ایران خودروایستگاه خبر

رونمایی از رانای هیبریدی با نام دونیرو

با حضور رییس جمهوری، از خودروی سبز ایران‌خودرو با عنوان دونیرو به عنوان یکی از طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی، رونمایی شد. دکتر روحانی در پایان جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از دو دستگاه خودروی برقی-بنزینی رونمایی و در اقدامی نمادین در محوطه ساختمان مرکزی با یکی از این خودروها رانندگی کرد.

رانا دونیرو هیبریدی
رانا دونیرو هیبریدی
پیمان صالحی، رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در توضیح این طرح، بیان کرد:

خودروی دونیرو توسط شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) و با کارفرمایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران تولید و امروز با حضور رییس جمهوری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و اعضای هیئت دولت رونمایی شد.

خودروی دو نیرو، هیبریدی است و با نیروی برق کار می کند و در صورت شارژ کامل باطری تا مسافت ۸۵ کیلومتر حرکت می کند. همچنین در این خودرو موتور بنزینی طوری طراحی شده است که از این موتور تنها برای شارژ باطری استفاده می شود و برای حرکت خودرو کاربردی ندارد.

رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
صالحی در خصوص اهداف ساخت این خودرو، گفت:

خودروی دو نیرو یک خودروی دوستدار محیط زیست است و برای حفظ محیط زیست کاربرد دارد و باعث کاهش آلایندگی های محیطی نیز می شود.

رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رونمایی از رانا دونیرو هیبریدی
رییس مرکز طرح های کلان ملی فناوری معاونت علمی درباره اعتبار این طرح، بیان کرد: با مشارکت معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ۹۰ میلیارد ریال برای این طرح کلان ملی هزینه شده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۱۴ دیدگاه‌ها

  1. حامد

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    قدم مثبتی میتونه باشه به شرطی که اولا تولیدش کنند و دوما دروغ نگفته باشند. امیدوارم!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mahmood

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      قدم کاملا مثبتی برا جیب بعضی‌ها داشته اینو مطمئنم!

      ۹۰ میلیارد!؟!؟!؟!؟

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. amin

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (46 ديدگاه)

      اینا ی طرح کانسپته برای اثبات توانایی های خودرو ساز های وطنی

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. yekta

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (33 ديدگاه)

    فکر کنم یک رقیب دیگه به مکلارن P1 ، پورشه 918 و فراری لافرارا اضافه شد :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. شایان

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1355 ديدگاه)

    اون دبه دوغ چیه دیگه خدا وکیل صنعت اتومبیل کشورو نگاه

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. Mohsen610

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (41 ديدگاه)

      سلام داداش تکه جالبی بود کلی خندیدم متشکرم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        سلام داداش محسن خواهش میکنم

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. ReZa

          ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (65 ديدگاه)

          ایول شایان جووون!!!!!دمت گرم!!!!

          موافقم 0
          مخالفم 0
        2. شایان

          ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (1355 ديدگاه)

          خواهش میکنم آقا رضا

          موافقم 0
          مخالفم 0
      2. داداش!

        ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        تکه!؟؟؟
        منظورت همون تیکس دیگه؟!!

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. armin

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (421 ديدگاه)

      یجوریه انگار کاپوتو نمیشه بست :))

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. شایان

        ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (1355 ديدگاه)

        آره فکر کنم دبه رو باید خم کرد جاساز کرد در حالت بسته والا کاپوت بسته نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    3. yekta

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (33 ديدگاه)

      اون برای طرح بعدی، انشالله میریم که هیبریدی دوغی ، برقی رو داشته باشیم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
  4. مسعود

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    آشغال …….
    فقط 9 میلیارد تومن پول مردم ریختن دور چه قدمی ؟ به چه سمتی؟ برای چی ؟ حتما مثلا میگید تو بحث خودروهای هیبریدی خودکفا شدیم
    چه کشکی چه دوغی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1484 ديدگاه)

    اگه به تولید برسه خیلی خوبه
    اسم قشنگی هم داره،یاد رابرت دنیرو افتادم :D

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. احمد فقط سوپراسپرت اونم ایتالیایی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1170 ديدگاه)

    با تولید این حتما خواستن جلوی ورود خودروهای هیبریدی و الکترونیکی بدون گمرک رو بگیرن.من که چشمم آب نمیخوره ایران خودرو بتونه تولیدش کنه.
    یه لحظه جا خوردم گفتم شاید تو ژنو بردن رونماییش کردن .بعدش به خودم کلی خندیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. alireza

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    صنوق عقب رو پر از باطری کردن افتخار هم میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. saleh.cars.motorcycles

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (467 ديدگاه)

    دستشون درد نکنه
    اما کلی راه مونده تا روزی که بخوایم به صنعت خودروی کشورمون افتخارکنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      کلییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی به توان ………

      موافقم 0
      مخالفم 0
  9. سعید

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (222 ديدگاه)

    شترگاو پلنگ هیبریدی …!!!؟

    این که نشد خودروی هیبریدی …

    خوب اگر اینطور باشه صندوق عقب پیکان هم میشه چند باطری گذاشت و وصلش کرد به یه موتور برقی به جای موتور خودش و دوباره یه 40 سال دیگه به نام خودروی هیبریدی به مردم فروختش و چون خودکفا هستیم پس نیازی هم به واردات خودروی هیبریدی نداریم تازه می تونیم به سوریه و ونزوئلا هم صادر کنیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. میثم

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (59 ديدگاه)

    در کل حرکت خوبیه. چرا چیزی از مشخصات و قدرتش نزدید؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. RETOLEX

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      این که تولید نمیشه
      مشخصاتش رو بگن یا نگن چه فرقی داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  11. RETOLEX

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    امیدوار هستم ایران خودرو پیشرفت کنه
    امیدوارم……………………………………..
    ولی افسوس همیشه ما رو نا امید میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. RETOLEX

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    خواهش میکنم همه جواب بدن
    چه راهی برای درست شدن ایران خودرو وجود داره؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      به نظر من اولا خصوصی بشه دوما از خودرو سازهای بزرگ دنیا دعوت وحمایت بشه سوما بازار آزاد بشه

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. mehran911

        ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
        سوابق: (2025 ديدگاه)

        منم با حسین عزیز موافقم
        ولی باید اینم در نظر گرفت اگه اینجوری که حسین میگه بشه ایران خودرو درست نمیشه ورشکست میشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. اریک

          ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
          سوابق: (103 ديدگاه)

          باید مسیر فاضلاب های شهر را از آنجا عبور بدهند تا با حمله موش ها طائون به وجود بیاد و طائون سیاه ریشه این طراحی کثیف، چه در سیاست قضیه و چه در ظاهر رو از بین ببرد.

          موافقم 0
          مخالفم 0
  13. mehran911

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2025 ديدگاه)

    واقعا ممنونم از پدال بخاطر این پست

    امیدوارم این اولین و آخرین طرح خودرو هیبریدی نباشه چون واقعا فاصلشون با خودرو ساز های بزرگ قابل تصور نیست چون تکنولوژی خودرو های هیبریدی در دنیا در حال رسیدن به تکامل هستش ولی ما تازه شروع کردیم!!!

    یه چند وقت پیش داشتم در مورد سیستم سلول سوختی (هیدروژنی) کمپانی bmw تحقیق می کردم و حالا میبینم تفاوت خودرو سازی ایران و آلمان واااااااااااااااااااااااقعا قابل تصور نیست یعنی واقعا !

    به دوستان توصیه میکنم در مورد اولین ماشین هیبریدی جهان که ساخت پروفسور فردیناند پورشه است تحقیق کنن مخصوصا در مورد سال ساختش

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. اریک

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (103 ديدگاه)

      با این محصولات تا چند وقت دیگه همه جا رو به چرنوبیل تبدیل می کنند.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ehsan

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    راه جدید […] از بیت المال به اسم پروژه های هیبریدی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. حمید

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    چه خبره؟ فک کنم 200 کیلو به وزنش اضافه شده . کلا فضای بارم دیگه نداره. الان یادم نیست کدوم خودرو هیبریدی بود با این که یه موتور بنزینی و سه موتور برقی داشت کلی فضای بار ، هم پشت هم جلو داشت. خدایی توانایی مهندسی کشورمون از اینا بالاتره ولی بازم شروع خوبیه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با سلام
    1-احتمالا چون تو سطح ی خودروساز توان و سرعتش خیلی خیلی بد و خنده دار بوده چیزی ذکر نشده
    2- رانا خودش خیلی جادار بود، صندق عقب هم نداشته باشه… خخخخخ
    3- بنظرم در حد یک پروژه سطح بالای دانشجویی خیلی خوبه
    4-اگه ی تومان هم پول گرفته باشن تا محصول جدید تولید کنندو محصولشون رو تو بازار انحصاریشون بفروشن و دولت هم به جای این که حق مردم رو مطالبه کنه سرمایه بشون داده باشه بدا به حال ما…
    در اخر اینم بگم که اگه با ی بار شارژ بتونه چند صد کیلو رو 85 کیلومتر ببره بد نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. مهران

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    همین الانش از تو همین عکسا و توضیحات ناقص خیلی اشکلات داره
    اول 85 کیلومتر در مقایسه با اروپایی ها و ژاپنی ها خیلی کمه
    دوم به جای اینکه باتریارو بزارن تو صندوق باید باید مثل همه میزاشتن کف خودرو که مرکز ثقل هم پایین بیاد
    سوم اون مانیتور چیه که به زور اون جلو چپوندنش؟ نمیتونستن مثل آدم جاسازیش کنن؟مثلا یه شرکت میلیارد دلاری ساختتش
    چهارم هیچ جای دنیا خودرویی که هنوز کامل نشده رو رونمایی نمیکنن
    پیشاپیش به دوستانی که میخوان دیسلایک بدنو بگن چقدر بد بینم باید بگم که اگه به دانشجوها و استادای یه دانشگاه خوب 1 میلیارد بودجه میدادن بدون شک چیز بهتری از آب درمیاوردن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. armin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    یه همسایه کره ای داریم که از طرف هیوندا اومده واسه طراحی و نصب ایربگ پراید….حالا خودتون فکر کنید خودروی برقی کار ایناس واقعا ؟:))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. سرباز

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باید اطلاعات دقیق تری بده.این مهمه که اون یکی موتور بنزینی چیه ، ساخت کجاست و حجمش چنده!!!! نکنه چینی باشه و پرمصرف و کم بازده.
    ثانیا ماشینی که به این شیوه داره کار میکنه نباید نیاز به این همه باتری توی صندوق عقب داشته باشه.چون جریان تولیدی باید به وسیله موتور الکتریکی مستقیم استفاده بشه ونیازی به شارژ نداره.
    این دیگه چجور هیبریدیه !!!!!!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. farzam

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    شرط میبندم الکیه
    آخه ماشین هیبریدی که از موتور برای شارژ استفاده میکنه فقط جعبه دنده نمیخواد. ولی توی ماشینو که نگاه کنین دسته دنده داره. و اگه جعبه دندشو بر میداشتن باطری هارو به جای صندوق میذاشتن جای جعبه دنده.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      دسته دنده برای اینه که دنده عقب یا جلو یا وضعیت پارک قابل تعیین باشه.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  21. مهدی ناصری

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بعد از هشتاد کیلومتر باید چیکار کرد؟!!!
    البته عجب صندوق عقب جاداری داره!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اینجوری کار میکنه که شب تو خونه میذاری شارژ بشه (مثل موبایل). بعدش صبح 80 کیلومتر بدون روشن شدن موتور بنزینی در وضعیت برقی راه میره. اگه خواستی بیشتر راه بره و فرصت شارژ مجدد نداشتی، موتور بنزینی خود بخود روشن میشه. مشابه خارجیش هم چند نمونه تولید شده.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  22. ahmad

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (136 ديدگاه)

    9 میلیارد تومن تحقیقات واسه این!
    منکه تو کتم نمیره و هیچ چیز خاصی در این خودرو هیبریدی نمی بینم. اینو بدی به دانشجو ها با ده میلیون هزینه خیلی بهتر درست میکنن!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. h112

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    بلا به نسبت زارت…
    مسولین محترم تو رو خدا برا مردم اینجوری نسخه نپیچید که حال ما از دست شما بجوری بد شده….
    مردانه اگه نمیتونید خودرو درست حسابی با قیمت خوب بسازید…واردات رو رونق بدید…
    خندم میگیره به بعضی ها تو پدال که چقدر امیدوار شدن….آخه این چیه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. ارمان

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    اقایون خانوما یه سر برید نمایندگیهای ایران خودرو از دست رانا مینالن حالا بیا در خواست بزنی یه بلایی سره این باطرسشو اینا بیاد باید 8 سال صبر کنی فکر کنم
    یکی به اینا بگه ماشین با باطری قلمی کار نمیکنه شاید نمیدونن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. Alireza.599

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اومده تا خرخره باطری گذاشته توی صندوق عقب بعد اومده اسمشو گذاشته Hybrid خوب این عمه من هم میتونست انجام بده!
    و دیگه هیچ جایی برای گذاشتن اوازم در صندوق نیست ولی هیچ اشکالی نداره چون این خودرو تولید نمیشه بهتون قول میدم چون اگر میخواست تولید شه خودتون میدونید چه جشنی خبری … تو تلوزیون پخش می‌کردند.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. armin

    ۱۴ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (421 ديدگاه)

    سامسونتم به زور جا میشه تو صندوقش :)))

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. حسین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    برخی منابع گفتن نوربرگرینگ رو در6:35ثانیه طی کرده راست و دروغشو نمیدونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. آرش

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    کار تحقیقاتی خوبی بود ولی نه با این همه پول … پس فردا میخوان این پولارو بکشن رو سمند و پژو و از مردم پس بگیرن
    چند تا سوال
    اولا ماشین قحط بود ؟ رانا که کلا چیز داغونیه از همه نظر
    دوما موتور بنزینی در حرکت خودرو تقشی نداره ؟ چرا ؟ نمیشد همونطور که ماشینو حرکت میداد باطریا رو هم شارژ میکرد ؟
    عجب مهندسی پیشرفته ای
    فقط برا دهن پرکنیه ولی خوبه برای شروع گرچه امیدی هم بهش نیست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. oz

      ۱۱ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      علتش اینه که به طور کلی با موتور بنزینی بازده ماشین حدود 15 درصد در جاده و حدود 3 درصد در شهر هستش.

      با این نوع کارکرد موتور بازده ماشین به حدود 25 درصد میرسه…

      در واقع میشه یه صرفه جویی فوق العاده…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  29. ارش

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (122 ديدگاه)

    حداقل یه خلاقیت ظاهر هم نداده اند.این مهندسای ایرانی تا کی مخشونو اک بند نگه میدارن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. امین

    ۱۵ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    همه ما به عنوان ایرانی دلمون میخواد کشورمون پیشرفت کنه و همه مردم بتونن نسبت به درآمدشون و تلاششون بهترینها رو داشته باشن ولی حیف که تنها چیزی که تو این مملکت رعایت نمیشه احترام به حقوق جان و مال مردم هست این رو میشه از تولیدات داخل قوانین و سیاستها فهمید. یه سر به سایتهای فروش و روزنامه ها نیازمندیها بزنید پژوی 206 سال رو اکثرا گذاشتن برای فروش این یکی از نمونه ها هست

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا