ایران خودروایستگاه خبر

شرط ثبت‌نام پیش‌فروش ایران‌خودرو

گروه صنعتی ایران‌خودرو اعلام کرد: مشتریانی که در طرح فروش اخیر شرکت سایپا ثبت‌نام کرده‌اند، امکان حضور در طرح آتی پیش‌فروش محصولات ایران‌خودرو را نخواهند داشت. این شرکت طی اطلاعیه‌ای درباره طرح آتی خود برای پیش‌فروش ۴۰ هزار دستگاه خودرو اعلام کرد: گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌منظور توزیع عادلانه محصولات میان مشتریان واقعی، طبق هماهنگی با گروه خودروسازی سایپا، کد ملی تمام مشتریانی را که در طرح پیش‌فروش این شرکت ثبت‌نام کرده‌اند، دریافت می‌کند.

cartoon
هدف گروه صنعتی ایران‌خودرو از این کار این است که محصولات پیش‌فروشی، بین مصرف‌کنندگان و مشتریان نهایی توزیع شود و کسانی برای خرید خودرو اقدام کنند که صرفاً نیازمند خودروی شخصی بوده و مصرف‌کننده واقعی هستند. در ادامه این اطلاعیه آمده که با توجه به فروش اخیر محصولات شرکت سایپا و استفاده گروهی از هم‌وطنان از شرایط ارائه شده از سوی این شرکت، گروه صنعتی ایران‌خودرو از مدیریت ارشد این شرکت درخواست کرد تا لیست کد ملی مشتریانی را که در ثبت‌نام اخیر موفق به ثبت‌نام شده‌اند، به این گروه صنعتی اعلام کند تا از ثبت‌نام نامبردگان در طرح پیش‌فروش آتی ایران‌خودرو جلوگیری شود. گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار است به‌زودی طرح پیش‌فروش ۴۰‌هزار دستگاه از محصولات خود را به اجرا بگذارد.


البته پیش از این تنها از پیش‌فروش بدون عنوان خودروها و نامشخص بودن مدل خودرو به عنوان طرح مشارکت در تولید ایران خودرو با تحویل آبان تا اسفند سال آینده در این طرح رونمایی شده است!!! سوءاستفاده از مشتری توسط این شرکت، مرزها را درنوردیده و البته مقصر واقعی آن نیز خریدارانی است که برای ثبت نام پراید در هفته پیش، جهانیان را حیرت زده نموده و عقل و درایت خویش را به ایران خودرو نیز اثبات نمودند و این چراغ سبزی شد تا شاهد روند تحمیقی دیگری باشیم که با آن ادعاها و شعارهای وزیر صنعت برای کنترل بازار نیز کوچکترین تناسبی ندارد.

  • باز هم بهانه خواب خودرو در پارکینگ خودروسازان

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی، علت اصلی طولانی شدن زمان خواب برخی خودروها را نبود مواد اولیه قطعات آن‌ها عنوان کرد و گفت: تاکنون بخشی از مواد اولیه قطعات از گمرک ترخیص و خودروها به مرحله تجاری رسیده‌اند و به‌زودی تحویل مشتری خواهند شد. نجفی‌منش افزود: قطعه‌سازان معطل مواد اولیه مانده در گمرک بودند و به همین دلیل نتوانستند این قطعات را به موقع به خودروسازان تحویل دهند و بنابراین تعدادی از خودروها به دلیل کسری قطعه، امکان تجاری شدن پیدا نکردند.

وی در ادامه از ترخیص بخشی از مواد اولیه قطعات خودرو در روزهای اخیر خبر داد و افزود: بعد از مکاتبات و جلساتی که با گمرک انجام شد تاکنون بخشی از این قطعات خارج شده است و بنابراین خودروها به مرحله تجاری رسیده و تحویل مشتری خواهند شد؛ همچنین گمرک در حال بررسی سایر قطعات نیز است و به‌زودی آن‌ها هم ترخیص خواهند شد.

نجفی منش با اشاره به اهمیت مواد اولیه وارداتی در قطعه‌سازی تشریح کرد: در حال حاضر ۸۰ درصد مواد اولیه مورد استفاده قطعه‌سازان، داخلی است و ۲۰ درصد باقیمانده را مواد وارداتی تشکیل می‌دهد و بنابراین در صورت نرسیدن این مواد، روند تولید قطعه ناقص خواهد ماند. وی ادامه داد: در این شرایط لازم است ساخت داخلی به حداکثر خود برسد و در همین راستا می‌توان از شرکت‌های دانش‌بنیان برای تولید داخلی مشابه قطعات خارجی کمک گرفت.

  • پیشنهادی برای تحویل خودروها

خوب با اینکه بهانه خودروسازان برای تکمیل نبودن خودروهای انبار شده را نمی‌پذیریم، اما پیشنهاد می‌کنیم لااقل وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخشنامه و دستوری به خودروسازان، اعلام نماید که قیمت فروش خودروهای انبار شده یا ناقص به پیش‌خریداران باید قیمت مصوب زمان شروع تولید و نه زمان تکمیل یا تحویل باشد. بدین صورت که مثلا یک خودروی انبار شده با بهانه نداشتن رودری که ماههاست آفتاب می‌خورد نباید حتی در صورت اجازه افزایش قیمت به خودروسازان، با قیمت جدید عرضه شود. بدین ترتیب خواهیم دید که از این نمد نتوان کلاهی بر سر خریداران گذاشت و انبارها لاجرم سریعاً خالی و خودروها به مردم تحویل داده خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ali a

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (775 ديدگاه)

    25 میلیون پیش و تحویل یک سالو نیم دیگه !! و با قیمت نامعلوم! هرکی ثبت نام کنه بر خ.. گفته زکی ! از اونجا که همه دلال شدن اینم مثل سایپا زامبی وار بهش میشه… میگن سرنوشت هرکس رو خودش میسازه…

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. حسین

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (2820 ديدگاه)

      منم با شما موافقم اما استدلال اونها که ثبت نام میکنن این هست که همیشه قیمت کارخونه در بعضی خودرو ها ارزونتر از بازار هست و ضرر نمیکنند!
      بازم میگم من موافق این تفکر نیستم و فقط خواستم بهانه شون رو بگم!

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. Alireza

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (752 ديدگاه)

      نخیر داداش اینا خودرو ها رو از قبل به دلال ها فروختن الانم یه شوی نمایشی اجرا میکنن واسه بازار گرمی الان از پارسال تا حالا nا تا طرح فرووش گذاشتن شما تو خیابون چندتا ماشین صفر میبینی ولی جلو در نمایشگاها پر آشغالا ایناست که نشون دهنده خریدن دلالاست اون موقع که بعد از کمپین تحریم خودرو صفر وام دادن خیلیا رفتن خریدن خیابونام پر شده بود از ماشین صفر پلی یه سالیه شما گاهی یه ماشین صفر این دوتا شرکت رو کیبینی بله چند مدل ماشین فروش خوبی داشتن مثه برلیانس و ساندرو و هایما و دنا که قشر متوسط قدرت خرید داشتن نه سمند و پارس و پراید چون مال قشر متوسط به پایین بود که قدرت خریدشون کم شده بودولی الان اونا هم قدرت خرید ندارن

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. حسن

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1313 ديدگاه)

    طرح فیروزه ای از اول شهریور شروع شد و تا 15 شهریور تمام نمایندگی ها ظرفیت فروششون تکمیل شد به جز برخی نمایندگی های استانهای هرمزگان – اردبیل -چهار محال و بختیاری- سیستان بلوچستان و کرمان که صبح روز 17 شهریور کلا پیش فروش بسته شد . یعنی کلا همه خریدن به جز چند استان
    شرایط این 40 هزار تا هنوز اعلام نشده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  3. امیر

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (41 ديدگاه)

    چه شرایط خوبی داره :)

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. بهزاد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    نه به خودروی صفر….زکی…… ما فقط تو ترافیک پشت همیم……

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. Lmbx

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (287 ديدگاه)

    امار گمرک تو6ماه ابتدای سال نشون میده واردات قطعات منفصله امسال نسبت به پارسال در زمان مشابه 2برابر بوده دقت کنید یعنی اینا میدونستن قراره چی بشه رفتن کلی قطعه وارد کردن! قطعه نداشتنشون هم فیلمه تازه خیلی از قطعات با ارز 3800 وارد شده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. صمد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3 ديدگاه)

    چون خودمان میخواهیم ،این وضع برامون بوجود امده

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. یاس ی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    راجع به پیشنهاد تحویل خودرو بگم که ایکاش اینا انقدر وجدان داشتن که به نرخ مصوب زمان تولید ماشین را میفروختن.
    این مدل وجدان کاری هرگز در خودرو سازان ما نبوده و نیست وقطعا در آینده هم نخواهد بود.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. نوید جهرمی

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (3691 ديدگاه)

    هر کس اندکی برای خودش شخصیت قائل باشه راه درست رو میره نه هر جا که گله رفت.
    ما هم میتونستیم بریم ماشین رو با هر قیمتی بکنن تو پاچمون.
    کسانی که نیاز دارن و به نون شبشون بستس ب کنار.
    کسی ک فقط یه وسیله نقلیه میخواد میتونه پولش رو سرمایه گذاری کنه و از سود پولش بی دردسر اینقدر سرویس و آژانس و تاکسی بگیره و اعصابش رو حفظ کنه که تهش هم کلی براش اضاف بیاد. نه دردسر افت قیمت و اعصابخوردی ترافیک و تصادف و استهلاک ماشین و بیمه و … داره ن سرمایش به باد رفته. هر وقت بخواد پولش هس. ولی بزارید صندوق سرمایه گذاری و دست این بانکا ندید.
    کسی هم که دلالی میکنه ب خودش مربوطه و وجدان خاموشش.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. John

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (214 ديدگاه)

    به قول یک نفر: ما خودمان انتخاب کردیم که جور دیگر زندگی کنیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. amin

      ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
      سوابق: (1126 ديدگاه)

      ما غلط کردیم با اون یه نفر

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. مایکوباکتریوم توبرکلوسیز

        ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
        سوابق: (137 ديدگاه)

        درمورد خودت حرف بزن عزیز
        جمع نبند

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. نوید جهرمی

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
          سوابق: (3691 ديدگاه)

          منم با امینم

          موافقم 0
          مخالفم 0
  10. بهراد

    ۱۹ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (537 ديدگاه)

    شرط اول رو باید می نوشتن :

    1. نداشتن عقل و اجاره دادن بالا خانه
    2. سیری از جان شیرین
    3. آمادگی برای پذیرش حیات آخرت در هر تصادف جاده ای

    بعدش کنار سند هر پراید یدونه برگه قبر شیش دانگ نبش به همراه لباس آخرت و قبض هزینه های کفن و دفن

    که با این ایمنی که ارابه های مرگ دارن بقیه مراحل به راحتی انجام بشه و مشتری های بعدی بیان نمایندگی برای ثبت نام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. Trx (taimaz)

    ۲۰ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (316 ديدگاه)

    یادمه قدیم این شرایط رو کنار بقیه شرایط پیش فروشش برای کسایی که میخواستن سرمایه گذاری کنن میذاشت ، اما الان به عنوان تنها شرایط موجود برای اجبار گذاشته. یعنی خودشون با دست خودشون دارن دلالی رو رواج میدن ….. نمیفهمم مگر این شرکتها دولتی نیستند؟؟؟ پس چرا کسی جلوش رو نمیگیره؟؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
  12. امیر

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خود ایران خودرو دلال اصلی ماشین دارن تو بازر سوریه وافغانستان عراق اب میکنن

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. Ali

    ۲۶ شهریور ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چرا همه فقط شعار میدن؟! خوشگل حرف زدن که کاری نداره همه بلدن، بگین چه کاره این… همین هفته پیش سایپا گفت شصت هزار دستگاه فروشی دارم یکملیون و هشتصد هزار نفر متقاضی بودن!!! همه باند بودن؟؟؟ از مردم کسی نبود؟؟؟ ازونور اب که نیومدن، خب بابا داره دوبرابر بانک سود میده طرف مثلا پول رهن خونه رو گرفته میده بیست درصد سود میگیره، حالا میخواد ژیان باشه میخواد اف اچ، میخواد دوایربک باشه میخواد شیش ایربک باشه…

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا