسف در مورد این ماشین این هست که دستمزد های کشور ما به قدری پایین اومده که خرید خودروی اقتصادی اروپا (که استثنائا در مورد تندر به علت داخلی سازی با قیمت واقعی عرضه میشه ) هم برای یه کارمند ارزو شده

      موافقم 0
      مخالفم 0
  13. Khan

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (362 ديدگاه)

    بارالهی… ما را از شر *** بِرٙهان

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسين

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (134 ديدگاه)

    خلاقیت ، نبوغ، نوآوری و تکنولوژی از سر تا پای این ماشین میریزه ! آفرین به ایران خودرو من اگه جای معلم اون طراح نابغه بودم یه بر چسب صد آفرین می چسبوندم روی داشبورد ماشین که دل بچه نشکنه ! بجای خانواده اش هم بودم هر روز که بچه میخواست بره مهد کودک ایران خودرو براش اسفند دود میکردم و دعای چشم زخم می بستم پَر شالش !!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. Man

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    دیگه از اسپند گذشته دیگه اسپند کار ساز نیست باید براشون لاستیک دود کنیم
    نابغه ان بخدا . یه وقت آمریکا این نوابغ خودرو سازیمون رو تررور نکن؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. saeid

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (163 ديدگاه)

    هر چقدر فنیش خوب باشه ولی داخلش خیلی افتضاحه ، داشبوردش تو مایه های پیکان .
    کسانی هم که اینو طراحی کردن مقصر نیستن ، کاربرد این ماشین برای حمل بار و مسافره ، برای همین طراحیش صفره صفره. به درد استفاده شخصی نمیخوره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. نویدی

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (409 ديدگاه)

    ۴۹ تومن نمی ارزه…حداکثر ۳۵ تومن.
    با این وضعیت قیمتها،خرید خودروی کارکرده خیلی به صرفه تره.من یه تندر ۹۰ مدل ۸۸ با قیمت ۲۵ تومن رو به تندر پلاس صفر کیلومتر با گیربکس اتومات منسوخ و قدیمی ترجیح میدم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. m4

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (294 ديدگاه)

    ورود گاری جدید به خط تولید کشور تسلیت میگم ! :(

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. HoSeIn

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (113 ديدگاه)

    خدا نکنه تو این بازار بلوشو یکی بیاد دو تعریف از یکی از این گاریا که تولید می کنن بکنه تا *** و 50سال با تولیدش مردمو سرکیسه نکنن ول کن نیستن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. فرشاد سجادیان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    کاش لااقل پنل‌ مرکزی داشبورد رو عوض میکردن، خیلی غیر جذاب و آماتوره، انگار کاردستی برقی دوران مدرسست که رو یه صفحه ساده‌ چند تا کلید بزرگ گذاشتن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. فيصل.

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    جایزه زشت ترین طراحی خودرو دنیا هم با افتخار میدیم به ال نود که تا قرن آینده هم در کشورمون تولید خواهد شد و کماکان مردم میخرند و تعریف تمجید میکنن ازش و پارس خودرو خوشحال سوار بر موج مردم راضی سودهای کلان به جیب خواهد زد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. حمیدرضا

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    تولید این خودرو و سایر خودروهای این چنینی معرف یه حقیقت محض هست علم بسیار پایین قطعه سازی ایران که جلوی هر گونه تحرک سریع رو میگیره انقدری که از علم روز دنیا لااقل هشت سال عقبه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شایان

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (89 ديدگاه)

    فکر کن پنجاه تومن بدی بعد اون داشبورد صبح تا شب روبروت باشه! موتور بوگاتی هم روش باشه من نمیخرم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. آریوبرزن

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11 ديدگاه)

    هزینه طراحی و ساخت یک پلتفرم کامل،از صفر تا صد، حداقل ۱/۵ میلیون دلاره.بعدش اینا میان با افتخار میگن هزینه طراحی!!!! ( شما بگید فیس لیفت جزئی) دنا پلاس ۵۵ میلیارد تومان شده که انشالله امید داریم با استقبال خوبی که مشتریان ایرانیمون دارن، سریعا به نقطه سر به سر هزینه های انجام گرفته برسیم.
    خب آدم حسابی، شما با این پول میتونستید از کمک شرکتهای معتبر خارجی استفاده کنید و حداقل یکی دو تا پلتفرم مناسب بدین براتون طراحی و بسازن بعدش بیاید انواع و اقسام مدلها و اتاقها را روی اون سوار کنید بفروشید.والا اگه تا ۲۰ سال کسی اعتراض کنه!!!!
    خدایا ….د بسه!!!
    والا پیامدار، محـــمّـــد(ص) !
    گفتی که یک دیار
    هرگز به ظلم و جور
    نمی ماند برپا و استوار…؟!؟!؟!؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. محمدامین

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    اشغاله..همه صف میکشن واسه این اشغال ..بعد میگن نخرید.. پشیمونم .. نخرید این اشغال رو بخرید بد بخت میشید… مثل اینکه واژه ی لوکس رو باید واسه مدیر ایرانخودرو توجیه کرد !! از همین بیسکوییتی که زیر سپر عقب ماشین در عکس چهارم میبینم میتونم بفهمم که مردم ایران از نظر فرهنگی و نظافت در چه حد هستن !! فقط ظاهر اهمیت میدن.. متاسفم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. h112

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (434 ديدگاه)

    فرمونش زشت شده…دسته دنده اش هم زشته…صندلی های عقبش راحتی لازم رو ندارند…موتورش هم همون بدون تغییر که خوبه …یادش بخیر ماشین مردی بود…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. احمد باقری

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عجب دسته دنده جمع و جور و لوکسی داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. AKBAR

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (66 ديدگاه)

    طرح اتاقش با گیربکس اتوماتیک برای تاکسی رانی خیلی مناسب است . مسافر در صندلی عقب در داخل شهر از پژو و سمند راحت تر و جادارتر است و اتاق این خودرو دیرتر از سمند و پژو افت کیفیت دارد .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. mohsen

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1063 ديدگاه)

    تندر پلاس
    دنا اس پلاس
    دنا ادج
    سمند پلاس پلاس
    ….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. کامران

    ۱۶ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (83 ديدگاه)

    شبیه گربه نره شده ،بجای کروم کاری اون چراغ زشت گنده عقبو عوض کنید ، ، چراغ جلو هم از ده 90 برسونید به 2000 بیخیال حواسم به داشبور زشتش نبود . اخه چرا باید 50 میلیون بدیم سوار گربه نره بشیم. گریه داره …..

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا