ام وی ام MVMایران خودروسایر خودروهای داخلی

مقایسه MVM315 با 206 تیپ 5

همه ما می دانیم که صنعت خودروسازی در ایران دچار آشفتگی شده، تحریم های اقتصادی، کمبود قطعات، برنامه ریزی نادرست، ضرر دهی کلان، سوء استفاده سودجویان… این ها فقط چند تا از ده ها دلیلی می باشد که کمر صنعت خودرویی را شکسته و باعث شده تا خودروسازها قیمت محصولات خود را بالا ببرند. یکی از این محصولات ۲۰۶ هستش که قیمتش نسبت به پارسال دو برابر شده که همین افزایش قیمت باعث دو دل شدن مشتریان این خودرو شده. از طرفی هجوم خودروهای چینی که بسیار پر زرق و برق هستند، بیشتر مردم را دچار شک و تردید کرده که آیا یک ماشین چینی بخرند یا نه. یکی از این ماشینای چینی، چری A13 یا فالوین۲ است که در ایران توسط مدیران خودرو و با نام mvm 315 ساخته می شود و توانایی رقابت با دویست و شیشی را دارد که جزء پرطرفدار ترین ماشین های ایران هست. حال اگر شما جزء افراد دو دل هستید به شما پیشنهاد می کنم قبل از تصمیم گیری این مقاله را با دقت بخوانید و اگر هم دو دل نیستید باز هم مقاله را بخوانید. ضرری که ندارد!

ام وی ام 315 در برابر پژو 206
ام وی ام ۳۱۵ در برابر پژو ۲۰۶

طراحی بیرونی
ابتدا از ۲۰۶ شروع می کنیم. از سال ۲۰۰۱ که این ماشین در ایران شروع به تولید شدن کرد هیچ کس نگفته که ۲۰۶ ماشین زشتی است. با اینکه ۲۰۶ پانزده سال پیش طراحی شده ولی هیچ وقت رنگ کهنگی و پیر شدن را به خود نگرفته در حالی که تمام ماشینای دهه نودی و هم سن و سال او تا الان خسته کننده و حال بهم زن شده اند.

پژو 206
پژو ۲۰۶ از سال ۹۸ تاکنون در ایران به همین شکل باقی مانده

به نظر من چنین ماشینی که بتواند چهره خود را ۱۵ سال روی مد نگه دارد باید واقعا زیبا باشد. اما رقیب ۲۰۶ یعنی mvm برعکس بیشتر ماشین های هم وطنش، حال بهم زن و زمخت و کسل کننده نیست و در واقع آن هم ماشین زیباییست. البته خیلی ها معتقدند، علت زیبایی ام وی ام  این است که جلوی این ماشین شباهت به جلوی ۲۰۶ دارد! که این حرف مربوط به جلوی ماشین میباشد اما زیبایی این ماشین در نیم رخش است نه در جلو. استفاده از خطوط بلند بر روی بدنه و استفاده از رینگ های اسپرت و کم بودن عرض شیشه ها از دلایل زیبایی نیم رخ این ماشین هستند.

MVM 315
MVM 315

در کل انتخاب بین این دو ماشین به عنوان ماشین زیباتر کار سختی است و نیاز به کلی فکر دارد و من حوصله ندارم که درباره این موضوع فکر کنم و می سپرمش بدست خودتون. اما مطمئن باشید که بعد از خرید هر کدام از انها هیچ کس بهتون نمی گوید بدسلیقه.

طراحی داخلی

داشبورد متفاوت ام وی ام 315
داشبورد متفاوت ام وی ام ۳۱۵
داشبورد پژو 206
داشبورد مدرن پژو ۲۰۶

شما در کابین ۲۰۶ یک طراحی اروپایی دهه نودی می بینید و در کابین mvm یک طراحی چینی پر زرق و برق. طراحی mvm در نگاه اول ممکن است دلربا و فریبنده باشد ولی بعد از مدتی خسته کننده میشود همچنین کیفیت پایین مواد به کار رفته در داشبورد به مشکل خسته کننده شدن دامن زده در حالی که در ۲۰۶ عکس این قضیه هست و میدانیم که تمام افرادی که ۲۰۶ دارند هیچ وقت مشکل خسته کننده شدن نداشتند. پس، برنده طراحی داخلی : ۲۰۶
پیشرانه
حجم موتور پژو ۱۵۸۷ سی سی است که از موتور ۱۴۹۷ سی سی mvm چیزی حدود ۱۰۰ سی سی بزرگتره. پس به ما اینو می فهماند که ۲۰۶ بیشتر از mvm تشنهٔ بنزین است. اما قدرت هر دو ماشین یکیه و موتور هاشون نیرویی معادل ۱۱۰ اسب بخار را در دور موتور ۵۸۰۰ به چرخ های جلو وارد میکنند. اما تفاوت اصلی اینه که پژو ۲۲۰ کیلو از mvm سبک تره که واقعاً اختلاف زیادی هستش که میتونه کلی در رانندگی تاثیر بگذاره.
حداکثر گشتاور ۲۰۶ و mvm , جفتشون ۱۴۰ نیوتون بر متر می باشد اما ۲۰۶ در دور موتور ۴۰۰۰ به این مقدار میرسد ولی mvm در دور موتور ۴۵۰۰ . یعنی ۲۰۶ زودتر به حداکثر گشتاور میرسد. پس ۲۰۶ بخاطر گشتاور بهتر و وزن کمتر، شتاب بیشتری نسبت به mvm دارد در نتیجه برنده پیشرانه : ۲۰۶

امکانات

ماشین های چینی را می توان در یک جمله خلاصه کرد «گول زننده». البته بعضی هاشون مثل همین mvm 315 یا جیلی و گریت وال در کل ماشین های خوبی‌اند اما بقیشون ساخته شده اند تا گول بزنند. چینی ها خوب یاد گرفتند که چشم مشتریان خود را با استفاده از امکانات نسبتاً زیاد و لوازم های مختلف و آپشن های گوناگون، کور کنند. پس میتوان حدس زد که برنده امکانات این مقاله چه ماشینی هستش. اما من برای اینکه مقالم کامل باشه امکانات این دو ماشین را در سه بخش ترمز و امکانات رفاهی وامنیت مقایسه کردم.
ترمز :چرخ های جلوی mvm دارای ترمز دیسکی و چرخ های عقب دارای ترمز کاسه ای هستند که مجهز به سیستم ABS میباشند. در ۲۰۶ هر چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – EBR میباشند. پس ۲۰۶ ترمز های بهتری دارد.

ام وی ام MVM315
ام وی ام MVM315

امکانات رفاهی : هر دوی این خودروها از امکانات نسبتا مشابهی بهره می برند که مهمترین آنها بدین شرح است:
پژو : ۱- کنترل اتوماتیک تهویه ۲- تنظیم برقی آینه ها.
ام وی ام : ۱- سیستم پخش mp3 با پورت USB ۲- تنظیم برقی چراغ های جلو ۳- سنسور دنده عقب.
بنظر نمی رسد که بخش امکانات رفاهی برنده خاصی داشته باشد!

امنیت
امروزه بخش به ظاهر بی اهمیت امنیت بسیار مورد توجه قرار گرفته مثلاً هفته پیش دیدیم که چطور کارشناسان خودرو volvo V40 را بهترین هاچ بک سال انتخاب کردند زیرا در این ماشین می‌توانید نوآوری های بسیار زیادی در بخش امنیت ببینید مثلاً ایربگ برای عابران یا سیستم ترمز اتوماتیک یا سیستم تشخیص عابران پیاده و یا سیستم به خاطر آوردن علائم جاده به راننده. که همهٔ اینها سیستم های بسیار جالبی هستند که متاسفانه نمیتوانم در این مقاله به بررسی آنها بپردازم. اما دو ماشین مورد بحث ما هم سیستم های نسبتاً مناسبی دارند. مثلاً هر دو ماشین در مجموع دو عدد ایربگ برای سرنشینان جلو دارند و مجهز به قفل مرکزی با ریموت و کمربند های سه نقطه ای پیش کشنده هستند (تروخدا فرق امنیت این ماشین ها را با امنیت volvo ببینید در حالی قیمت volvo v40 برابر قیمت این دو ماشینه). از فرق های ۲۰۶ و mvm 315 می توان به داشتن آژیر برای mvm و داشتن سیستم قطع سوخت هنگام تصادف برای ۲۰۶ اشاره کرد. اما حرف آخر را ستاره ایمنی میزند که هر دو ماشین دارای چهار ستاره هستند اما پژو چهار ستارهٔ خود را از euroncap و mvm از c-ncap گرفته ( c-ncap یک شرکت چینی هست که آزمایش های آسان تری نسبت به یوروکاپ میگیرد) نظر همه کارشناسان این است که ستاره های چینی را باید نسبت به ستاره های اروپایی، کمتر شمرد. پس این یکی به نفع پژو ۲۰۶

سواری
پژو دارای هندلینگ بالایی است و سواری نرمی هم داره و همچنین مدل تیپ پنج که خیلی اسپرت تر از مدل های دیگه هست، فرمان و ترمزهایی با عکس العمل بالا داره. از ایرادات این ماشین میتوان به فضای کم برای سرنشینان عقب اشاره کرد.
حال میرسیم به mvm . چون من موفق نشده ام سوار mvm بشم نمیتوانم در این موضوع نظر بدم پس نقد این قسمت را میسپارم به شمایی که سوار این ماشین شدید. لطفا کسایی که سوار این ماشین شدند نکات مربوط به سواری مثل هندلینگ، نرمی کمک فنرها، صدای موتور، ضربه های کابین و … و در آخر اینکه سواری کدام ماشین بهتر است را در کامنت ها بذاره تا من و دیگران استفاده کنیم.

پژو 206
۲۰۶ با عمری بیش از یک دهه

نتیجه گیری کلی
این قسمت برای کسایی هست که حوصله نداشتند مقاله را بخوانند. من در این قسمت کل مقاله را در یک مقایسه خلاصه کردم اما برنده را اعلام نمیکنم چون واقعا این دو ماشین مثل همند و انتخاب این دو یه جورایی سلیقه ای میشه؛ و من به عنوان یک انسانی که واسه خودش سلیقه ای داره نه به عنوان یک نویسنده، ۲۰۶ را ترجیح میدم البته به شرطی که دویست و شیشی که با پسوند ایرانی تولید میشه، هیچ فرقی با دویست شیش سال پیش نداشته باشه مگرنه مجبورم mvm را انتخاب کنم. امیدوارم مسئولین به جمله قبلی توجه داشته باشند چون با افزایش قیمت هاشون دیگر بازار طبق میل آنها انحصاری نیستش و باید به رقابت با چینی ها بپردازند و چیزی که روشنه اینه که در رقابت دیگر نمیشود هر کاری که دوست داشت انجام داد و به مشتری توجهی نکرد. قابل توجه مسئولانی که چند وقت پیش در رسانه ها گفتند؛ ( ۲۰۶ چه ایرانی باشد چه فرانسوی چه باکیفیت باشد چه بی کیفیت واسه مردم فرقی ندارد و فروش خود را میکند) و این مقاله ثابت میکند که اینطور نیست و اگر مردم احساس کنند که ۲۰۶ در حال پسرفت هستش رو به محصولات چینی می آورند.
به امید روزی که همین خودروساز باعث افتخار ایران و ایرانی باشد.

مقایسه ۲۰۶ و mvm 315 در یک نگاه :

پژو : ۱- طراحی داخلی بهتر ۲- پیشرانه و شتاب بهتر ۳- ایمنی بهتر.
ام وی ام : ۱- امکانات رفاهی بیشتر ۲- مصرف کمتر.
فراموش نکنید که امتیاز قسمت «سواری» داده نشده و آن بستگی به نظرات شما داره.

اندازه ها و ابعاد
مشخصات
پژو ۲۰۶
ام وی ام MVM315
طول خودرو
۳۸۲ cm
۴۱۴ cm
عرض خودرو
۱۶۵ cm
۱۶۸ cm
حجم فضای صندوق عقب
۲۴۵ لیتر
گنجایش مخزن سوخت
۵۰ لیتر
فاصله بین دو محور
۲۴۵
۲۵۳
وزن
۱۰۵۴
۱۲۰۰

نویسنده: امیر وزیری

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱,۵۲۸ دیدگاه‌ها

  1. رامان

    ۱۹ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خوب من الان هفت ماهه که ام وی ام٣١۵ نیو اسپرت دارم. اوایل اینقدر ملت میزدن تو سر ماشین که کلی حالم گرفته شد. راستش اوایل ماشین خشک و هن بود! به تدریج هی بهتر و بهتر شد . الان بیست و هفت هزار تا راه رفته، هییییییچ مشکلی نداشتم جز گاز کولر! این اواخرم دسته موتور که به خاطر سه تایی بودن معمولا هر بیست هزار تا میشکنه، به قولی بریده بود که خوب اونم نمایندگی مرکزیم نداشت مجبور شدم صد و پنجاه هزار به بازار سیاه اقای شعبانی پول بدم تا خیالم راحت بشه. البته افت قیمتشم عجیب ناراحت کننده است. ولی مجموعا ماشین خوبیه . باید این نکته رو در نظر داشت که هیچ یک از خودروهای داخلی به قیمتشون نمی ارزن ، ام وی امم از این قاعده مستثنی نیست. من برای دوستان علاقمند که نمیخوان افت قیمت زیاد غصه دارشون بکنه پیشنهادم خرید خودرو دست دومه. تو بازار کنونی خرید ماشین بیست سی تا کارکرد کلا عاقلانه تره . اینم بگم که خداییش رانندگی باهاش لذت بخشه. باید لمش دستت بیاد ، اونوقت اطمینان داشته باش که شتاب و قدرتش هم در حد خودش متحیرت میکنه.
    مصرف سوختش چون من عموما خارج از شهرم صدی هفت تا هشته پره پر.
    صندلیاش فوق العاده راحتن. فرمون راضی کننده است. لاستیکا معقولن. کیفیت رنگ هم از نظر من که کارشناس نیستم خوبه . دنده ها به زیبایی هر چه تمام تر عوض میشن. تا به امروز هم به غیر از یه بار که دنده عقب سربالایی رفتم با صفحه کلاچ مشکلی نداشتم و میتونم بگم کلاچ فوق العاده نرم و راحتی داره. ولی واقعا افت قیمت و شناسنامه بودنش بعد خرید برای جوانان تنوع طلب عجیب تامل برانگیز به نظر میاد….

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سلام، نظر شما رو که خوندم بسیار حیرت زده شدم ، من یکسال هست که ماشینم رو عوض کردم و 315 جدید دارم دقیقا هم بیست و هفت هزار مسافت طی کرده ، جالب اینجاست ،تقریبا تمام توصیفات و نظراتت شما در باره این خودرو به نظر من هم رسیده و کاملا هم درسته ، حتی در خصوص شتاب و قدرت موتور هم دقیقا درست گفتید و باید راننده باشید و قلق ماشین دستتون بیاد .از خودرو های ایرانی مثل 206 بسیار راحت تره عقب فضای سرنشینان بسیار بهتر از هر هاچ بک ایرانیه ،اتاق کمی سنگین تر و شتاب رو پایین میاره اما در صورتی که بلد باشید دستتون میاد چطور خیلی از ماشین ها رو در شتاب جا بگذارید از جمله همین دویست و شش. امکانات خوبه اما طراحی عالی و کاملا به روزه که در نسخه چینی این خودروسازی طراحی داشبورد برگرفته از بال پرندگان ذکر شده. خودرو پایداری و هندلینگ خوبی داره و مجهز به سیستم ترمز ایمن ضد قفل و کنترل میزان شدت ترمز در چهار چرخ هستش ، سیستم صوتی خوبی هم داره و سربالایی رو هم بسیار خوب طی می کنه.
      اما نقاط زیر بندی ضعیف ، کمک هایی کم دوام ، و اتاقش زود به صداهای ریز و ناشناس می افته دید و عقب کمی داره که البته می تونید مجهز به دوربین عقبش کنید. قطعات و سرویس های دوره ای گران و از همه بدتر خدمات و تعمیرکارانی که به جرات میگم از سایپا هم بدترند.واقعا غیر از این مشکل دیگه ای ندیدم در یک سال.

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. سامان

      ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من ۲۰۶ مدل ۹۴ تیپ. ۵ رو فروختم چون سیم کشیش اتیش گرفت سر. سیلندش روغن میداد کمک هاش به شدت خشک بود. و اتاق صدا افتاده بود هر. هفته هم یه جفت لامپ. عوض میکردم چند. روز. پیش ۳۱۵ اسپرت لاکچری خریدم خدا رو وکیل میگیرم با ۲۰۶ به هیچ وجه قابل مقایسه نیست البته قیمتش هم الان ۲ برابر ۲۰۶ شده و باید هم بهتر باشه همه ایب های ۳۱۵ تو مدل جدید برطرف شده ترمز عالی هندلینگ خوب کاملا نرم و بی صدا فرمونش کمک هاش همه چیش بهتره از وقتی سوارش شدم کلا نظرم نسبت به چین عوض شده کسایی که الکی بدشو میگن تا حالا ماشین ندیدن و نداشتن میخان فقط یه چیزی گفته باشن من ضمانت میکنم عالیه بخرید

      موافقم 0
      مخالفم 0
  2. احمد

    ۲۱ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام دوستان الان هندی که تا دیروز سه چرخه میروندن هم الان دارن بهترین ماشین ها رو سوار میشن ولی ما هنوز دنبال پرایدو پژو و ماشین چینی هستیم خدایی برید تحقیق کنید خارجی ها با کمتر از ۱۵میلیون چه ماشین هایی دارن سوار میشن فقط هواستون باش سرتون گیج نره……. خدایی ما ایرانی ها اگه دوچرخه هم بشه سی میلیون بازم بی سر صدا میریم میخریم

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمود

      ۲۵ دی ۱۳۹۵
      سوابق: (1 ديدگاه)

      اینا همه مزخرفه من 9 ماهه mvm315دارم قبلش هم 206 داشتم .از هر لحاظ به غیر از شتاب که بخوای حساب کنی 315 از 206 بهتره.من خیلی از دستش راضیم

      موافقم 0
      مخالفم 0
      1. aston martin

        ۱۲ تیر ۱۳۹۶
        سوابق: (1346 ديدگاه)

        من یا 206 تیپ 2 مدل 84 5 ازون قطعات فرانسوی رانندگی کردم ماشین اصا راه نمیرفت !بعد یک سال نوری که شتاب میگرفت حالا هرچی ترمز میکردی وای نمیستاد :)))

        موافقم 0
        مخالفم 0
  3. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سلام. مطمعنا این مقایسه که انجام شده کاملا احساسی هستش و نویسنده 206 داره و میخواد بیشتر تاکید کنه و تحمیل کنه 206 بهتره و من بی شک میدونم که تا حالا حتی سوار ام و ام هم نشده ..لذت رانندگی با ام و ام به قدری عالیه که اصلا با 206 قابل مقایسه نیست

    موافقم 0
    مخالفم 0
  4. امیر

    ۲۶ دی ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    من به دوستم پیشنهاد کردم که 315 بخره چون خودم راضی هستم و دوستم تابحال پشت رول نشسته بود و خیلی کم رانندگی رو بقولی روی کاغذ بلد بود وروزی که خریدیم من با ماشین خودم اومدم و اونم پشت من اومد ازده کیلومتر 11 جاده مخصوص کرج تا جنت اباد تهران .. چون واقعا رانندگی با این ماشین بسیار راحته از مبتدی تا حرفه ای ها حال اپشن های خیلی خوب و بیشتری بنسبت 206 دارد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  5. احمد کلیک

    ۲ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    من نه 206 دارم نه 315
    ولی هردوشون و سوار شدم
    بنظر میزسه 315 از لحاظ کابین و راحتی بهتر و جادارتر از 206 هستش ولی از نظر بدنه و مقاومت قطعات 206 خیلی محکمتر و بهتره علی الخصوص تیپ 5

    موافقم 0
    مخالفم 0
  6. TSHDN

    ۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (68 ديدگاه)

    والا این 206 که الان داره تولید میشه همش چینیه و تعدادی از اونا آتیش گرفتن با این حساب با اینکه بنظرم 206 خیلی بهتره ولی خب اگه اینطور باشه مجبورم 315 رو انتخاب کنم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  7. علی

    ۸ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام. مقاله شما خوبه اما منظورتون کدوم 206 هستش ? 206 فرانسوی یا 206 چینی? داداشم یه 206 داشت ناراضی نبود اما واقعا جاگیریش کمه و اذیت کننده مخصوصا جاده. یه 207 هم دهشت که بیخود و بی جهت آتیش گرفت. اما به نظر من میشه گفت الان هر دو ماشین چینی هستن و 206 الان فقط اسم پژو فرانسه رو یدک میکشه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  8. جیحون

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باید عرض کنم که از دیدگاه کلی ما ایرانیا با اسم چین مشکل داریم غافل از اینکه الان حتی همون سجاده و تسییحی هم که دست میگیریم چینیه ، به نظر من ۲۰۶ مثل یه آدم معتبر و متشخص میمونه که از اهلیت اجتماعی بالایی برخورداره و ۳۱۵ مثل یه شخصی که جوان و اول راه کسب اعتباره ، اما اما اما ۳۱۵ یک جوان جویای نامه که مسیر ۲۰ساله ۲۰۶ رو در پنج سال طی میکنه ، یه نفر بیاد یه قطعه از ۲۰۶ نام ببره که تولیدش توی خود کشور فرانسه بوده همه خودروها حتی بنز و زانتیا هم قطعاتشون توی چین تولید میشه و مهمتر از هر چیز منتاژ این قطعاته که توی خودرو سازی کشور عزیزمون ایران انجام میشه و منتاژ ایرانی هم بسته به میزان شانس طرف خریدار یه وقتایی خیلی عالی و بی بدیل میشه یه وقتایی هم افتضاح والا از لحاظ کلی همش چینی منتاژ ایرانه بنده جک شاسی بلند اتومات رو که چینی هم هست به سانتافه ترجیح میدم ،وسلام

    موافقم 0
    مخالفم 0
  9. عباس

    ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام به دوستان خوبم. مدتی است که ام وی ام315 خریدم. وخیلی خیلی ازش راضیم..ماشین شیک وجادار. البته صندوق دار شو میگم. صندوق مثل دریای ..ماشین برای خانواده‌ها. برای مسافرت بسیار مناسب.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  10. غلامرضا مقری

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام واقعا تشکر میکنم از نویسنده مقاله خیلی عالی بود به نظر من بی طرف قضاوت کرده بودن برای من که دنبال ماشینم خیلی اطلاعات کاملی داد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  11. علی

    ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این ماشین ضعف های اساسی در سیستم ترمز داره که قابل اصلاح نیست . . واقعا پشت این ماشین نشستن جرات میخاد . با شتاب کم و شکستن دسته موتورو … میشه کنار اومد ولی ترمز شوخی بردار نیست . پای جون آدم در میونه . نخرید این آشغال چینی رو .

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. مسعود

      ۱۴ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من هر دوی این ماشین ها رو داشتم ، ترمز 315 روز اول که ماشین رو خشک از کمپانی گرفتم به نظرم عجیب اومد اما الان با گذر یک سال کاملا ایمن ،و بهتر از خودرو های داخلی که داشتم به نظرم میاد ، سیستم ترمز ضد قفل و سیستم پایداری در ترمز داره و عملترمزشنقصه. متناسب با وزن ماشین و بینقصه

      موافقم 0
      مخالفم 0
    2. بی طرف

      ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من همین علی رو که نظر مخالف داره چندین سایت دیدم و بنظرم فقط یا یک رباته یا یکی هست که میخواد از ماشین های چینی بد بگه.الان ماشین های تولید ایران هم خیلی افتضاحه چرا خب باید 22 میلیون بدیم یه پراید سوار بشیم چندین ساله این قیافه ی تکراری رو داره یا وانتش میکنن یا فقط اسماشون رو عوض میکنن این چه صعنت ماشین سازی هست؟واقعا تاسف داره هیچی که نگیم حداقل ظاهر ماشین های چینی که خیلی خوبه حداقل طراحی خوبی دارن مگه همین طراحی ماشین اسونه؟؟اصلا هم اسون نیست ولی پراید از سال 70 به همین شکل مونده.خواهشا یکم بخودتون بیایین با پول پراید یه ماشین هایی میشه خرید که نگو ولی ما مجبور فقط پراید.اقا چینی هرچی که هست اقتصاد اول دنیاست اگه بد بود اقتصاد اول دنیا نبود

      موافقم 1
      مخالفم 0
  12. مجید

    ۳ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آقا مشخصات درست ماشین 206 و ام وی ام رو گفت اصلان طرف داری نکرد و کاملا به حق گفت

    موافقم 0
    مخالفم 1
  13. hasan

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام.من قبلا 206داشتم و الان3ساله ام وی ام 315 دارم.انصافا سرعت و قدرتش خیلی بیشتر از 206 بار اول اگه سوار ام وی ام بشی فکر میکنی قدرت موتور کمه ولی اینطور نیست فقط مشکل صفحه کلاچ هستش و اگه دیسک و صفحه tu5استفاده کنی 100%قدرت وارد چرخ ها میشه من این کارو کردم. عالی شد.ام وی ام با موتور1500 16سوپاپ قدرتی معادل109اسب بخار داره قدرتش2اسب بیشتر از پژو پارس ک پژو پارس با موتور1800 سی سی 8 سوپاپ قدرتش107اسب بخاره.تنها مشکل ام وی ام ک منو شدیدا ناراحت میکنه افت قیمت خیلی زیادشه.اگه میخواین یه مدت سوار ام وی ام بشین پیشنهاد مبکنم چند سال کارکرده بگیرید افت قیمتش خیلی کمتر از صفره.با تشکر

    موافقم 0
    مخالفم 0
  14. حسین

    ۱۱ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مقاله شما رو خوندم بسیار کامل ولی احساس کردم از 206 طرفداری کردید نظر کاربران رو هم خوندم خب به نظر من 315 ماشین نسبتا به روز تر جا دار تر

    موافقم 1
    مخالفم 0
  15. محمد

    ۱۵ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عمرا ۳۱۵ به گرد پای ۲۰۶ برسه.من خودم یک اس دی وی ۸ دارم امروز داداشم یک ۳۱۵ خرید پشتش نشستم اول از همه استارت که زدم یک صدای بدی موتورش داشت بعد دندش بد جا می خورد .بعد که حرکت کردم نسبت به ۲۰۶ اصلا شتاب نداره و راه نمیره بدنش تو دست اندازها یکم صدا میده.صدای موتور نسبت به ۲۰۶ بیشتر تو اتاق میاد.به سرعت گیر که رسیدم فکر میکردم مثل ۲۰۶ ترمزاش میخ میکنه ولی با ید ۲۰ متر قبل سرعت گیرا ترمز کنی تا رسیدی نگه داره اصلا ترمز نداره.تو پیچ هم نسبت به ۲۰۶ کم میاره.اینها چیزهایی بود که من با یک ساعت رانندگی با ۳۱۵ ازش عایدم شد.ولی خداییش نسبت به قیمتش آپشن های خوبی داره ولی کیفیت مواد داخل کابین کمه و داشبوردش پلاستیک خشکه.صندلیهاش نسبت به ۲۰۶ ناراحت تره.دید عقبت کمه.فقط تنها چیز خوبی که داره یکی ظاهرشه و آپشن هایی که داره والا سواریش که نسبت به ۲۰۶ اصلا خوب نبود.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  16. علی

    ۱۸ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من حدود چهار سال ۲۰۶ مدل ۸۵ داشتم که میگن موتور فرانسه بود از سال ۹۲ هم ام وی ام ۳۱۵ گرفتم . سواری ۲۰۶ و شتابش هندلینگش بهتره با ۲۰۶ کورس گذاشتن و لایی کشیدن امکان پذیر بود ولی ۳۱۵ صندوق دار که من دارم از این نظر ضعیف تره البته فرمون ۳۱۵ هم برقیه و خیلی هم رانندگی باهاش بدنیست ولی مانور ۲۰۶ سرپیچا و هندلینگش بهتره، درعوض ۳۱۵ آپشناش بیشتره و اینکه طراحیش انصافا بهتره و از طراحی ۲۵ سال پیش ۲۰۶ سرتره . افت قیمت ۳۱۵ هم خیلی رو اعصابه. البته این ۲۰۶ هم که من داشتم ۸۵ بود این جدیداش بچه ها داشتن سریع چپ می‌کنه و قطعاتم که کلا افتضاح.

    موافقم 1
    مخالفم 0
  17. الهه

    ۲۰ فروردین ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بالاخره متوجه نشدم هزینه نگهداری و قطعات 206 بالاتره یا mvm315h
    من میخوام 206 مدل 90 تیپ 2بگیرم یا mvm315 که نظرات انقد متناقض بود به نتیجه نرسیدم ، حالا تصمیم گرفتم تیبا هاچ بک 95 بگیرم ?

    موافقم 0
    مخالفم 1
    1. Farhad

      ۲۶ فروردین ۱۳۹۶
      سوابق: (2 ديدگاه)

      Mvm بگیر ببین زندگی یعنی چی
      ماشین ایرانی نمیارزه اینقدر پول بدی
      لوازم mvm گرون تره ولی کیفیتشم بالاتره خیلی هم به ندرت خراب میشه به غیر از لوازم مصرفی مث لنت و غیره

      موافقم 1
      مخالفم 0
  18. فرشید

    ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    خیلیا که بهد206 نظر بد میدن حتما سوار 206 مدل 80 شدن میگن بده وگرنه مدل هم سال دوتا ماشینو کنار هم بزارین مطمنا 206 سرتره .چرا اونایی که تو چاه این مدیران خودروی بی مسولییت افتادن میخوان جوری جلوه کنن که ماشینشون خوبه نظر درست بدین مردم درس انتخاب کنن .315 به گرد 206 نمیرشه از همه لحاظ

    موافقم 0
    مخالفم 1
  19. ممد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (3435 ديدگاه)

    سلام
    من هردوی این ماشینایی رو که مقایسه کردید داشتم ،،،206 از سال 1391به بعد خود شرکت گند زد بهش تا مردم چاره ای جز خریدخودروهای چینی نداشته باشن چون سود زیادی به جیب آقا زاده ها وارد کننده میره ،ولی 206های مدلهای 91 به پایین تمیزاش حرف ندارن ،،،اما mvm دو سال دارم واقعا ماشین مزخرفیه ،کند ترین ماشینیه که تا حالا سوار شدم ،به جای اینکه با یکدیگر بحث کنیم که ماشین من بهتره ماشین اون بهتره ،،بیایید بحث اینو کنید که چه پولی به جیب میزنن و چه کلاهی سر ما میزارند ،خود چینی ها mvm و اکثر ماشینهای وارداتی چینی که به کشور ما وارد میشه رو سوار نمیشن ،،،،وسلام ،،امیدوارم با واردات خودروهای بهتر که بعید میدونم ایرانخودرو و ….. بخوان راه رو برای رقابت باز بزارن،و بخوان کاروکاسبی خودشونو کلاهبرداری رو کساد کنند ،،،

    موافقم 0
    مخالفم 1
  20. محمد

    ۳ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من میخوام ماشین بخرم ولی واقعا بین ماشین های مختلفی که توی ایران هست نمیدونم کدومش رو انتخاب کنم
    405 ، سمند ، 206 ،پارس یا 315
    میخوام ی ماشین کارکرده ولی درحد نو بخرم واقعا نمیدونم کدوم بهتره لطفا کمک کنید
    ممنون

    موافقم 0
    مخالفم 0
  21. شیما

    ۹ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که خودم تا فردا ام وی ام برمیدارم .. حتی سوارش شدم خیلی از نزدیکانم ام وی ام دارن خیلی عالیه هم داخلی هم ظاهرش و هم امکاناتش?

    موافقم 1
    مخالفم 0
  22. حجت

    ۲۱ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من ۲۰۶ مدل۸۱ دارم ۶۰۰۰۰۰ تا باهاش رفتم هنوز تعمیر موتور نشده تو این ۱۵ سال کوچکترین مشکلی نداشتم حالا هم تصمیم دارم یه نو دیگش رو بخرم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  23. امین

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام
    ببینید ۲۰۶ الان از قطعات درجه ۲ و ۳ چینی استفاده میشه ولی mvm از قطعات درجه ۱ چینی.
    هر کسی هر چیزی که میخواد بخره همیشه چند نفر هستن که نظرشو عوض میکنن ولی ادم باید به خودش اعتماد کنه.بالاخره هر کسی یه جوری رانندگی میکنه.شما میتونید ماشینو درست برونید چند سال لذت ببرید و میتونید یه جوری برونید که ۱ سال نشده هر روز تعمیر گاه باشید.و اینم‌بگم که شما اگه با بنزم بد رانندگی کنید ۱ سال اول تعمیر گاهید.من واقعا از mvm 315 راضیم.

    موافقم 0
    مخالفم 0
  24. رضا محمدی

    ۳۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بعضی دوستان طوری ماشین چینی چینی میکنن که انگار قطعات ماشینهای تولید داخل تماما فرانسویه! نه عزیزان من اگه قطعات خودروهای داخلی ساخت هند نباشه قطعا درجه ۳یا۴چینه چند درصدیشم ممکنه تولید داخل باشه پس ماشینی که ادعای فرانسوی بودنشو دارید هم تاریخ مصرفش و هم فرانسوی بودنش منسوخ شده پس منصف و منطقی باشید تولیدات مدیران خودرو صفر تاصدش چینه اما به روز و دارای استانداردهای روز اروپا و قطعات درجه یک ساخت خود چین
    درضمن نظرات سازنده بدین بهتر از قیاس و حمایت از خودرو خودتونه
    ضمنا نگاهی به دوروبرخود بندازید ببینید چند درصد وسایل اطرافتون چینیه حتی همین گوشی یا تبلت یا لپتاپی که دارید باهاش نظر میدین!!!!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  25. sohrabian

    ۱۰ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اقا متاسفانه نه ماشین مزخرف ایرانی و نه چینی ….اگه پول دارین خارجی بگیرین. اونم از 90 میلیون شروع میشه میره بالا اگرم ندارین بیخیال ماشین شین چون واقعا همشون به درد نخوره..
    یک من کارت بگیرین خیلی راحت رفت و امد کنین بدون هزینه زیاد

    موافقم 0
    مخالفم 0
  26. سارا

    ۱۶ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (216 ديدگاه)

    ” مگرنه” مفهوم سوالی داره صحیحش در اینجا “وگرنه ” هست
    زبان مادری رو هم نتونیم صحبت کنیم دیگه هیچی

    موافقم 0
    مخالفم 0
  27. Mehran

    ۲۳ تیر ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام
    من برای اولین بار پشت این ماشین نشستم
    315 فیس لیفت مدل 94 با 33 تاکارکرد
    قبلش باید بگم ماشینهایی که داشتم تویوتا آریون – پرشیا85 – 206 تیپ 5 مدل 90 – پراید 132 مدل 92
    پس قضاوت و داوری که میکنم اول در حد و قیمت خودش و گوشه چشمی با ماشینهایی که داشتم
    اول از همه باز و بسته شدن حرفه ای دربها شدم! (خیلی نرم و در حد همون تویوتا بود ولی دربها سبک هستند و اون وقار تویوتا رو نداشت) البته در حد خودش عالی بود
    ارگونومی فرمان و دنده عالی بود
    من با قد 198 خیلی راحت بودم و جادار بودنش جذبم کرد
    جنس داشبوردش و رودریها(از نظر ظاهری) از پراید پایینتر بود و تو ذوقم زد!
    ولی در حد خودش خوب بود
    بعد از استارت دیدم صدای موتور در حد پراید به داخل منتقل میشه (حتی تو دور موتور بالاتر)
    مورد بعدی موتور این ماشین بود که ناامیدم کرد!
    موتور 1500 و 16 سوپاپ ولی قدرت و شتابش در حد پراید و چه بسا پایینتر!!!!
    خیلی دیرتر از پراید دور میگرفت و ولی خوب بعدش (دور میگرفنت) بد نبود و بهتر از پراید بود
    نکته چشمگیر فرمان فوق العاده نرمش بود
    پدال کلاچش نرم بود و کورس دنده کوتاه بود و راحت عوض میشد (دنده عقب خیلی کم بد جا میرفت ولی شاید چون قلقش دستم نیومده بود و عادت نکرده بودم اینجوری به نظرم میومد)
    نرمی ماشین خوب و بدون مشکل بود
    کمی از عقب (توی دست اندازا) صدا میومد که نفهمیدم (دقت نکردم) از دربهای عقب هست یا درب صندوق
    صندلی ها کمی سفت بود (بدون روکش بود و فابریک) ولی توی پیچ ها بدن رو دربر نمیگرفت و تکون میخوردم!!!
    صندوق عقبش خیلی جادارتر از 206 بود و تقریبا در حد پراید بود!
    صندلی های عقبش هم خیلی جادارتر از 206 بود
    پرتاب باد کولرش و خنکیش بهتر از پراید بود و خوب بود (البته روز تست هوا خیلی گرم نبود)
    دید عقبش تقریبا اصلا نداشت ولی به مدد سنسور فاصله و دوربین عقبش جبران میشد(البته ماشین یونیتش مانیتور و دوربین نداشت)
    چراغ چک روشن بود و چون صاحب اصلیش بالای سر ماشین نبود نفهمیدم علتش چی بوده!
    نکته بعدی که یادم رفت و اولش ترسیدم ترمزش بود!
    اولش که سرعتم بالا بود و پدال ترمز رو فشار دادم (سفت بود) و ترسید ترمز ندارم!
    ولی باید بیشتر فشار میدادم و پایین تر میگرفت (مثل پراید و باقی ماشینها به محض فشار ترمز نمیگرفت و مقداری خلاصی داشت)
    که با فشار بیشتر ترمز به خوبی عملکرد
    این بود نظر شخصی من و چیزهایی که دیدم

    موافقم 0
    مخالفم 0
  28. حسین درخشانی

    ۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    باسلام! خدمت تمامیِ دوستان
    توصیه من برایه افرادی ک میخوان ماشین بخرن
    با بودجه تقریبا 25میلیون(حالا کمی بیشتر یا کمتر)
    اینه ک
    ام وی ام 315 جدید اسپرت بهتره!
    هم داشبوردش خوشگل تر شده و اتاقش
    و هم از نظر فنی 80% از عیب های مدل قدیمی ام وی ام 315 جبران شده.

    ولی اگه بخوام با قیمته کمتر بین ام وی ام315 قدیم و 206
    یکیو رو انتخاب کنم
    حتما 206 رو انتخاب میکنم!
    میخوام نتیجه گیری کنم ک شما دوسته عزیز باز با کامنت هایه ما دچار شک. و تردید نشید
    1_ اولویت ام وی ام 315 new sport هسش(حالا سلیقه ای هسش هاچبک یا صندوقدار)
    مجردا هاچبک بگیرید عشق کنید(خوشگل تره).
    .
    .
    .2_اگه ام وی ام جدید نمیتونید بگیرید
    برید 206 مدل 85 بگیرید یا پایین تر
    ک تمیز باشه
    موتورشم فرانسویع
    خوبه نسبت ب قیمتش حدودا با 18میلیون میشه ی 206 مدل 85 خوب گرفت!

    موافقم 0
    مخالفم 0
  29. yahya

    ۲۱ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این آقا فک کنم ۲۰۶ داره یکطرفه قضاوت میکنه هر چند میخواست وانمود کنه که داره حرف حقو میزنه

    موافقم 0
    مخالفم 0
  30. علیرضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چشمتون به این نظرسنجی نره که همه دارن از ماشین های چینی تعریف میکنن چون اکثر کسایی که ماشین چینی میخرن جوگیرن و دوست دارن بیان اینجا ازش تعریف کنن تا برند بی اصالت ماشینشونو بالا بکشن . پشت فرمان ام وی ام ۳۱۵ نشستم و خودمم ۲۰۶ تیپ۳ سال ۸۸ دارم نیومدم بگم ۲۰۶ خوبه چون خودم دارم چون که چیزی عایدم نمیشه به طور کلی ۲۰۶ همه میدونن که ۹۱ به بالا کیفیتش خیلی پائینه و در اون شکی نیست. ام وی ام ۳۱۵ که من سوار شدم مدل ۹۲ بود. اولش که سوار شدم شکل داشبوردش برام قابل هضم نبود ولی با حرکت کردن متوجه چند چیز شدم: حداقل از ۲۰۶ من نرمتر بود ولی با توجه به موتورش که ۴۰ اسب از ماشین من بیشتر بود اصلن راه نمیرفت و احساس میکردم پشت ماشین برقی شهربازی نشستم از نظر امکاناتشم باید بگم تفاوت چندانی با ماشین من نداره فقط کولر اون دستیه ولی ۲۰۶ دیجیتاله . از قیمت قطعات مصرفی و فنی اطلاعات چندانی ندارم ولی اینو میدونم که قیمت قطعات بدنه وحشتناکه حتی فرا تر از ماشینای کره ای!!! و سرویس های دوره ایشم خیلی پرخرجه و از این نظر شرکت های چینی اینجاست که تلافی ارزان بودن ماشینو در میارن
    درکل رانندگی باهاش هیچ هیجانی نداره هندلینگ افتضاح وراه هیچ گونه تیونینگ نداره و بدتر از همه ارم mvm که رو فرمانه خیلی رو اعصابه به همین دلیل هم حاضرم یه ۲۰۶ چینی به قول خودتون اشغالو بخرم ولی اینو نخرم(برای رده سنی ۵۰تا۹۰سال خوبه)

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا