ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. مسیب

    ۱۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بالاخره دعوت نامه اومد تبریک به همه دوستانی دعوت نامه رو گرفتن من هم تحویل شهریور هستم ولی نمیدونم کی دعوت نامه واسه من میاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. سجاد

      ۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (189 ديدگاه)

      من اینو دیدم تو نمایشگاه
      اصلأ کراس اور نیست!
      حتی با ساندرو هم مقایسه کردم و نشستم داخلش مثل سمند بود ارتفاع و دیدش!
      منم ثبت نام کردم کاش ارتفاع رو اصولی افزایش بدن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. سینا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (100 ديدگاه)

    من تو یکی از نمایندگی های شهرستان ساری دیدمش البته نمیدونم برای فروشه یا تست.ولی مطمئنا تا دی ماه شاهد حضورش تو خیابان ها خواهیم بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. علی

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    وقتی کمر ساندرو استپ را شکست و خریداران رنو پشیمان از خرید معلوم خوب خودروی است که از ساندرو بهتر است و مردم بهتر پسند کردن کی برای فروش حواله داره البته منطقی نه 61 میلیون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. C ar love

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (75 ديدگاه)

    مال ما تحویل 96 نمیدونم میاد یا نه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. ایلیا

    ۲۴ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز متاسفانه اکثر عزیزان این خودرو را در ظاهر و بصورت گذرا نگاه میکنند در صورتیکه بازدهی این خودرو ودوام قطعات آن مهمترین فاکتورآن میباشد هیچ خریداری دوست ندارد دائما در تعمیرگاه باشدو به موتور TU5 ایرانی آن نگاه بنیندازد. به کسانی که طی دو یاسه سال گذشته از این موتور ایرانیزه شده روی خودرو206 استفاده کردند بپرسید راضی هستند یانه ؟ البته اگر ایران خودرو بیاد موتور TU5فرانسوی و یا موتور نیسان ژاپنی که دانگ فنگ استفاده میکنه روی این خودرو استفاده کنه جای بسی خوشحالی است و با گیربکس آیسان ژاپن دیگه حرفی برای گفتن باقی نمیمونه ولی چرا اینکار را نمیکنه چون میخواد سود بیشتری عایدش شود و همیشه خریداران در تعمیرگاهها باشند واز قطعات یدکی بی کیفیت آن استفاده کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسن

      ۲۵ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      سلام. خودروی من رانا است. مدل 92. نمیدونم موتورشtu5 به قول شما ایرانی هست یا نه ولی فکر کنم ایرانی باشه. ولی خداوکیلی و خدا رو شکر تا حالا هیچ مشکلی نداشته و مثل گل کار میکنه. 105 هزار هم رفتم.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  6. ایلیا

    ۲۵ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام خدمت حسن آقا
    دوست عزیزوزن خالص خودرو رانا برابر اعلام ایران خودرو 1104کیلو گرم اعلام شده در صورتیکه وزن اچ سی کراس 1230کیلو گرم است یعنی 126کیلو گرم سنگین تر با همان موتور TU5 که شما فرمودید حالا این موتور اگر از نوع فرانسوی اون باشه خوب مهم نیست ولی اگر ایرانیزه اون باشه معلوم نیست روی این خودرو جواب بده یا نه حرف ما اینه که چرا ایران خودرو بجای این موتوراز نوع فرانسوی آن و یاموتور نیسان ژاپن استفاده نمیکنه که موتور با کیفیت تری است به خودروهای هم رده نگاه بیندازید ساندرو از موتور ال90بهره میبره که هنوز ماهیت فرانسوی خود را حفظ کرده و جواب خود را هم پس داده و یاخودرو جک که از موتور میتسو بیشی ژاپن استفاده میکنه.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. حسن

    ۲۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان فکر کنم تحویل این خودرو شروع شده. امروز صبح یک اچ 30 کروز دیدم روی تریلی های حمل خودرو بود. در شهر گچساران

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. ایلیا

    ۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    با سلام و تبریک به تمام دوستانی که خودرو خود را تحویل گرفته اند مبارکشان باشه زحمت بکشند موتور TU5اونو تو سربالایی با حداکثر ظرفیت سرنشین و بار و با کولر روشن تست کنند نتیجه را تو سایت بذارند تا کسانی که قصد خرید دارند بتونند بهتر تصمیم بگیرند با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. سلام

    ۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ماشینمو دیروز تحویل گرفتم. فوق العاده راحت و شیک. با حداکثر ظرفیت تو سربالایی چک کردیم. به هیچ عنوان کم نمیاره و تو دست اندازا هم فوق العاده نرم و روونه. تو این رنج قیمت با همچین کیفیت و ظاهر خوبی، حالا حالاها رقیب نداره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. مجید

    ۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    دوستانی که نوبت شهریور ومهر بودن لطفا بگن که براشون دعوتنامه ارسال شده یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. ایلیا

    ۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آقای سلام آیا خودرو را با کولر روشن تو شیب تند با سرنشین و بار چک کردید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. علی

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصلاوابدااین چینی آشغال وبی کیفیت که موتورش یه چیزه وگیربکسش یه چیزه دیگه وهیچ سنخیتی باهم ندارندروباساندروی کمپانی فرانسوی رنومقایسه کرد،من خودم مهندس مکانیک هستم وبه جرات میتونم بگم این ماشین بدردآدمایی میخوره که دنبال ظاهرماشین هستندوازفنی ماشین سردرنمیارن،مواظب باشیدفریب این بزک ودزک ماشینای بیکیفیت چینی رونخورید.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. رضا

    ۱۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    فقط این می تونم بگم بقول شما همین خودرو بی کیفیت چینی تو بازلر چین و امارات و روسیه بیش از 54 میلیون هست ولی رنو ساندرو 2016 ن این ما قبل تاریخ تو بازار جهانی 23 و 24 میلیون خرید و فروش میشود حال قضاوت با خود شماست در ضمن رنو ساندرو از گیربکس 206 بهره می برد که همه از عمل کرد ضعیف اش خبر دارند ولی h30 از گیربکس اتومات زاپنی و موتور خوب tu5 که ساخت داخل است بهره می برد و همچنین سیستم تعلیق و هندلیک مناسب و مواد بکار رفته خوب داخل خودرو و خدمات خوب پس از فروش

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. ایلیا

    ۱۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام از دوستان نوبت شهریور که دعوتنامه براشون اومده لطف کنند اطلاع دهند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. محمد عساکره پور

    ۱۹ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    باسلام خدمت عزیزان خطابم به اونهایی هست که ب پژو میخرن بعد با سمند عوضش میکنن ومیگن خودرو جدید خریدیم .هرجا بری همش پژو وسمند میبینی تو خیابونا وجدانا حالتون از پژو وسمند بهم نمیخوره؟بنظرم خودرویی با این مشخصات به قیمتش می ارزه حتما هم گرانتر خواهد شد بزارید ی خودرو جدید بیات بازار تا کمی روتین شکسته بشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۳ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      آخه دوست عزیز ماشین جدید رو معمولا با موتورش تعریف میکنن ، اینم یه جور پژو هست دیگه ?

      موافقم 0
      مخالفم 0
  16. امین

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام خدمت دوستان، دعوت نامه شهریورماه نیز صادر شد وامروز به دستم رسید..۱۷۷۵۵۴۰۰تومان مابقی پرداخت

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. امین

      ۲۷ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (6 ديدگاه)

      ممنون ایلیا جان .سود رو حساب کردن وجریمه تاخییر رو هم همینطور .حواله مردا د واریزیش ۱۸۴۵۰۰۰۰ بوده اما شهریو۱۷۷۵۵۴۰۰ تقریبا سودش نزدیک ۳تومن وجریمه حدود ۶۰۰تومن .

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. ایلیا

    ۲۱ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    آقا امین مبارک باشه قیمت کارخانه نسبت به ماه قبل تغییر داشته یا نه؟
    تخفیف و دیرکرد را محاسبه کردند یا نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مهدي

    ۲۳ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    عاقا اونایی که تحویل گرفتن یه صدایی ازشون در بیاد البته اگه هنوز سالم هستن ?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. مجید

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    با سلام؛(نقل از کارنت)گروه h30سواران
    تجربه دو روز پشت فرمان H30 CROSS بودن رو خدمت دوستان عرض میکنم:
    ۱- هندلینگ بسیار بهتر از لوگان؛
    ۲- صدای موتورکمتر از ۲۰۶ وارد اتاق می‌شود؛
    ۳- بدنه محکم که صدای خوبی هم هنگام بستن دربها میدهد و ذربها براحتی بسته می‌شوند.
    ۴- راید بسیار بهتر از ۲۰۶ و کمی و تنها کمی ضعیفتر از لوگان؛
    ۵- گیربکس با تعویض دنده نرم و مناسب و بهتر از گیربکس ۲۰۶؛
    ۶- حیف و صد حیف که تبپ ترونیک نیست تا لذت رانندگی بیشتر شود؛
    ۷- جاداری بسیار بسیار بهتر از ۲۰۶ و در حد لوگان؛
    ۸- ترمز ضعیفتر از لوگان، البته اطرافیان یک ۴۰۵ اس ال ایکس دارند که ترمزش بسیار بسیار از H30 CROSS بدتر است؛
    ۹- امکانات بسیار زیاد برای این قیمت و کلاس که اگر کروز داشت که دیگر رکورد میزد.
    ۱۰- سپر عفب رو که باز کردم دیدم دیاق ندارد و نه مثل لوگان است که پوسته سپر نزدیک بدنه باشد و بین پوسته سپر و بدنه سه عدد فوم است!!!
    ۱۱- دکمه‌های شیشه بالابر نور پس زمینه دارند ولی دکمه‌های روی گیربکس ندارند و تنها وقتی فعال هستند نور پس زمینه روشن می‌شود.
    ۱۲- ناویگیشن خوب تارگت و دیسپلی با سنسور لمسی خوب.
    ۱۳- دیسپلی جانبی با نور پس زمینه بد مشکی و سفید که در روز دیده نمی‌شود و ایکاش مثل لوگان و ۲۰۶ بود.
    ۱۴- دیسپلی سیستم تهویه ناخوانا و کوچک در روز و باید ماشین رو زد کنار و دید چی نوشته؟؟؟!!!
    ۱۵- دسته راهنما نرم است و مثل محصولات فرانسوی است و مثل جک صدای خشک در هنگام جا زدن نمی‌دهد.
    ۱۶- هنگام عبور از ناهمواریها و دست اندازها، صدای اضافه در اتاق نیست و مثل لوگان حتی صدای سیستم تعلیق هم نمی‌آید، در جک صدای سیستم تعلیق شنیده می‌شود.
    ۱۷- فرمان نرم بحد لوگان ولی نه به نرمی جک؛
    ۱۸- مصرف سوخت فعلا که آببندی نشده معقول است و در جاده با ۱۰۰ الی ۱۱۰ و کولر روشن برابر با ۶ الی ۶٫۵ است.
    ۱۹- کیفیت داشبرد مثل رانا است و به پای ۲۰۶ و لوگان نمی‌رسد در لوگان اگر ناخن را روی پلاستیک داشبرد فشار میدادید، جایش بطور دایمی می ماند و خشک خشک نبود.
    ۲۰- صندلی‌ها خوب بدن را ذر بر می‌گیرتد و عرق هم نمی‌کنند ولی حیف و صد حیف که تنظیم گودی کمر ندارند.
    ۲۱- پوشش داخلی سنروف را انگار از یک موکت ساده ساخته‌اند و یک لایه بیشتر نیست بار اول که میخواستم بزنمش کنار خیال کردم مثل جک است و کمی فشار دادم که پرواز کرد و با شدت خورد به انتهایش!!!
    ۲۲- در کمال تعجب دربها ضامن قفل ندارند و دیکتاتوری است و همه چیز تحت کنترل راننده است. خواست میگذارد پیاده شوید نخواست نمی‌گذارد.
    ۲۳- هشدار روشن بودن چراغ پس از خاموش کردن موتور دارد.
    ۲۴- هشدار کمربند و عبور از سرعت ۱۲۰ مثل جک روی اعصاب نیست.
    ۲۵- صد حیف که از روی دکمه‌های کنترلی روی فرمان نمی‌شود صدا را قطع کرد!!!
    ۲۶- هم USB میخورد هم DVD و هم مموری استیک و خلاصه به هیچ چیزی نه نمیگوید.
    ۲۷- با شروع به حرکت تصویر ویدیو سیاه می‌شود و هشدار نمایش داده می‌شود. دستشان درد نکند کار مناسبی است و گرنه در حین حرکت هم باید کارتن میدیدیم!!!
    خلاصه که فکر کنم این ماشین هم گل کند و اگر همین قیمت بماند بازار را بگیرد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. امید

    ۲۶ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    امروز سایت باما نگاه کردم بعد از گذشت حدود یکماه که این خودرو اونم به صورت محدود وارد بازار شده,256 دستگاه اماده فروش بود؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. امید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    امروز سایت باما نگاه کردم بعد از گذشت حدود یکماه که این خودرو اونم به صورت محدود وارد بازار شده,256 دستگاه اماده فروش بود؟؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. امین

    ۲۷ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام .یه سوال داشتم .آیا میشه لاستیک 205/50 رو با همون رینگ اصلیش با 205/65 یا215/65 تعویض کرد؟؟؟بنظرتون مشکلی پیش نمیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مهدي

    ۲۸ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اونایی که تحویل گرفتن کوشن ؟؟؟!!! ???

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ایلیا

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام به دوستانی که این خودرو را تحویل گرفته اند مبارکشان باشه لطف نمایند بگن صدای موتور داخل اطاق شنیده میشه یا نه؟ و اگر شنیده میشه آزاردهنده است یا خیر؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. نيلي

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یکماه ماشین تحویل گرفتم امروزماشین توپیج کامل یا مرتبه خاموش شدبااحتیاط دنه راتوپارک گذاشتم واستا رت زدم روشن شدعلت چی میتونه باشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. حامد

    ۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان. دوستانی که تحویل شهریور بودن و ماشین تحویل گرفتن لطفا خبر بدن .من 14 روز پیش تکمیل وجه کردم ولی هنوز فاکتور هم صادر نشده.!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حامد

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام خدمت دوستان عزیز ظاهرا بخاطر گارانتی نمی توان به لاستیک های این ماشین دست زد و باید لاستیک خودش را تحمل کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. امین

    ۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    باسلام ، ماشین من تحویل شهریور ماه بود که باتاخیر دعوتنامه ۲۰/۸ اومد ، ومورخ ۴/۹ یعنی بعد ۱۴ روز تحویل گرفتم ،امیدوارم ماشین شماهم بزودی تحویل شه ……

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. L.S

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مبارکتون باشه،می خواستم بدونم ماشین کف پوش داره یا نه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. امین

        ۱۰ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        کف پوش سه تیکه داره

        موافقم 0
        مخالفم 0
  29. محسن

    ۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام چرا ماشین کیلومتر زیاد میندازه .به خاطر اندازه لاستیکه.گارانتیش زود بیاد.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۷ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      اگر شما لاستیک عوض کردید امکان داره ولی در غیر اینصورت بعیده چون دیجیتالی کیلومترش و مکانیکی نیست که انکان خطا داشته باشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. حامد

    ۷ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    کف پوش پلاستیکی داره ولی از اون لبه دارها(3d) خیر .

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا