ایران خودروپژو

سمند SE بخریم یا پژو 405 SLX

مقایسه بین دو خودرو که در بسیاری از قطعات مشترک هستند و از یک کارخانه نیز بیرون می آیند، کار چندان عادلانه ای نیست. اما اصرار خودروساز وطنی به ساخت انواع خودرو در یک کلاس و روی پلاتفرم پژو ۴۰۵ در بازه قیمتی ۹ میلیون تا ۲۱ میلیون تومان و خلق خودروهایی نظیر روآ، سمند، سورن، دنا، پارس و انواع ۴۰۵ ممکن است کمی تردید در انتخاب یکی از این خودروها برای خریدار ایجاد نماید.

samand SE
اولین سوال اینجاست که چرا ایران خودرو این همه سرمایه گذاری را برای تولید اتوموبیلهایی می کند که در کلاس و اندازه مشابهی با امکانات و مشخصات مشابه تولید می شوند و رقیب یکدیگر شده و قسمتی از بازار همدیگر را خراب خواهند نمود؟ بعنوان مثال هزینه هایی که صرف توسعه و تحقیق و طراحی و ساخت سمند SE و پژو ۴۰۵ SLX شد، آیا بهتر نبود برای طراحی مدل جدیدی از یکی از این دو خودرو اما با کیفیت بهتر و جذابیت بیشتر صرف می شد؟ یا اینکه این بودجه صرف طراحی و ساخت خودروهایی می شد که در همین بازه قیمتی جایشان بشدت خالیست. نظیر مدلهای استیشن و کوپه و کانورتیبل؟

405 slx front
خوب به بحث خودمان بر می گردیم. سمند SE پایین ترین و ارزان ترین مدل سمند است که البته قرار بود شامل بهبود و ارتقاهایی در سمند EL باشد. نظیر سیستم مالتی پلکس در برقکشی خودرو، وزن سبک تر، تعلیق بهتر، اصلاح مصرف سوخت، تغییر داشبورد و رفع معایب. اما ناگهان پروژه SE تبدیل به ارزان سازی و حذف امکانات حتی مدلهای معمولی سمند و ایجاد خودرویی بیش از حد ساده شد که انگار بعنوان یک خودرو مسافرکش ساخته شده نه یک خودرو خانوادگی !

خوشبختانه طبق اجبار استاندارد ایران، اکنون این خودروها با ترمز ضد قفل ABS و کیسه هوای راننده عرضه می شوند. اما نصب کیسه هوای شاگرد، بدون تغییرات اساسی در داشبورد این دو خودرو امکان پذیر نیست.

405 slx rear
پژو ۴۰۵ SLX نیز خودرویی است که قرار بود بعنوان فیس لیفت پژو ۴۰۵ GLX وارد بازار شود اما طبق سوابق کمپانی و عادت دیرینه آنها در کنار پژو GLX تولید شد بدون اینکه آن را از صف تولید خارج کند. بعلاوه شرکت تمایل داشت این مدل جدید را با قیمتی بیشتر بفروش برساند. اما  استقبال بسیار اندک و پس زدگی بازار در اوائل عرضه که بیشتر نسبت به طراحی این خودرو بود، باعث کاهش قیمت آن و قرار گرفتن در کنار GLX شد. طراحی پژو ۴۰۵ SLX بیشتر شبیه یک تیونینگ کارگاهی سطح متوسط از آب درآمده و با وجودی که اسپرت تر از GLX  میباشد، اما عدم هماهنگی در برخی زوایا و قسمتها دیده می شوند. بعنوان مثال چراغهای نوافکن گرد روی سپر هیچ تجانسی با سایر اجزا و خطوط بدنه ندارند.

405 slx interior

هر دو خودرو از موتور قدیمی و پرمصرف XU7 پژو استفاده می کنند که  ۹۷ اسب بخار قدرت دارد و دارای استاندارد یورو ۲ می باشد. هر دو خودرو می توانند به حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر دست یابند. شتاب صفر تا صد پژو ۱۱ ثانیه و سمند ۱۱.۹ ثانیه اعلام شده که با توجه به صد کیلوگرم وزن بیشتر سمند توجیه پذیر است. میانگین مصرف سوخت سمند در سیکل ترکیبی، ۸.۵ لیتر و در پژو حدود ۹ لیتر می باشد. هر دو خودرو از سیستم گیربکس BE3 پنج سرعته استفاده می نمایند. توصیه می شود هرچه سریعتر ایران خودرو این دو ماشین را با موتورهای جدیدتر TU5 و EF7 همراه با گیربکس متناسب ارائه نماید. چون بازار خودرو اینک از این تکنولوژی قدیمی اشباع و بیزار شده است. در هیچ کدام از موارد فنی، راحتی و فضا، نمی توان این خودروها را نسبت به هم برتر دانست زیرا کاملاً مشابه هم می باشند. سمند طراحی قدیمی و کلاسیک داشته و تنها چراغهای عقب و غربلیک فرمان آن کمی تغییر کرده اند. پژو تغییرات بیشتری داشته و  رودریها، فرمان، چراغهای جلو و عقب، جلوپنجره و  موارد جزئی دیگر در آن نسبت به پژو ۴۰۵ GLX متفاوت می باشند. قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه ۱۳۹۰ ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت ۴۰۵ SLX نیز ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می باشد. افت قیمت دست دوم هر دو خودرو زیاد بوده و برای سمند پس از پایان گارانتی بیشتر هم می باشد.
نتیجه برعهده شما. این دو خودرو آش دهن سوزی نیستند که برای خریدشان تردید داشته باشید. شاید بد نباشد به گزینه های دیگری فکر کنید یا سقف بودجه خریدتان را کمی بالاتر ببرید! در نهایت فرقی نمی کند که شما سمند بخرید یا پژو ۴۰۵ چون در هر دو حالت سود آن به جیب یک خودروساز می رود.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۶ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۵۴۵ دیدگاه‌ها

  1. سورنا

    ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام.به تازگی تو طرح تعویض تاکسی ها پژو ۴۰۵ گرفتم که تو همون ده روز اول فهمیدم روغن سوزی داره.نمی دونم چه گلی به سر بگیرم.شخصی بود سه سوت می فروختم ولی این لگن سندش رهن بانکه?

    موافقم 0
    مخالفم 0
  2. پارسا

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    الحمدلله همه ماشین دارین.چ فرقی داره سمند یا پژو…
    سلامتی باشه و بس!…
    یادبگیریم به هم وبه ماشین های هم و به زندگی هم احترام بذاریم
    وبرای همه آرزوی زندگی وسفرهایی ایمن و خوب و داشته باشیم
    یاعلی

    موافقم 1
    مخالفم 0
  3. امیرعلی

    ۱۷ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند اپشن هاش بیشتره…از همه مهم تر امنیتش بخاطر وزن و اتاق بزرگترش بیشتره….نشیمنگاهش خیلی نرم تر و راحتره تو جاده از همه نظر ب سمند بیشتر میشه اعتماد کرد… کلا سمند نسبت ب راحتی دلنشین تره…
    ۴۰۵ قدیمیه…ظریفتره.اپشنی نداره…فقط موتورش ب نظرم دلچسب تر از سمنده….
    در کل سمند انتخاب بهتریه…بخاطر امنیت.ب روز بودنش..
    ماشین ایرانی یا مونتاژ ایران بالای ۹۰یا۹۱ آشغاله….
    پارس مدل۹۴ خشک بود از مشهد رفت تهران برگشت ۲لیتر روغن کم کرد…همه بالای این مدل همین مشگل رو دارن….ماشین جدید سایپا۴۰&۵۰م قیمتشه موتورشو با دوتا پیچ ۶ بسته بودن ک یکیش بری و یکیشم باز شده بود دیگه با ماشین نمیشد راه بری…حمل خودرو اومد بردش…..ماشین ایرانی کلا آشغاله..فقط L90خوبه ک باید پول هیوندای بابتش بدی….
    خودروی ملی ب بنز.بی ام و.آودی.مازراتی.لامبورگینی میگن ن پراید و سمند

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. صادقی

      ۲۶ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (2 ديدگاه)

      سلام ….اگه به اعتماد باشه شما باید به 405اعتماد کنید ..چرا؟چون شما فرض کن سمند کل سیستم تعلیق وترمز 405 داره استفاده میکنه وخیلی ازقطعات دیگه بااون وزن سنگینش …فرض کنید یه اسب دارید ولی پاهای راه رفتن اون ازاهو باشه .درکل پژو استاندارد تر از سمنده چون من قبلا سمند داشتم والعان پژو 405 tu5خیلی راضیم .هیچ وقت تو کلکل ناامیدم نکرده .

      موافقم 2
      مخالفم 0
  4. مجید

    ۳۰ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام دوستان ماشین من 405sLxموتورtu5موتور 206 واقعا راضیم ازش موتور قوی و سالم در کل هیولا واسه خودش بژو سوارا لایک کننن ممننون دوستان گلم
    یاعلی مدد

    موافقم 2
    مخالفم 1
  5. حیدر

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خودرو فقط دنا تریم دورنگ طراحی عالی زیر پاش توپ اسپرت مثل بی ام و میمونه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. سوران

    ۴ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    اخرش سمند یا پژو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    هرکی میگه پژوعلامت موافقم رو بزاره و هرکی میگه سمند علامت مخالفم رو بزاره
    ممنون

    موافقم 6
    مخالفم 5
  7. محمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    من سمند داشتم تازگیا فروختم پژو گرفتم .. به نطر من بهترین ماشین پژوئه . هم راحته هم دید راننده زیاده هم شتابش زیاده . هم خوشگل تر و با سلیقه تره … سمند مثل لش میمونه . یه بار از پشت منو زدن . جلوی ماشین به صدا افتاد . خیلی پر خرجه . سمند اصلا برای جاده مناسب نیست فقط برای شهر گردی خوبه . ولی پژو ماشین جادست . پژو جاده رو آتیش میزنه و میره . ولی سمند با زور و بدون شتاب از زمین بلد میشه

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. Milad

      ۲ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      ببخشید داداش برعکس میگی هیچ ماشینی اندازه پژو واشر نمیزنه تو یه ماه چهار بار واشر زد از ۸۸ اش گرفته تا سالش دونفر که باهات سوار شن تا کولر زدی واشر میزنه سمند سابقه نداشته واشر بزنه خودرویی که ۳۰ ساله زده شه هنوز یه تغیرم توش نیس خودرو نیس آشغاله اگه آماره مرگ و میرو تحقیق کنی بیشترین آمار اول پراایده بعد پژو تا حالا نشده کسی تو سمند بمیره مرده باشم ن اندازه پژو. سمند ماشین مسافرته بهترین ماشین به نظر من سمند تو کفی ماشین به پاش نمیاد پیچ و غیر پیچ نمیشناسه هرماشینی و بهش نرسی لش میشه سمند یاهرچی. مهم اینه نگران جونت نیستی ۲۱۰ هم راحت درمیاره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  8. Arash

    ۷ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    این از سمند خیلی بهتره خودمون داریم شتابش بالاس و بدرد کورس گذاشتن تو جاده میخوره ولی سمند شتابش کمتره و جفتشون ماشین جاده هستند

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. حسین

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ما 405 موتور TU5داریم واقعا ازش راضیم.
    405SLXیا موتور TU5شتاب گیری بهتری داره تا سمند ولی سمند سنگینه و فقط بدرد تاب خوردن میخوره .اما 405 برای همه جا خوبه و ماشین لوکسیه جاداره،راحته.
    کلا به نظر من 405TU5 خیلی بهتره
    شکل قشنگ تری هم نسبت به سمند داره

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      موتور ef7 از نظر شتاب و قدرت از tu5 بهتره قدرت ef7 ۱۱۴ اسب و قدرت tu5 108 اسبه گشتاور ef7 153 نیوتون متر ولی tu5 142 نیوتون متره موتور زانتیا قدرت ۱۳۵ اسب همراه ۱۸۷ نیوتون متر گشتاور داره اینقد تیزیش معروف رو هردو ماشین سمند lx ef7 و پژو slx tu5 گیرباکس be3 نصبه پس شتاب و سرعت نهایی دوتا یکیه ولی ef7 سیستم زمانبندی سوپاپ متغیر داره همون cvvt با ۱۶ سوپاپ در صورتی که tu5 فقط اومدن موتور tu3 که ۸ سوپاپ بوده رو ۱۶ سوپاپش کردن این در اومده تو سربالایی هم tu5 نسبت به ef7 شدیدن ضعف نشون میده تجربه کردم که میگم حالا خودتون میدونید علم دقیقتره یا خرافات مردم شاید بگین سمند ۱۰۰ کیلو سنگین تره ،فرض کنیم قدرتش ۱۰۰ اسبه و وزنش ۱۲۰۰ کیلوگرم یعنی واسه هر ۱۲۵ کیلو گرم ۱۰ اسب بخار کافیه در صورتی که سمند ۱۰۰ کیلو سنگینتر و۶ اسب قدرتش بیشتره و همراه با ۱۳ نیوتون متر گشتاور بیشتر که یعنی اگه پژو خالی باشه و سمند پر ،قدرت دوتاش برابر میشه دیگه بحث cvvt رو خودتون برین جستجو کنین ببینین چی هست اصلا ولی خلاصه ‌اش میشه اینکه وقتی میرین تو سربالایی بجای اینکه یهو دور موتور و گشتاور پایین بیاد سیستم وارد عمل میشه و تا جایی که امکان داره کشتاور رو بالا نگه میداره تا نیاز به دنده سنگینتر نباشه البته این دونوع خودرو در حد تقریبی در یه سطح‌ان با اختلاف جزعی ،من بشخصه پژو tu5 رو واسه داخل شهر ترجیح میدم ولی اگه قراره مسافرت خارج شهر برم سمند ef7 که جدا از حفظ تعادل سرپیچ ها از اپشن هایی مثل شیشه عقب برقی و قفل مرکزی سخنگو و ایمنی بهتر سمندو ترجیح میدم ، بعضی از مردم میگن سمند لشه اگه بپرسی چرا؟ در جواب میگن چون سنگینتره ? اگه اینجوری بود که کامارو اس اس zl1 با ۱۷۶۳ کیلوگرم که گاری حساب میشه ،مردم ما هم که همه از خرافات ۱۰۰ و از علم صفر‌ن ،در هر حال ناگفته نماند که بخاطر همین خرافات هنگام فروش افت قیمت سمند خیلی بیشتر از پژوه

      موافقم 0
      مخالفم 0
  10. reza

    ۱۵ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید بریم بمیریم توی متن در سال 90 نوشتین من این متن را در سال 95 میخوانم
    نوشتین
    قیمت سمند SE با ایربگ راننده در مرداد ماه 1390 13 میلیون و 600 هزار تومان و قیمت 405 SLX نیز 13 میلیون و 900 هزار تومان می باشد

    قیمت سمند در سال 95 هست 302,902,000 ریال یعنی سی میلیون تومان هست در حالی که در سال 90 یعنی 5 سال پیش 13 میلیون بود در طی 5 سال یه خودرو که در 1988 میلادی طراحی شد در سال 2017 باید 30 میلیون بی ارزه قیمت دلار در سال 95 هست 4000 تومان یعنی 7500 دلار بی ارزه ایا این انصافه؟
    قیمت پژو 405 slx هم در سال 95 هست 308,736,000 ریال چرا این خودروها در طی 5 سال افزایش قیمت بیش از 50 درصد نسبت به سال 90 داشتند چرا باید شاهد ان بود؟
    چرا کسی به داد ما نمی رسد
    دیروز در طی یه خبر خودم که مجلس دولت المان قانونی تصویب کرده که تولید اتومبیل های بنزینی تا سال 2030 متوقف شود و خرید خودروی بنزینی در ان سال ممنوع میشود
    انها کجا هستند و ما کجا هستیم انها بفکر پاک شدن هوای خودشان هستند ما بفکر افزایش صد برابری قیمت هستیم چرا خودرو ساز ما مانند المانی ها خودروی هیبریدی تولید نمی کند ؟ چرا باید هنوز از تکنولوژی 1988 استفاده کنیم؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. احمد

    ۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به همگی
    منم پژو slx رو بخاطر قیافه و موتورش میپسندم ولی گیربکسش مزخرفه.
    خواهشا این سوال و جواب بدید. چطوری میشه شماره گیربکس را پیدا کرد؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      be3 هستش شما میتونید گیربکس زانتیا رو هم نصب کنید که پیشنهاد نمیشه چون شتاب اولی به بالای ۱۴ ثانیه میرسه در صورتی که شتاب نهایی خودرو به ۲۴۰ کیلومتر میرسه ناگفته نماند که اگه تو سرعت پایین تر از ۱۸۰ دنده پنج را جا بزنید ماشین بشدت ضعف نشون میده ولی با دنده سه و دور موتور ۴۰۰۰ شاید یکم بالاتر شتاب ماشین به ۱۲۰ کیلومتر میرسه از دنده های بعدی فقط تو کفی میتونی واسه کم کردن مصرف سوخت استفاده کنی ،پیشنهاد میکنم همچین کاری نکنید چون گیربکس فابریک اگه بازبشه و به درستی گیربکس زانتیا جایگزین نشه مدام گیربکس قاطی میکنه فقط یه نفر تو بوشهر بندر گناوه هست که کارش درسته یبار بردم پیشش نصب کرد بعد ۵۶ هزار دوباره گیربکس به تعمیر افتاد بهم هم گفت همینجوری چون طراحیش واسه زانتیا بوده ما به بزور تو ماشینای خودمون میچپونیم،در آخر سری که درد نمیگیره رو دستمال نمیبندن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  12. حصین

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    Slx نهایت سرعتی که باهاش رفتم 197 کیلومتر بوده البته اینو بگم لاستیک ماشین عوض کردم هنکوک انداختم گرون پام تموم شد ولی ارزشش رو داشت و الان خیلی نرم تره درضمن اونایی که دنبال هندلینگ خوبن عرض لاستیک دس نزنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. حسین طیبی

    ۱۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من 405 slxدارم و واقعا ازش راضیم
    1_موتور پر قدرت TU5روشه
    2_شتاب گیری بهتری داره
    3_شکل و ظاهر قشنگتری نسبت به سمند داره
    4_ماشین راحت تریه
    5_صدای غرش موتورش توی کابین عالیه
    6_توی جاده بهتر از سمنده
    7_کلا از همه لحاظ بهتر از سمنده
    8_بنظر من پژو405slxبخرین

    موافقم 1
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      مبنای مقایسه باید پژو ۴۰۵ glx با سمند lx xu7 موتور پژو و 405 tu5 با lx ef7 و همچنین پژو پارس با نمونه سورن باشه اگه سورن رو با ۴۰۵ مقایسه کنید بنظرتون عادلانه‌اس ، درضمن موتور ef7 قدرت بیشتری نسبت به tu5 داره و گیربکس دوتاش هم یکی هستش جواب باقی سالاتون تو پست های بالایی هستن.

      موافقم 0
      مخالفم 0
  14. ستار

    ۲۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من یه اس ال ایکس 90 دارم. دیسک و صفحه در کیلومتر 30000 مشکل پیدا کرد که عوض کردم و سیم کلاچ را خودم به صورت کمانی از کنار ماشین رد کردم که خیلی نرمتر شد . الان ۱۰۰۰۰۰ کار کرده و مشکل خاصی ندارم. موتورش هیچ مشکلی نداشته . اگر شانس بیارین و ECU ماشینتون بوش باشه نسبت به ماشینای دیگه یکم بهتر راه میره. ماشین من بوش هست خوب راه میره اما دیگه نه اون قدر رویایی که بعضیا میگن. زانتیا رو که اصلا نمیتونه بگیره اما 206 رانا 405 معمولی پارس معمولی و ال ایکس و حتی ال 90 رو میگیره. پارس elx چه قدیمی و چه جدید رو نمی تونه بگیره. سمند معمولی رو راحت میگیره. سمند موتور ملی رو تا سرعت 160-170 میگیره اما تو سرعت 190-200 جا میمونه. ریو و ام وی ام 315 و 530 و لیفان 620 با موتور 1600 و هیوندا ورنا و دوو سیلو و اسپرو رو هم میگیره. لیفان 620 با موتور 1800 و جک جی 5 رو نمیتونه بگیره. اما جا هم نمیمونه. من اهل کل کل هستم و همه این ماشینا رو که نوشتم خودم تست کردم. آخرین سرعتی که تو جاده کفی باهاش رفتم حدود ۲۱۰ تا بود ولی تو این سرعت ماشین به لرزه افتاد که سریعا سرعتا کم کردم
    مصرفش تو شهر 7-7.5 و تو جاده زیر 6 هست ( البته اگر با سرعت مجاز برید) اگر تو جاده با سرعت بالا برید (180 به بالا) مصرفش میشه 9-10.
    اتاق و داشبورد یکم سر و صدا میده که هیچ کاریش نمیشه کرد. البته اگر با ماشینتون مدارا کنید و اصلا سرعت بالا نرید به صدا نمیفته.
    روغن خوب بریزین تو ماشینتون، یا توتال 7000 اصلی (اگه گیر بیارین) یا موتوسل 10*40 بریزین.
    کلا از لحاظ مصرف و نرمی ماشین خوبیه ولی زیاد دسته موتور میشکونه که به خاطر کیفیت بد دسته موتوراس هر ۸ ماه یه بار دسته موتور میشکونه البته اگه با ملاحظه رانندگی کنین تا دو سه سال هم دسته موتورا سالم میمونه
    ضمنا در مورد نور ماشین هم باید بگم که در حالت فابریک ضعیفه چون لامپ فابریک 50-60 وات هست. من لامپ ها رو با لامپ 100 وات عوض کردم خیلی خوب شد، البته پروژکتورا رو هم زنون گذاشتم. روی چراغ اصلی هم اول زنون گذاشتم اما حال نکردم دوباره لامپ معمولی 100 وات گذاشتم. راستی وقتی میخواین لامپ 100 بزارین حتما آفتامات هم بزارین وگرنه دسته راهنما میسوزه. البته الان کاسه چراغا را ‍برشیایی انداختم نورش بهتر شده در واقع slx کاسه چراغاش مشکل داره
    سیستم صوتیش که کلا تعطیله، هر کسی بنا به جیب و سلیقه خودش باید سیستم بذاره، من 1.200 پول سیستم دادم.
    راستی واسکازین و روغن موتور رو زیر کیلومتر 3000-4000 عوض کنین چون شرکت جنس آشغال میریزه تو ماشین. بعد هم واسکازین رو هر از 40000 تا حتما عوض کنین.
    راستی اگر کاتالیزور رو بردارین ماشین یکم نفسش بازتر میشه. من این کارو کردم اما مشکلش اینه که چراغ چک مرتب روشن میشه و خطای سنسور اکسیژن میده، اولش گول خوردم و رفتم سنسور رو عوض کردم بعدا فهمیدم سنسور هیچ مشکلی نداشته ( چون دوباره چراغ چک روشن شد) خلاصه یا نباید کاتالیزور رو بردارین یا باید چراغ چک رو تحمل کنین. البته به نظر من ارزششو داره چون شتاب به طور نسبتا محسوسی زیاد میشه و همچنین فیلتر هوا رو روغنی کردم که خیلی نامحسوس در شتاب تاثیر داره
    توی کیلومتر 70000 من تسمه تایم رو عوض کردم
    شمع فابریک شرکت از برند ایکیوم بود که من در 55000 عوض کردم و بوش ایریدیوم ‍‍‍بلاتینیوم fr7 سوزنی گذاشتم که در شتاب و استارت ماشین تاثیر خوبی گذاشته
    باطری ماشین پس از ۴ سال و 75000 کیلومتر از کار افتاد که با باطری 75 آمپر تعویض شد.
    . در کیلومتر 80000 کولر مثل پارسال خنک نمی کنه که به نظرم گازش کم شده.
    ترمز ای بی اس اصلا به درد نمی خورد و زیر پا چوب می شد و ماشین هم به حرکت خودش ادامه می داد که باید موقع رانندگی حواس جمع باشین
    از 405 معمولی (مخصوصا دوگانه سوز) خیلی بهتره، چون علاوه بر مصرف کم و قدرت بیشتر استهلاک کمتری داره. به ندرت پیش میاد موتورش خراب بشه، من خیلی به ماشینم فشار میارم اما تا حالا خدا رو شکر مشکلی نداشته به هر حال به نظرم اگه 405 معمولی بود تا الان حد اقل یه بار واشر سر سیلندر سوزونده بود. سمند موتور ملی خیلی پر قدرته و خوب راه میره اما حیف که کیفیت نداره و استهلاکش خیلی بالاست. اکر موتور EF7 کیفیت TU5 رو داشت من حتما EF7 بر میداشتم. موتور ال نود هم خیلی خیلی کم استهلاکه اما با اینکه از 405 معمولی بهتر راه میره ولی از TU5 مخصوصا با ECU بوش 7.4.4 جا میمونه، ضمنا قیافه و تعادل ال 90 هم زیاد جالب نیست.
    این مطالب همه تجربیات من طی این ۵ سال بود

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      حرف شما درسته شتاب خودرو هایی که از ecu7.4.4 استفاده کردن از بقیه خودروها بیشتر به خاطر بهتر مخلوط کردن بنزین و هوا ولی الان کمتر از این ecu استفاده میشه سمندهای مدل ۹۳ تماما از این ecu استفاده کردن پژو رو نمیدونم از سال نود و سه به بعد از ecu های جدیدتر ( فقط دو نمونه جدید اومده که مشخصات دقیقشون رو نمیدونم ولی عدد اول همشون ۷ هستش) استفاده کردن که دلیل کم قدرت بودن موتور در این تراشه ها اینه که مصرف بهینه سوخت در اولویت قرار داره الان ولی ecu 7.4.4 مصرفش به صدی 8.5 لیتر خارج شهر هم میرسید ولی مدل های جدید از نظر سوخت بهینه تر هستن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  15. صادقی

    ۲۳ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    باسلام عرض ادب اولین مورد که باید بگم این مطلبو به روز کنید بهتره چون قدیمیه دوم هم باید بگم همین وطنی هارو سوار بشیم بهتر از چینی های ناشناختس هم از لحاظ اقتصادی وهم از لحاظ امنیتی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  16. علی

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هر دو خوبن پژو خودرو یی با دوام تر نسبت به دیگیر ماشین هاست سمند هم خوبه ولی فکر کنم سمند 1800 شل میشه چون سوار تاکسی که میشی انگار که سوار اسب شدی اسب هم از سمند بهتر میره ولی 405 شل نمیشه فقط صداش زیاد میشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  17. علی

    ۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اگر آدم پول داشته باشه و سمند ال اف 7 بخره عالی فرقش هم خیلی زیاد نیست سمند کامل تر از 405 و شیکتره مثلا داشبورد 405 های جدید کیفیت قدیمی هارو نداره اما سمند کیفیت خوبی داره سمند ال اف 7 عالی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  18. seyed

    ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    البته پژو 405موتورش به tu5عوض شده
    من یه مدل 95دارم از هر نظر از glxبهتر سمند هم خوبه ولی استهلاکش زیاده موتورشم پر مصرفه از نظر من. بهتره
    بازم میل خودتونهبمslx

    موافقم 0
    مخالفم 0
  19. علی دانگ فنگ

    ۶ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عزیزان ببینید:
    من مهندس مکانیک هستم لطفا تا سوادی نداریم چیزی رو عنوان نکنیم و ردش کنیم.

    سمند و پژو رو سی اطلاع داشته باشه قبلا که ساخت فرانسه بودن و بدنه سمند رو از فورد امریکت خریدیم با فیمت گزافی. ولی پلاتفرم تا حدودی مثل 405 هستش.

    سمند xu7 و پژو xu7 دارای موتور وگیربکس و سوخت رسانی و پولوس یکسانی هستند. پس قویتر قویتر نکنید!!!
    انگار بوگاتی رو دارید با کانیگزه مقایسه می کنید!!

    من سمند اس ای دارم یکساله. یه مدل 91 خریدم که 85000 کیلومتر رفته بود. خریدمش 20 میلیون تومان و چنان تغییراتی بهش دادم که زانتیا رو میخوره.

    هدرز یا گلواگزوز نصب کردم
    چیپ جرقه و تقویت جرقه با شمع های سوزنی نصب کردم
    رینگ لاستیک 16 اینچی 205 گودیر نصب کردم
    مافلر اسپرت اگزوز و فیلتر مخروطی نصب کردم
    استرات بار فنربندی نصب کردم
    کمک فنر گازی نصب کردم تاهمش نگید لش میشه سمند!!
    همین ها همه شون شد 5 میلیون تومان که 3 میلیون رینگ لاستیک شد. که همون 2 میلیون برای اسپرت کردنش بسیار موثر بوده.

    100 کیلو سنگینتر هست ولی امنیت داری آقای محترم
    مصرف سوخت یکم بیشتر شه ولی با این اسپرت سازی مصرف سوخت کمتر میشه و قدرت حداقل 10 اسب بخار بالا میره.

    سواد فنی داشته باشیم مهم همینه …
    خداقوت

    موافقم 0
    مخالفم 0
  20. ضیا از آبادان

    ۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه slx مدل ۹۱ دارم ،،،جا دار ،،،تیز،،،،کم مصرف

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. علی

    ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سمند EF7 برترین هست.تا الان که روش نیومده.پژو از وقتی چشم وا کردیم همین بود ولی باز سمند هم به قول معروف خودروی ملیه و هم مانوری که تا الان داده قابل رضایت نسبت به بقیه خودروهای ایرانی بوده.از لحاظ موتورم که واقعا بیشتر از پژو ادعا داره ولی شتابش که بعضیا حساسن نیم ثانیه فرق میکنه با پژو که روحتم متوجه این نمیشه.شوماخر که نیستی عزیزم میخوای مثل آآآدم ماشین برونی تو این گرونی بازار و درآمد کم که نمیشه سر جدال کورس گذاشت و اگه اهل رالی هستی اول یه کوپه بگیر بعد حرف از شتاب و سرعت بزن.منطقی باشیم و واقع بین

    موافقم 0
    مخالفم 0
  22. رامین

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سوال کردن نداره صد البته که 405 خیلی بهتر از سمند و باید منطقی باشیم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به نظر من پژو بهتره ولی نه پژو های آشغال ایرانی . اون پژو های مدل ۸۷ به پایین که اصل فرانسه بودن . اون پژو ها به نظر من بهترین ماشین ایران بودن . اگه هم هر دو ماشین صفر باشن سمند بهتر شده و پژو ها آشغال شدن . ودر کل بگم خدمتتون که ماشین های ایرانی متاسفانه آشغالی بیش نیستن .

    ماشین فقط پژو فرانسه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. Hossein

    ۱۵ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام می خوایم ماشین بگیریم اما نمی دونیم سمند بهتره یاپژو لطفا کمکم کنید یکی میگه سمندخوبه یکی می گه پژو

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمد

      ۹ شهریور ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      داداش من الان ۸ ساله سمند دارم تو پیست باهاش میرم یه مقدار موتورشو دستکاری کردم بعضی وقتا که خوب دنده بدی جنسیس هم میبرم بنظر من سمند بهتره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  25. سجاد

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    در اینکه امنیت سمند از پژو بیشتره شکی نیست ! به نظرم اگه کسی میخواد سمند بگیره از مدل 92 به بعد بگیره که تقریبا ایراداش برطرف شده و با اکثر اونایی که صحبت کردم و مدل EF7 داشتن راضی بودن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. ناشناس

    ۷ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام .من سمند seمدل 96خریدم و تا به حال هیچ گونه مشکلی نداشتم وضمنا قبلا پژو Glxمدل 89داشتم که 5بار واشر زد یعنی به طور متوسط سالی یک بار

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. آل احمد

    ۱۱ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    مگه سمند LX,وSEموتورشان 8سوپاپ نیست؟پس فرقش باموتور 405چیه؟چرا مییگید 405واشرمیزنه پس باید سمندهای مذکور هم که موتورشان با405مشترک هست این مشکل برایشان باشد.چراکه نه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. عارف

      ۱۲ مهر ۱۳۹۶
      سوابق: (32 ديدگاه)

      حرف شما درسته ولی بخاطر استفاده کردن جنس مرغوبتر در سمند و البته سمند خودروی خانوادگی ‌ای هستش زیاد بهش فشار نمیاد ،در پژو کیفیت قطعات و مونتاژ پایین هست و پژو خودرویی جوان پسند که جوون ها هم تخته گاز پسندن وگرنه هرماشینی بهش فشار بیاری با این کیفیت مونتاژ ایران معلومه واشر میسوزونه، درضمن دوستان موتور ef7 از سال ۹۵ به بعد هم مشکل روغن ریزی ( بخاطر دستکاری ایران هنگام تحریم اومدن فرم کارتل رو تغییر دادن) هم مشکل واشر زدن ( استفاده از واشر ۶ لایه و رادیات بزرگتر، کهبخاطر رادیاتور بزرگتر شکل سپر نزدیک به سورن شده که به شخصه از قیافش خوشم نمیاد) بر طرف شده پس با خیال راحت خرید کنید ،هنگام خرید بگید واسه کارت طلایی باید چه کارهایی انجام بدم تا راهنماییتون کنن ولی باید پول بیشتری پرداخت کنید که بازم ارزشش رو داره

      موافقم 0
      مخالفم 0
  28. ali

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۶
    سوابق: (12 ديدگاه)

    سمند LX با این همه تجهیزات بیشتر قیمتش با ۴۰۵ SLX یکیه چرا بریم ۴۰۵ با داشبورد خشک و بدرد نخور بخریم که بیشتر قطعاتش چینیه و خیلیم قدیمی تره والا سمند SE با این که ۶ میلیون تومان از ۴۰۵ ارزون تره چرا بریم این ۴۰۵ آشغالو بخریم حتی پژو پارس با این همه دبدبه کبکبش و قیمت زیادش کانال کولر برای سرنشینان عقبو نداره !!! سمند یه چیز دیگس

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. Arshia

    ۲۲ مهر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام دوستان
    ماشین چیزی نیست که روش تعصب داشته باشید
    من قبلا ۴۰۵ ،پارس و تازگی سمند lx موتور معمولی خدیدم
    واقعا ۴۰۵ موتور معمولی اذیتم میکرد بیشتر بخاطر واشر سرسیلندر ،پارس موتور معمولی هم داشتم تا ۱۱۰۰۰۰ هزار عالی بود حتی با اینکه رعایتش نمیکردم بعد از اونهم رادیات و از این قبیل قطعات خراب شد وگرنه موتور نه،چند ماهیه هستش سمند دارم سواریش لذت بخشه و خوب بوده اما واقعا از لحاظ مصرف و شتاب یکی هستن اما سمند راحتتره و امکانات بیشتری داره
    در کل فرقی ندارن و سلیقه ای هستش اما در مورد ۴۰۵یا واقعا کیفیت کم تر بود یا بد شانس بودم
    در کل بهتره بین سمند و پارس انتخاب کنید .

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. مهدی

    ۱۶ آذر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام بر هموطنان.
    ۴۰۵هم صفرشو(۹۱)داشتم وهم ۸۵(بقولی اصل فرانسه) از این ماشینا غیراز مصرف زیادوکم کردن روغن در هردو و واشرسوزوندن دوبادرمدل۸۵ هیچ خاصیتی ندیدم.الان دوسالی هست ef7سوار میشم. واقعن راضیم فقط هزینه گاز و ۵ماه یکبار یه باک سوپروتعویض روغن دادم. راحتی، امنیت، سرعت و اقتدارش می ارزه به خیلی ماشینا.تو کلکل از هیچ ماشین زیر۴۰م کم نیاورده.تا۱۷۰باگاز وتا ۱۹۰با بنزین رفتم بالاترسو بخاطر لاستیکاش (گلدستون) نرفتم. بعضیا از هزینه بالای موتورش نگرانم می کنن ولی جالبه خودشون تاحالا یکبارهم پشت فرمون این ماشین ننشستن! از صاحبان مدل ۹۰هم پرسیدم چیزی هزینه نمی کنن. این نظر بنده بود.
    اما اگه ماشین برای استفاده داخل شهر میخوای ۲۰۶، برای خانواده و کلاس میخوای پارس، برای چشم وهم چشمی و کم هزینه میخوای ال۹۰ وبرای امنیت وسرعت ومصرف کم میخوای سمنو ef7 بخر. ولی ۴۰۵رو توصیه نمی کنم داشتم میدونم چیه!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا