ایران خودروخودروهای چینی

دانگ فنگ H30 Cross محصول جدید ایران‌خودرو

اگر در چند وقت اخیر به بیلبوردهای ایران‌خودرو در شهرهای بزرگ نگاهی انداخته باشید، احتمالاً متوجه شده‌اید که ایران‌خودرو قصد عرضه یک محصول چینی جدید را دارد. این خودروی جدید دانگ فنگ H30 نام دارد و نام کامل آن در چین دانگ فنگ Fengshen H30 Cross است. دانگ فنگ یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چینی است که همکاری‌های گسترده‌ای با خودروسازان مطرح جهانی از جمله پژو-سیتروئن، نیسان، هوندا، کیا موتورز و … دارد. این خودروساز ید طولایی نیز در ساخت خودروهای سنگین دارد که در گذشته محصولات سنگین آن توسط سایپا دیزل عرضه می‌شد و انتقادات فراوانی را درزمینهٔ کیفیت برانگیخته بود. پیکاپ ریچ نیز دیگر محصول دانگ فنگ است که همچنان توسط پارس‌خودرو عرضه می‌شود.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
اما امروز دانگ فنگ یک مینی کراس اوور را به خطوط تولید ایران‌خودرو فرستاده است تا بخت خود را در بازار سواری‌های کشورمان نیز امتحان کند. البته H30 تنها محصول دانگ فنگ برای ایران‌خودرو نیست، بلکه یک سدان با نام S30 نیز که دارای پلتفرمی مشترک با H30 است، در برنامه تولید ایران‌خودرو قرار دارد. این دو خودرو در سال ۲۰۱۱ وارد بازار چین شده و تا کنون یک بار مورد فیس‌لیفت قرار گرفته‌اند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قطعاً H30 بهترین محصول دانگ فنگ نیست. در واقع یکی از ارزان‌قیمت‌ترین و ضعیف‌ترین تولیدات دانگ فنگ است که احتمالاً تنها دلیلی که می‌توان برای ساخت این خودرو بیان کرد، قیمت پایین آن است. این در حالی است که دانگ فنگ توانایی ساخت خودروهای به‌مراتب بهتری را نیز دارد که مدل A9 که اخیراً رونمایی شد از جمله مدل‌های قابل‌تأمل دانگ فنگ است.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
پیشینه:
پیشینه دانگ فنگ H30 Cross به نسل اول سیتروئن الیزه باز می‌گردد. در سال‌های آغازین قرن بیست و یکم سیتروئن تصمیم گرفت که با همکاری دانگ فنگ، یک محصول ارزان‌قیمت و مخصوص بازار چین بر پایه محصولات آن روز خود طراحی کند. حاصل این همکاری، نسل اول سیتروئن الیزه بود که از پلتفرم و متعلقات فنی محصولات آن زمان پژو-سیتروئن، از جمله موتور TU5 بهره می‌برد. این خودرو در چین با موفقیت نسبی مواجه شد، به‌طوری که سیتروئن متقاعد شد که نسل دوم آن را با نام C-Elysee در سایر بازارها، از جمله اروپای شرقی و آفریقا عرضه کند. اما در همان سال‌ها که نسل اول الیزه بر روی خطوط تولید دانگ فنگ قرار داشت، این کمپانی تصمیم گرفت که محصولاتی تحت برند خودش را بر پایه پلتفرم آن تولید کند. در نهایت یک سدان با نام S30، یک هاچ‌بک با نام H30 و یک کراس اور با نام H30 Cross در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ رونمایی شده و وارد بازار شدند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
طراحی
تجربه خودروسازان بزرگ کشورمان یعنی ایران‌خودرو و سایپا، ثابت می‌کند که هرچقدر که یک پلتفرم قدیمی را بزک کنید، باز هم نمی‌توانید از آن خودرویی به‌روز و زیبا درآورید. دانگ فنگ H30 Cross نیز از این قاعده مستثنی نیست. همان‌طور که در بخش قبلی اشاره کردیم، پلتفرم اصلی این خودرو به سال‌های اولیه قرن جاری باز می‌گردد که در آن زمان نیز پلتفرمی مدرن و عالی نبوده است. در نتیجه ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به خودروهایی است که حدوداً ۱۰- ۱۵ سال قبل تولید می‌شدند، نه یک خودروی مدرن و به‌روز. اما مسئله اینجاست که هیچ‌کدام از خودروهایی که در رنج قیمتی H30 قرار دارند، در این زمینه برتری خاصی نسبت به آن ندارند! البته لازم به ذکر است که یک فیس‌لیفت در سال ۲۰۱۳ بر روی این خودرو انجام شده که کمی شرایط را بهتر کرده است. اما همچنان نمی‌توان به طراحی H30 امتیاز بالایی داد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که خودروسازان ایرانی در ساخت وانت از هر خودرویی مهارت دارند، چینی‌ها هم علاقه عجیبی به تبدیل انواع خودروها به کراس اور دارند! دانگ فنگ H30 Cross نیز در واقع همان هاچ‌بک H30 است که کمی از سطح زمین ارتفاع پیدا کرده است. در نتیجه باید توقعمان را از این خودرو در حد یک هاچ‌بک مرتفع پایین بیاوریم. البته اگر از این دید به H30 نگاه کنیم، قطعاً متوجه نکات مثبتی نیز می‌شویم. از جمله اینکه فضای بار و سرنشین آن به‌مراتب از هاچبکی مانند پژو ۲۰۶ بهتر است. با این وجود، آن‌قدر بزرگ نیست که در هنگام رانندگی با آن در شهرهای شلوغ دچار مشکل شویم.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در اولین نگاه به دانگ فنگ H30، ضربه‌گیرهای پلاستیکی سیاه رنگی را می‌بینیم که دور تا دور خودرو را پوشش داده‌اند. این استفاده انبوه از ضربه‌گیرها، هرچند که آسیب زیادی به ظاهر خودرو زده است، اما می‌توان تا حدودی آن‌ها را برای حفظ رنگ بدنه خودرو، آن‌هم در کشور ما که وجود رنگ شدگی بر روی بدنه می‌تواند باعث افت قیمت شدید خودرو شود، توجیه کرد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
یکی از نکاتی که در طراحی دانگ فنگ H30 Cross به‌عنوان یک ضعف می‌توان اشاره کرد، طرح دایره‌ای چراغ‌های مه شکن جلو است که نه‌تنها سنخیتی با سایر اجزای خودرو ندارد، بلکه می‌توان گفت که تا حدودی توی ذوق می‌زند.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
در بخش عقب نیز چراغ‌های عقب که تا سقف کشیده شده‌اند، جدا از اینکه ما را به یاد طرح چراغ‌های عقب ولوو می‌اندازند، باز هم تناسبی با سایر اجزای خودرو در آنها دیده نمی‌شود. اما اگر یک بار دیگر به برچسب قیمتی این خودرو دقت کنیم، می‌توانیم این نکات را نیز قابل اغماض بدانیم.

مشخصات فنی:
به نظر می‌رسد دلیلی که ایران‌خودرو دانگ فنگ H30 را برای تولید انتخاب کرده است، شباهت‌های فنی آن به خودروهای فعلی ایران‌خودرو، خصوصاً پژو ۲۰۶ بوده است. در واقع به دلیل اینکه پلتفرم دانگ فنگ H30 و S30 برپایه پلتفرم قدیمی پژو-سیتروئن طراحی شده است، اشتراکات بسیاری در قطعات و بخش‌های مختلف آن با پژو ۲۰۶ وجود دارد.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، موتور این خودرو همان موتور TU5 است که در پژو ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ و رانا عملکرد خود را پس داده است. این موتور با حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۰۵ اسب بخار و ۱۴۲ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. خوشبختانه دانگ فنگ گیربکس اتوماتیک نه چندان هوشمند پژو-سیتروئن، را با یک جعبه دنده اتوماتیک چهارسرعته ساخت کمپانی ژاپنی معتبر AISIN جایگزین کرده است. در نتیجه قدرت موتور به چرخ‌های جلوی دانگ فنگ H30 Cross منتقل شده و بیشینه سرعت آن طبق اعلام دانگ فنگ به ۱۷۱ کیلومتر بر ساعت و مصرف سوخت آن به ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر می‌رسد. لازم به ذکر است که طبق کاتالوگ های رسمی ایران خودرو، شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۲.۵ ثانیه و بیشینه سرعت آن ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و مصرف سیکل ترکیبی نمونه ایرانی ۷.۰۴ لیتر در هر صد کیلومتر خواهد بود.

سیستم تعلیق این خودرو در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع میله پیچشی دوگانه مستقل می‌باشد.

ایمنی:
متأسفانه ما نتوانستیم هیچ گونه نتیجه‌ای از تست تصادف دانگ فنگ H30 Cross بیابیم. از نظر تجهیزات ایمنی این خودرو مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده در جلو و ترمز دیسکی ساده در عقب، سیستم ترمز ABS+EBD، ستون فرمان جذب‌کننده انرژی، سنسور دنده عقب، سنسور تصادف و سیستم ضد سرقت می‌باشد. کمربند های ایمنی پیش کشنده جلو با قابلیت تنظیم ارتفاع، هشدار باز بودن کمربند راننده، ایزوفیکس و قفل کودک درب های عقب از سایر تجهیزات ایمنی این خودرو می باشند.

تجهیزات:
تجهیزات این خودرو عبارت‌اند از:
رینگ آلومینیومی ۱۶ اینچی، قابلیت تنظیم دستی صندلی راننده در ۶ جهت، کامپیوتر سفری، چراغ‌های جلو هالوژن، چراغ مشایعت تا منزل، چراغ مه شکن جلو و عقب، گرم‌کن آینه، سانروف برقی دو حالته، پاور ویندوز، جا عینکی، گرم‌کن شیشه عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، صندلی پارچه‌ای دو رنگ، غربیلک فرمان چرمی، سیستم صوتی مجهز به پخش CD، MP3 و USB دارای ۶ بلندگو، تهویه مطبوع اتوماتیک، مانیتور ۶.۵ اینچی لمسی به همراه GPS و دوربین دید عقب با قابلیت پخش فایل های تصویری، هندزفری بلوتوث، اسپویلر عقب، صندلی های تاشو عقب و کنسول میانی صندلی های جلو.

Dongfeng H30 Cross
Dongfeng H30 Cross
قیمت و وضعیت بازار:
هنوز قیمت رسمی این خودرو توسط ایران خودرو اعلام نشده است، اما بر اساس شنیده‌ها، دانگ فنگ H30 با گیربکس اتوماتیک در ایران ۴۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قیمت خواهد داشت. این بدین معناست که این خودرو ارزان‌ترین کراس اور بازار داخلی ما لقب خواهد گرفت. همچنین این خودرو یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای افرادی خواهد بود که قصد خرید یک خودروی دنده اتوماتیک را دارند.

در بازار ما و در شرایط فعلی، این خودرو رقبایی مانند لیفان ایکس ۵۰، هاوال M4، فاو D60 و چانگان CS35 را در برابر خود می‌بیند که هیچ‌کدام از آنها نه از نظر فنی برتری ویژه‌ای نسبت به دانگ فنگ H30 دارند و نه از نمایندگی‌های خدمات پس از فروش گسترده ایران‌خودرو بهره می‌برند. برخورداری از موتور TU5 که سالهاست در کشور ما امتحان خود را پس داده است و تعمیرکار و قطعات آن به راحتی در دسترس است، نیز می‌تواند یکی دیگر از مزایای دانگ فنگ H30 Cross در برابر رقبا باشد. هرچند که این موتور در سالهای اخیر با افزایش داخلی سازی و استفاده از قطعات نامرغوب چینی، دچار افت شدید کیفیت شده است و دیگر توانایی‌های بالای TU5 های اولیه فرانسوی را ندارد.

در نهایت به عنوان سخن پایانی می‌توان گفت که در شرایط فعلی بازار، در صورتی که قیمت بیان شده برای این خودرو حفظ گردد و با توجه به علاقه مردم کشورمان به خودروهای دنده اتوماتیک و کراس اوورها و نمایندگی‌های فروش پرتعداد ایران‌خودرو، می‌توان شانس بیشتری برای موفقیت دانگ فنگ H30 Cross نسبت به رقبایی که در بالا از آن‌ها نام بردیم را قائل بود. هرچند که ترکیب پلتفرم قدیمی فرانسوی، طراحی چینی و موتور TU5 ایرانی ترکیب چندان امیدوارکننده‌ای نیست و تا حد زیادی باعث نگرانی ما می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

علیرضا رحیقی

کارشناس ارشد مهندسی برق و نویسنده مقالات خودرویی

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. ایلیا

    ۱۸ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام اون دوستی که گفته بوداین خودرو موتور داغی داره و آمپر آن خیلی بالا میره باید خدمتتان عرض کنم طراحی این خودرو طراحی موتور گرم است (به نقل از کارشناس سایت اسب بخار).

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      طراحی موتور گرم دروغی بیش نیست ! همچین چیزی تو هیچ سایت خارجی پیدا نمیشه ، همچنین اندازه گیر دمای موتور برای هر ماشینی نسبت به خودش نشون میده که برای این ماشین بین ۶٠ تا ١٢٠ علامت گذاری و ٩٠ مثل همه ی موتور ها مقدار نرمال هست . در ضمن تمام منابع خاطر نشان کردند که در صورت افزایش دمای موتور حتما سیستم خنک کننده ماشین چک بشه !
      سایت https://www.cars.com برای نمونه آورده :

      If the temperature gauge consistently shows the engine is warmer than normal, have your cooling system checked ASAP.

      موافقم 1
      مخالفم 0
      1. مهدي

        ۲۵ دی ۱۳۹۵
        سوابق: (14 ديدگاه)

        از اون کارشناس اسب بخار بپرسید این ادعای خودش رو از کدوم منبعی آورده برام جالبه واقعا !
        یعنی کیفیت قطعات داخل موتور tu5 ایرانیزه و چینی اونقدر از لحاظ آلیاژی بالا رفته که توان تحمل دمای بالاتر از نرمال رو داره !!!؟؟؟؟ ???

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. یوسف

          ۲۶ دی ۱۳۹۵
          سوابق: (3 ديدگاه)

          با سلام اصولا موتورهای پژو به موتورهای دما بالا معروفند و طراحی اونها برای دما ی بالا می باشد،موفق باشید

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. محمد امین

        ۶ فروردین ۱۳۹۶
        سوابق: (7 ديدگاه)

        دوست عزیز موتور های گرما دوست
        امروزه موتورها گرمادوست طراحی می شوند
        ودر دمای حدود 90 درجه بهترین کارایی و بازدهی رو دارند.

        شما هنوز توی موتور پیکان گیر کردین؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. مهدي

      ۲۸ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      من الان ٢٠۶ دارم و تمام کسانی هم که پژو دارند میدونند که آمپر دما بالاتر از نرمال وای نمیسه و این یک مشکل جدید و شایدم عمیق در این اچ سی کراس هست ! شمام موفق باشی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مهرداد

    ۲۳ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    آقا هومن شما نوشته بودید لاستیک ماشینتون خارجیه ، میخواستم بدونم فابریک از اول خارجی بوده یا تعویض کردید . چون من نزدیک سه ماهه ماشین را تحویل گرفتم اما با لاستیک بارز و البته حس میکنم خیلی زیاد لرزش را به اتاق منتقل میکنه نمیدونم با تعویض لاستیک خوب میشه یا نه ؟ در ضمن چه سایز با چه فاق لاستیکی و مهمتر از همه چه مارک لاستیکی ممنون میشم راهنماییم کننین منتظرم .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام.لاستیک ها رو بالانس کنید اگر هم میتونید لاستیک خارجی بگیرید.ضمنا سایز و فاق لاستیک رو تغییر ندین چون گیربکس اتومات با تغییر سایز لاستیک ضرایب گیربکس بهم میریزه.تو قدرت و شتاب تاثیر زیادی میزاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.من یک ماه این ماشینو به قیمت 52 از بازار آزاد خریدم.واقعا ماشین خوبیه.راحت کیا اسپورتیج 150 میلیونی رو تو جاده میگیره.امکاناتش و زیبایش واقعا حرف نداره.موتور و گیربکسش عالی کار میکنه.بخرید از انتخابتون پشیمون نمیشد.از این صدردصد چینی ها خیلی بهتره.گارنتیش 60 هزاره و خاطر جمع که ایرانخودرو باید قطعاتش در آینده تامین کنه و اعتبارش از بقیه خودروسازها بیشتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      ایران خودرو هیچ تعهدی نداره ، من الان ٢٠۶ دارم بخاریش خراب شد دوبار بخاری خریدم هر دو بار خراب بود نمایندگی هم نمیرفت زیر بارش تا آخر بعد یه ماه یه مغازه داره گفت بخاری رو هم چینی زدن خراب بوده کلا مرجوع کرده تمام بخاریا رو !!!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. shah

      ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خوب دانگ فنگم چینیه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام.من خریدم واقعا حرف نداره.بسیار ماشین نرم.جادار.پرقدرت و پرشتابی هست.من قبلش مگان 2000 داشتم.این خیلی از مگان بهتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بجای خرید برلیانس یا جیلی یا آریو و ماشینهای تو این رنج قیمت این از همه اینها از همه لحاظ بهتره.صدای تو ماشین با نرم افزار soundmeter تو سرعت 120 کیلومتر 54 بود تو سمند و مگان 67 بود.این یعنی کیفیت برتر.کمکهاش هم نرمه.شتابش هم مثل sd هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    رینگ ماشین 16 هست یعنی یک سایز از سمند بزرگتره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. رضا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    بنظر من بهتر از این باید بری تو رنج بالای 100میلیون تومان.زیر صد میلیون همه امکانات رو داره و خوبیش اینه که ایرانحودرو جوابگوی گارانتی و تامین قطعات هست.قطعاتش هم خیلی هاش از 206 و رانا هست

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مهدي

      ۲۴ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (14 ديدگاه)

      البته شتاب نسبتا خوبی داره اما ایران خودرو اصلا خودروساز مسولیت پذیری نیست ! دل به گارانتی خوش نکنید .؛)

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. ایلیا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    امید وارم که قیمت و به خصوص کیفیت این خودرو ثابت بمونه و حتی بهتر بشه و بعد از اینکه این ماشین تو جاده ها جوابشو.پس داد مشتری ها بدون تردید و اطمینان خاطر این ماشینو خریداری کنند
    و اگر از ایرانخودرویی های عزیز کسی این مطلبو میخونه خواهش میکنم که سر وعده هاتون باشین تا خودرو کشور به جایی برسه که مشتری در مورد خریدش هیچکونه شک و تردیدی به دلش راه نده
    خوش قولی، کیفیت، مشتری مداری و… باید سرلوحه کار باشه و نه….

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. ایلیا

    ۲۴ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان تعداد کمی از استفاده کنندگان این خودرو مدعی هستند ایرادات جزیی در این خودرو وجود دارد بنظر شما مونتاژکاران ایرانخودرو در فرآیند کیفیت تولید این خودرو میتوانند دخیل باشند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. سعید

    ۲۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان میخاستم بدونم کروز فابریک این ماشین تو بازار موجوده؟چون تو نمونه خارجی کروز داره و کلیدشم رو فرمونه. , h’i isj rdlja ]rnvi?
    سوال بعدمم در مورد روکش صندلیه که آیا تو بازار روکش چرمی کیفیت بالاش رو تولید کردن؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۲۹ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (9 ديدگاه)

      سلام.کروز فکر نکنم.ولی آپکوه روکش داره 200 تومان قیمتشه.برای صندوق عقب هم من 206 انداختم بهش میخوره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. عماد لدنى

    ۱ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    یک ماهه این ماشین رو خریدم و از ماشین، امکاناتش، شتابش، گیربکسش (خصوصاً)، هندلینگش، نرمیش، صداى کم داخل کابین و بقیه موارد خیلى راضى هستم . سیستم رهیاب (GPS) خودرو خیلى عالى کار میکنه. حرارت موتور بنظر من کاملا طبیعیه، درسته که درجه همیشه بالاتر از حد وسط رو نشون میده، اما من فکر میکنم که سنسورى که ایران خودرو استفاده کرده، شاید کاملاً کالیبره نباشه چون اگر موتور مشکل حرارتى داشت، باید گاهى بالاتر میرفت یا پایین تر میومد، اما ثبات و پایدارى این درجه نشان از صحت عملکرد موتور رو داره. درب کاپوت رو باز کنید و بادستنون چند دقیقه نگهش دارید، وزن قابل ملاحظه اى داره. در هنگام باز و بستن درب ها خیلى حس بهتر و سنگین ترى نسبت به ٢٠۶ داره که این نشونده ضخامت مناسب ورق خودرو هستش. وجود اسم ایرانخودرو و ایساکو هم به شما این اطمینان رو میده که در هر شهر و روستا و جاده اى باشید، قطعاتش در دسترسه خصوصاً قطعات کوتورش که همون قطعات ٢٠۶ هستش. در این بازه قیمتى انتخاب هاى شما : ساندرو، برلیانس، آریو(زوتى) ، پژو پرشیاى اتومات و پژو ٢٠۶ اتومات و ٢٠٧ اتومات هستش که گیربکسشوو هم اصلاً به خوبى گیربکس ژاپنى نصب شده روى h30 نیستند و چند خودروى چینى دیگه است که ١٠٠٪‏ به شما اطمینان میدم که H30 در این رنج بهترین انتخابه و شاید حتى تا رنج ٧۵ میلیون تومن هم خودرویى با این مشخصات و کیفیت پیدا نشه پیدا کرد. براى اثبات ادعاى خودم شما رو به یک سایت معروف و مرجع اماراتى ارجاع میدم به آدرس :
    http://www.drivearabia.com
    در این سایت به قسمت خرید و قیمت خودرو برید و برند Dongfeng رو انتخاب کنید. ببینید قیمت روز این ماشین رو دقیقا با همین موتور و همین مشخصات در دوبى ۵٨٠٠٠ درهم زده یعنى ۵٨ میلیون در دوبى. اگر بخوایم هرینه گمرکیه مشابه با خودروهاى واراداتى دیگر رو، روش اعمال کنیم یعنى قیمتش در ایران میشه حدود ١٢٠ میلیون، ضمناً بد نیست که به نقد و بررسى این سایت رو هم در مورد این خودرو توجهى بکنید و ببینید این ماشین رو که با رنو داستر و میتسوبیشى asx مقایسه کرده، چه نتایجى گرفته!

    اما چندتا سئوال و مورد :

    ١. صداى پخش خودرو کیفیت خوبى داره، اما حجم صدا کافى نیست. آیا کسى سیستم صوتى این ماشین رو موفق شدت تغییر بده؟ آمپلى روش بستین؟ چطور و کجا گذاشتینش؟
    ٢. اولین دوره بازدید گارانتى این ماشین بعد از چند کیلومتر باید انجام بشه؟
    ٣. لاستیک زیرپایى و روکش صندلیش رو از کجا میتونم بخرم؟
    ۴. کامپیوتر خودرو که مصرف لحظه اى سوخت و بقیه اطلاعات رو نشون میده و در وسط داشبورد نصب شده، ساعتش تنظیم میشه، اما تقویم و بقیه مواردش تنظیم نمیشه. راهى وجود داره؟ شما تنظیم کردین؟
    ۵. متاسفانه جعبه ابزار و کمک هاى اولیه و بقیه اکسسوریهاى خودرو از سوى ایران خودرو در ماشین ارائه نشده، آیا جایى رو میشناسین که این چیزا رو بفروشن؟
    ۶. این ماشین با یک باک بنزین کامل، قاعدتاً باید چند کیلومتر راه بره داخل شهر؟
    ٧. تظرتون در مورد جلو بندى و واکنشهاى ماشین به دست اندازها چیه؟
    ٨. آیا شما هم مجبور شدین کن تایرهاتون رو بالانس کنین؟ چرا؟ نتیجه؟

    ممنون میشم اگه جواب بدین، قطعاً اینها سئوالات دیگر دوستان هم هست.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حامد

      ۸ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (7 ديدگاه)

      با سلام برای مشکل کمی صدا یا باید چهار تا باند تودری خوب یا یه جفت خربزه ای خوب بندازید و امپلی هم میتونید نصب کنید.
      اولین دوره بازدید6 ماه هست .
      لوازم جانبی میتونید از اپکو خریداری کنید.
      برای تنظیم تاریخ وقتی روی ساعت چشمک میزد دست نزنید بصورت اتومات روی تنظیم تاریخ میره سپس تنظیم کنید.
      تو شهر مخصوصا فاصله های خیلی کم مثل کوچه مصرف زیاده و حتی تا15 هم میرسه ولی اگر اتوبان باشد حتی با ترافیک زیر 10 میرسه چون باید درجه به 90 برسه تامصرف دقیق بشه و دنده 1 و 2 مصرفش خیلی بالاست .
      از لحاظ نرمی و جلوبندی فکر میکنم خوب عمل میکنه و ضعفی نداره.
      از لحاظ لاستیک و رینگ اکثرا مشکل دارن و بالانس نمیشن و من مجبور شدم لاستیکش خارجی بندازم تا اکی بشه ولی بازم بسختی بالانس شد چون رینگاشم 2 تاش مشکل داشت.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. ناشناس

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان…
    من میخوام با بودجه ۵۰ ملیون ماشین بخرم اما موندم بین دانگ فنگ و تندر ۹۰ دنده اتومات …
    لطفا دوستانی که این ماشینو امتحان کردن بگن این ماشین چطوره؟ از نطر مقایسه موتور ویربکس که بعضیا گفتن مشکل داره و این حرفا…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. علیرضا

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    حتی اچ30که قطعات موتورش بوش آلمان بودشده بوش چین…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. علیرضا

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    دوستان دقت کنید دلالهای خودرو این خدا نشناس ها اینقدر نسبت به خودرو اچ30 بد گفتن که من و امسال من اشتباه کنیم من که کلاه سرم رفت و رفتیم حواله های اچ 30 را فروختیم و رفتیم استپ وی خریدیم به خیال خودم که اچ 30 موتورش ضعیف وو در صورتی که برعکس در امد موتورش اصلا قابل مقایسه با رنواستپ وی یا ام وی ام ایکس 33 یا تیگو حتی رده قیمتی خودرو های 80 میلیونی هم نیست بخدا کلک خوردم سوار شدم باور نمیکردم اینقدر اچ 30 عالی باشدخدا نسازه برای اونهای که مردم منحرف کردن امروز سوار یکی از اونها شدم به جان خودم باور نمیکردم فرمان گیربکس ابشنها ووو خدا به زمین بزنه اونهای که مردم برای سود خودشان منحرف میکنن یک بار سوار شوید همان دنده عوض کردنش به صد تا ماشین چینی میارزد کلاه سرتان نره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حامد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان تجربه 2 ماه h30 سواری:
    در اول کار از لحاظ شتاب و مصرف زیاد جالب نبود ولی رفته رفته بعد از 1000 کیلومتر هم شتاب خوب شد و هم مصرف بهتر شد. البته مصرف در مسیرهای کوتاه تقریبا زیاده البته در مسیرهایی که فقط به دنده 1و 2 نیازه و مصرف بالای 13 تا هست ولی در اتوبان حتی با ترافیک مصرف میاد روی 9 تا و در جاده به 6 هم میرسه . به نظر بنده از لحاظ شتاب و سرعت کم نمیاره حتی سربالایی ولی از لحاظ صدای موتور موقع گاز خوردن یکم ازار دهنده هست و من توقع صدای کمتری داشتم . ولی درجا انگار ماشین خاموشه و اصلا صدا نداره و من فکر میکنم صدا بیشتر از گیریبکس تولید میشه تا موتور. از لحاظ نرمی و جلوبندی بسیار بی صدا و نرم هست و در جاده نیز نرم و خوبه فقط صدای باد زیاد میاد اونم فکر کنم بخاطر باربند باشه که صدا تولید میکنه و همش فکر میکنی شیشه یکم پایین مونده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. حامد

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    ادامه نظرات:
    از لحاظ خرابی هم ظاهرا مثل بقیه محصولات ایران خودرو شانسی هست ماشین من خداروشکر فقط یکم روغن ریزی از واشر درب سوپاپ داشت که با تعویض واشر حل شد ولی یکی از دوستان بعد از چند روز استفاده دیسک ترمز چرخ عقبش قفل کرده و ماشینش بردن نمایندگی و گفتن جنسش فعلا نیست و شاید یک هفته تا چند ماه طول بکشه تا جنساش بیاد . و یکی از ضعفای این ماشین همین مشکل جنس مخصوصا بدنه هست که فعلا اصلا موجود نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهرداد

    ۱۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام
    لاستیکهای ماشین من بارزه ، الان بهترین و نرمترین لاستیک که اصلی باشه چه مارکیه
    در ضمن فکر میکنین فاق لاستیک هم بیشتر بشه بهتره ؟ چون یه کم لرزش دست اندازها را منتقل میکنه به اتاق من قبلا 206 SD داشتن اینقدر تو سرعت نمیلرزید البته زیر و بندش خیلی عالی و توپه.
    ممنون میشم راهنماییم کننین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. مسعود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام دوستان تجربه 19روز رانندگی با h30
    1)مصرف داخل شهر از صدی 13.5 هم گاهی بیشتره
    2 )سرعت از 100به بالا فرمان میزنه
    3 )از سرعت 90به بالا صدای باد داخل اتاق میاد
    4 )من تا حالا ماشین اتومات دیگه سوار نشدم که با اون مقایسه کنم ولی نسبت به ال90که قبلا داشتم اصلا شتاب نداره
    5 )بعضی وقتها توی دست اندازها ضربه بدی به فرمان میزنه
    دوستی که فرموده توی اتوبان مصرفش کم میشه درست ولی اکثر رانندگی داخل شهر وترافیک هست
    در مجموع به نظر من ماشین خیلی عالی و خوبی نیست بعضی از دوستان چون خودشون این ماشین را دارن دوست ندارن بگن بده ولی بنده برای اثبات صحبتهام اصفهان هستم اگر کسی دوست داره بیاد امتحان کنه آدرس و تلفن میگذارم البته بشرطی که دوستان پدال شماره را بگذارن***

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. شهریوری

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اقا مسعود مصرف بعداز یه مدت درست میشه و به زیر 9 میرسه. اما مشکلات دیگه ای که گفتید متاسفانه درسته . فرمون (خیلی کم) میزنه . نه تنها صدای باد بلکه صدای موتور داخل میاد. ولی شتابش بدک نیست. سیستم تعلیق هم راضی کنندست.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  19. محمدرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام ما ایرانی ها خیلی بحال هستیم یک ماشین با اطاق ده سال پیش چینی و یک موتور قدیمی چینی البته با اصالت فرانسوی(یک زمانی) بهمون میدن کلی هم ازش تعریف میکنیم عادت ما این است تا وسیله ای را داریم به به چه چه هست بعد که فروختیم اه اه است و بدترین وسیله یاد باد آن روزگارانی که بیوک و شوولت وبنز میساختیم که اگر ادامه داشت الان جز بهترین سازنده های خودرو بودیم نه مونتاژ کننده چشم بادامی های کپی ساز

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ایلیا

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام بعلت عدم تحویل بموقع از طرف ایران خودرو
    بنظر میرسد در پیش فروش امروز استقبال چندانی از خرید این خودرو نشود

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با توجه به اینکه بعضی از دوستان از ماشینشون راضی و بعضی ناراضی هستن چند نتیجه میشه گرفت
    ۱ – احتمالا مثل بقیه تولیدات داخلی خودروی تحویلی شانسی در میاد یعنی یا خیلی خوبه یا خیلی بد
    ۲- خواهشا اونهایی که h30 دارن و نظر میدن ماشین قبلی رو که سوار شدن نام ببرن اصولا نظر کسی که قبلا سوار پراید شده با کسی که قبل از این سوار ماشین های بالای ۱۰۰ میلیون شده خیلی با هم فرق میکنه
    ۳ -شاید اونهایی که از خوبی این ماشین میگن از نفوذیهای ایران خودرو باشن و اونهایی که از بدیش میگن از رقیبها باشن
    به همین خاطر من ۳ اسفند ثبت نام کردم ولی منتظر می مونم ببینم واکنش بازار و مردم نسبت به این ماشین چیه فک کنم فرصت کافی تا موقع تحویل داشته باشم
    موفق باشید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. ایلیا

    ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (48 ديدگاه)

    سلام دوستان بعد از گذشت دو سال صاحب اول و آخر این ماشین خودتون هستید من که حوالم را فروختم رفتم ساندرو استپ وی ثبت نام کردم وقتی کیفیت پایین و فانتزی باشه آپشن به چه درد میخوره خودروهای چینی معمولا بزک شده به دست مصرف کننده میرسه اچ سی کراس گیربکس خوبی داره و موتورش هم بد نیست ولی بقیه قطعات که چینی هستند چی و یا اطاقش که با این وزن سنگین بعد از دو سال چه وضعیتی پیدا میکنه خدا میدونه این خودرو باید تست دراز مدت بشه و تا آن زمان بنظر من ثبت نامش اشتباه است

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. مسعود

    ۲۲ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (17 ديدگاه)

    سلام دوستان من بار دوم هست که در مورد این لگن نظر میدم الان 52روزه که این آشغال به تمام معنای ویران خودرو را سوارم و سخت پشیمان از خریدنش هستم من ال90مدل 90 داشتم فروختم و اینا خریدم و سخت از کرده خود پشیمانم خداوکیلی و به جان بچه ام در برابر ال 90که میذارم یک آشغال به تمام معنا از هر نظر .اگر دوستان این سایت شماره من را میگذاشتن بهتون ثابت میکردم که چقدر ماشین بدی هست تو را خدا پولتون را مثل من و امثال من توی چاه نندازید متاسفانه خیلی از دوستان چون خودشون دارن نمیخوان بگن چه افتضاحی سوارن .برید یه 317( ساندرو )بخرید یه چرخش به این آشغال میرزه. گول به ظاهر آپشنای این ماشین را نخورید
    افتضاح افتضاح افتضاح ووووووافتضاحه حالا خود دانید

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. رضا

      ۹ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خب بفروشش…. خوشبختانه افت قیمت نداره که….

      موافقم 0
      مخالفم 0
  24. حسین

    ۲۴ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده خدا از اول بگو برید ساندرو بخرید دیگه اینقدر صغری کبری چیدن نیاز نیست .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. آرتا

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقایون داداشا وجدانا یکی بیاد بگه توی این رنج قیمت ماشین ها دیگه اصلا ایراد ندارن ؟!
    دوم موتور و گیربکس که چین نیست همین موتور روی 206 و الا ماشالا خودروهای دیگه وطنی هم هست اونجا مشکل نداره
    این بندگان خدا تازه گیربکس ژاپن به علاوه یک سری
    تجیهزات بهتر . حداقل از قیافه و داشبورد 206 بهتر گذاشتن
    قطعا ماشین ایراداتی هم داره ما که توی ایران سنگ کاغذ قیچی بازی میکنیم میریم ماشین میخریم اخرش . ….
    من این ماشین ندارم. الان از تو تراس داشتم نگاه میکردم ماشین جدید دیدم کنجکاو شدم برسی فنی ماشین. 206 با گیربکس بهتر و ظاهر بهتر حالا باد میاد داخل خوب بیاد مابقی نمیاد ؟
    گرم میکنه رادیاتورش احتملا تک لول برید دو لول بذارید
    رنو ماشین بدی نیست ولی جعبه دستمال کاغذی رو چرخ و موتور واسش گذاشتن شده ماشین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. امین

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بین چانگان cs35 و h30cros کدوم خوبه به چه دلیل ما ثبتنام کردیم واسه حواله تحویل تیر یا خرداد هسش من موتورش رو دیدم همون tu5 ایران خودرو فقط همینو داره انگار
    اگه h30 خوبه یا بده چرا ؟؟؟و اگه چانگان cs35خوبه یا بده چرا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. امین4319

    ۴ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام بین چانگان cs35 و h30cros کدوم خوبه به چه دلیل ما ثبتنام کردیم واسه حواله تحویل تیر یا خرداد هسش من موتورش رو دیدم همون tu5 ایران خودرو فقط همینو داره انگار
    اگه h30 خوبه یا بده چرا ؟؟؟و اگه چانگان cs35خوبه یا بده چرا؟؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ALIREZA

      ۵ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (5 ديدگاه)

      دوست عزیز. این دوتا ماشین دردو رده قیمتی متفاوت هستن که به نظر من هردوشون در محدوده قیمتی خودشون خوبن. من حدود 2000 کیلومتر تا الان با اچ 30 رانندگی کردم. مشکل خاصی ندره. نرمی فوق العاده و گیربکس با عملکرد خوب از نقاط قوت این ماشینه. موتور تی یو 5 هم که نیاز به توضیح نداره. چانگان سوار نشدم ولی فکر کنم اونم ارزنده ست به نسبت قیمت

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ALIREZA

    ۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    دوستان اچ 30 سوار. یک سوال دارم اگر اطلاعاتی دارین ممنون میشم راهنمایی کنید. هنگام روشن کردن رهیاب پیغام میده : ((پورت جی پی اس پیدا نشد))…..باید برم نمایندگی ایرانخودرو؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. سید دیباجی

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان
    من از قبل از نوروز 96 می خام h30 بخرم ولی واقعیتش می ترسم که خوب در نیاد. موتور و گیر بکسش به تناسب قیمتش به نظر میاد خیلی عالی باشه ولی اتاقش هم خیلی مهمه .
    لطفاً راهنمایی بفرمایید ثبت نام کنم یا خیر؟؟؟؟؟؟
    بی نهایت سپاسگزارم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. ایلیا

      ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (48 ديدگاه)

      سلام به اطاق این ماشین در دراز مدت نمیشه اطمینان کرد و ممکنه خودشو بندازه بنظر من ساندرو استپ وی گزینه مناسبتریه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  30. 09155159794

    ۲۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام به همه عزیزان
    من 15 ساله انواع ماشینهارو داشتم یا با اونا رانندگی کردم از سوناتا تا ال90 و پراید و وی 9 پژو تا جیلی
    پس بدون هیچ گونه موضع گیری خاص باید بگم ماشین اچ 30 واقعا در حد قیمتش عالی
    1- فرمونش برقی نیست ولی بسیار نرم میباشد
    2- در گیربکس اتوماتش تعویض دنده مثل سوناتا نیست ولی 10 برابر بهتر و نرم تر از پژو وی 9
    3-ترمز عملکرد خیلی خوبی داره
    از نظر فضای داخلی هم بازه و جای نشستن عقب و جلو خیلی راحته
    نهایتا به نظر بنده با این قیمت بینظیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا