ایران خودروپژو

سمند SE بخریم یا پژو 405 SLX

مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.

samand SE
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟

405 slx front
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !

خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.

405 slx rear
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما  استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX  میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.

405 slx interior

هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که  ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و  رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و  موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. رامین

    ۲۷ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان خسته نباشین من نمایشگاه ماشین دارم الان بهترین خودرو بین خودرو های 405 پارس و سمند پژو405 SLX از همه محبوب تره و جذب مشتری بالایی داره و از همه لحاظ از سمند مخصوصا و از پارس بهتره پیشنهاد میکنم هرکی قصد خرید خودرو داره حتما 405 بگیره…یاعلی

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام
      رامین جان کاملا درست میگه
      مخصوصا 405 داشبورد جدید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. مسعود

    ۱۵ بهمن ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من خوشبختانه تا حالا تصادف نداشتم ولی یکی دو بار تا حد تصادف شاخ به شاخ رفتم که هر دو بار هم مشکل از راننده مقابل بوده که انجراف به چپ سر پیچ داشته . سر همین قضیه خیلی می ترسم که خدایی نکرده اتفاقی بیفه برای خودم یا خانواده ام.
    الان یک پژو 405 SLX نوشتم که اسفند می دهند. توی این چیزهایی که خوندم انگار پژو 405 یک ستاره ایمنی گرفته و پژو 206 چهار ستاره. توی اخبار روزمره هم تا حالا مرگ و میر زیادی از پژو 206 نشنیدم. با این پولی که دارم فکر می کنید اگه یه پژو 206 مدل 90 تمیز بخرم بهتر نیست ؟ چون مدلهای بعد از 90 اش هم انگار بومی سازی شدن و خیلی خرابی داشتند از گیربکس گرفته تا سیستم برق.
    سمند هم البته می شه با این پول گرفت که به خاطر مصرف سوخت و البته دید نامناسبی که از درون اتاق داره زیاد راقب نیستم.

    خدایی کاش می شد لااقل وقتی آدم حقوق دو ساله اشو می ده یه ماشین از نظر ایمنی خیالش راحت باشه. سه سال پیش می خواستم یه مگان لیزینگی بخرم 28 تومن از ترس اینکه نتونم اقساطش رو بدم نخریدم الان مجبورم با 30 ملیون تومن این آشغالای از رده خارج رو بخرم.
    خدایی مگه حقوق ما چقدر زیاد میشه که یهو باید همچین شُکی رو تجربه کنیم؟!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. علی

      ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
      سوابق: (5 ديدگاه)

      سلام مسعود جان
      بابا هیچ اینطور نیست که تو فکر میکنی
      تعداد 405 موجود در کشور 20برابر 206 هست
      به ازای 50تا405 یه دونه 206 هست
      درنتیجه احتمال اینکه تصادفات 206 کمتره .فکر میکنی حتما بهتر از 405

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. باطریساز

      ۲۰ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      جان برادر…اگر بتونی یه تندر 90 بر حسب مقدار بودجه ایی که در اختیار داری(منظور مدل تولیدش) بخری از هردوی اون قبلی ها بهتره.405slx که چینی آشغال.قطعاتش هم به درد نخور.206 هم یه ماشین نرم که مدلهای جدیدش کارنکرده معیوب اند.ولی تندر اولا بسیار محکم و مصرف کمی داره وجالبتر اینکه قطعات جالبی از نظر کارکرد داره…

      موافقم 0
      مخالفم 0
  3. محمد

    ۴ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من بین سمند ای اف سون و پزو slx tu5 موندم ممنون میشم راهنمایی کنین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. نيما

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنظر من 405 یه خودروی استاندارده که اگه حتی تولیدشم متوقف کنن من باز همینو انتخاب میکنم تنها ایرادش مصرفشه …. حداقلش اینه که ترکیبی نیست مثل خودروهای جدید ایران خودرو… و احساس امنیت میکنیم…………………………………………………………………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. سعید

    ۲۲ فروردین ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان .من یک 405slx ثبت نام کرده بودم که مدتیه تحویلش دادن .خیلی ماشین خوبیه .بدنش خوشکل و اسپرت تره نسبت به glx .طرح داشبورد جدیدشونم قشنگتره .از نظر موتوری هم که حرف نداره .به نظر من کار اشتباهیه که بخوایم 405 tu5 رو با سمند مقایسه کنیم .مخصوصا با اون موتور قدیمیشون

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. 09124547028

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دوست عزیز شما ماشینو تازه گرفتی الان داغی. موتور EF7 سمند خیلی بهتر از موتور TU5 هندی رانا و 405slx هست. بعدشم به داشبورد جدیدش نگاه نکن. بذار یک سال بگذره بعد که به صدا افتاد کلا. بیا این موضوع رو هم بگو.

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. ادم عاقل

        ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        دوست عزیز استهلاک ای اف سون خیلی بیشتر از TU5 و XU7 هست اگه سرسیلندرماشین از بین بره باید خرج میلیونی برای ای اف سون کرد
        نمیگم TU5 بی خرجه ولی حداقل تعمیرکاراش زیاده

        موافقم 0
        مخالفم 0
  6. siavash

    ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان من یه پزو 405 SLX مدل 94 ثبت نام کردم میخواستم بدونم سفیدش بهتره یا نوک مدادی لطفاً من رو راهنمایی کنید . متشکم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amir

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام .رنگ سفید بهتره.جون اگر رنگ نوک مدادی برداری به دلیل این که رنگ گرم هست کولرش خنک نمیکنه و تمام گرما رو به خودش میگیره.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  7. متین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان
    پدر من یه پژو 1.8 سال 83 داره از همون موقع هم نگه داشته خب ماشین تا چند سال دست من بوده و رک و پوست کنده بگم اون پژو ها دیگه نیست تو بازار! سال 92 یه پژو مدل 90 خریدم 27 تا کار کرده بود ماشین کلی بهش رسیدم انصافا جیگر بود کیلومتر تقریبا 45 هزار به بالا بیچارم کرد ماشین جوش آورد ( من خدایی به ماشین میرسم و خرجش می کنم منتهی این لا مصب به هیچ صراتی مستقیم نبود) پمپ بنزینش سوخت و هزار و یک درد دیگه دلم نمیومد ولی با کلی ضرر فروختمش مصرف بنزینشم زده بود بالا. مهر ماه 93 یه سمند ال ایکس ای اف 7 صفر خریدم موتورش خدایی خیلی جون داره ماشینم خوب و راحت بود چنتا مشکل داشت : 1- قطعات داخلیش از همون روز اول سرو صدا داره خلاصه اینجارو سفت کن اونجارو گریس بزن کلی صدا هاشو کم کردم ولی هر روز از یه جا یه صدا در میاد دیگه عادت کردم بقول مکانیکا صدا ضبط و زیاد کنم قفل در های جلو کیفیتش پایین بود جفتشون گیر کردن خودم با بد بختی باز کردم رونشون کردم و کلی ایرادات این تیپی! بدبختیش 2 تا هست 1 فرمون سفته و تو چرخش فرمون خیلی میلرزه که بخاطر پمپ فرمون داغونیه که اینا گذاشتن عوضشم نمی کنن می گن باید وایسی تمومشه گارانتیش بعد با یه مدل زانتیایی عوض کنی در حالی که من رو فرمون 405 خدایی قسم می خورم! کیلومترم 11 هزارتارو نشون میده یه چیزیش به اسم سنسور کیلومتر شمارش سوخته ماشین کلا نابود شده دور موتور بالا 3000 نمیره کلا باید سنگسن حرکت کنم ماشین گیج میزنه کیلومترا برا خودشون بالا پایین میرن ترمزا خوب نمیگیره ماشین کپ میزنه (همش واسه یه سنسوره کوچیک) بردم یه نماینده معتبر کار درست تو سهروردی الان 3 هفتس قطعه ندارن !!!!!!!!!!!!!!!!! و نمیزارنم از بیرون قطعه بخرم بدم بهشون میگن گارانتی ماشینت می پره خلاصه اگر که خوش شانس باشید ماشین خوبیه ولی از بعد راننده و راحتی رانندگش و صندلی ها تجربه چندین ساله من میگه 405 ماشین خوبیه راستی مصرف داخل شهر ای اف 7 که حالا من بیشترش تو بزرگراه ها هستم نزدیک 10 الی 10.2 هست و تو جاده با سرعت بین 100 تا 120 ، مصرفی بین 6 تا 6.5 داره!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. متین

    ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ولی اس ال ایکس رو نمیدونم تا حالا تجربه تست موتورش رو نداشتم ولی چیزی که واضح حستش و باید قبول کنید اینکه حجم موتور بالاتر یعنی دسترسی به گشتاور بالاتر تو دور موتور پایینتر یعنی چی ؟ یعنی من خدا رو گواه می گیرم با دنده 3 هم با 405 تو حال سکون شروع به حرکت کردم بعدش فهمیدم چرا قدرت موتو تو دور موتور پایین خیلی خوب هستش برا سر بالایی ها و توی ترافیک شما براحتی می تونید با دور موتور پایین حرکت کنید! درسته سرعت نهایی و مصرف سوخت تو موتورای با حجم سیلندر کمتر که جدیدتر هستن بیشتره ولی این نیلزمنده دور موتور بالاتر تو این خودروها هست این رو گفتم که تفاوت خودروهای با حجم موتور بالاتر نصبت به پایینتر بونید البته این یه فلسفه خیلی پیچیده داره اعم از وزن خودرو و … که بحث اینجا سر 3 مدل خودرو مورد نظر هستش که شما باید بسته به نیازتون خودرو رو انتخاب کنید با تشکر!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. محمد مهدی

    ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حرف اول ۴۰۵ slx بهتره مخصوصا اقا متین به یکی از خوب هاش اشاره کرد من خودم دارم نود هزار تا کار کرده تاز من با این ماشین بیابون میرفتم هیچ مشکلی پیدا نمی کرد اما سمند راهیو که من با این ماشین رفتم نمیره از لحاظ قدرت عالیه از سرعت هم همین طور گفته باشم که دید درجاده توی ماشین سمند کمه slx رو بخرین خیلی بهتر. ازسمنده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. جواد۶۶

    ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بربروبچ من خودم یه ۴۰۵مدل۸۷دارم فقط مصرف سوختش بالاس ولی قدرتش بواسطه ضریب دنده های سنگینش بالاس حتی بادنده ۴و۵هم قدرت عجیبی داره من رینگ۱۶بالاستیک۲۰۵انداختم وفنرجلوش روبا۲۰۶عوض کردم وماشین خابیده وبادزیرش نمیره ک شتابش بگیره وزیادم نخابیده ک سردست اندازبه مشکل بخورم وعقب ماشینم کشیدم بالا وحالت موشکی پیداکرده ماشین_ شمع تک پلاتین سوزنی بوش انداختم مصرف پایین شتاب بالا ووایرپرشیا ۴۵تومنی روش انداختم سیستم بهسوزگازgciک یه پمپ روغنه به حالت گازسوز اضافه کردم ک شتاب ماشین ونرمیش دقیقا مث حالت بنزین شده درکل به ماشین رسیدم تاعروسک شده _منبع اگزوزشم عوض کردم ماشین نفس میکشه وواشرگلویی اگزوزم عوض کردم صدای ماشین کم شده ومصرفش پایین اومده_رینگای الومینیومی هم استاندارده ونصف فولادی وزنشه وچاله چوله ودست انداز نمیفهمم میخام یه هدرزفولادیxu7بندازم تا۷اسب قدرت ماشین بره بالا!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. سعید 011

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    من خودم ماشین سمند ال ایکس گیربکس آلمانی و موتور فرانسه. سفارش ترکیه موتور tu5 1600ccدارم از سال 88 تا الان که 94 هس، هیچ عیبی نکرده خیلی هم رازیم من خیلی هم سرعت می رم کم هم نمی یاره درنتیجه فقط کمک هاش عوض کردم ،ماشینی کم مصرف و ایده آل،

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. سینا

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (126 ديدگاه)

    سمندSEهمان سمند معمولی های قدیمی هست فقط ایران خودرو یه زیرکی کوچولو خرج داده اونم اینه که چراغاشو عوض کرده یه ترمز ABS دوتا ایربگ تازگی ها چپونده توش از لحاظ موتور هیچ تفاوتی ندارند از لحاظ شاسی قوای محرکه که همه ماشین باز ها میدونن که سمند مثل 405 هست وزن 405 حدود 150 کیلو از SE سبک تره به نظر من تو 0 تا 100 شاید یخورده یزنه جلو ولی تو دور سمند میگیرش همین هیچ تفاوتی هم ندارند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. reza

    ۱۵ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام عرض میکنم خدمت همه دوستانی که نظرتشونو درمیون گذاشتن.خودمن یه 405 جی ال ایکس دارم ازسال89 صفر زیرپام بود تا الان.پدرشو در اوردم تا اونجایی که شده گازیدمو فشار اوردم.فقط اب و رغنشو عوض کردم و بنزین زدم و ارتفاع دادم به ماشین.در یکلام بگم 405 جی ال ایکس عااااااالیه حرررررف داررررره.با405 سمندو زدم..206تیپ 5 زدم.ام وی ام530 رو زدم.با 207 و و زانتیام یکی رفتم.هرکی از خرید405 جی ال ایکس منصرف شه استباه کرده.اس ال کس رو سواری نگرفتم نمیدونم مثل جی ال ایکس هس یا نه.
    با تشکر…

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. خزایی

    ۱۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام،من در کل شش ماه دنبال ماشینی گشتم که تمامی خصوصیات یه خودرو متوسط رو داشته باشه،بالاخره تصمیم گرفتم 405slx بگیرم،واقعا محشره،سمند که بعد چند وقت افت بدنی داره،این نسل جدید ef7 هم که اگه شما رو به تعمیرگاه بکشونه ،همونجا اتیشش میزنید،l90هم که از همه لحاظ عالیه،فقط تنها ایرادش قدیمی بودن و عدمتنوع داشبورد باعث خستگی در سفر میشه،هیچ فرقی با تراکتور های جدید روسی نمیکنه،در خصوص 405 هم که این نسل جدید مصرفش اگه موتور تنظیم باشه،تا 6 تا بیشتر مصرف نداره،در کل الان حدود چند ماهه این خودرو رو دارم و به نظر من ارزش بیشتر از 35 تومن رو هم داره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  15. وحید

    ۱۹ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلالم دوستان من میخوام یه مدل 91 405 slx بخرم موندم نمیدونم بعضی یا میگن خوبه بعضی میگن بده لطفا راهنمایی ام کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. مهدی

    ۲۱ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    405 جوان پسندتره ولذت رانندگی باهاش بهتره ولی سمندبرای افراد پرجمعیت بهتره چون فضای بیشتری دارد ولی شتاب موتور 405 بهتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. tix

      ۷ بهمن ۱۳۹۴
      سوابق: (5 ديدگاه)

      به هیچ وجه داخلی سمندو با پزو مقایسه نکن ۴۰۵داخلیش بزرگتر از سمنده اینو تموم مکانیکا میگن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  17. محمد مسیح

    ۲۳ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام میخواستم بگم سمند همون پژو405 است موتور پژو405 رو سمند گذاشتن فقط یکم دست کاریش کردن ولی صفر تا صد پژو11 ثانیه است درحالی که صفر تا صد سمند11.5 ثانیه است دوستان عزیز دقت کنید پژو شیره اما سمند اسب

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. محمد

    ۲۶ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان من می خوام پژو پارس بخرم ایا پارس سال بخرم یا پژو405 مننون میشم کمکم کنید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. بابک

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان،بنده جهت راهنمایی دوستان که قصد خرید خودرو سمند یا پژو دارند مطلبی رو که میخوام بگم اونم اینکه سمند سنگین تره و اینو تو رانندگیش میشه حس کرد،کیفیت سمند هر چی باشه از پژو یکم بهتره،سواری سمند از پژو بهتره فقط این سمند اس ای که هست یه سمند به غارت رفته هستش که خیلی از امکانات سمند معمولی رو هم ازش کندن و برداشتن حتی از بعضی از سمندهای تاکسی هم امکاناتش کمتره موندم واسه چی تولیدش میکنن اونم تواین دوران که همه شرکتهای خودرو سازی مرتب رو خودروهاشون آپشن اضافه میکنن، ولی سواریش از پژو بهتره همین.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. بابک

    ۲۷ تیر ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    با سلام خدمت دوستان در مورد خرید سمند یا پژو مطلبی که میخوام بگم اینه که سمند سنگین تره و اینو تو رانندگیش میشه حس کرد،مطلب دیگه این که کیفیت سمند یکم از پژو بهتره به خاطر خودرو ملی بودن،اما این سمند اس ای که زدن یه سمند به غارت رفته هستش کلا هر چی امکاناته کندن و برداشتن حتی به چراغ سقفی سرنشین عقب هم رحم نکردن امکاناتش از سمند ساده قدیم و حتی از بعضی سمندهای تاکسی هم کمتره و به درد ناوگان مسافرکشی میخوره تا استفاده خانوادگی اما سواریش از پژو بهتره،در کل سمند از پژو های امروزی با کیفیت تره.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. محریم

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام خدمت همه دوستان عزیز من بیشتر مدلهای این دو خودرو را امتحان کردم. سمند واقعا ماشین خوبی از لحاظ ایمنی که میشه با ماشین خارجی مقایسه کرد چون متاسفانه چند بار تجربه تصادف داشتم بهاش.سواری داخل جاده عالیه مخصوص پیچ های تند سوختشم بد نیست هرکسیم میگه زیاده ماشینش مشکل داره فقط ستوناش یه کم دید راننده رو کم میکنه برا دور زدن .ماشین مردونست فقط برا خانمای محترم توصیه نمیشود حتی اگر پایه یک داشته باشن برای اینکه داخل شهر بخاطر دیدکمش زیاد به مشکل بر میخورن.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. علی

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام حضور کلیه دوستان
    من یکسال است که سمند ال ایکس رو از ایران خودرو دریافت کردم و تجارب مختلفی رو کسب کردم که خدمت دوستان میگم:
    متاسفانه در لحظه تحویل متوجه شدم که صفحه کلاچ خودرو صدا داره که با استفاده از گارانتی تعویض شد. که یکی دو روزی صرف این قضیه شد. که البته تعویض صفحه کلا چ چندان توفیری هم نکرد.
    بعد از یک ماه ریموت سوییچ خودرو از کار افتاد که باعث بسیاری از مشکلات برای من شد. باز هم با استفاده از گارنتی ، درخواست پک کامل سوییچ از تهران انجام شد. و تا الان سومین پک سوییچ هستش که روی این ماشین سوار شده.
    موتور ماشین هم که الا ماشااله مثل تراکتور صدا میده. اگه سر سیلندر ماشین رو نگاه کنید ،به صورت کاملا واضحی از بی کیفیت بودنش با شما صحبت میکنه. مثل اینکه چکش کاری شده باشه یا بهش سنگ گرفته باشن.
    من در کل به این نتیجه توجه شما رو جلب میکنم:
    متاسفانه ما با بازاری سرو کار داریم که رقابتی نیست .مشتری یا مجبوره از ایران خودرو بخره یا از سایپا. ماشین های چینی هم دیگه نگو و نپرس…………..
    کیفیت بسیار ضعیف خودرو از هر لحاظ( قطعات ،آلیاژ قطعات و…………) سبب شده تا هیچوقت رضایت مشتری حاصل نشه و حداقل یک ماهی بعد از تحویل خودرو به این به اصطلاح خودروسازها مراجعه داشته باشن. حیف پول که بدین جای این ماشینا. این شرکت ها فقط یک مشت کلاهبردارن که فقط فکر سود بیشتر هستن نه رضایت مشتری. تصمیم با خودتون………

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. شریفی

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام
    خوشبختانه بنده هر سه ماشین ( glx-ef7-slx) رو تجربه دارم. هر کدوم از این ماشینها معایب و محاسنی دارن:
    glx: قدرت بیشتر، شتاب عالی، سواری نرم،قطعات ارزانتر و قابل دسترس تر
    اما مصرف زیاد، سوختن واشر سرسیلندر که نقل و نباتشه اونم به خاطر دمای زیاد موتور، صدای بیشتر
    سمند ef7: صدای کمتر، مصرف کمتر، سواری نرم فقط در جاده
    اما پیدا نشدن قطعات مخصوصا قطعات اصلی، قیمت فوق تصور دستمزد مکانیکیش( مثلا به عنوان نمونه تعویض تسمه تایم حدود 500 و تعویض دسته موتور جلو حدود 200 و باز و بسته کردن واشر سرسیلندر حدود 500)، اگه تو جاده ادم رو بندازه با خانواده بدبخت میکنه، چون هنوز اغلب تعمیرکارا دست به این ماشین نمیزنن، فقط نمایندگی اونم با خوابیدن ماشین بین یک هفته تا یه ماه!!!
    slx: مصرف خیلی کمتر از دو خودروی فوق، صدای کمتر از دو خودروی فوق، زیباتر ، شتاب اولیه بسیار عالی
    اما سواریش نسبت به اون دو ماشین نرم نیست، فقط موتوریش پرخرجه اما دیگر وسایلش مثل glx بوده و هیچ تفاوتی نداره،البته در مقابل glx در دنده های 4 و 5 کم میاره، ولی سربالاییه slx بهتره
    همه اینا رو که نوشتم بر اساس تجربه بنه و دیگر رفقایی بوده که صاحب هر سه ماشین بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. شریفی

    ۱ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    رفقا، لطفا در مورد سوال زیر منو راهنمایی کنین:
    اگه گیربکس slx رو تعویض کنم و گیربکس زانتیایی بزارم، محاسن و معایبش رو می فرمایید؟ اگه قیمت این گیربکس زانتیایی رو دارید بفرمایید؟ با تعویض گیربکس چه اتفاقاتی در مورد شتاب و قدرت موتور و همچنین تعویض دنده ایجاد خواهد شد؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما ممنونم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. ارش

    ۲۰ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان لطفا بگید بین slxوای اف سون کدوم انتخاب کنم دیگه گیج شدم هرکی یچیز میگه ،،،،،ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ادم عاقل

    ۲۴ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان شدیدا احتیاج به کمک دارم بین اینا گیر افتادم
    1-سمند Lx سال صفر
    2-slx داشبورد جدید صفر
    مزیت سمند ال ایکس به 405: صندلی برقی،شیشه عقب برقی،دسترسی صندوق از صندلی عقب،کولر عقب(فک کنم اس ال ایکس هم داره)،هندلینگ عالی،ایمنی بیشتر
    مزیت 405 اس ال ایکس به سمند:موتور پرقدرت تر و کم مصرف تر
    کدومو بگیرم؟دوستان با تجربه لطفا راهنمایی کنند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. jim

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام . 405 tu5 یا همون slx دارم عاااالیه اما عمده ایراد این مدل گیربکسش هست که ۹۰ درصد صدا میدن و گر نه از هر لحاظ از ۴۰۵ معمولی و سمند سرتره

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. بنیامین

    ۴ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    “هر دو خودرو از موتور xu7 استفاده می کنن؟!!”
    slx موتورش tu5 هست که کم مصرف هم هست …

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. علی

    ۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام به همه دوستان میخواستم بدونم کدوم از اینا کلا بهتره پژو پارس lx پژو پارس elx پژو پارس elx xum پژو 405glx پژو 405slx دنا 1و 7 لیتر سمند lx سمند ef7 خلاصه کودوم ازینا بهترن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. Hossein

    ۲۹ شهریور ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    میخام 405 بخرم
    تیو فایو همون اس ال ایکس هست؟
    206 دارم ولی اخ نگو ک از206 بیزارم بیزار بیزار بیزار بیزار خستهی خستهنخرید 206فقط پراید111بگیرین 206نگیرین

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا